New UDS Bar from Zeeko...

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #50 Mei 21, 2012, 22:50:35
edit2Rapporteer  
ERA lijn een optie?
Dat is balen want de extra lijn met bevestiging zitten wel standaard op alle kites.

Wat zijn die floaters lang? Is het door die floaters dan nog wel mogelijk om bij het begin van de ERA-lijn te kunnen?

Klopt, bij de Krush2 zit de lijn er los bij. Maar niet meer af fabriek gemonteerd zoals bij de 2010 en 2011 modellen van Zeeko.

Inderdaad iets waar ik nog niet eens over na gedacht had wat betreft de lengte van de floaters. Ik ga zo'n lijn bij bestellen, dus dan zal ik het zeker even testen. Gevoelsmatig ben ik band dat je gelijk hebt.

Overigens ziet de bar er gelikt uit! Weer een stapje hoger dan vorig jaar, welke al best goed was.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #51 Mei 21, 2012, 22:56:50
edit2Rapporteer  
Ze zullen wel nagedacht hebben voor wat betreft die floaters maar is toch zeker iets om ff naar te kijken.

Persoonlijk vind ik de ERA helemaal top en gebruik hem sowieso standaard op de 12m2.
Geeft mij altijd die garantie dat hij ook bij wegvallen van de wind bijna altijd gaat herstarten.

Lude

Berichten: 1420
Antwoord #52 Mei 22, 2012, 08:48:23
edit2Rapporteer  
Einde van de floater kom je makkelijk bij hoor..

Vind die lange floaters wel fijn...
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #53 Juni 09, 2012, 10:22:02
edit2Rapporteer  
Gistere avond voor het eerst de USD bar kunnen testen op de 7m in 8bft, eerste indruk is erg goed. Systeem werkt beter dan ik gedacht had.  ThumpsUp


@Lude hoe lang zijn jouw armen dan, want ik kan echt niet bij de ring voor het ERA systeem, die floaters zijn veels te lang voor mijn korte armpjes. Undecided
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #54 Juni 09, 2012, 18:46:11
edit2Rapporteer  
Ben 2 meter.. Zal er nog eens naar kijken. Vaar nooit met era erop. Extra lijn is ook extra weerstand Smiley
Mooi iig dat je er tevreden mee bent!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #55 Juni 10, 2012, 08:49:05
edit2Rapporteer  
Zo, barretje werkte boven verwachting!
Echt heel opgeruimd, simpel en doeltreffend!

Wat mij betreft een van de beste systemen van nu!
Na 2 uur varen geen zichtbare slijtage.
In de meegeleverde manual staat een afbeelding waarop te zien is dat de (blauwe) ERA lijn boven uit de floater komt.

Echter de ERA lijn gebruik je als de kite in het water/op ijs of sneeuw ligt. Dan kun je eenvoudig de bar naar je toe halen!
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #56 Juni 10, 2012, 12:22:08
edit2Rapporteer  
Als je gaat loopen dan slijt er wel wat eva aan de onderkant van de bar een beetje weg. Verder is de slijtage echt stukken beter vergeleken met het vorige model!

Wat die eva lijn betreft heb je gelijk, het is geen oshit handle waar je altijd bij moet kunnen..
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #57 Juni 12, 2012, 09:19:06
edit2Rapporteer  
Ben 2 meter.....

Vandaar dat je er bij kan, ik ben een stuk korter (en Michiel ook)... Wink

In de meegeleverde manual staat een afbeelding waarop te zien is dat de (blauwe) ERA lijn boven uit de floater komt.
Echter de ERA lijn gebruik je als de kite in het water/op ijs of sneeuw ligt. Dan kun je eenvoudig de bar naar je toe halen!

Ook al haal ik de bar naar me toe kan ik er nog niet bij.   schater
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #58 Juni 12, 2012, 11:58:48
edit2Rapporteer  
Floater voor de ERA inkorten op maat van je armen, in het laatste stukje van de floater een gaatje maken met een ring erdoor, ERA ietsje verlengen en je bent er toch?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #59 Juni 16, 2012, 18:02:57
edit2Rapporteer  
Vandaag de bar aan me Ocean Rodeo Rise gehangen dit ging prima en moet zeggen een genot.  ThumpsUp
Hij ligt lekker in de hand en het trimmen gaat moeiteloos  Joepie
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #60 Juni 16, 2012, 18:09:49
edit2Rapporteer  
Had je de H-stopper erop gezet?

Ga de bar morgen proberen zonder dat ding erop.
Hier nog een goed filmpje van de werking :


http://vimeo.com/35562308
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #61 Juni 16, 2012, 20:11:58
edit2Rapporteer  
Zonder hstopper vind ik hem absoluut te slap. Met is hij perfect.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #62 Juni 16, 2012, 20:22:45
edit2Rapporteer  
Zonder hstopper vind ik hem absoluut te slap. Met is hij perfect.

Zoiets begreep ik al van Kappuhh Wink
Juist bij een grote maat in het low-end is een goede stopper gewenst!

De H-stopper werkt perfect! Alleen kun je hem alleen depoweren door hem handmatig terug te schuiven. Voor iemand met ervaring juist top, voor beginners beter niet monteren.
 
In het filmpje blijft de bar ook zonder deze clip op zijn plek. Dat klopt dus niet helemaal.

Wellicht morgen de Notus4 12m testen!!!
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #63 Juni 16, 2012, 22:47:56
edit2Rapporteer  
Als je de depower strapjes hard opzij trekt blijft hij zonder h-stopper iets langer zitten.

