CORE sensor bar

dr511

Berichten: 135
Juni 09, 2011, 19:36:20
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F9qfpXF_8ag

filmpke zegt het al genoeg YeSS
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #1 Juni 09, 2011, 19:41:15
edit2Rapporteer  
ziet er gelikt uit
joosie

Berichten: 967
Antwoord #2 Juni 09, 2011, 21:19:26
edit2Rapporteer  
Zondag nog mee gevaren by medemblik, 2b-real kiteboardschool vaart met Core kites, t is wel wennen maar de bar voelt goed aan ondanks de vlagerige wind lekkr gevaren Joepie
Bas nog bedankt voor t testen en de RIOT XR ga ik volgende keer testen
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juni 09, 2011, 21:44:32
edit2Rapporteer  
Mooie bar, zitten goeie ideeën in hoewel ik het van de draai-quick release nog niet snap.
Die video verteld technisch gezien evenwel een tenenkrommend verhaal. Een spuitgegoten kunststof bar staat waarschijnlijk in iedere kite ontwerper z'n schetsboekje, maar tot op heden hebben ze (ik in ieder geval wel) er vooralsnog vanaf gezien.
Dat de bar licht is fijn, als je daar van houd, maar dat verhaal over traagheidsmomenten vind ik grote onzin. Als je het daar over wilt hebben kan je het net zo makkelijk als nadeel neerzetten. Voor die honderd gram extra per hand hoef je het niet te laten, een natte handschoen weegt al meer en ik heb nog nooit iemand horen klagen dat het traagheidsmoment van z'n handen 'm zo in de weg zat bij het kiten. Zo'n licht barretje lijkt me wel lastig bij het passen. Nou kan ik dat niet, hopelijk heb ik ongelijk.
Als het een spuitgegoten kunststof bar is is de E-modulus op z'n aller, aller hoogst 15-20GPa (60% glas in polyarylamide, wordt al erg bros), die van aluminium 6061-T6 65-70GPa. Tenzij er een stijf element is meegespoten (hetgeen ik betwijfel vanwege het gewicht) is de bar dus op z'n best een kwart zo stijf als een alu bar. Dat is dan niet responsiever, maar slapper.
Verder zie ik op de plaats van het bar gat louter kunststof, als dat glasvezel gevuld is zaag je je lijnen aan gort zodra het beetje is begonnen met slijten.

De bar eindes zijn ook vrij puntig, ik zou hier liever een schuimrubber omhulsel zien, je kan die bar bij het golfrijden wel een hard tegen je koppie krijgen (board=hamer, zijn gevallen van bekend).

Ik hoop allemaal dat het goed voor ze uitpakt, ik vind Core altijd een tof merk.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 09, 2011, 21:54:59
edit2Rapporteer  
Ik snapte het ook niet, heb jaren in het spuitgieten van kunststoffen gewerkt.
Denk daarom niet dat dit de hele waarheid is Rudo, hetgeen jij met jou ervaring op je tenen aanvoelt.

Je zou er bijna zo'n bar voor kopen en de zaag erin zetten Wink

F-one heeft gekozen voor een gegoten aluminium bar uit een stuk, die overmoulded is met een elastomeer. Hierdoor is het gat gewoon uit aluminium:

dr511

Berichten: 135
Antwoord #5 Juni 09, 2011, 22:11:58
edit2Rapporteer  
http://www.corekites.com/content/view/46/99/lang,de/
tjek hier maar ff het verhaal op de site
wie weet tot wat voor conclusies je dan gaat komen.
je mag em ook dit weekend van naderbij komen bekijken op het KBO
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Juni 09, 2011, 22:18:41
edit2Rapporteer  
Ik snapte het ook niet, heb jaren in het spuitgieten van kunststoffen gewerkt.
Denk daarom niet dat dit de hele waarheid is Rudo, hetgeen jij met jou ervaring op je tenen aanvoelt.

Je zou er bijna zo'n bar voor kopen en de zaag erin zetten Wink

F-one heeft gekozen voor een gegoten aluminium bar uit een stuk, die overmoulded is met een elastomeer. Hierdoor is het gat gewoon uit aluminium:



tja omspuiten van kunststof op alu? dat hecht helemaal niet, dus het kunststof doet constructief ook niks. Ik zit aan gasinjectie of verloren bismut kern te denken, maar is dat allemaal de moeite waard om te ontwikkelen vraag je je dan af. Ruikt naar technology push.
Gezien het gewicht van die bar kan je nauwelijk nog alu in kwijt, en staal weegt nog meer als je het omrekent in stijfheid. Carbon dan? lastig...

