Tips voor EL Gouna

espinosa

Geen avatar

Berichten: 2
Maart 21, 2011, 09:12:08
edit2Rapporteer  
Een goede dag,
 
Me vriendin en ik gaan begin april een weekje naar El Gouna Egypte. ( of het verstandig is met de huidige situwatie, weet ik niet, maar we hebben al een half jaar gelden geboekt.)
Maar goed nu hoorde ik dit weekend dat het een goede spot is om te kite.
 
NU heb ik zelf een jaar 2/3 gelden een keer voor de lol een 2 lessen gehad.
En nu leek het me een leuk idee om het daar weer een beetje op te pakken. 
 
Hebben jullie tips voor mij ? Zijn er nog spullen die ik moet aanschaffen of is een goede zonnen brand voldoende ?
 
alvast bedankt.
Gr. Nick.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Maart 21, 2011, 09:52:04
edit2Rapporteer  
Geen idee voor de spullen maar neem zorg ervoor dat je vriendin ook verslaafd raakt (aan kiten), scheelt een hoop sores.. ;-)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 Maart 21, 2011, 15:10:58
edit2Rapporteer  
Beste,

ik weet niet wie je dat verteld heeft maar El Gouna is echt niet de beste spot, tenminste qua wind dan.
ik ben maar gewoon eerlijk, het kan er ook weken niet waaien. maar er kan ook 3 dagen achtereen 7 bft staan.. je weet eigenlijk nooit wat je daar moet verwachten.
tevens is april niet de beste periode, dat is augustus en september.
En de kant van de Sinai Woestijn is de zekerheid ook beter dan de El Gouna kant.
Windfinder en Windguru voorspellingen komen bijna nooit overeen met werkelijkheid dus ook niet op blindstaren. maar goed, wind is er vaak wel maar niet al te veel. In jou geval kan het genoeg zijn omdat je nog moet lessen.

wat bedoel je precies met deze zin?
" Hebben jullie tips voor mij ? Zijn er nog spullen die ik moet aanschaffen of is een goede zonnen brand voldoende ?"

Een zwembroek is ook handig...Smiley en oh ja kitespullen misschien...Smiley
neem zeker zonnebrand mee, vergeet niet, je zit in een woestijnklimaat en het is er al 25-30 graden overdag in april.
s'avonds koelt het wel snel af (15 graden) dus ook truitje meenemen

veel plezier.




Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 Maart 21, 2011, 16:12:54
edit2Rapporteer  
Citaat
je weet eigenlijk nooit wat je daar moet verwachten.
tevens is april niet de beste periode, dat is augustus en september

Dat is ook niet waar. Ben er 2 keer geweest in september de zogenaamde beste maand en heb vorig jaar in een week 2 uurtjes met een 13 gevaren   ThumpDown ThumpDown het jaar daarvoor was het iets beter, kortom geen windgarantie en garantie tot de deur.

Wel lekker chille in het zonnetje, maar ik ga er nooit (zeg nooit, nooit) meer heen !!!.

Toevallig waait het nu, zie de webcam

http://www.kiteboarding-club.de/eg-NL/kiteschule/webcam.html


Zie de filmpies


http://www.youtube.com/watch?v=Ye3czTbLhzg&feature=channel_video_title




http://www.vimeo.com/7308747


bertvh

Berichten: 224
Antwoord #4 Maart 21, 2011, 18:27:55
edit2Rapporteer  
ben vorig jaar april geweest 6 van de 7 kunnen varen. Joepie
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #5 Maart 21, 2011, 20:39:29
edit2Rapporteer  
 (wendy_kitesmiley)Ik in mei vorig jaar, 8 dagen vd 10 gevaren!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Maart 21, 2011, 20:57:24
edit2Rapporteer  
Ik wil niet lullig doen Nick maar er is best veel over te vinden.
Ik heb ook al 2x een reisverrslag gemaakt waar alles in staat.
Succes.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #7 Maart 21, 2011, 23:01:05
edit2Rapporteer  
ik ga morgen annuleren voor elgouna
zou in mei gaan maar volgens div berichten van reizigers is het uitgestorven in de resorts
door te weinig toeristen is bijna alles dicht
alles is bijna dicht en aan het strand is het ook uitgestorven
zou graag naar luxor gaan met de familie maar dat kan en mag ook niet vanwege aanslagen
dus dan maar richting spanje is zonde maar wil wel wat langer blijven leven
zal maar een debiele woestijnrakker een bazoookaatje hebben gekocht op de zwarte markt en hup daar gaat de beun recht naar beneden
jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa maar dan wel richting de hemel  en daar pas ik voor
espinosa

