Drukte en problemen op Wijk aan Zee en Ijmuiden op 15 augustus !!!!!!!!!!

2cool

Berichten: 79
Antwoord #50 Augustus 19, 2009, 21:37:43
edit2Rapporteer  
Ben zelf windsurfer, maar spiek af en toe eventjes op dit forum..
Zaterdag waren wij aan het varen bij het lauwersmeer, bij het strand.

Een of andere oerlul ging zijn kite oplaten boven dit strand waar een heleboel mensen inclusief kleine kids.. Daar kwam nog bij dat hij beginner was want hij had zijn kite absoluut niet onder controle..
Blijkbaar besefte deze meneer niet hoe scherp de kitelijnen zijn en wat de kite kan doen als ie full speed naar beneden stort..
We liepen er net heen toen er iemand van staatsbosbeheer kwam, die heeft em ff toegesproken en helaas geen boete gegeven.. Ben normaal niet voor boetes maar deze kerel had wel een dikke mogen krijgen...Ondanks dat ik niet kite ga ik vaak varen met mensen die varen... als er nog maar van die kneuzen als deze komen mag er binnenkort nergens meer gekite worden denk ik...



Hij mag daar ook helemaal niet kiten.
Er mag alleen gekite worden op het lauwersmeer bij de parkeerplaats van hoek van de bant.

Dat is idd levensgevaarlijk, heb je wel eens gezien hoe druk het daar is op een dag zoals zaterdag.

Hoe kom je der ook bij, staat nergens dat dat een spot is
leeany

Berichten: 844
Antwoord #51 Augustus 19, 2009, 23:03:20
edit2Rapporteer  
is ook zo'n dom he zo'n helm tot je met je rotkop op de steen terecht komt dan lul je wel anders of wie weet niet meer wat een domme reactie \\duitser of niet , zo denken ze daar over ons in de bergen al die snowboarders die denken dat z e goed zijn

Een helm met snowboarden vind ik wel heel iets anders dan met kiten. Het zou me trouwens niet eens verbazen als een helm met snowboarden verplicht gaat worden een keer.

verkoop ruim 1500 helmen in de winterperiode voor de wintersport.
Met kiten is dit in mijn ogen een ander geval en ook nog echt niet nodig.
In Italie is het trouwens al verplicht voor kinderen tot 15 jaar, en frankrijk ook. Het zal nooit verplicht worden alleen, vanwege de al groeiende landen als tjechie en slowakije in de wintersport.. en het daar ook veel en veel goedkoper is, dit zou een extra push zijn daarvoor..

maar ontopic..
er zullen altijd nieuwe kiters komen, niks aan te doen en je kan ze bijna niet verwijten dat ze niks van de gehele sfeer van afgelopen maanden kennen, maar ook wat voor zeer ervaren kiters normaal is, is voor beginners natuurlijk hartstikke nieuw.
Ik denk dat meer kitespots, en grotere kitespots zeker zouden helpen hierbij, en dat ALLE kitescholen meer zouden moeten doen als het onder de knie krijgen van het kiten. 1 les is niet genoeg om vervolgens zelf aan de slag te gaan.. je kan het niet beperken tot een vast aantal lessen.. is bij je rijbewijs ook niet dus zou het met kiten ook niet zo moeten zijn. Ook op de weg moet je rekening houden met anderen, telt ook op het water vind ik. Dus aanpassen per leerling totdat die goed doorheeft waarmee hij/zij bezig is.
Zou een hoop frustraties voorkomen denk ik.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #52 Augustus 19, 2009, 23:32:45
edit2Rapporteer  
vorige week op hindelopen geweest en presies het gedrag wat jullie hier beschrijven.

We waren er al om 8 uur en hebben tot 11 uur geen last gehad van niemand. Om 11 uur stonden er ongeveer 40 beginners op het water die niks van veiligheid, regels en hoe je je kite moet besturen af weet.