Zo'n gegoten alu bar als die van Fone is ook niet gevrijwaard van problemen lijkt me. [facepalm]what happened to good old engineering[/facepalm]

Op de site van Core staat het, in antwoord op al onze vragen:
einem völlig neu entwickelten Hochleistungskunststoff, eine Innovation Made in Germany.
Jawohl! En EHEC komt duidelijk en uiteraard NIET uit Duitsland. Wat een hol gelul zeg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 09, 2011, 22:37:26
edit2Rapporteer  
Dass ist Deutsche Marketing!

EHEC is nicht made in Germany, aber kommt aus Unsere Heimat mit die Antlantikwall die Niederlande! Wink

Natuurlijk een bullshit verhaal, en die bar van F-one houdt overigens prima! Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar die gaten in de bar zijn niet alleen voor gewichtsbesparing lijkt me, evenals is de bar volledig omgoten.

Jij bent de barren expert, dus kom maar op!

Een thermoplastisch kunststof met de eigenschappen die ze verbaal beweren te hebben, ik geloof er ook niet in. Er zal vast wel meer achter zitten...
dr511

Berichten: 135
Antwoord #8 Juni 11, 2011, 02:20:54
edit2Rapporteer  
ze zijn te koop dus je kunt er eentje doormidden zagen om te zien wat er in zit;)
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #9 Juni 11, 2011, 15:30:32
edit2Rapporteer  
Precies wat je zegt Rudo, technology push. Dit wordt volgens mij totaal niet gevraagd vanuit de markt en de gemiddelde consument merkt denk ik echt helemaal niks van het verschil in constructie. De gemiddelde consument zit denk ik wel te wachten op een goedkopere bar, als dit niet ten koste van de kwaliteit gaat.

Daarnaast de QR, goed bedacht en zal ook best werken. Alleen op deze manier ga je wel weer van een standaard afwijken. Stel je laat iemand je Corekite testen en vergeet het draai systeem te vertellen. Of je vaart al 4 jaar met een push release en koopt nu een Core. Je reflex is dan ingesteld op een push release. Dit zou voor problemen kunnen zorgen.
Verder moet je, volgens mij, ook een push beweging maken om de QR te activeren als er geen druk op de lijnen staat (je wilt bijv al releasen omdat je ziet dat je kite uit de lucht komt vallen). Met een push release zet je zelf al kracht op de chickenloop, met dit systeem niet. Of er moet één of ander veersysteem inzitten.

Het depowersysteem ziet er wel erg gelikt uit, mooi clean. Net als de stopper.

Al met al, mits de QR geen nadelen heeft, een erg coole bar. Wel erg jammer dat 399 euro al een beetje de standaard begint te worden.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #10 Juni 15, 2011, 15:35:32
edit2Rapporteer  
Techno junkie is een beetje een duitse mentaliteit en daar zal de duitse markt dan ook meer vatbaar voor zijn. K'zie het nut ook niet echt en snap ook niet het voordeel van licht gewicht. Ik ben meer benieuwd hoe ze het zwakke punt van twee gaten op de plek waar de meeste buiging te voorduren is, hebben opgelost.

@michiel. Metalen constructies kan je stijfer bouwen als je op de goeie plekken verstevigingen zet, in ruil daarvoor kan je materiaal besparen op minder belaste plekken. Als je goed kijkt heeft de F-One bar een dubbel T-profiel
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Juni 15, 2011, 15:58:23
edit2Rapporteer  
@michiel. Metalen constructies kan je stijfer bouwen als je op de goeie plekken verstevigingen zet, in ruil daarvoor kan je materiaal besparen op minder belaste plekken. Als je goed kijkt heeft de F-One bar een dubbel T-profiel

I know, metalen is meer mijn vakgebied. Rudo is van de kunststofjes Tongue 'Wink
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #12 Juni 15, 2011, 16:14:30
edit2Rapporteer  
Sja.. uiteindelijk blijft het gewoon een stokkie die twee lijntjes aan moet trekken... zal allemaal wel revolutionair en superdesuper zijn, maar uiteindelijk is het gewoon marketing.

Qua safety zijn er de laatste jaren wel veel vorderingen gemaakt... dat zie je hier ook wel weer terug; erg goed.

Wat ik niet snap is twee gaten voor je depower lijn, ws wel voordelen ivm roteren van de lijn. Maar slijtage is wel veel hoger zo. Daarnaast is men denk ik meer gebaat bij extra onderzoek om een slijtvaste depower-koord te ontwikkelen
(hoeveel gebroken depowerkoordjes ik de laatste tijd wel niet van gehoord heb?!)

kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #13 Juni 15, 2011, 16:42:29
edit2Rapporteer  


Ik hoop er binnenkort zelf eentje te proberen.

