Egoïstische beginners met zelfmoordneigingen

Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #25 Oktober 02, 2012, 09:56:18
edit2Rapporteer  
Wat is het eigenlijk jammer dat deze discussie gevoerd moet worden. Volgens mij heeft het ook wel met een stukje normen en waarden te maken binnen de samenleving. Jammer dat de samenleving zo achteruit gaat, ik vind het sfeertje juist zo belangrijk tijdens het kiten! Het is ook te triest dat sommige mensen niet eens kijken als er een kite gevangen moet worden en alle andere handelingen die genoemd zijn.

Als ik kijk hoe druk het in Mirns is tijdens een goed weekend dan is het ook niet gek dat er frustraties ontstaan. Het veld ligt dan helemaal vol met kites en half duitsland is uitgerukt om daar los te gaan. Zou het echt niet mogelijk zijn om er nog een aantal spots bij te snoepen. De overheid moet toch ook inzien dat het goed is voor de samenleving om deze fantastische schone en duurzame sport te beoefenen?! Smiley Mits dit op een veilige manier wordt gedaan en iedereen op een kleine spot drukken komt de veiligheid (en sfeer) niet echt ten goede.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Oktober 02, 2012, 10:12:42
edit2Rapporteer  
Er zijn op dit gebied / deze discussie meerdere zaken die meespelen:

a. ik durf te stellen dat een aantal jaren geleden de mentaliteit van de kitesurfers anders was. Het materiaal was veel "lastiger"  en als je geen respect voor wind en water had dan was je bij wat hardere wind onherroepelijk de l*l / Sjaak en werd je van het water geblazen.  Je begon met kitesurfen omdat juist de ingrediënten van toen je "aanspraken" / uitdaagden.....
Tegenwoordig zie je hele volksstammen op het water die ( naar mijn idee) meer voor het imago dan voor de sport zelf op het water staan. Steeds vaker zie ik mensen achter / aan een vlieger hangen die het gewoon uitstralen : ik heb de boel absoluut NIET onder controle en ik vind het eigenlijk doodeng.......

b. Doordat je vroeger veel respect voor water en wind had ging je als beginner , daar waar mogelijk , zo ver mogelijk het water op, afstand was je grootste vriend. Dichter  bij de kant konden de pro's hun ding doen en het publiek stond er van te genieten.  Iedereen die loopt te klagen over de stunts aan/voor  de kant: de meeste ongelukken gebeuren met beginners OP de kant en een enkele keer gaat het met die PRO mis.  Nu staan er op mijn homespot op een beetje drukke dag op 30 meter uit de kant  tientallen "kijk mij eens ....." gasten met hun vlieger op 12 uur in een houding  "ik vind dit eigenlijk heel eng"    . Sommigen houden dit echt letterlijk een half uur vol en schreeuwen vol ergernis : jij kan goed varen dus ga lekker naar achteren. Zichzelf niet realiserend dat dat "naar achteren gaan" de beste en veiligste optie is voor zowel zichzelf als anderen.........

c. Voorbeeldfunctie voor kitesurfscholen.
Waar in de begindagen van de scholen de nadruk lag op veiligheid ligt het gebeuren nu vaak op "zo snel als mogelijk je eerste meters maken"  . Daarbij vergeten een aantal kitesurfscholen vaak een aantal basic dingetjes:  Een kiteschool is een economische onderneming die zijn / haar ding  in 9 van de 10 gevallen doet op water met een recreatieve bestemming. Het is van de zotte als kitescholen keihard hun eigen gebied claimen. Wettelijk kan dat ( helaas) niet .  Het kitesurfen is een nieuwe sport en dat zie je ook op wettelijk gebied terug: In het BPR ( Binnenvaart Politie Reglement)  staat een artikel waarin wordt aangegeven dat een ieder die zich met een drijvend voorwerp op het water begeeft, over voldoende vaardigheid moet beschikken om dit vaartuig op een dusdanige manier te besturen dat er geen gevaar voor zichzelf of omgeving optreed enz enz.  Een cursist geeft door het nemen van een cursus aan "niet over voldoende vaardigheden te beschikken"  Puur volgens de wet / juridisch gebied is de constructie van kitesurfscholen waarbij er niet met 1 instructeur op 1 vlieger wordt gelest strafbaar ( dit punt is in een discussie met juridische zaken RWS bevestigd! )
Een aantal scholen geeft geen enkele aanleiding om met dit soort zaken aan de slag te gaan er zijn er helaas ook waarbij je als recreatieve kiter bijna gedwongen wordt 1 en ander aan de wet te toetsen.....