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #8 Maart 22, 2011, 21:18:12
edit2Rapporteer  
Ach.. ik zie wel hoe het wordt. ... ben niet echt bang dat ik wor op geblazen ofzo iets dat kunnen ze daar echt niet gebruiken. En dat dat het rustig is, prima geen dikke Russen Grin.
Eigelijk kom ik daar alleen maar voor de zon,bier, en rust.
hoorde alleen dit weekend dat e daar goed kite, en wou het wel weer eens proberen. maar Ik heb het kite daar al half op gegeven, want als ik het zo hoor is het iet van 50/50,,...  Ach ik kijk daar wel als er wind staat loop ik naar de kite schop en anders loop ik wel door naar de duikschool.

@ (HJ) MINI-ME : alles was ik ( ff vlug) kon vinden was uit 2009, en ik geloof dat er sins die tijd wel iets veranderd is.

@ Haring Hai Richardt : Filmpjes zijn leuk, was ze alle eens tegen gekomen op youtube.

@Ron Rodeo: Ik vroeg me af of ik helm, schoenen, en zwemvest nodig had .. (maar als je een paar lessen neemt zit dat in de pijs.. mag ik hopen ). Maar wel bedankt voor je goede info.

@Janus: Dat wordt dan wel een hele uitdaging. Ze vind me speed wing al dood eng.

LOEN

Berichten: 767
Antwoord #9 Maart 22, 2011, 21:52:12
edit2Rapporteer  
Kom net afgelopen weekend uit ElGouna. Van de onrust is geen sprake meer, alleen dat het  qua toeristen rustiger is dan normaal, maar ik heb dit niet als vervelend ervaren... neem aan dat je met fijn gezelschap gaat Wink en als je naar ElGouna gaat ga je sowieso al een beetje voor je rust.

Vele maatschappijen zijn vanaf maart weer gaan vliegen en in mijn verblijf daar werd het met de dag drukker. begin en eind van de vakantie verdubbeld. waarschijnlijk over een paar weken weer normaal. Als iedereen weg blijft komt het nooit op gang natuurlijk en naar mijn idee willen de Egyptenaren niets liever dan een goede toekomst tegemoet.

Luxor en ook Cairo trips gaan gewoon weer door. Dat dit gecanceld is wegens aanslagen is niet meer aan de orde. Merk dat het hier ontzettend word overdreven.

Espinosa,
Les kun je nemen bij 3 verschillende kite scholen (alles inbegrepen), spullen kun je eventueel ook huren (wel prijzig maar als je geen spul hebt...), zwemvest is niet nodig want het water is niet dieper dan een meter (mits je binnen het rif blijft) Veel plezier als je gaat.
stinus

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #10 Maart 23, 2011, 03:19:03
edit2Rapporteer  
Ben twee keer in el gouna geweest, bij Kitepower en Kiteboarding Club. Qua school verschilt het niet zoveel denk ik, maar het strand waar Kitepower zit (Mangroovy Beach) vond ik beter vanwege de strandtentjes.

Kijk goed naar de boeien, die liggen er niet zoals in Nederland voor de vogelbescherming! Koraal is echt nasty daar.

Veel plezier!

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Maart 23, 2011, 12:06:45
edit2Rapporteer  

Mij zie je er nooit weer.Moet er wel bij vertellen dat ik dikke pech heb gehad. Ben in September geweest en dat is (zeggen ze) de beste maand. NOT voor mij dus. 2 uur gevaren in die week.. Hier onder mijn verslag wat ik op Hanglos heb geschreven.