Heeft er iemand al mee kunnen kiten op het KBO ?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Juni 15, 2011, 20:26:56
edit2Rapporteer  
Core SenSnor :+
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Juni 15, 2011, 20:46:30
edit2Rapporteer  
Core SenSnor :+
Baardstra
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 Juni 15, 2011, 21:14:55
edit2Rapporteer  
hihiihi, fun!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17 Juni 15, 2011, 23:25:10
edit2Rapporteer  
Rudo is van de kunststofjes Tongue 'Wink

Zou mij benieuwen hoe je de krachten van een bar  "kunstofmatig" oplost.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #18 Juni 16, 2011, 18:28:50
edit2Rapporteer  
Rudo is van de kunststofjes Tongue 'Wink

Zou mij benieuwen hoe je de krachten van een bar  "kunstofmatig" oplost.
oh dat kan wel, en het is mss niet eens zo'n probleem om een bar van dat 15GPa kunststof te maken, maar ga er niet bij roepen dat ie stijver is dan de andere bars (aluminium, carbon - nog stijver). De Core bar an sich is vast wel goed, ik erger me alleen mateloos aan dat filmpje, en daarmee schaad het voor mij een wellicht mooi product.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #19 Juni 16, 2011, 18:44:10
edit2Rapporteer  
...Wat ik niet snap is twee gaten voor je depower lijn, ws wel voordelen ivm roteren van de lijn. Maar slijtage is wel veel hoger zo. Daarnaast is men denk ik meer gebaat bij extra onderzoek om een slijtvaste depower-koord te ontwikkelen
(hoeveel gebroken depowerkoordjes ik de laatste tijd wel niet van gehoord heb?!)
Dat is absoluut niet waar. Core is juist 1 van de enigste merken waarbij er geen slijtage zit op de depowercords en dat dankzij het gescheiden systeem. De touwen gaan niet over elkaar dus slijten absoluut niet. Echt ik heb veel sessies gemaakt met de Core ESP bar en het is super.

Safety ben ik ook niet gek van zoals ik ook op HL al had gezegd. En dat is wat mij betreft gewoon gemaakt om iets nieuws te hebben.Meesten zijn nu de push safety gewend en Core gaat weer wat anders verzinnen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 Juni 16, 2011, 20:24:40
edit2Rapporteer  
...Wat ik niet snap is twee gaten voor je depower lijn, ws wel voordelen ivm roteren van de lijn. Maar slijtage is wel veel hoger zo. Daarnaast is men denk ik meer gebaat bij extra onderzoek om een slijtvaste depower-koord te ontwikkelen
(hoeveel gebroken depowerkoordjes ik de laatste tijd wel niet van gehoord heb?!)

Dat is absoluut niet waar. Core is juist 1 van de enigste merken waarbij er geen slijtage zit op de depowercords en dat dankzij het gescheiden systeem. De touwen gaan niet over elkaar dus slijten absoluut niet. Echt ik heb veel sessies gemaakt met de Core ESP bar en het is super.

Safety ben ik ook niet gek van zoals ik ook op HL al had gezegd. En dat is wat mij betreft gewoon gemaakt om iets nieuws te hebben.Meesten zijn nu de push safety gewend en Core gaat weer wat anders verzinnen.


Niet gewoon om iets nieuws te hebben. De eigenaar van dit octrooi heeft redelijk veel macht in kite land, en kan anderen lelijk dwars zitten.
14 mei 2022 mag je weer doen wat je wilt met de push out release.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Juni 16, 2011, 20:39:06
edit2Rapporteer  
Oke Don Montague heeft dus het patent hier op? Wat doet hij tegenwoordig eigenlijk?
Want bij Naish is die toch niet meer werkzaam of heb ik het fout?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #22 Juni 16, 2011, 21:01:33
edit2Rapporteer  
Oke Don Montague heeft dus het patent hier op? Wat doet hij tegenwoordig eigenlijk?
Want bij Naish is die toch niet meer werkzaam of heb ik het fout?
klik maar op legal status. uitvinder is niet aanvrager, en octrooien kunnen worden verhandeld.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Juni 16, 2011, 21:48:47
edit2Rapporteer  
kleine aanpassing en een octrooi geld al snel niet meer
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Juni 16, 2011, 22:59:17
edit2Rapporteer  
kleine aanpassing en een octrooi geld al snel niet meer
ga hier nou niet ook over meelullen Morres alsof je hier verstand van hebt, dat octrooi hierboven is gewoon goed opgesteld.
Wat jij bedoeld geldt wel voor modelbescherming.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.