Hond dood door kite in IJmuiden, petitie tegen vliegers?

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #25 Februari 07, 2011, 22:43:30
edit2Rapporteer  
Hoe triest dit incident ook is (heb zelf 2 honden) maar dit soort misschien wel onoverkoombare trieste ongelukken gebeuren gewoon van tijd tot tijd met kinderen, volwassenen, dieren, schoolbussen, feestpartijtjes, nieuwjaarsfeestjes, vakantiereisjes, sportevenementen, kitesessies, enz, enz.  Cry

Daar helpen geen petities, regelgeving, verboden of geboden, klagen, schelden of dreigen .... Lips Sealed

daarom zijn het ook trieste incidenten ...... part of life ....... Roll Eyes
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #26 Februari 07, 2011, 22:49:11
edit2Rapporteer  
Je moet voor de grap eens lezen wat die mensen voor reactie's hebben achtergelaten
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #27 Februari 07, 2011, 23:49:54
edit2Rapporteer  
Ik lach mn lul uit mn broek als ik die reacties lees op de site van de telegraaf.. wat een cabaret
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #28 Februari 08, 2011, 00:33:20
edit2Rapporteer  
"Ik vind dat je 130 moet mogen. Go Geert.
Schumacher, Amsterdam  | 22:23 | 07.02.11"

+1

"(Blablabla) dood gereden.Reacties als Honden horen aangelijnd, slaan als een drol op een taart!"

Slaan als een drol op een taart +1 (Slaat als een lul op een drumstel )

"De man op het kinder kleuterfietsje mocht daar helemaal niet kitebuggyen,dus dat is duidelijk voor iedereen lijkt mij en de hond kan geen verkeersregels en borden lezen en de man in kwestie wel,dus weten we nu genoeg...he eindelijk."

Was ook stom van de buggyer, die had natuurlijk het voorrangsbord en de haaientanden op 't strand over 't hoofd gezien!  ListenToMe

"Is binnen de bebouwde kom dus maximum snelheid is daar 50km/h dus gelijk rijbewijs innemen en fikse gevangenisstraf geven zodat hij het niet weer doet."



"Erg vervelend dat je je als buggysurfer niet overal mag rondrijden en buitengewoon irritant dat er hond loslopen. Kunnen ze die beesten niet gewoon aan de lijn houden ? Dan was dit ongeval niet gebeurd en had die man zijn arm niet gebroken. "

Inderdaad, laten we niet vergeten wie hier nou echt het slachtoffer is..!  Grin

"Nu is het een hond, wat ook al heel erg is. Straks een kind, levensgevaarlijk die dingen. 111 per uur niet normaal dat op een strand mag. Zo hard mag niet eens op veel snelwegen. Wat een omgedraaide wereld.
lady, ijsselstein  | 16:12 | 07.02.11"

In Ijsselstein hebben ze blijkbaar nog geen snelwegen.. loser

Haha te grappig die reacties, aanrader als je je verveelt  Joepie



leeany

Berichten: 844
Antwoord #29 Februari 08, 2011, 00:47:35
edit2Rapporteer  
Erg zielig natuurlijk, maar wat een idioot. Laat dat beest lopen waar er geen gevaar is of hou hem dicht bij je in de buurt.
Met bft 9 is 110 km/u wel mogelijk, maar de kans is klein dat ze het daadwerkelijk ook doen.

Wat ik nog veel erger vind is 3000 petities voor zo'n wereldvreemde. Zullen allemaal van die mafkezen zijn die niet verder denken dan hun eigen belangen. +1 voor de wethouder trouwens.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #30 Februari 08, 2011, 02:11:35
edit2Rapporteer  
Beste VincentC,

Denk jij nou echt dat jouw ongenuanceerde posting op welke manier dan ook een bijdrage is aan een (goed) imago van de kite-community??

Mijn conclusie is in ieder geval dat jij wel een heel, heel zielig ventje moet zijn met een IQ van een hondendrol!

VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #31 Februari 08, 2011, 02:36:01
edit2Rapporteer  
Haha beste Micky, fijn dat jij de zaak zo'n warm hart toedraagt, maar het probleem is dat mensen hier serieus op ingaan.
Als je je al druk moet maken om een doodgereden hondje.. Ga je is druk maken om serieuze zaken..
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #32 Februari 08, 2011, 02:44:49
edit2Rapporteer  
Haha beste Micky, fijn dat jij de zaak zo'n warm hart toedraagt, maar het probleem is dat mensen hier serieus op ingaan.
Als je je al druk moet maken om een doodgereden hondje.. Ga je is druk maken om serieuze zaken..

Het probleem is dat jouw posting op zijn minst net zo triest is als die van al die mensen die hier op in gaan.....

VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #33 Februari 08, 2011, 11:24:56
edit2Rapporteer  
Gelukkig ben ik niet serieus, in tegenstelling tot de mensen op telegraaf.nl, voor wie het delen van hun mening delen waarschijnlijk het hoogtepunt van het weekend was Wink
Maar desalniettemin spijtig verhaal, was een verdomd mooie hond!
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #34 Februari 08, 2011, 11:30:46
edit2Rapporteer  
Jongens,jongens InLove InLove InLove
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #35 Februari 08, 2011, 12:10:15
edit2Rapporteer  
tja, spijtig verhaal, heb zelf ook 2 honden.
maar lijkt me een gevalletje voor de gemeente om eens naar de situatie ter plekke te kijken.
los lopende honden, naast een buggyveld... gaat een keer mis natuurlijk.

maar is weer typisch nederlands... direct maar weer verbieden
en die reacties op televaag dan... te triest voor woorden

en ja, en wat limboblandit zegt, soms onvermijdbaar.





PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #36 Februari 08, 2011, 12:17:06
edit2Rapporteer  
Waar hebben we het over.
Elke dag komen er honden om omdat ze voor auto's langsrennen. Gaan we nu ook verbieden dat er auto's mogen rijden.
Mijn kat is ook onder een brommer gekomen. Gaan we nu ook brommers verbieden.
feddomw
Gast
Antwoord #37 Februari 08, 2011, 12:42:52
edit2Rapporteer  
Ik zag op de website van de petitie dat de gemeente inderdaad een KLEINE inschattingsfout heeft gemaakt. Buggyzone zo dicht bij de "andere" gebruikers is natuurlijk vragen om problemen.

Ik begrijp ook die zondes niet, ze zijn zo gek "geschakeld", waardoor je al direct ziet dat er een niet-kite zone tussen twee ktie zones ligt.

Ik heb geen geluid op mijn werk en kon het filmpje dus niet kijken. Heeft ze nou de dode hond gewoon binnen liggen? Bizar. Ik ben hondenliefhebber en kan begrijpen dat mensen het als kinderen gaan zien. Ik heb echter ook kinderen en denk niet dat ik een van mijn dode kids thuis zou etaleren mocht ze iets overkomen.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #38 Februari 08, 2011, 15:16:58
edit2Rapporteer  
Tjonge, ik begin me zo langzamerhand te schamen voor mijn medekiters. Wat een domme en ongenuanceerde reacties hier. Gedraag je normaal, dit soort reacties helpen echt niet om spots open te houden.

Vervelend voor de eigenaar van de hond en de gast die de hond doodrijd. Dit soort ongelukken zijn onontkoombaar als de honden los rond lopen en de buggyers niet in de zone blijven.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #39 Februari 08, 2011, 16:54:00
edit2Rapporteer  
toch vraag ik me af of die vrouw aan geheugenverlies lijdt, ik heb nu  al 3 verschillende snelheden gelezen en ook nog een verschilende gehoord op een filmpje.

rot voor de hond, maar moet er direct een handtekeningen actie beginnen??

al ga ik in de zomer naar brouwersdam kiten, dan zijn daar ook badgasten, maar daar kijk je dan toch voor uit! dat kan zij toch ook, het strand is groot genoeg, en dan vindt ik het triest om direct een actie te strarten. altijd kan er iets gebeuren, aan het verkeer deelnemen heeft ook gevaren! maar ook al blijf je thuis zijn er nog gevaren.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #40 Februari 08, 2011, 19:36:47
edit2Rapporteer  
maar is weer typisch nederlands... direct maar weer verbieden
en die reacties op televaag dan... te triest voor woorden

