ongelukje oostvoorne meer

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #25 April 20, 2012, 20:13:16
edit2Rapporteer  
Binnen paar dagen toch weer bewijs dat misschien een vaarbewijs of zo toch nodig is voor aantal onder ons.... Dan moet t seizoen nog beginnen... Prikkeldraad, strekdammen, donkere wolken !!!

Beetje opletten en om je heenkijken en er is weinig aan de hand...
Uit intresse, hoeveel werk is t om leach van depower op 5th te zetten bij Naish ??

bij normale omstandigheden carabijnhaak losmaken en overzetten op lusje ernaast, 5 seconde? nadeel door het veertje in de karabijnhaak vind ik het lastig om het met een hand te doen . . .  daardoor toch tricky tijdens het varen . . .

Maar om nou een vaarbewijs in te voeren? ik had het gewoon nog nooit meegemaakt, als ik op oostvoorne zelf was geweest was er weinig aan de hand, maar toevallig was ik voor het eerst en het laatst bij die niksstrekdammetjes en werd ook nog een recht naartoe getrokken

Is een vaarbewijs oid. er niet om je juist van tevoren op dit soort situaties te laten anticiperen in plaats van overal proefondervindelijk achter te komen?
Als je al zo nodig in buiig weer wilt kiten zorg dan tenminste dat je safety 100% in orde is en je dus niet suïcide vaart terwijl je weet dat er zeer snel een bui aan komt. Even stoppen en je haak in alle rust overzetten is zo gebeurd namelijk.

Zeker goed dat je dit post, hopelijk steekt er iemand wat van op.


Vraagje aan jou: had je anders gehandeld als we een weerwaarschuwing mbt buien afgegeven hadden op kitehigh?
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #26 April 20, 2012, 23:55:29
edit2Rapporteer  
Daar had ik inderdaad niet naar gekeken, het wast best lekker weer en we hebben geen bliksem gezien.

Ik kijk altijd wel op je kaartjes als aanvulling op surfabc en guru ..  voor de veiligheid zoals knmi een driehoek in het oranje of geel erbij zou voor ons forummensen de veiligheid wel verhogen denk ik, en zeker mensen die net beginnen,

kan wel wat kritiek hebben hoor, ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 April 21, 2012, 00:01:33
edit2Rapporteer  
Goed dat je het deelt! Het is op het Oostvoornse meer zeer verradelijk door de strek dammen en omdat de wind geen vrij spel heeft. Je moet daar alleen willen varen als het stabiel weer is en het niet te hard waait. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen.

Wat ook mee telt is dat je met buien op moeten letten dat ze echt helemaal voorbij zijn. Ik heb op de Brouwersdam een keer de fout gemaakt te snel weer het water op te gaan. Er zat namelijk een redelijke inflow tail aan de bui en daar kunnen ook nog windstoten bij ontstaat terwijl de eigenlijke bui al ruimschoots over is getrokken. Ik kon toen de kite (9m) totaal niet meer houden en ik ging met een rotvaart naar de kant toe. Dus ook maar safety getrokken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.