[Ongeluk] cursist H. Vogelezang per ambulance afgevoerd 22-5-2011

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Mei 22, 2011, 20:35:41
edit2Rapporteer  
Weet iemand wat er is gebeurt met deze cursist? Leek op iets van een heup uit de kom... Weet iemand meer?
Vloot

Berichten: 151
Antwoord #1 Mei 22, 2011, 20:43:16
edit2Rapporteer  
Waar ?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Mei 22, 2011, 20:48:41
edit2Rapporteer  
Playa..

Het was relatief rustig volgens mij met lessers...of ze waren al weg toen ik kwam....maar was ieg een pittig leswindje zullen we maar zeggen....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Mei 22, 2011, 21:13:07
edit2Rapporteer  
Lessen in deze wind, geen enkel probleem toch?
Het is altijd al net goed gegaan...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Mei 22, 2011, 21:15:16
edit2Rapporteer  
Ik was ook bezig met lessen.... Maar ben opgegeven moment maar gestopt... Net op dat moment zag ik 2 man van kitesurfschool.nl een wat oudere vent naar de kant slepen... Zag er niet best uit volgens mij was hij niet bij zinnen... Er zat iig geen beweging in.
To

Berichten: 928
Antwoord #5 Mei 22, 2011, 21:22:30
edit2Rapporteer  
De man had een gebroken been.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Mei 22, 2011, 21:38:47
edit2Rapporteer  
Iig... Auch!!!! Een wat is er gebeurd? ik hoorde iets van een klap achter mij....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 22, 2011, 21:42:23
edit2Rapporteer  
En dat voor €99,- Tongue

Ik vond de wind echt retevlagerig (wel prima naar mijn zin gehad overigens), niet echt een beginnerswindje...
hans

Berichten: 283
Antwoord #8 Mei 22, 2011, 21:44:09
edit2Rapporteer  
je moet ook geen les nemen met die harde wind he eagele-jan Grin
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #9 Mei 22, 2011, 21:45:49
edit2Rapporteer  
je moet ook geen les nemen met die harde wind he [van]  eagele-jan Grin

 Wink   Roll Eyes
To

Berichten: 928
Antwoord #10 Mei 22, 2011, 21:46:38
edit2Rapporteer  
Begin van de middag was het goed te doen met de 6mtjes, rond half 4 gingen alle lessers er af, net toen de wind aantrok.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Mei 22, 2011, 21:54:53
edit2Rapporteer  
Wij waren rond 3en van het water af gegaan... Die kerel heeft volgens mij we 30/45 min de pijn moeten verbijten... Jezus wat duurde dat lang... Eer dat hij van het strand af was
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Mei 22, 2011, 21:56:41
edit2Rapporteer  
Als een cursist een been breekt ben je echt niet goed bezig  ThumpDown
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Mei 22, 2011, 22:17:35
edit2Rapporteer  
Kitesurfschool.nl heeft altijd wel wat... Krijg je als je massa productie neer wilt zetten... Kite les  voor een prikkie, komt je duur te staan
Retard

Berichten: 782
Antwoord #14 Mei 22, 2011, 22:39:46
edit2Rapporteer  
Jeses Altijd dat gezeik over Harry dit kan iedere beginner overkomen is niet persee de schuld van de kitesurfschool .nl. leerling maakte een stuurfout kite ging loopen en werd vol naar het land getrokken waar het te ondiep was.



Fucking sensatie gasten , kiteschool zwart maken kunnen we allemaal wel .


Trieste mensen sommige Wink Ga kiten en erger je niet zo
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #15 Mei 22, 2011, 22:47:51
edit2Rapporteer  
Eens met Retard.
Vandaag ook op Oostvoorne geweest en inderdaad erg vlagerige wind.