Later op die dag gaat een vriend van mij het water op. Hij krijgt geen voorang dus stuurt zijn kite bijna op het water omdat, die gene die aan kwam varen zijn kite niet iets omhoog deed om hem er langs te laten. Hij zegt er wat van en nog geen 10 sec later word hij staande gehouden door die duitser en die duitser begind hem helemaal de huid vol te schelden. Naardat hij uitgepraat was stuurd hij zijn kite tegen de andere kite aan waardoor je spageti krijgt kites in elkaar. Wat een gezeur en gezijk de laatste tijd op het water.

Als je al je hand op steeds krijg je de laatste tijd een boos gezicht terug als je lacht naar iemand omdat je aan het genieten bent van de dag krijg je een gezicht terug van wat ben jij voorn idioot.

Waar moet dit heen?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #53 Augustus 20, 2009, 09:08:29
edit2Rapporteer  
Waar moet dit heen?
gewoon terug naar Duitsland?
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #54 Augustus 20, 2009, 09:23:56
edit2Rapporteer  
misschien is het een idee dat standaard iedere nieuwe aanmelding hier een email krijgt met alle vaarregels erin ofzo.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #55 Augustus 20, 2009, 13:01:07
edit2Rapporteer  
he ik ben het er wel mee eens. Ik was vandaag op workum.
Ik ben een beginner en sturen met het board gaat soms niet zo makkelijk. kom ik een ervaren piloot tegen. die mij voorang moet geven zegt ie tegen mij ga eens verder het water in man.
Ik zei tegen hem jij kunt beter verder upwind varen dan mij dus kun jij dat beter doen.
nou hij wou me wel wat aan doen BELACHELIJK!! geef de beginner die zn best doet om het te leren ook een beetje RESPECT iedereen is als beginner begonnen.



Hier kan ik in meegaan. Er zijn legio ervaren kiters die continue bij een startplek zo nodig hun "kunsten" moeten vertonen ... korte rakken varen ... en maar springen en gek doen ... waar anderen (incl. beginners) moeten starten. Ik baal van de kitegeile gasten ... sommige zijn ook nog zo schijnheilig dat ze hier kankeren over beginners.
Dat ze van de zwemmers weg moeten blijven kan ik helemaal in meegaan ... dat ze les moet nemen ook ... maar zelfs met lessen gaat het de eerste keren dat je alleen gaat vaak mis. Dat ze ervaren kiters in de weg zitten ... sodemieter op, kruis een paar rakken op en je hebt alle plek (doe ik altijd) en let een beetje op als je terugvaart.
En er kan altijd wat gebeuren ... ook door toedoen van een ervaren kiter.
Wat mij betreft gaan alle spots, die tevens als zwemstrand te boek staan, sowieso dicht als het warmer dan 23 gr. is.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #56 Augustus 20, 2009, 17:24:48
edit2Rapporteer  
Als je als beginner op locaties als Workum en Mirns komt kun je als beginner echt een paar honderd meter het water inlopen. Gaat er dan wat fout lig je niet meteen met je klus op het strand of in het publiek.
Opvallend feit is dat je hier overal leest dat de ervaren gasten verder het water op moeten en de beginners blijkbaar vlak voor de kant hun dingetje moeten gaan doen. In het geval van diep water is dat laatste misschien wel het geval maar op plaatsen als Workum en Mirns ben je als beginner toch echt duizend keer beter af als je ergens ver achterin je ding gaat doen.
Vergeet niet dat de meeste echte ongelukken gebeuren met beginners vlak voor en op de kant ..........
Het sluiten van spots bij > 23gr C die ook  als zwemstrand te boek staan? Onzin!
ook hier weer Mirns als voorbeeld : er komt echt geen enkele kitesurfer meer in het zwemmersgedeelte : zodra er ook maar iemand aanstalten maakt om daar úberhaupt z'n vlieger uit te pakken wordt je vriendelijk doch ZEER DRINGEND verzocht om naar het kitegedeelte te gaan. Dit laatste werkt gewoon goed.
isiskank