Bij de H-stopper moet je je safety koord niet door het midden doen, dan kun je niet meer depoweren (hij klemt dan als je je stopper een beetje verdraaid).

Ik ben hem trouwens onlangs bij een crash kwijtgeraakt.
Voor diegenen die hem graag willen gebruiken, ff vastzetten met stukje tape of tywrap ofzo.

Depoweren met de H-stopper kan prima.. gewoon je bar wat harder omhoog duwen, geen probleem.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #64 Juni 16, 2012, 23:21:17
edit2Rapporteer  
De mijne zit idd. vast met tape.
Ik kon met geen mogelijkheid de bar naar boven schuiven. Wellicht dat na paar keer gebruik dat wel kan?

edit: net de stopper gemonteerd en gefixeerd met tape.
De safety lijn zit fabriek af niet meer door de stopper. Bijgesloten is ook een gebruiksaanwijzing waarop te zien is dat de lijn dus NIET door de h-stopper moet!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #65 Juni 17, 2012, 17:18:52
edit2Rapporteer  
Net getest, bar voor de 3e keer gebruikt. Nu kan ik de stopper wel doorduwen
Kwestie van "inslijten" denk ik
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #66 Juni 18, 2012, 11:30:47
edit2Rapporteer  
Ik heb de H-stopper gewoon vast gezet met een klein schroefje, deze moet ik nog vervangen met een RVS schroefje (gaatje voor het schroefje uiteraard eerst even voorboren). Heb niet zo'n vertrouwen dat een stukje tape blijft zitten met dat zoutwater, zand en dat geweld van het kiten...
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #67 Juni 23, 2012, 20:20:17
edit2Rapporteer  
Vandaag de hele dag met de Zeeko van Hendrik (Kappuh) gevaren omdat ik mijn kites nog niet binnen heb. Mijn dank is groot Hendrik. Heb op Mirns lekker met de 7 gevaren en ook deze bar kunnen proberen. En ik moet bekennen dit is toch wel de meest fijne bar die ik in mijn handen heb gehad. Wat een ideaal depowersysteem. Werkt perfect en haperd niet. Geen loshangende onderdelen en straps die irritant heen en weer waaien. Dit komt omdat het een soort geleidesysteem is waarbij het niet uit maakt hoe ver je gaat depoweren. Heerlijk. Stopper werkte perfect bij mij.  ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #68 Juni 24, 2012, 13:52:13
edit2Rapporteer  
De bar nu een keer of vier gebruikt iedere keer op de OR Rise 10m. In wind variabel van denk zo'n 20 tot  30 knopen. Kan de bar gewoon zonder moeite omhoog schuiven met de H-stopper erop. ThumpsUp Depowerrange is wat minder als bij de OR bar maar scheelt niet veel, het gebruikersgemak vind ik bovendien belangrijker en veel beter.  Tot nu toe van mijn kant alleen maar positief.  ThumpsUp
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #69 Juni 24, 2012, 13:59:26
edit2Rapporteer  
Hoe kan je depower range minder zijn? Je kunt erg ver je depower lijn binnenhalen (helemaal als je een paar keer achterelkaar depowered).

Taco: Lekkere kite he? ;-)
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #70 Juni 24, 2012, 14:16:34
edit2Rapporteer  
Hoe kan je depower range minder zijn? Je kunt erg ver je depower lijn binnenhalen (helemaal als je een paar keer achterelkaar depowered).

Taco: Lekkere kite he? ;-)
. Ja zeer lekkere kite die Zeeko. Heb er afgelopen zaterdag met erg veel plezier mee gekite. In combinatie met deze fijne bar. Heb nu North Rebels.. Het is dat ik me nieuwe spul al nu heb maar anders had het zo maar deze kunnen worden.Trowens North bar lijkt verdomd veel op de Zeeko bar.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #71 Juni 24, 2012, 14:20:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Hoe kan je depower range minder zijn? Je kunt erg ver je depower lijn binnenhalen (helemaal als je een paar keer achterelkaar depowered).

Heb je zeker nog nooit een OR bar gezien  Huh
Die heeft tegenwoordig een depowerkoord van een meter of drie.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #72 Juni 24, 2012, 14:29:19
edit2Rapporteer  
Oh ok Smiley my bad!

Maar dan nog, ookal heb je 3 meter, zonder het zeeko systeem.. en je depowert hem b.v. 1 meter, dan heb je toch 1 meter overtollig touw uit je cleat steken?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #73 Juni 24, 2012, 14:41:14
edit2Rapporteer  
@ Lude: praktisch alle barren met depower onder de bar hebben een waanzinnige depowerrange. Veelal veel te veel.

Bij Zeeko en andere kites met depower boven de bar heb je extra knopen op de vlieglijnen (front lines) om die extra depower te kunnen benutten, welke je net tekort komt op de bar.

 Met de Krush2 7m al gelijk de eerste sessi gebruik moeten maken van deze extra depower Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #74 Juni 24, 2012, 14:51:55
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar dan nog, ookal heb je 3 meter, zonder het zeeko systeem.. en je depowert hem b.v. 1 meter, dan heb je toch 1 meter overtollig touw uit je cleat steken? 

Klopt, en dat vind ik 1 van de nadelen met depower below de bar. Als flink depowerd heb je dus een stuk lijn langs je been bungelen. Undecided
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.