New UDS Bar from Zeeko...

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Januari 26, 2012, 12:37:29
edit2Rapporteer  
@Morres - don't worry - we love you.
Jij hebt ervaring en inzicht met kiten - dus trek het je niet aan.
En solliciteer eens bij Gaastra als marketing verantwoordelijke want ze hebben je duidelijk nodig voor hun goede producten op de markt te zetten (vraag wel een marketing budget)
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #26 Januari 26, 2012, 17:26:47
edit2Rapporteer  

Ziet er top uit!

Kan je eigenlijk eenvoudig zien hoeveel power of depower je nog over hebt, dat is me niet meteen opgevallen?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 Januari 26, 2012, 20:36:24
edit2Rapporteer  
Wow ik ben toch wel erg gecharmeerd van deze bar, ziet er top uit. Wink

Ik denk dat je aan het ringetje kan zien hoeveel depower je hebt.
Misschien moeten ze die nog even een mooie kleur geven.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #28 Januari 26, 2012, 21:01:24
edit2Rapporteer  
Thanx Marc voor de verandering in mijn eerste post, ziet er goed uit met dat plaatje erbij! ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #29 Januari 26, 2012, 21:05:25
edit2Rapporteer  
Ik vind het prima hoor, maak er maar iets van "Bron Kitehigh.nl" Grin
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #30 Januari 26, 2012, 21:14:20
edit2Rapporteer  
Ben niet zo thuis op HL, had em al gepost en daarna zag ik pas dat KappuhH hem al gepost had. Weet niet hoe ik daar een topic verwijderd krijg... loser
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #31 Januari 26, 2012, 21:17:25
edit2Rapporteer  
Ah joh maakt niet uit, blijf lekker hier. Wink
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #32 Januari 26, 2012, 21:22:36
edit2Rapporteer  
Idd hier is het veeeel gezelliger!  InLove  Tongue
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #33 Januari 26, 2012, 23:03:11
edit2Rapporteer  
Nou, ziet er mooi uit hoor!

Wel opvallend dat de 1e 2 minuten over een stopper gaan...dat is toch niet zo bijzonder? En moet een stopper extra stroef zijn om de bar te spinnen in mid-air? OF kan dat met bv een gewone stopper op de Bestbar ook?

En zo te zien zijn het toch de gewone lijnen die meestal worden gebruikt bij depowerkoorden...dus dat gaat echt veel slijten, zeker nu je veel meer met een stopper erover gaat schuiven.

Ik vind het depowersysteem prima, die kleine extra handeling ben je zo aan gewend (ff de bar wegduwen).

Als er eens een testdag komt..zeker eens aanhangen hoor!
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #34 Januari 26, 2012, 23:53:02
edit2Rapporteer  
Ben ook wel heel benieuwd hoe het werkt. Dit lijkt me er echt zo een uit de categorie: Het werkt fantastisch of helemaal voor geen meter.

Ben ook wel benieuwd hoe de lengte het zelfde blijft tijdens het verschuiven van de stopper. De enige manier hoe je volgens mij die stopper kunt verschuiven is als beide pruisikknopen (zeg maar de knopen voor het rode en grijze dingetje) tegelijk hun grip verliezen.
Ik zou verwachten dat op dat moment de kracht in je powerlijnen de overhand krijgt, en je kite maximaal powert. (Of het elastiekje is zo strak dat het precies andersom werkt...)
Is er iemand die dat wel begrijpt? (En zo ja hoe dan? Smiley )
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #35 Januari 27, 2012, 01:18:42
edit2Rapporteer  
Ik ben ook erg benieuwd naar de werking.
Is wel weer mooie innovatie voor dit relatief jong merk.
Ook E.R.A systeem werkt helemaal top.
Ook ik heb die bar nooit gewaxt en zie nog geen slijtage.

Enige nadeel wat ik zo snel zou kunnen bedenken is dat je niet, dmv een ruk aan je depowerkoord, direct kan beschikking over de depower. het lijkt trapsgewijs te gaan omdat je eerst de stopper nog naar boven moet drukken.

Aan de andere kant...ergens moet je een keuze maken ;-)
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #36 Januari 27, 2012, 08:36:20
edit2Rapporteer  
Ben ook erg benieuwd hoe het zal werken in het echt met zand en zout water enzo.

Deze knoop hebben ze iig gebruikt:


http://youtu.be/CP7iAF_YU7A
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #37 Januari 27, 2012, 15:58:30
edit2Rapporteer  
Hier een reactie van Nicolas die ik van een ander forum geplukt heb:

Dear All,
firstly I would like to thank you for your interest about our new Ultimate bar.
The bar was tested during months and I hope all of you will have a ride with.

I'll try to reply to all your questions.
Firstly we develop this system to suit all styles of rides.
The concept is very simple, we have one pulley on the top (the load is minimal on it due to the depower design, no need of very strenght piece, when you have a total of 200Kg load, on the pulley is only 100Kg. It is made to resist at 300Kg.) and a Stopper whichhave 3 functions:
- Stopper fonction: Plastic Stopper
- Depower fonction: Red Handle
- Power fonction: Black Handle
The colors are dedicated following what you can find on the market: depower= red Handle; power = Black handle, as we did before and other brands too.

What are the advantages:
- The trimming device can be moved where you want. There is no problem anymore for the short arms riders to grab the depower/power device. You choose yoursel where you want it. If you want to untwist lines during a kiteloop, just move it closer to the chicken loop to keep the power of the kite.
- Powered or depowered: all the lines are always stretched. The depower line design makes the system very clean and avoid any dangling
- You choose your depower length and the power management. This system is in the same vein than the 2011 bar we introduced with the trimmable depower line length. But with the ultimate bar, we made a step forward, making this trimming quicker and easier thanks to the stopper.

