[Ongeluk] Ongevallen Oostvoorne 28-5-2011

Joystick

Berichten: 251
Mei 28, 2011, 19:09:58
edit2Rapporteer  
Zojuist op RTL nieuws:

Kitesurfers gewond door harde wind
Op het Oostvoornse Meer, ten zuidwesten van Rotterdam, zijn twee kitesurfers gewond geraakt. Ze kwamen vermoedelijk door de harde wind in de problemen, zegt de politie.
KITESURFERS GEWOND DOOR HARDE WIND
fotoFoto

Kitesurfers gewond door harde wind

Een 28-jarige Haagse werd meters de lucht in getrokken. Ze raakte zwaargewond aan haar hoofd. Een 27-jarige man uit Alblasserdam verwondde zijn been toen hij verkeerd terechtkwam bij het landen.

De Reddingsbrigade Nederland waarschuwt kitesurfers regelmatig om uit te kijken voor gevaarlijke situaties. Die ontstaan vooral bij een te harde wind.

© ANP

[edit] titel aangepast, want vandaag was het weer 2x goed raak.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #1 Mei 28, 2011, 19:15:50
edit2Rapporteer  
Ik geloof dit was afgelopen zondag (de lesser) en afgelopen dinsdag (met een grote sprong)
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #2 Mei 28, 2011, 19:19:42
edit2Rapporteer  
staat idd niet bij dat het vandaag was. Kan dus idd kloppen dat die van vorige week was.
Scheelt weer iets op een week met zoveel slecht nieuws qua  ongevallen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Mei 28, 2011, 20:04:57
edit2Rapporteer  
Was vanmiddag. Rich@rd met dubbel gebroken scheenbeen, vrouw weet ik niet.
Sterkte gasten!
Er waren vanmiddag geen scholen (niet gezien). Rich@rd zou bij een lage backroll zijn gevallen, niks spectaculairs dus.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #4 Mei 28, 2011, 20:07:34
edit2Rapporteer  
je kan het volgen in: "Kiters uit Rotterdam , meld je! "
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #5 Mei 28, 2011, 20:20:52
edit2Rapporteer  
Yip, en de vrouw was ook vanmiddag! Richard en Jane Doo zijn op hetzelfde tijdstip afgevoerd. Er was maar één ambulance en omdat de Jane Doo hoofdletsel had, lag daar de prioriteit. Voor Richard is een tweede ambulance gekomen.

Richard & Jane Doo sterkte!
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #6 Mei 28, 2011, 20:38:08
edit2Rapporteer  
Sterkte voor beide, hoop dat ze spoedig herstellen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 28, 2011, 21:02:15
edit2Rapporteer  
Triest einde van een mooie dag!

Sterkte Richard!
Enorm balen man. Iedereen's worst nightmare...

Weet iemand wat er precies met JD gebeurd is?
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #8 Mei 28, 2011, 21:17:56
edit2Rapporteer  
Sterkte aan beiden!
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #9 Mei 28, 2011, 21:30:32
edit2Rapporteer  
Volgens mij lag JD ver van iedereen vandaan. Ik was lekker aan het oefenen, upwind van de iedereen en zag wel een stelletje kites zitten, maar ik dacht ze zijn met de kite of bar bezig. Net daarvoor stond de kite nog op het strand in de lucht en heb niets geks zien gebeuren. Maar tja als iets gebeurd kan het snel gaan.  Dus ik dacht ze zijn de kite aan het afstellen. Later zag ik  daar de ziekenauto. Was  blijkbaar toch iets mis.

Ik heb Richard nog bij de ziekenauto gesproken. Ging goed met hem. Was zijn sigaret aan het roken. We konden nog een lolletje maken. Hij baalde wel helemaal omdat ie voor het werk natuurlijk een tijdje uit de running is.  Na in ieder geval beterschap en ook natuurlijk aan JD
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 Mei 28, 2011, 22:47:54
edit2Rapporteer  
Veel sterkte Richard, hopen dat het goed hersteld, dubbele scheenbeenbreuk is niet niks!