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #57 Augustus 20, 2009, 22:05:41
edit2Rapporteer  
Beste flapdrollen,

afgelopen weekend viel het me pas echt op: op een mooie dag in het weekend met goede wind is de nederlandse kust werkelijk bezaaid met kite's. vanaf ijmuiden tot zandvoort overal kiters, in hoopjes bij spots, einzelgangers tussen de spots in. vanzelfsprekend waren er deze dag waarschijnlijk door heel nederland, op alle spots en daarbuiten overal mensen aan het kiten. het lijkt inmiddels een standaard beeld van de kust.

maar nu: 3 jaar geleden waren er op de topdagen misschien enkele tientallen kiters bezig, op de minder mooie dagen waren ze misschien op de hand te tellen.. we weten allemaal dat het een sport is die misschien wel het snelst aan populariteit wint van alle sporten/bezigheden.

ik denk dat het aantal beoefenaars van deze mooie sport in 3 jaar tijd vertienvoudigd is.

het lijkt soms onvermijdelijk dat de sport aan banden gelegd gaat worden, dat we nog meer op een hoopje ons ding moeten doen, dat we boetes krijgen als we buiten een spot gaan kiten, dat het simpelweg te druk wordt om te genieten...


hoe ziet de nederlandse kust er over 10 jaar uit?

gelukkig zijn er altijd nog de koude wintermaanden:D
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #58 Augustus 20, 2009, 23:20:05
edit2Rapporteer  
De wintermaanden zijn in nederland goed te doen en dan is het mooi rustig Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #59 Augustus 20, 2009, 23:29:32
edit2Rapporteer  
Citaat
en dan is het mooi rustig


Nog wel maar voor hoe lang ?????
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #60 Augustus 20, 2009, 23:31:32
edit2Rapporteer  
Citaat
en dan is het mooi rustig


Nog wel maar voor hoe lang ?????

jaaaaa...... dat is de vraag nu er steeds meer droogpakken komen is het beter te doen.... Sad

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #61 Augustus 20, 2009, 23:33:22
edit2Rapporteer  
Waar moet dit heen?
gewoon terug naar Duitsland?

Vind ik een goede oplossing haha
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #62 Augustus 20, 2009, 23:41:34
edit2Rapporteer  
Citaat
jaaaaa...... dat is de vraag nu er steeds meer droogpakken komen is het beter te doen....


Vaar ook het hele jaar door met droogpakkie in de winter maar ik hoop wel dat de bikkels overblijven in de winter   ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #63 Augustus 20, 2009, 23:58:56
edit2Rapporteer  
Tja,de sport zal wel aan banden gaan met al deze negatieve toestanden maar:
Zijn wij gevorderden zelf ook geen beginners geweest?
Geven wij het goede voorbeeld om in ondiep water vlak bij het strand als een gek te poppen?
Negeren we een windwaarchuwing met stoten tot 60 knopen omdat ons niets kan overkomen?

Ik zeg altijd tegen mijn zoontje, dat mag niet ....... maar zelf doe ik het ook!!!???
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #64 Augustus 21, 2009, 10:26:29
edit2Rapporteer  
Yep dat is waar. Maar er zit wel verschil tussen beginners. De slimme beginners nemen eerst lessen en verdiepen zich in de regels, soort kite en met welke wind het goed te doen is. En je hebt gebeginners doe overal lak aan hebben en gewoon gaan omdat ze het VET lijken.

Daar zit wel een verschil tussen. Maar fly like hell je hebt gelijk Smiley iedereen is een beginner geweest Smiley.

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #65 Augustus 21, 2009, 10:28:20
edit2Rapporteer  
Citaat
jaaaaa...... dat is de vraag nu er steeds meer droogpakken komen is het beter te doen....


Vaar ook het hele jaar door met droogpakkie in de winter maar ik hoop wel dat de bikkels overblijven in de winter   ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Ik heb afgelopen winter gevaren met 2 zomerpakken over elkaar, schoentjes, handschoenen en een cap en zelfs dat was te doen . Maar dit jaar word het toch een droogpak, hoor er goede verhalen over Smiley.

Maar de mooi weer kiters zijn er dan zowiezo niet en volgens mij zijn dat er ook een hoop?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.