- Altijd mooi weer er valt maar 3 mm regen per jaar.
- Pinautomaten zat in het dorp en/pf hotel. Ze geven wel ponden ipv euri's
- Er zijn 3 kitescholen op Mangroovy beach. De eerste is Kitepower is niet mijn ding. De 2e was ??? weet de naam niet meer. De derde hete Kiteboarding el gouna of zoiets. Deze is in ieder geval het meest noordelijk gelegen vlakbij het nieuwe 6 sterren hotel . Ja 6 sterren. Deze club is perfect. Goeie sfeer van alles te huur en te koop. Zelfs een reparatie afdeling , masseur en noem maar op. Voor 7 euro per dag kan je je spullen in de storage zetten zodat je het niet elke dag hoeft mee te nemen naar je hotel. Let wel in El-Gouna zijn maar een paar hotels aan het water. En de hotels aan het wateer zijn 300euro duurder.
- Tip als je gaat ga in een van" the three corners" hotels. Waarom?..Omdat deze hotel/resorts als enige op Mangroovy beach een bar/eetgelegenheid hebben. Dus hier kan je de hele dag gratis eten en drinken. Als je een ander hotel boekt moet je of terug naar je hotel wat vaak met eten en reizen al 1,5 uur in beslag neemt of je moet betalen op het strand bij een eettent.
- Er zijn 2 opties om bij het strand te komen met de toktok kosten 1 euro enkele reis of met de bus 1 euro voor een dagticket. Voordeel bus gaat sneller en is nog goedkoper ook. Toktok is lachen en moet je sowieso 1x doen.
- El-gouna is mooi om te kiten alleen de bodem ligt vol met stukjes koraal en scherpe schelpen. Dus zonder schoenen kiten is geen optie. Ook zitten er een paar gedeeltes tussen waar rotsen zitten. Deze zijn bij laagwater maar 10CM onder het water. Dus pas op. Het rif is ongeveer 300 meter uit de kant daarna is het diep. Bij laag water kan je niet of nauwelijks over het rif want als je valt is dat einde vakantie.
- Van Hurghada vliegveld is tussen de 30 en 50 minuten rijden.
- Eten in The rhianna three corners inn was prima
- in de haven is een leuke tent waar je leuk kan chillen. Moods heet hij. Maar er is 1 tent die nog leuker is hoe die heet weet ik niet meer maar is in de haven in dat ronde ding aan het water. Maar dat hoor je wel want de muziek staat hard.
- Tip. Viieg met een bij de EU aangesolten vliegtuigmaatschappij. Mocht je meer als 3 uur vertraging hebben dan kan je 250 euri claimen.
- Have fun mocht je gaan.

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Maart 25, 2011, 10:47:39
edit2Rapporteer  

Mij zie je er nooit weer.Moet er wel bij vertellen dat ik dikke pech heb gehad. Ben in September geweest en dat is (zeggen ze) de beste maand. NOT voor mij dus. 2 uur gevaren in die week.. Hier onder mijn verslag wat ik op Hanglos heb geschreven.

- Altijd mooi weer er valt maar 3 mm regen per jaar.
- Pinautomaten zat in het dorp en/pf hotel. Ze geven wel ponden ipv euri's
- Er zijn 3 kitescholen op Mangroovy beach. De eerste is Kitepower is niet mijn ding. De 2e was ??? weet de naam niet meer. De derde hete Kiteboarding el gouna of zoiets. Deze is in ieder geval het meest noordelijk gelegen vlakbij het nieuwe 6 sterren hotel . Ja 6 sterren. Deze club is perfect. Goeie sfeer van alles te huur en te koop. Zelfs een reparatie afdeling , masseur en noem maar op. Voor 7 euro per dag kan je je spullen in de storage zetten zodat je het niet elke dag hoeft mee te nemen naar je hotel. Let wel in El-Gouna zijn maar een paar hotels aan het water. En de hotels aan het wateer zijn 300euro duurder.
- Tip als je gaat ga in een van" the three corners" hotels. Waarom?..Omdat deze hotel/resorts als enige op Mangroovy beach een bar/eetgelegenheid hebben. Dus hier kan je de hele dag gratis eten en drinken. Als je een ander hotel boekt moet je of terug naar je hotel wat vaak met eten en reizen al 1,5 uur in beslag neemt of je moet betalen op het strand bij een eettent.
- Er zijn 2 opties om bij het strand te komen met de toktok kosten 1 euro enkele reis of met de bus 1 euro voor een dagticket. Voordeel bus gaat sneller en is nog goedkoper ook. Toktok is lachen en moet je sowieso 1x doen.
- El-gouna is mooi om te kiten alleen de bodem ligt vol met stukjes koraal en scherpe schelpen. Dus zonder schoenen kiten is geen optie. Ook zitten er een paar gedeeltes tussen waar rotsen zitten. Deze zijn bij laagwater maar 10CM onder het water. Dus pas op. Het rif is ongeveer 300 meter uit de kant daarna is het diep. Bij laag water kan je niet of nauwelijks over het rif want als je valt is dat einde vakantie.
- Van Hurghada vliegveld is tussen de 30 en 50 minuten rijden.
- Eten in The rhianna three corners inn was prima
- in de haven is een leuke tent waar je leuk kan chillen. Moods heet hij. Maar er is 1 tent die nog leuker is hoe die heet weet ik niet meer maar is in de haven in dat ronde ding aan het water. Maar dat hoor je wel want de muziek staat hard.
- Tip. Viieg met een bij de EU aangesolten vliegtuigmaatschappij. Mocht je meer als 3 uur vertraging hebben dan kan je 250 euri claimen.
- Have fun mocht je gaan.