Ook de dame natuurlijk veel sterkte gewenst.
joggli

Berichten: 83
Antwoord #11 Mei 28, 2011, 23:09:59
edit2Rapporteer  
ik was helemaal upwind aant varen op oostvoorne toen ik 2 mensen op het strand achter een loopende kite aan zag gaan. de een liet los en die dame werd nog steeds meegetrokken. na minimaal 30 meter bleef de kite even liggen, maar toen de 2 mannen weer gearriveerd waren gingen ze er met z'n 3en achteraan, even later klom de kite naar 12 uur en heeft een van de mannen hem naar beneden gestuurd, de ander heeft hem toen aangepakt.
ik ben als een malle upwind gevaren en toen ik het strand op kwam rennen hoorde ik de dame al van ver schreeuwen/huilen. toen ik aankwam vroeg 1 van de 2 heren of ik een ambulance kon bellen. ben toen als een jekko downwind gegaan (sorry voor de mensen die ik hierdoor ff in de weg voer).
toen ik weer bij de zandbank was kwam de ambulance net aanrijden voor richard. heb toen ff bij het ambulance personeel gemeld dat er verderop ook nog een gewonde lag, en daar zijn ze toen gelijk ff heengereden.
btw was echt heftig, heb nog nooit iemand zo hard en zo ver over het strand geloopt zien worden, en al helemaal niet met zn 3e tegelijk!

sterkte ermee, ook richard!
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #12 Mei 28, 2011, 23:15:12
edit2Rapporteer  
Sterkte aan al de gewonden!

Op deze manier gaan er alleen nog wel meer ongelukken gebeuren. Ook vandaag waren er weer teveel mensen op het water die er absoluut niet hoorden, en niet wisten waar ze mee bezig waren. Wellicht dat dit ook door de spot komt, het valt me alleen wel op dat dit steeds vaker voorkomt op playa met harde wind.

Jammer dat t lekkere dagje toch zo moest aflopen!
Audrey

Berichten: 67
Antwoord #13 Mei 28, 2011, 23:17:58
edit2Rapporteer  
ik was helemaal upwind aant varen op oostvoorne toen ik 2 mensen op het strand achter een loopende kite aan zag gaan. de een liet los en die dame werd nog steeds meegetrokken. na minimaal 30 meter bleef de kite even liggen, maar toen de 2 mannen weer gearriveerd waren gingen ze er met z'n 3en achteraan, even later klom de kite naar 12 uur en heeft een van de mannen hem naar beneden gestuurd, de ander heeft hem toen aangepakt.
ik ben als een malle upwind gevaren en toen ik het strand op kwam rennen hoorde ik de dame al van ver schreeuwen/huilen. toen ik aankwam vroeg 1 van de 2 heren of ik een ambulance kon bellen. ben toen als een jekko downwind gegaan (sorry voor de mensen die ik hierdoor ff in de weg voer).
toen ik weer bij de zandbank was kwam de ambulance net aanrijden voor richard. heb toen ff bij het ambulance personeel gemeld dat er verderop ook nog een gewonde lag, en daar zijn ze toen gelijk ff heengereden.
btw was echt heftig, heb nog nooit iemand zo hard en zo ver over het strand geloopt zien worden, en al helemaal niet met zn 3e tegelijk!

sterkte ermee, ook richard!

Fucked up om te lezen maar waarom wordt er in zo'n situatie niet aan de safety getrokken?

*edit* vergeten uit te loggen op vriendin haar account Smiley
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #14 Mei 28, 2011, 23:26:44
edit2Rapporteer  
Kan best zijn dat ze die wel getrokken heeft, maar als je bridle om je kite heen zit geslagen kan hij gewoon doorgaan. En dan blijft hij alleen maar loopen. in zo'n geval dus ook je 2de safety trekken, maar denk dat dat nog tegenvalt als je met een rotgang over het strand heen vliegt.
Overigens was ik er niet bij, maar vermoed dat het zoiets geweest is wat ik uit de reacties op kan maken.

Iig veel sterkte aan beide.
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #15 Mei 28, 2011, 23:37:42
edit2Rapporteer  
Ja dat zou idd kunnen. Ik weet iig wel dat er te weinig wordt geoefend op eventuele ongelukken, hoe stom dat ook mag klinken.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #16 Mei 28, 2011, 23:42:01
edit2Rapporteer  
Nou Rich@rd veel sterkte en ik weet wie ik aan kan spreken als kitesherpa als je weer bent hersteld! Na zo'n heftige dag nog je rotzooi terug lopen haha maar graag gedaan maar neem de volgende keer gerust 1 kite mee!!

Ik probeer het maar positief te zien zoals ik je in de ambulance al heb verteld ze hebben wel dat grijze pak van jou of Leon whatever aan vellen geknipt........anders hadden wij het gedaan.

