Ernstig ongeluk in de les, en naar het ziekenhuis

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 September 21, 2012, 14:14:04
edit2Rapporteer  
Grappig, werkt alleen bij individuele lessers   Wink Heb je 3 lessers of meer, bedien je ze als een soort marionet die pakweg 100 meter uit elkaar verdeeld staan  Wink met meerdere lijnen in je hand... OOohoh, ik moet ingrijpen... welke lijn moet ik nu aan trekken   Huh

als je 3 lessers hebt dan gaan ze omstebeurten aan 1 vlieger hangen, nooit gaat het jou lukken om prive les aan 3 mensen tegelijkertijd les te geven. dus wat Evan zegt kan in principe wel. t wordt alleen niks als je op autostrand op deze manier les wilt geven. dalijk vaart een andere koekwous over je extended safety lijn.
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #26 September 21, 2012, 19:34:53
edit2Rapporteer  
Lala

Als ambu broeder moet ik ook even reageren natuurlijk Wink je hebt geen ervaring met dit soort zaken en als iemand zijn nekt breekt is de kans dat je het ziet aan de stand van zijn  bolletje heeeel  klein .

Mocht je interesse hebben, wil ik je wel eens een keer een lesje geven over dit soort zaken ,hoe te reageren of wat te doen  bij dit soort ongevallen.  ik heb 10 jaar ambulance ervaring  en geef levensreddende handelingen les bij de pyromaantjes Wink en  Al ben ik dan instructeur bij de conculega Wink het is belangrijk dat iedereen die kite weet hoe je de eerste tijd doorkomt tot de ambulance er is, en het is ook handig (voor ons ) als je een ambulance team kan helpen zonder in de weg te lopen Smiley in twee uurtjes met een bak koffie kan je ik je aardig wegwijs maken in het hoe of wat bij kite trauma's Wink .. Mochten er meer mensen zijn die het leuk zouden vinden dan hoor ik het wel ..


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 September 21, 2012, 19:42:18
edit2Rapporteer  
Lala

Als ambu broeder moet ik ook even reageren natuurlijk Wink je hebt geen ervaring met dit soort zaken en als iemand zijn nekt breekt is de kans dat je het ziet aan de stand van zijn  bolletje heeeel  klein .

Mocht je interesse hebben, wil ik je wel eens een keer een lesje geven over dit soort zaken ,hoe te reageren of wat te doen  bij dit soort ongevallen.  ik heb 10 jaar ambulance ervaring  en geef levensreddende handelingen les bij de pyromaantjes Wink en  Al ben ik dan instructeur bij de conculega Wink het is belangrijk dat iedereen die kite weet hoe je de eerste tijd doorkomt tot de ambulance er is, en het is ook handig (voor ons ) als je een ambulance team kan helpen zonder in de weg te lopen Smiley in twee uurtjes met een bak koffie kan je ik je aardig wegwijs maken in het hoe of wat bij kite trauma's Wink .. Mochten er meer mensen zijn die het leuk zouden vinden dan hoor ik het wel ..




Is het misschien niet wat om je een keer aan te sluiten de bij de NKV safety clinics?

Edit, lijkt me ook wel wat om een keer ergens aan te haken. Het is nooit mis wat extra kennis te hebben.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #28 September 21, 2012, 20:31:41
edit2Rapporteer  
@prutmonster, dat is een superaanbod ThumpsUp! Ik heb interesse.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #29 September 21, 2012, 20:37:06
edit2Rapporteer  
idd een superidee,altijd goed als verschillende discipline's van elkaar leren...Topper prutmonster  ThumpsUp ThumpsUp
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #30 September 21, 2012, 21:58:55
edit2Rapporteer  
Geweldig het aanbod van @prutmonster. Zeker ism NKV. Count me in. Deze kennis moeten alle kiters hebben, niet alleen instructeurs.

Gelukkig gaat het goed met de cursist.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #31 September 22, 2012, 15:53:40
edit2Rapporteer  
Hoeft dan eigenlijk toch alleen een lange leash te bevestigen, daar waar je normaal ook je leash aanhangt?! Zodra je daar aan trekt, bypass je de chickenloop en flagged de kite gewoon uit, alsof je de qr getrokken hebt. Of zie ik het nu zo simpel???

Hee goed idee!
Ik ga het eens uitproberen met een ervaren kiter.


