[Ongeluk] Mirns 26-5-2011

Gj

Berichten: 1472
Antwoord #25 Mei 27, 2011, 08:38:24
edit2Rapporteer  
ik weet wel, dat die man met die ocean rodeo, een NL was en die ook naar huis ging toen wij weggingen... ik weet het verder ook niet, maar die lessers snapte ik ook niks van! Naaaaah.. die 10 stond jeroen overpowerd mee toen heb ik hem maar eens even aan mijn lieftallige Fakkel gehangen Grin en dat ging super goed met zijn 110 kg aan mijn 7tje Grin
bikiniisuit
Gast
Antwoord #26 Mei 27, 2011, 09:08:17
edit2Rapporteer  
No hard feelings, maar heb je er wat aan gedaan?? bij mij had hij echt zijn kite niet de lucht in  gekregen, al moet ik desnoods ruzie maken maar een 10 mtr. met 35+ knoop ben je echt ziek in je hoofd. zijn vrouw weet niet beter waarschijnlijk?
en ervaring is geen garantie voor succes en ook geen vrijwaring om alles maar te mogen doen.



+
je hebt karakter.... waren t maar meer
GB

Berichten: 117
Antwoord #27 Mei 27, 2011, 10:54:08
edit2Rapporteer  

No hard feelings, maar heb je er wat aan gedaan?? bij mij had hij echt zijn kite niet de lucht in  gekregen, al moet ik desnoods ruzie maken maar een 10 mtr. met 35+ knoop ben je echt ziek in je hoofd. zijn vrouw weet niet beter waarschijnlijk?
en ervaring is geen garantie voor succes en ook geen vrijwaring om alles maar te mogen doen.
+
je hebt karakter.... waren t maar meer

eens!
sterkte voor de dutser!

[edit] quote-fixes
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #28 Mei 27, 2011, 12:29:19
edit2Rapporteer  
Gaat lekker, was natuurlijk te verwachten met de voorspellingen, sterkte iig aan de ongelukkige kiter.


Staat hier trouwens ook regelmatig gast met 10m Rise in 30 knts  schater
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #29 Mei 27, 2011, 20:06:23
edit2Rapporteer  
ben vandaag nog op mirns geweest heel hek kappot prikkeldraat lag langs de weg een bende modder
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 Mei 27, 2011, 22:26:39
edit2Rapporteer  
Is er nog steeds niet bekend wat er nu gebeurd is?
Lees er niets over?
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #31 Mei 27, 2011, 22:32:33
edit2Rapporteer  
heb allen gehoor dat hij nog in het ziekenhuis lag meer niet
LennyV

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #32 Mei 29, 2011, 13:36:02
edit2Rapporteer  
Ik zat in het restaurantje toen het gebeurde; een vriend van me heeft de kite van de verongelukte Duitser opgelaten (hij was alleen komen surfen).

Bij het oplaten deed de kite wat onverwachts, waarna hij helaas aan z'n bar trok. De kite kwam toen vol in het windvenster en hij had 'm niet meer onder controle. Eerst werd hij tegen het hek met prikkeldraad geslingerd en maakte een beste impact op het paaltje, want dat brak direct. Daarna werd hij weer de lucht in geslingerd en landde achter het dijkje, waar hij vermoedelijk z'n arm brak. Op miraculeuze wijze is de kite daar wel op de grond gebleven, want er stond nog spanning op de lijnen. (Eén lijn liep over z'n schouder en heeft daar nog een flinke striem achtergelaten.) Dat heeft mogelijk z'n leven gered, want achter de dijk/weg zit een stenen muurtje...

Toen alarmnummer gebeld; in eerste instantie was inderdaad een heli besteld, maar die werd weer afgezegd in ruil voor twee ambulances. Flinke fractuur van spaakbeen én ellepijp aan één arm en mogelijk wat gekneusde/gebroken ribben was het resultaat geloof ik. Morgen wordt hij geopereerd (dat vertelde een politieman die een dag later op de spot langskwam om zijn auto op te halen).

Tijdens het ongeluk waren er ook flinke vlagen; bijna iedereen was ook het water afgegaan. Uurtje later was de wind weer een stuk stabieler en hebben we nog goed kunnen varen, hoewel iedereen de schrik er nog wel in had zitten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Mei 29, 2011, 13:54:35
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je ooggetuige verslag!

3 ongelukken in korte tijd...een triest weekend voor kitend Nederland..
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34 Mei 29, 2011, 14:14:16
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je ooggetuige verslag!

3 ongelukken in korte tijd...een triest weekend voor kitend Nederland..

Op wijk ook net een ambulance en volgens mij een been breuk
Davidoff
Gast
Antwoord #35 Mei 29, 2011, 14:42:35
edit2Rapporteer  
Wil hier graag even op reageren,

Afgelopen zaterdag op schellinkhout mezelf staan verbazen over het oplaten van de kites. Geen duim, gewoon weggooien wanneer het doek nog niet eens strak staat en we zien het wel.. is echt een paar x met een sisser afgelopen... zeker op dat deels natte gras.

Als je er wat van zegt krijg je een grote bek en wordt je allerlei ziektes toegewenst.. Undecided
GB

Berichten: 117
Antwoord #36 Mei 29, 2011, 17:05:05
edit2Rapporteer  
Wil hier graag even op reageren,

Afgelopen zaterdag op schellinkhout mezelf staan verbazen over het oplaten van de kites. Geen duim, gewoon weggooien wanneer het doek nog niet eens strak staat en we zien het wel.. is echt een paar x met een sisser afgelopen... zeker op dat deels natte gras.

Als je er wat van zegt krijg je een grote bek en wordt je allerlei ziektes toegewenst.. Undecided


gelukkig ben jij wel een echte kiter, bij die lui die nu door het oog van de naald gekropen zijn gaat het een keer mis, dan zullen ze terug denken aan wat jij zei!
ga zo door! laat zien dat je er verstand van hebt! op die manier kunnen we ongelukken vermeiden!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.