Ikzelf heb ook les gehad van Harry 1,5 jaar geleden, en raad het nog altijd aan.
Al moet ik wel toegeven dat vandaag niet de dag was om te lessen Wink, maar Harry was ook zeker niet de enige op Oostvoorne. Daarnaast had Harry eerst 8 meter, en snel daarop ging die naar 6 meter, nou.... andere scholen blijven bij 8+ en gingen geen nieuwe kites pakken.
 



Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Mei 22, 2011, 23:19:12
edit2Rapporteer  
Jeses Altijd dat gezeik over Harry dit kan iedere beginner overkomen is niet persee de schuld van de kitesurfschool .nl. leerling maakte een stuurfout kite ging loopen en werd vol naar het land getrokken waar het te ondiep was.



Fucking sensatie gasten , kiteschool zwart maken kunnen we allemaal wel .


Trieste mensen sommige Wink Ga kiten en erger je niet zo

Doe ff lekker normaal: als je verantwoord les geeft dan houd je er rekening mee dat een cursist de vlieger alle kanten op kan sturen. Je beoordeelt als school de situatie ( wind / weer , ruimte enz. ) en neemt een verantwoorde beslissing. Gaat het dan alsnog fout, heb je dus als kiteschool onvoldoende ingespeeld op de omstandigheden van dat moment. Klaar. Niets meer of minder.
Als een cursist na een stuurfout het ondiepe in wordt gesleurd dan heb je als instructeur onvoldoende rekening gehouden met de omstandigheden. ( beschikbare ruimte)
Als een instructeur van een school dat al niet kan hoe kun je dat dan van je cursisten verwachten.
Snap je het nu nog niet? Dinsdagavond is er nog een safetyclinic @ Wijk aan Zee.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #17 Mei 22, 2011, 23:26:57
edit2Rapporteer  
Het wordt tijd voor het Amerikaanse systeem. Qua jurisprudentie. Les geven aan beginner in 25+ kpn wind en het gaat fout. Kite school aansprakelijk stellen.

Planning bij mij was om mijn zoon van 11 vandaag les te geven. Maar ja, ik hou van m dus.Voor hem op de kant blijven en papa lkkr wild doen met z'n zesje
Retard

Berichten: 782
Antwoord #18 Mei 22, 2011, 23:28:17
edit2Rapporteer  
Ga ff lekker 2 lijnen breken ofzo , dan doe je zelf toch ook iets fout !!!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Mei 22, 2011, 23:30:19
edit2Rapporteer  
ik heb met 8 les gegeven heb idd geen nieuwe kite gepakt... gewoon optijd  van het water afgestapt want buiten het feit dat het harder ging waaien werden sommige zelfstandig beginners erg gevaarlijk... je denkt toch niet dat ik mij enig mogelijkheid tot een brute ramsessie ga verspillen aan les geven...
Mareh harry die dan overstap op 6m... vertel? ik zie daar nog meer gevaar in voor een beginner in 30kt +
6m is een beetje snel voor een beginner vind je niet? voor dat je het in de gaten hebt heb je hem in een oogwenk 3x volgepowerd gelooped, en aangezien ik zelf bolts heb (prive)en ook de grotere maten much mucho rapido zijn en aanzienlijke explosieve lift leveren. Dus die argument van "ja maar hij stapt over op 6m" kan mijn rug op.
 
feit is dat die school wel het meest opvalt wat ongevallen aangaat... en de zeer arrogante houding en patser vertoon van de eigenaar, andere instructeurs weg sturen of dat proberen, ruzie zoeken waar cursisten bij zijn, door de cursisten heen stuiteren met zijn eigen kite... kort om niks dat met positief belichten van de sport te maken heeft. 
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 Mei 22, 2011, 23:31:36
edit2Rapporteer  
@ Retard, ik denk dat je zelf een beetje retard bent. Tom die weet wel hoe die
moet kiten en die gaat niet zijn lijnen breken door zijn fout.