Jij kan de risico's inschatten niet de cursist.
M.n. in het beschreven geval (directeur, zelfverzekerd, etc) heb je iemand waar jij mss ontzag voor hebt, maar jij bent de leraar en jij zult ook aan zo iemand met je methodiek/didactiek duidelijk moeten maken dat als ze de oefening 1x doen, ze daarna in het begin stoppen, feedback ontvangen van jou en wel/niet de oefening herhalen etc.

Heel veel suc6 met je kiteschool en ideologie

Dank je!
Mooi al die steun en feedback!
Ja wat betreft kiten kan ik de risico's inschatten, maar wat betreft medische situatie:
inderdaad liet ik m'n leiding overrulen bij de auto, vooral omdat zij met z'n 2en waren, en geen 112 wilden bellen. Daar had ik moeten doorpakken, ook al kent hij z'n broer veel beter dan ik.
In het water moet ik dus voortaan benadrukken wat iedereen tot nog toe vanzelf deed: stoppen als ik niet meer aan je vasthang om instructies te geven. Pas als ik downwind sta en gezegd heb dat je alleen kunt gaan, mag dat.



shit heftig verhaal, top dat je het deeld.
vergeet niet dat als ze 10m bij je vandaan zijn dat ze door wind en water jou niet meer horen!!!
tip:  als ik iemand les aan het geven ben en we zijn nog in het stadium samen body draggen. dan zit de handle pass/safety leash aan mij gekoppeld... mocht ik los laten dan stopt ie vanzelf. Wink

Dank voor de tip!
Zijn er meer mensen die dat zo doen?
Nooit van gehoord.
Heb je er ooit problemen mee zoals lijnverwikkeling of ongewild uit de lucht vallen van de kite?



[edit] berichten samengevoegd, dat kan ook in 1 post
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #32 September 23, 2012, 22:33:56
edit2Rapporteer  
Lala

Als ambu broeder moet ik ook even reageren natuurlijk Wink je hebt geen ervaring met dit soort zaken en als iemand zijn nekt breekt is de kans dat je het ziet aan de stand van zijn  bolletje heeeel  klein .

Mocht je interesse hebben, wil ik je wel eens een keer een lesje geven over dit soort zaken ,hoe te reageren of wat te doen  bij dit soort ongevallen.  ik heb 10 jaar ambulance ervaring  en geef levensreddende handelingen les bij de pyromaantjes Wink en  Al ben ik dan instructeur bij de conculega Wink het is belangrijk dat iedereen die kite weet hoe je de eerste tijd doorkomt tot de ambulance er is, en het is ook handig (voor ons ) als je een ambulance team kan helpen zonder in de weg te lopen Smiley in twee uurtjes met een bak koffie kan je ik je aardig wegwijs maken in het hoe of wat bij kite trauma's Wink .. Mochten er meer mensen zijn die het leuk zouden vinden dan hoor ik het wel ..




Graag!
Zeg maar wanneer en waar.
Aan de animo te merken misschien ism NKV?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #33 September 26, 2012, 10:35:13
edit2Rapporteer  
heb ook best wel belangstelling bij wat prutmonster voorstelt
Flybert

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #34 September 30, 2012, 09:03:44
edit2Rapporteer  
Het belangrijkste is dat je zelf je inschatting maakt naar de patient en niet de patient zelf laten beslissen, als je zelf twijfelt over zijn situatie moet je hem zien rustig te krijgen, hij kan beter nog een uur op het strand zitten dan dat hij idd gaat rijden en zen pak uittrekken.
Ik ben zelf schipper op grote zeilklipper en heb ook dagelijks te doen met mensen die beweren dat ze het allemaal wel kunnen om dat ze al 10 jaar lang 1 weekend zeilen op dit soort schepen en dan moet je jezelf duidelijk maken dat wat jij wilt toch het beste is en dat is redelijk moeilijk.

Nu is een gewone EHBO cursus naar mijn mening een goede basis, maar zoals prutmonster zegt is het ook belangrijk om te weten hoe te handelen in zo'n situatie.
Ik heb vanuit de zeevaart basic safety en daar wordt veel meer gehamerd het waarnemen van eventueel letsel en eventuele spalken, steunen bouwen rond een persoon met de middelen die je hebt.

Maar idd een samenwerking met de NKV safety clinics is een zeer goed initiatief.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.