Alleen de persoon in kwestie en de mensen die de petitie hebben ondertekent willen een verbod hé. De gemeente heeft al gezegd dat een verbod er niet komt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #41 Februari 08, 2011, 23:27:15
edit2Rapporteer  
Zometeen is de vrouw aan het woord waarvan de hond is doodgereden
in Hart van Nederland. Er is nu reclame.
Mutantbasse

Berichten: 300
Antwoord #42 Februari 08, 2011, 23:53:32
edit2Rapporteer  
Lullig dat het gebeurd is
Maar op deze manier  Undecided
Als er weer een zwemmer gered wordt door een kiter komt het niet eens in het nieuws

Zou niet in de schoenen willen staan van de buggyer  Cry die houd er nog een trauma aan over.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #43 Februari 09, 2011, 02:11:45
edit2Rapporteer  
Ik lach me helemaal scheel op die reageer pagina..

Citaat
Jammer overigens dat mijn honden niet op het strand schijten prachtig lijkt het me om te zien dat zo'n flats recht in het potje van zo'n vliegenier terecht komt.

Citaat
Dit kan en mag niet en is pure doodslag, onverantwoord en kan alleen op plaatsen waar geen mensen lopen.

Citaat
Die domme kiters hebben nog praatjes ook. Ga toch lekker weg met die domme spelletjes, get a life.



Citaat
Wij hebben een angstige ervaring met een kite-surfer in Callantsoog gehad.
Tijdens een rit met onze paarden langs de waterlijn had de kite-surfer zijn vlieger niet onder controle. Wij onze paarden wel. Wij rijden altijd op het strand. De vlieger stortte op het paard van mijn man, een zeer goed ruiter. U begrijpt, hij viel, het paard hevig geschrokken, kwam gelukkig terug naar mijn man, zodat hij haar kon pakken. Sindsdien is de lol er bij ons af als we een kite-surfer zien.

Citaat
Ik liep met mijn kinderen door amsterdam onlangs toen er politie te paard langskwam. Hoewel de politie "controle" had over zijn paard maakte deze toch een onverwachtse beweging opzij richting ons. Wij zijn enorm geschrokken waarbij de kinderen zeker een kwartier in paniek hebben staan krijsen. SIndsdien is de lol er wel af met paarden.

Gelukkig lijkt het wel zo dat nu ook alleen de echt geïnteresseerden overblijven en niet alleen maar mensen die elkaar belachelijk lopen te maken. Zelfs de persoon waarvan de hond was kwam met een reactie om eerder een oplossing te zoeken ipv een verbod. Stijgende lijnen dus, want zou zonde zijn anders voor de buggyers.
feddomw
Gast
Antwoord #44 Februari 09, 2011, 10:53:32
edit2Rapporteer  

Citaat
Wij hebben een angstige ervaring met een kite-surfer in Callantsoog gehad.
Tijdens een rit met onze paarden langs de waterlijn had de kite-surfer zijn vlieger niet onder controle. Wij onze paarden wel. Wij rijden altijd op het strand. De vlieger stortte op het paard van mijn man, een zeer goed ruiter. U begrijpt, hij viel, het paard hevig geschrokken, kwam gelukkig terug naar mijn man, zodat hij haar kon pakken. Sindsdien is de lol er bij ons af als we een kite-surfer zien.

Citaat
Ik liep met mijn kinderen door amsterdam onlangs toen er politie te paard langskwam. Hoewel de politie "controle" had over zijn paard maakte deze toch een onverwachtse beweging opzij richting ons. Wij zijn enorm geschrokken waarbij de kinderen zeker een kwartier in paniek hebben staan krijsen. SIndsdien is de lol er wel af met paarden.


+1 voor deze laatste reageerder. Best wel humor om zo te reageren op de dame ervoor.

Can't we all just get along?
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #45 Februari 09, 2011, 20:48:56
edit2Rapporteer  
Wat loopt dat wijf te zeiken. Ze heeft toch nog 2 honden. Of dat niet genoeg is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.