Sterkte dude
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #17 Mei 29, 2011, 08:24:49
edit2Rapporteer  
ik was helemaal upwind aant varen op oostvoorne toen ik 2 mensen op het strand achter een loopende kite aan zag gaan. de een liet los en die dame werd nog steeds meegetrokken. na minimaal 30 meter bleef de kite even liggen, maar toen de 2 mannen weer gearriveerd waren gingen ze er met z'n 3en achteraan, even later klom de kite naar 12 uur en heeft een van de mannen hem naar beneden gestuurd, de ander heeft hem toen aangepakt.
ik ben als een malle upwind gevaren en toen ik het strand op kwam rennen hoorde ik de dame al van ver schreeuwen/huilen. toen ik aankwam vroeg 1 van de 2 heren of ik een ambulance kon bellen. ben toen als een jekko downwind gegaan (sorry voor de mensen die ik hierdoor ff in de weg voer).
toen ik weer bij de zandbank was kwam de ambulance net aanrijden voor richard. heb toen ff bij het ambulance personeel gemeld dat er verderop ook nog een gewonde lag, en daar zijn ze toen gelijk ff heengereden.
btw was echt heftig, heb nog nooit iemand zo hard en zo ver over het strand geloopt zien worden, en al helemaal niet met zn 3e tegelijk!

sterkte ermee, ook richard!


Was het soms een witte kahoona kite??

Als dat zo is hebben ze het toch aan zich zelf te danken.
Ik heb deze 3 mensen (waarvan 2 beginners, 1 vrouw) aangesproken en sterk afgeraden te gaan oefenen!
als je dan toch doorgaat moet je niet zeiken en op de blaren zitten.
klinkt hard maar dan moet je maar niet zo eigenwijs zijn als iemand het je duidelijk verteld niet te gaan doen. nomaals, ik ben speciaal gestopt om het ze te zeggen.

beterschap voor diegene.

Richard, veel sterkte en goed herstel gewenst jongen!
feddomw
Gast
Antwoord #18 Mei 29, 2011, 08:38:24
edit2Rapporteer  
Ik ben wel benieuwd naar Rich@rds eigen versie van het verhaal. Ik ben altijd geinteresseerd in ongelukken: leermoment.
joggli

Berichten: 83
Antwoord #19 Mei 29, 2011, 08:54:37
edit2Rapporteer  
@ ron, nee man, het was veel verder upwind, was een bruine gaastra geloof ik ofzo! maar die met die witte kahoona heb ik idd ook ng een paar vieze klappers zien maken hoor!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Mei 29, 2011, 09:40:18
edit2Rapporteer  
Thanks Joggli voor de update

Wat een verhalen weer.
Rich@rd door een "simpele" backroll/loop een flinke klapper met grote gevolgen gemaakt  Undecided

Meisje achter haar kite aan over het strand getrokken.
Rest nog de vraag, waardoor heeft ze die hoofdwond opgelopen? Paal?
joggli

Berichten: 83
Antwoord #21 Mei 29, 2011, 11:16:13
edit2Rapporteer  
@ michiel, martijn was er ng ff heengegaan toen ik al downwind was gegaan, maar die zei dt ze precies over een stuk vol met schelpen was gegaan...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Mei 29, 2011, 11:20:39
edit2Rapporteer  
@ michiel, martijn was er ng ff heengegaan toen ik al downwind was gegaan, maar die zei dt ze precies over een stuk vol met schelpen was gegaan...

ai ai ai...
En die schelpen lagen daar een paar jaar geleden helemaal niet. Komt door al dat opspuiten. Daardoor komen lagen die al duizendenjaren op de bodem liggen weer naar boven.

Steeds meer mensen halen zich ook open de laatste tijd op de stranden.
Wat een vreselijk verhaal!

Geluk bij een ongeluk geen paal. Hopelijk is ze niet vol in haar gezicht geraakt.
luka

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #23 Mei 29, 2011, 11:31:40
edit2Rapporteer  

Het was inderdaad een bruine gaastra, ik was erbij met haar vriend, ze is naar het ziekenhuis gebracht en heeft op veel blauwe plekken en wat kneuzingen gelukkig niets ernstigs. Ze heeft geen paal geraakt maar is flink over de schelpen getrokken. Ik heb haar gisteravond nog gesproken en het gaat weer beter met haar. Een foutje wordt met deze wind gelijk afgestraft.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #24 Mei 29, 2011, 11:57:48
edit2Rapporteer  
Gelukkig goed nieuws. Sterkte Jane Doo! Zet m op, niet bang zijn, ik weet waar je door heen gaat.
Zou haar best wel n kaartje willen sturen

(Hoop zooo ontzettend dat t niet haar gezicht is. Zelf vreselijk bang daarvoor. Vroeger skimboarde ik veel op strand (schelpen), altijd board short. Toen zag ik meiden met bikini, wilde meteen ook. Na n crash bloed over  mn dijbeen (gebeurt nooit met boardshort). Volgende ochtend mn hele bed onder te bloed, schrok me rot. Blijft lang doorbloeden. heelt wel. Nadien: nooit meer bikinis oftwel: bikini is uit).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.