Maar ik vind zoiezo dat er vandaag geen lest gegeven had moeten aan de kust.
Het waaide echt pittig door met behoorlijke vlagen. En ja als een leerling dan
net even de kite door het windvenster heen jankt dan heb je al snel zoiets.
Dus afschaffen dat lessen in te harde en vooral vlagerige wind.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Mei 22, 2011, 23:33:12
edit2Rapporteer  
Waar rook is, is vuur zullen we maar zeggen. Zelfs een 3m kon een volwassen kerel alle kanten op smijten met die wind van vandaag, dus of het nu zo verstandig is om les te geven boven de 25kn??
Het valt in dezelfde categorie als lesgeven met 2-3bft alleen zijn de consequenties nu iets groter: allemaal om maar lessen te draaien voor het grote geld.....?

Veel sterkte aan de cursist!
Retard

Berichten: 782
Antwoord #22 Mei 22, 2011, 23:34:12
edit2Rapporteer  
@ Retard, ik denk dat je zelf een beetje retard bent. Tom die weet wel hoe die
moet kiten en die gaat niet zijn lijnen breken door zijn fout.


< WAAROM HEB IK ANDERS ALS NICK RETARD >  
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #23 Mei 22, 2011, 23:35:24
edit2Rapporteer  
Jeses Altijd dat gezeik over Harry dit kan iedere beginner overkomen is niet persee de schuld van de kitesurfschool .nl. leerling maakte een stuurfout kite ging loopen en werd vol naar het land getrokken waar het te ondiep was.



Fucking sensatie gasten , kiteschool zwart maken kunnen we allemaal wel .


Trieste mensen sommige Wink Ga kiten en erger je niet zo

Ben het totaal met Idefix eens.

Het gaat niet perse om Harry's school, het gaat om het lesgeven in het algemeen met deze wind. Is gewoon not done, en doe je het wel dan krijg je al snel de titel geldwolf, en terecht!! Dit is geen wind voor beginners of lessen. In IJmuiden vandaag ook een beginner en lesser in de problemen waarvoor ambu's moesten komen

En een lesser kan geen stuurfout maken! Stuur fout maak je als je al kan sturen, een lesser kan nog niet sturen en vertrouwt op de instructeur.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Mei 22, 2011, 23:45:53
edit2Rapporteer  
Waar rook is, is vuur zullen we maar zeggen. Zelfs een 3m kon een volwassen kerel alle kanten op smijten met die wind van vandaag, dus of het nu zo verstandig is om les te geven boven de 25kn??
Het valt in dezelfde categorie als lesgeven met 2-3bft alleen zijn de consequenties nu iets groter: allemaal om maar lessen te draaien voor het grote geld.....?

Veel sterkte aan de cursist!
Jeses Altijd dat gezeik over Harry dit kan iedere beginner overkomen is niet persee de schuld van de kitesurfschool .nl. leerling maakte een stuurfout kite ging loopen en werd vol naar het land getrokken waar het te ondiep was.



Fucking sensatie gasten , kiteschool zwart maken kunnen we allemaal wel .


Trieste mensen sommige Wink Ga kiten en erger je niet zo

Ben het totaal met Idefix eens.

Het gaat niet perse om Harry's school, het gaat om het lesgeven in het algemeen met deze wind. Is gewoon not done, en doe je het wel dan krijg je al snel de titel geldwolf, en terecht!! Dit is geen wind voor beginners of lessen. In IJmuiden vandaag ook een beginner en lesser in de problemen waarvoor ambu's moesten komen

En een lesser kan geen stuurfout maken! Stuur fout maak je als je al kan sturen, een lesser kan nog niet sturen en vertrouwt op de instructeur.


ThumpsUp

het is zo jammer dat het plezier van kiten wordt overschaduwt door het 'grote'geld kwestie... kan jullie ook vertellen dat er op autoplaya gasten les geven vanwege het plezier  die zij daar in beleven en de passie voor de sport, al jaren. en scholen die met minder toch veel meer bereiken op sociaal gebied.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.