d. indelen van water  / benoemen van zone's. ook hier zie je dat op juridisch gebied het kitesurfen een onbekend fenomeen is. Wettelijk is dit heel lastig. Een indeling op school en vrij-kiten is juridisch wel haalbaar. Onderbouwing met recreateive en commerciele activiteiten, je kunt hierbij denken aan bijv een beperkt aantal strandpaviljoens ( de commerciele activiteit) en een grote plek voor recreanten die gewoon hun eigen drankje en boterham kunnen meenemen ( de recreatieve activiteit) Deze constructie is ( met de huidige juridische/wettelijke instrumenten) haalbaar.  Daarnaast kunnen gemeentes op het gebied van openbare orde en veiligheid de APV als instrument inzetten om hier te reguleren.  ( vanuit de NKV zijn er op dit moment met een aantal gemeentes contacten op dit gebied.....)

c. Goede infoborden.
Een in eerste opzicht makkelijk onderwerp maar zodra je daar in de praktijk mee aan de slag gaat kom je een aantal fikse drempels tegen: Lang niet alle kitesurflocaties hebben een officiele status. Een vergunning voor zo'n bord kun je dan meteen op je buik schrijven. Als je dan al een officiele status hebt begint de echte lijdensweg: vormgeving, kleur, informatie, materiaal , plaats, milieuvergunning, omgevingstoestand ( pas het bord wel in de omgeving) enz enz  Een simpel infobord plaatsen wordt al snel een hele onderneming .........

d. Informatie voor beginners.
Op zich makkelijk te vinden. Op zowel kitehigh , hanglos als de site van de NKV vind je goede informatie over de diverse locaties en geschikte windrichtingen.  Helaas weten niet al teveel echte beginners hun weg naar deze info te vinden. Hier ligt voor de NKV nog veel werk / is veel winst te behalen.


enz enz
chico

Berichten: 1112
Antwoord #27 Oktober 02, 2012, 10:16:37
edit2Rapporteer  
Waar een poeltje is, of overal kan staan heb je ook beginners. Met voorzichtigheid steek ik de 1e poel Slufter over maar liever loop ik een stukje richting de palenrij (afhankelijk van wind), pak het ruime sop en steek door naar de 2e poel of verder. Mij te link dat gestuntel daar op mooie dagen.

Ik vrees dat het drukker en drukker zal worden.

Jullie kennen vast wel het  verschijnsel. Je loopt langs een rijtje restaurants en van de 6 op een rij zit het bij 2 helemaal vol en bij de andere vier nagenoeg niemand. Als je een tafeltje zoekt, waar ga je dan zitten.......ja de meeste bij drukke restaurants en niet bij wat leeg is.


FF inductief redeneren.

Kiters zijn mensen
Mensen zijn sociale wezens die elkaar opzoeken
Kiters zoeken elkaar op.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #28 Oktober 02, 2012, 10:22:31
edit2Rapporteer  
It's a never ending story.......
leer er mee leven, gebruik je aanpassingvermogen als mens. er is altijd wel ruimte, zoek deze op.
Er zijn hier mensen die perse de hele dag in die k*tpoel willen klooien, waarom? (ik doel dan even op de Slufter)

Je kan ook uithaken op de vlakke stukken tussen golven in, zijn er geen vlakke stukken? dan haak je niet uit!
je kan ook loopen tussen de golven in, gaat het niet dan loop je niet! simpel, volgende keer beter.
Ik maak me er niet meer druk om, (heb ik in verleden wel gedaan) sindsdien heb ik veel leuke(re) kite dagen gehad, al staan er 100 lessers...nou en?  Smiley

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #29 Oktober 02, 2012, 11:03:38
edit2Rapporteer  
It's a never ending story.......
leer er mee leven, gebruik je aanpassingvermogen als mens. er is altijd wel ruimte, zoek deze op.
Er zijn hier mensen die perse de hele dag in die k*tpoel willen klooien, waarom? (ik doel dan even op de Slufter)

Je kan ook uithaken op de vlakke stukken tussen golven in, zijn er geen vlakke stukken? dan haak je niet uit!
je kan ook loopen tussen de golven in, gaat het niet dan loop je niet! simpel, volgende keer beter.
Ik maak me er niet meer druk om, (heb ik in verleden wel gedaan) sindsdien heb ik veel leuke(re) kite dagen gehad, al staan er 100 lessers...nou en?  Smiley



Amen Ron! Desondanks begrijp ik het sentiment helemaal. Jaren geleden, voordat de slufter dicht ging, was het al algemeen bekend dat je het weekend most vermijden op Slufter vanwege beginners die zo graag in de pool willen kiten en niet dat stuk naar Oostvoorne willen lopen. Desondanks werkte het repressiemiddel van gevaarlijke spot/stroming toen nog een stuk beter en was er redelijk mee te handelen. Als ik de verhalen van afgelopen maanden lees, klinkt het alsof die spot kapot wordt gemaakt.

