Stichting Natuurmonumenten en politie op het Autostrand: PAS OP!!!

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Augustus 14, 2012, 19:43:17
edit2Rapporteer  
Hele nette reactie van Coen gezien de flinke uitlatingen hier. Maar goed, dat zullen die mannen wel gewend zijn denk ik.
Zo'n informatie avond lijkt me een heel goed idee, want uiteindelijk moeten we toch met z'n allen deze spot delen en dat gaat toch een stuk beter als je met elkaar kan (blijven) praten, als is het maar om niet in zo'n 'ons vs hun' situatie te belanden.

Ik heb overigens laatst dat befaamde bord eens aandachtig zitten bekijken, wat er op staat is echt wel heel duidelijk. Het probleem is inderdaad zoals Robin al noemt, dat er geen lampje gaat branden 'met goh hier staat misschien wel wat belangrijks op', waardoor je uberhaupt niet op het bord kijkt. Een groot geel bord met zwarte koeie letters "KITERS LEES DIT" zou wel helpen, maar ergens klinkt het toch ook wel belachelijk dat je een 2e bord moet gaan plaatsen zodat mensen het 1e bord gaan lezen Smiley
Ladrak

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #26 Augustus 14, 2012, 19:50:27
edit2Rapporteer  
Ik ben blij met jullie positieve reacties. Laten we '@ De Kous' bekijken hoe we de aanduidingen kunnen verbeteren. We hebben zelf al een voorstel om de lijn van palen en gele tonnen vloeiender te laten verlopen, maar ook dat kan alleen in overleg met jullie. De kitesurfvereniging was indertijd ook betrokken bij het vaststellen van de huidige begrenzing.

Ik weet zeker dat de meesten van jullie geen touw willen tussen de tonnen. Dat geeft alleen maar extra risico. Tonnen i.p.v. palen gaat niet omdat daar te weinig water staat. Verbodsborden zitten al op de palen, maar dan verticaal (om te voorkomen dat de lijnen tegen de uitstekende borden komen).

Dus we zijn ook aan het zoeken naar de ideale oplossing. Graag suggesties. Liefst direct aan ons. Ik bekijk het forum doorgaans niet. Coen
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #27 Augustus 14, 2012, 19:58:48
edit2Rapporteer  
Is toch als eens een draadje over geweest?  met allerlei ideen.   correct me if  im wrong
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Augustus 14, 2012, 22:08:50
edit2Rapporteer  
Is het niet een idee om voortaan iemand te laten posten bij de laatste paal in een roei boot (want ja, met een verbrandings motor aangedreven vaar/voertuig in een beschermd natuur gebied is hypocriet, helemaal als je achter windgedreven criminelen aan zit) een is genoeg... die gene die de palen/boeien rij overschrijdt kan je dan meteen aanpakken of helpen afhankelijk van de situatie... kan me voorstellen dat beginners altijd wel eens een keer onbedoeld de lijn zullen overschrijden omdat zij in problemen raken. kijk tuurlijk is het zo dat als iemand daar heen en weer knalt gewoon een lul, en daarvoor zou je misschien kunnen overwegen om zijn spullen in beslag te kunnen nemen.
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #29 Augustus 15, 2012, 21:03:06
edit2Rapporteer  
Al dat Natura 2000 de nek om draaien.
In Frankrijk malen ze er niet om. Kan je tussen de Flamingo's kiten in Natura 2000 gebied.

Heb trouwens van de milieumaffia vernomen dat de afsluitdijk ook doorgebroken gaat worden vanwege natura2000. Dit kan met de toekomstige verhoging van de IJsselmeer dijken, ook van Rijkswaterstaat  heeft dit plan de goedkeuring gekregen.
Dit zodat de natuur weer in verzilte staat terug gebracht kan worden en de originele flora & fauna weer terug kan keren langs het IJsselmeer.
Alles volgens Europese regelgeving natuurlijk.

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #30 Augustus 21, 2012, 09:01:55
edit2Rapporteer  
De handhavers moeten maar eens leren kiten, dan kunnen ze kitend en al achter diegene aan die in het vogelgebied varen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Augustus 21, 2012, 09:16:56
edit2Rapporteer  
is dat de nieuwe definitie van professioneel kiter?
Nanou

Berichten: 131
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #32 Augustus 23, 2012, 07:27:21
edit2Rapporteer  
En waar zijn die stoere groene rakkers als ze echt geld kunnen verdienen? Gisteren tegen 6en kwam ik op playa ongeveer 15-20 kiters in het natuurgebied. Geen beginners want ze konden erg goed kiten! Nee pak 2 beginners die af zijn gedreven. Goed bezig!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Augustus 23, 2012, 09:15:57
edit2Rapporteer  
En waar zijn die stoere groene rakkers als ze echt geld kunnen verdienen? Gisteren tegen 6en kwam ik op playa ongeveer 15-20 kiters in het natuurgebied. Geen beginners want ze konden erg goed kiten! Nee pak 2 beginners die af zijn gedreven. Goed bezig!

het waren er toch echt meer...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.