The stopper is the key of the system and the strenght of the stopper is trimmable adding or not the H-Stopper (there is a video to add the H-Stopper). When you pull one of the handles to have more or less power, it moves the stopper closer to the chicken loop. During ride, usually you just move it by some centimeters. To move it back you have 2 ways: moove it by hands or just push the bar.
Without the H-Stopper, the force to moove the stopper by pushing the bar is very light. In fact if you just let go of the bar, when the bar hits the stopper it will move by some cm.
Thanks to this trimming, this is also one of the safest system. For example, when you hit a gust, what is the safest? grabbing as quick as possible a depower device or just push the bar pushing the stopper and have an extra depower ability? for me the choice is simple.
If you don't want this effect (or just have it less), add the H-Stopper. The H-Stopper makes the system a little harder to move, but you can still moove it, this is not a fixed stopper. This H-stopper is dedicated for freestylers or people who want a harder stopper and have the stopper doesn't move when you let go of the bar. But you still can move it pushing the bar with one hand.
In this way, the system makes a huge advantage compare to fixed depower line length. When you it a gust, you can have an extra depower. The depower line length is adaptative to your desires even if you desire change every second. Isn't it good?

About your questions: changing the depower line is very easy not need any tools, we are preparing a video to show you it.
About aging of depower line, it is same as other system with a stopper.
For the side of the handles (red or black) it changes when you use the swivel, finally like other system. The thing is: more power: black handle, less power red handle, you can grab with both hands the handle even is it is on the opposite side.

don't hesitate if you tried the system to post your review or if you have any questions

Ride easy,



Nicolas
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #38 Januari 29, 2012, 18:00:02
edit2Rapporteer  
Gaat ie kosten, kan op de site nog niets vinden over 2012 spul.  Undecided
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #39 Januari 30, 2012, 12:50:51
edit2Rapporteer  
@Teigetje volgens mijn bronnen zou de nieuwe UDS bar € 349,- gaan kosten.

Hier nog een specificatie blad:
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #40 Januari 30, 2012, 23:58:49
edit2Rapporteer  
Dus van het goedkope is zeeko niet meer...? Niet om weer over Gstr te beginnen, maar daar zijn de barren 10euro goedkoper, adviesverkoop, en daarvoor worden ze nooit verkocht
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #41 Januari 31, 2012, 10:55:23
edit2Rapporteer  
Vorig model was 339, dus heel veel scheelt het niet.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #42 April 18, 2012, 11:39:22
edit2Rapporteer  
Ondertussen hebben Hendrik en ik beide deze bar in ons bezit.

Systeempje werkt tot onze verbazing erg soepel... In eerste instantie hadden we onze bedenkingen bij de veiligheid omdat wanneer je hem depowered je stopper naar je toe komt. Deze druk je echter zeer makkelijk van je af. Ook wanneer je de H-stopper monteert. Deze houdt verder de bar mooi vast, ook als je dik gepowered staat.

Wel is belangrijk dat je de 5e lijn niet door de h-stopper voert, doordat de stopper een beetje scheef trekt tijdens het poweren/depoweren zorgt deze voor extra weerstand en moet je toch wel erg hard trekken.

Al met al een ingenieus systeempje wat de bar erg clean maakt!


edit: ze zijn op kiteforum.com lekker aan het knutselen: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2374213&start=50
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #43 April 18, 2012, 12:04:03
edit2Rapporteer  
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar dit systeem.
Zeker nu ik het wat op me in heb laten werken.
De ontwerper is zeker iemand die ook aan klimmen doet want die prusik knoop constructie is er een die wordt gebruikt voor het takelen van spullen Grin.
Het filmpje is erg duidelijk! Er zijn zelden merken met zon mooi instructie filmpje..
Ik zelf kom van een below bar systeem af en ben dat eigenlijk een beetje zat. Nu al een paar keer gehad dat ik niet kon depoweren omdat die gewoon klem zat of omdat die terug schoot. En als je dan gedepowerd ben dan is je leash ook gelijk 20 cm langer.. kan je er bijna mee touwtje springen en bungelt die dus tegen je knieen :S..

hmm...zeeko heeft zeker mijn interesse Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #44 April 18, 2012, 19:08:50
edit2Rapporteer  
haha, oude zeekoeien uit de sloot (moest m maken )
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #45 April 18, 2012, 23:10:48
edit2Rapporteer  
valt toch wel mee?? tis iig geen topic uit 2007
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #46 Mei 19, 2012, 19:12:51
edit2Rapporteer  
Ik heb er 1 besteld,  ThumpsUp ben het below de bar depower meer dan zat, altijd maar een eind touw naast je hangen als je gedepwered kite vind ik nog steeds waardeloos. ThumpDown

Zal mijn bevindingen wel plaatsen als ik er mee gespeeld heb.  YeSS
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47 Mei 21, 2012, 17:26:05
edit2Rapporteer  
Net barretjes binnen gehad, en wat foto's gemaakt.

Ziet er allemaal gelikt uit!
Alleen jammer dat de ERA lijn nu een optie is geworden, dat was voorgaande jaren standaard meegeleverd.

Op zich heb je die niet nodig, maar voor snow en ijskiten is het echt een must-have
barry

Berichten: 361
Antwoord #48 Mei 21, 2012, 20:11:23
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #49 Mei 21, 2012, 22:47:03
edit2Rapporteer  
ERA lijn een optie?
Dat is balen want de extra lijn met bevestiging zitten wel standaard op alle kites.

Wat zijn die floaters lang? Is het door die floaters dan nog wel mogelijk om bij het begin van de ERA-lijn te kunnen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.