Je hebt geen pech gehad met de wind! Ik ben er 3x geweest, 1e keer goede wind en daarna 2x bagger wind en ook elk jaar aan de schijt.

Voor mij noooooooooit meer Egypte.

Nu al weer 3x Rhodos en altijd alle dagen wind en lekker eten, stappen en zuipen.
dagmar

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #13 Maart 25, 2011, 11:22:28
edit2Rapporteer  
SCHOENTJES IS EEN MUST!!!!!!! ivm koraal
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #14 Juli 17, 2013, 16:02:33
edit2Rapporteer  
Ondanks de mindere reisverslagen ben ik deze maand er naar toe geweest van 3 tot 11 juli. Ik had mezelf er op ingesteld om te gaan snorkelen en andere dingen te doen als er geen wind was en ik had zelfs een lichtweer kite (15m Naish Fly) mee genomen. Echter had ik een top week ! Op 1 dag (4 juli) na, hadden we 18 tot 30 knopen NO Wind. De laatste dagen waren me handen bijna aan het stuk gaan na 7 dagen kiten. Ik denk dat ik iets van 30 uur heb gevaren, had meer kunnen zijn maar dat trok ik niet meer met me 10m. De 7m's kwamen te voorschijn.

Ik zat bij het meest Noordelijke Kiteboarding Club waar ze F-One spullen verhuren. Ik heb de meeste tijd over de witte zandbodem stukken gevaren voor bij de Red Sea Zone Club. Als je goed upwind kan varen, dan heb je vanuit de Kiteboarding Club met de wind uit het Noorden de meeste ruimte up en downwind van je.

Verder kan ik me helemaal vinden in de tips van PieNO. Ik zat echter in Ocean View, het eten vond ik goed en afwisselend ! Het koraal is inderdaad nasty. Schoentjes met koraalzolen zijn aan te bevelen. Ik heb 1 dag in een boardershort en korte mouwen gevaren, overal krasjes op me arm en scheen. De overige dagen heb ik een longsleeve en een Sup Long John gedragen. Geen last meer van gehad en het beschermt je ook goed tegen zonnebrand. Verder zat ik in een periode dat low tide rond de 25 cm was. Dat was net nog te varen, mits je de koraalstukken vermijd in de laguna. Je hebt ook periodes dat het lager (13-16cm) kan zijn en dan moet je op open zee varen. De tides tabal is hier te vinden :

http://elgouna.kiteboarding-club.com/en/what_we_offer_at_the_center/wind_tides_info_webcam/tidal_calendar_of_the/

Ik vind het zeker voor herhaling vatbaar !


joosie

Berichten: 967
Antwoord #15 Juli 17, 2013, 18:22:10
edit2Rapporteer  
Nou als het dan weer niks is kan je vanaf medio oktober naar het nieuwe wake-board park
http://www.elgounacable.com/
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #16 Juli 22, 2013, 16:05:07
edit2Rapporteer  
Ik heb gisteren de hitte ontweken en een videootje van me Kitesurf vakantie in El Gouna gemaakt. Het is voornamelijk vanuit oogpunt gefilmd. Wellicht dat het een indruk kan geven hoe de lagoon dat voor de Kitesurf clubs Kiteboarding Club, Red Sea Zone en Kitepower erbij ligt. Ik heb met lowtide op 20-25 cm water gevaren. Sommige stukken koraal kon je met je vinnen raken dus linke soep. Ik ben toen uitgeweken naar de witte/beige waterstukken of ik nam een lunchpauze. Tip : plan je kite vakantie met een zo'n kort en hoog mogelijke lowtide als je van plan bent om vaak op de Lagoon te gaan kitesurfen. Het tabel wat ik hierboven heb gegeven, is tot een jaar vooruit te bekijken.



http://youtu.be/jPL8kHJpUkc
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #17 Juli 22, 2013, 19:15:14
edit2Rapporteer  
 Ja 7 dagen woei dikke woei ! En lekkargh rustig niet veel kiters allemaal thuis gebleven bang voor herrie in Caïro  das twee weken lopen voor die gasten nixx van gemerkt in El Gouda
Leuk filmpje !!
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #18 Juli 23, 2013, 11:30:58
edit2Rapporteer  
Ja 7 dagen woei dikke woei ! En lekkargh rustig niet veel kiters allemaal thuis gebleven bang voor herrie in Caïro  das twee weken lopen voor die gasten nixx van gemerkt in El Gouda
Leuk filmpje !!