Ik ben het ZO eens met het verhaal van Idefixe, vroeger hadden we nog respect voor wind en water. Was een paar graden aflandige wind al genoeg om doemscenario's in je hoofd te hebben. Maakt tegenwoordig allemaal niet uit: we gaan met schuinaflandig gewoon op open zee varen, we kopen als beginner een 7m kite zodat we ook met dikke wind kunnen varen, etc etc. Hoe krijgen we dit respect voor wind en water weer terug?
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #30 Oktober 02, 2012, 11:10:14
edit2Rapporteer  
Ik persoonlijk heb het gevaar onder ogen gezien door deze filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=jLsqPj8yTjg
en dan vooral de zin:
Wrecks his knee twice in a year (ik weet ook wel dat het door veel doen kans op blessure groter wordt maar het "shockte"me wel)

En deze:

http://www.youtube.com/watch?v=GaL60UZJoFY
  (denk de vreselijke muziek maar weg)

Ik ben nog niet echt van plan om jezus te gaan begroeten. maar deze 2 filmpjes vond ik wel duidelijk dat het een sport is waar je respect voor het water en wind moet hebben. Misschien ben ik dan iemand met gezond verstand als beginneling. maar ik wil niet als een lappenpop jezus begroeten..

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #31 Oktober 02, 2012, 11:21:28
edit2Rapporteer  
@Splitrr, jij bent natuurlijk een perfect voorbeeld van iemand die het wel heeft begrepen, begrijpt dat je nu even door de zure pil heen moet buiten om rustig te kunnen oefenen, maar straks zonder probleem op de mooie plekken tussen de gevorderden kan varen.

Ik denk persoonlijk dat de beginners welke de moeite hebben genomen om zich in te schrijven op ons forum, al meer begaan zijn met de sport. We moeten die andere groep zien te bereiken!
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #32 Oktober 02, 2012, 11:29:38
edit2Rapporteer  
Wat je zegt Lauw.

Ik heb veel geleerd van eerste 3 uur IKO lessen, maar voordat ik daaraan begon heb ik me al weken ingelezen op dit forum, waar ik veel van geleerd heb.
Je leert hier wel ergernissen van ervaren kiters en kan daar op anticiperen.

Afgelopen zondag toen ik ging kiten om aan mijn instructeur te laten zien wat ik die dag er voor geleerd had in mijn eerste 3 uur privé les voor mijn IKO certificaat, heb ik ook gewoon de ruimte opgezocht en ben ik ver uit de kust gegaan.
Je bent dan wel langer aan het lopen met de kite, maar in Schellinkhout maakt het niet echt uit aangezien je overal wel kan staan.

Mijn instructeur complimenteerde mij trouwens wel over mijn sociale skills, dat ik andere kiters goed hielp.
Tijdens de groepsles stond er verderop ook iemand die de vlieger van een andere kiter verkeerd aanpakte.
Hij legde hem niet met de opgeblazen kant op de grond, maar juist omhoog, waardoor hij wind bleef vangen.
Ik was toen ook de eerste die er naar toe rende om diegene te helpen Smiley

Ik kijk nu alweer uit naar aankomend weekend voor mijn volgende 3 uurtjes les.
Hopelijk kan ik dan al mijn eerste meters maken en vervolgens mijn eigen spulletjes kopen en veilig oefenen.

Mocht iets niet lukken of voel ik me ergens onzeker over, boek ik gewoon wat lessen bij.
Veiligheid staat bij deze sport op 1, daarna komt plezier Smiley
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #33 Oktober 02, 2012, 16:17:49
edit2Rapporteer  
Mjah ik geef toch echt de lessystemen de schuld. Ik snap echt niet dat ze mensen loslaten na een uurtje of wat aanmodderen. En dit is naast de totale onzin die sommige scholen weten aan te leren deels te maken met gebruik maken van stagaires zonder begeleiding.

