kite zelf landen

trebo91

Berichten: 148
Augustus 21, 2012, 18:23:25
edit2Rapporteer  
Ik was al enkele dagen aan het denken  hoe ik mijn kite alleen kon oplaten in het water, dus zijn we de zoekfunctie gaan gebruiken en heb mijn antwoord gevonden (Als beginner beter niet ...). Dus dat weten we dan weer maar in mijn zoektocht op deze vraag  kwam ik enkele reactie's tegen :" Je kan  je beter bezig houden met het afvragen   hoe je hem alleen land."  Hierbij was 1 vraag opgelost  en een andere geboren. Dus mijn vraag is  naar tips en antwoorden  over het zelf  alleen landen van je kite.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2012, 18:43:10
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23985.0

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2376930&hilit=self+landing
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #2 Augustus 21, 2012, 19:15:46
edit2Rapporteer  
Dus alleen met licht wind mogelijk?

Of   safety trekken...
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Augustus 21, 2012, 19:42:44
edit2Rapporteer  
Nee niet helemaal waar. Ik doe het als het moet ook met 30 knopen. Maar niet de manier met LE voorover. Feit blijft dat hulp altijd beter is.  (mits het geen duitsers zijn,lol.)
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #4 Augustus 21, 2012, 19:50:33
edit2Rapporteer  
Met veel wind kan het ook wel, maar is een stuk lastiger en gevaarlijk(er). Als je kite ineens wind vangt kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Je zou t eens bij weinig wind en voldoende vrije ruimte een paar keer kunnen proberen, zodat je weet hoe en wat. Wel belangrijk is dat je je kite al goed onder controle kunt houden, voordat je hier uberhaupt aan begint denk ik zo.

Maar wat Markus zegt, de beste en veiligste methoden is sowieso je kite door een mede-kiter laten opvangen en dit kan eigenlijk bijna altijd! Dus ga niet moeilijk doen als het makkelijk kan!!

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Augustus 21, 2012, 20:14:49
edit2Rapporteer  
Ik zal nog een keer een duidelijk instructie filmpje maken want er zijn wel degelijk veilige manieren om dit te doen. Ook in harde wind.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Augustus 21, 2012, 20:16:43
edit2Rapporteer  
indien mogelijk zoek ik een "zachte" landingsplaats met zo min mogelijk schelpen en trek gewoon de safety. goede manier om deze ook lekker soepel te houden en te testen. in 15 maar ook in 30 knopen.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #7 Augustus 21, 2012, 20:53:53
edit2Rapporteer  
Ik doe het soms zo.
Maar alleen als er echt niemand is. Heb je wel paaltje of iets dergelijks voor nodig.
En een karabijnhaak + stukje velcro strap of stevig stuk touw.


http://www.youtube.com/watch?v=T-eMu6hvwfs



markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Augustus 21, 2012, 20:56:42
edit2Rapporteer  
http://m.youtube.com/watch?v=xE32k8pQjo0

Zo doe ik het.hahaha

Blijft een klassieker.  met veel wind pak ik , als de kite op zn wingtip staat,de onderste powerline en trek die naar mij toe zodat de
kite in een U staat. Dan laat ik de bar los en loop naar de kite terwijl ik de lijn binnenhaal. Dit kan zelfs.met 100 knopen als het moet.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 Augustus 22, 2012, 00:06:18
edit2Rapporteer  
http://m.youtube.com/watch?v=xE32k8pQjo0

Zo doe ik het.hahaha

Blijft een klassieker.  met veel wind pak ik , als de kite op zn wingtip staat,de onderste powerline en trek die naar mij toe zodat de
kite in een U staat. Dan laat ik de bar los en loop naar de kite terwijl ik de lijn binnenhaal. Dit kan zelfs.met 100 knopen als het moet.


Geen risico dat hij weer vol wind gaat pakken tijdens die flip? ...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 22, 2012, 07:42:11
edit2Rapporteer  
Voor beginners zijn alle technieken op de safety trekken na onveilig!
Niet aan beginnen, alleen voor gevorderden!

En daarbij komt nog dat je kite ook echt goed drukloos moet worden bij het activeren van de qr. Sommige, zelfs recente kites kunnen nog een flinke restdruk houden die harder wordt naarmate de wind toeneemt.
Ook willen sommige kites gaan spinnen.

Dus eerst testen bij voorkeur op het water met een helper. En neem het advies ter harte het alleen te doen als het echt niet anders kan!
Het is nl. ook slijtage gevoelig. Wat Ron al aangeeft schade heb je zo door schelpen of ander puin, buiten de veiligheid risico's om.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 Augustus 22, 2012, 08:03:41
edit2Rapporteer  
@faxie,  nee onmogelijk!  doordat je hem op zn rug trekt kan ie nooit wind pakken. Beetje hetzelfde als sommige kites die na releasen op hun rug drijven. Maar doordat je de powerlijn blijft beethouden kan ie nergens heen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Augustus 22, 2012, 13:09:55
edit2Rapporteer  
@faxie,  nee onmogelijk!  doordat je hem op zn rug trekt kan ie nooit wind pakken. Beetje hetzelfde als sommige kites die na releasen op hun rug drijven. Maar doordat je de powerlijn blijft beethouden kan ie nergens heen.

Ja oke, maar ik bedoel dat het op z'n rug trekken wellicht mislukt als je te zacht trekt en dat hij dan weer richting windvenster vliegt. Maar dat gebeurt dus niet zo snel?

Nouja, is de moeite om eens te proberen.
Yourie

Berichten: 139
Antwoord #13 Augustus 24, 2012, 10:13:45
edit2Rapporteer  
ik heb op schier wel eens een badgast gevraagd, omdat al de kiters op het water stonden.
Goed uitleggen dat die hem in het midden moet vangen, daar zit een lusje voor het oppompen. meer hoefd die niet te doen alleen daar vast houden, als je de spanning van je lijnen haalt komt de kite vanzelf druk loos aan dat lusje te hangen, dan loop je naar de beste man/vrouw toe en neem je de boel over. zomaar iemand vragen om hem op te gooien ben ik wat minder van maar vangen kan echt iedereen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.