Dankje, was jij diegene die met Ozone Kites vaarde bij Kitepower ?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #19 Juli 23, 2013, 12:46:34
edit2Rapporteer  
Wat is in El Gouna de beste spot voor een beginner ivm het koraal en het rif trouwens ?
En bij welke van de 3 spots/stranden zit ook alweer het tentje waar je als klant van Three corners Rihanna in/resort kan eten en drinken ?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #20 Juli 23, 2013, 13:02:59
edit2Rapporteer  
Wat is in El Gouna de beste spot voor een beginner ivm het koraal en het rif trouwens ?
En bij welke van de 3 spots/stranden zit ook alweer het tentje waar je als klant van Three corners Rihanna in/resort kan eten en drinken ?

Zie mijn poost hierboven. Maar wil je geen koraal dan zul je toch echt naar Safaga of Soma bay moeten gaan. wind condities zijn hier ook beter.
GP

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #21 Juli 23, 2013, 14:56:13
edit2Rapporteer  
Soma Bay heeft veel aflandige wind...vaak redelijk parallel aan de kustlijn. Ook daar wordt gewaarschuwd om niet bij het koraal te komen, gemarkeerd met een boei. Soma Bay is prima toeven maar is niet meer dan de 5 resorts.

El-Gouna is qua plaats een stuk groter, met een echte haven en wat winkeltjes (Downtown) waar je 's avonds nog eens rond kunt lopen. El-Gouna is in mijn optiek mooier omdat je niet parallel op de kust vaart, je kunt dus gewoon een flink stuk de zee op en dan weer terug.

Het koraal bij Mangroovy beach (De eerste stek vanaf de haven) is slechts beperkt echter wel een "Duitse" stek.
Veel meer koraal vind je bij Budda beach.

Hou de getijden goed in de gaten, ben regelmatig vastgelopen op een zandbankje en het is over het algemeen erg ondiep. Ik ben op beide spots geweest, beide prima te doen zonder schoentjes.


jouce

Berichten: 88
Antwoord #22 Juli 23, 2013, 15:22:25
edit2Rapporteer  
Wat is in El Gouna de beste spot voor een beginner ivm het koraal en het rif trouwens ?
En bij welke van de 3 spots/stranden zit ook alweer het tentje waar je als klant van Three corners Rihanna in/resort kan eten en drinken ?

Red sea zone ligt er vlak naast.
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #23 Juli 23, 2013, 15:57:47
edit2Rapporteer  
Achja elke spot heeft zijn voor en nadelen! Ik ga 6 augustus een weekje met mijn vriendin naar het Mövenpick. Dus als er goede wind is lekker kiten allebei en mocht dat niet zo zijn dan genieten van snorkelen en heel veel slapen ;-)
-=Banzai=-

Berichten: 98
Logs: 0 | 197 uur
Antwoord #24 Juli 23, 2013, 16:18:05
edit2Rapporteer  
Wat is in El Gouna de beste spot voor een beginner ivm het koraal en het rif trouwens ?
En bij welke van de 3 spots/stranden zit ook alweer het tentje waar je als klant van Three corners Rihanna in/resort kan eten en drinken ?

inderdaad Red Sea Zone. Lunchen kan tussen 12:30 tot 14:00 uur. Het is hooguit 2 minuten lopen vanuit de Kiteboarding Club. Als beginner zou je moeite kunnen hebben met upwind varen. Persoonlijk zal ik voor de meest Noordelijke club kiezen. Dan kom je vanzelf bij de twee andere clubs uit  Grin (voor een eet en drink pauze)

Als je goed upwind kan varen, dan kan je vanuit het meest Noorderlijke gedeelte ook gemakelijker de open Zee op en terug naar de lagoon voordat de rif weer begint, anders moet je dit t.h.v. van de Kitepower club doen. Voorbij deze club houdt de lagoon op en hier is de ruimte vele malen kleiner heb ik mogen ervaren.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.