In de bergen met skien les je meestal een aantal weken voordat je alleen los gaat. Helaas ook hier de trend dat dit meer en meer voorkomt en ik dus nu met een helm moet gaan skien omdat er teveel van die losers op de berg rond rausen zonder echt de controlle te hebben.
Maar goed de mensen met verstand nemen een aantal weken les (dus de eerste jaren) de hele goede zelfs ieder jaar daarna nog even een dagje of 2.

Je laat je leerling nieuwe dingen doen en vervolgens ga je samen met je leerling de praktijk ervaring door. Allemaal eendjes achter mama-eend. Zodra de les over is oefend de leerling eigenlijk datgene wat je met ze gedaan hebt. Je leert ze in praktijk waar ze op moeten letten, piste lezen, drukte op de piste en de daarbij horende regels. Tegen de tijd dat de lessen echt klaar zijn zijn de meeste leerlingen op een niveau dat ze met alle dingen samen prima alleen op de berg zich kunnen redden.

Nu kijk ik naar kitesurf lessen. Soms na 3 uurtjes aanploeteren ja hoor je bent klaar om zelf bezig te gaan. Soms ook meer lessen maar eigenlijk stopt iedereen zodra ze die kite naar beneden kunnen sturen en op de plank 5m kunnen varen. Want daarna kunnen ze het zelf wel.
En dat gedeelte vind ik dus onzin. Een kiter afleveren die echt wat kan gebeurd er niet athans heel weinig. Een leerling zou in mijn ogen minimaal moeten kunnen varen. Hoogte lopen. En een parkour moeten kunnen afleggen voordat je echt iemand los laat.

Bij een parkour denk ik dus echt aan een soort rij-examen. Dat zowel upwind als downwind kunnen varen dus dmv boeien. Kiteregels toepassen dmv tegenliggers op ramkoers. En evt een klein pop-sprongetje over een kleine boei.  Al met al lever je veel betere beginners af die los kunnen dan op het moment. Ik denk ook dat sommigen dan ook hun tricks bij je gaan leren.  Wat weer goed is voor het sportniveau. Al met al hebben kitescholen meer lessen kunnen ze misschien iets omlaag met de prijs per les. En je leverd gewoon veel betere eindproducten aan.

Maar goed voordat het zover is moet er wel even een grondige omslag in mentaliteit komen.
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #34 Oktober 02, 2012, 16:38:11
edit2Rapporteer  
Goed idee Geronimo, maar helaas niet haalbaar. Is alleen haalbaar als je het verplicht maakt en er ook op controleert. Als het rijbewijs niet verplicht was, hadden ook heeeeeel veel mensen geen rijbewijs gehad.

Dit probleem is naar mijn idee niet op te lossen en de verschillende soorten niveau kiters zullen gewoon naast elkaar moeten blijven leven. Je kan niet anders dan waarschuwen voor gevaarlijke situaties door mensen aan te spreken, door borden of dat soort zaken. Is het niet mogelijk om een bepaalde kleur toe te kennen aan spots, net als op skipistes? Dat schrikt mensen wel af. Ik ben geen wintersporter, maar ik weet wel dat ik nooit op de zwarte piste moet gaan beginnen. Dan laat je mensen er in ieder geval over nadenken alvorens te gaan oefenen op spots waar het niet verstandig is.
hans

Berichten: 283
Antwoord #35 Oktober 02, 2012, 17:15:35
edit2Rapporteer  
ik ben het helemaal met ron rodeo eens , het is nu eenmaal drukker geworden , en oke het is
niet altijd even leuk (makkelijk) en iritant om beginners te ontwijken (ontlopen) maar we zullen toch samen van het water gebruik blijven maken .
dus inderdaad kan je en keer niet je mooie hooge sprong,loop in het poeltje of voor vlak voor de kant maken probeer het eens een stuk verder uit de kant , zijn minder beginners en het gevoel is het zelfde
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #36 Oktober 02, 2012, 17:19:45
edit2Rapporteer  
Laat het wel duidelijk zijn dat ik het niet heb over beginners in het algemeen, maar juist die groep die moedwillig zichzelf en anderen in gevaar brengen. Want zelfs een km ruimte om die gasten heen is nog te weinig als ze al deathloopend en stuiterend iedereen downwind het water af maaien.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #37 Oktober 02, 2012, 17:31:48
edit2Rapporteer  
@ Bart er is wel vaker discussie geweest over een Kitebewijs. En daarmee kan je dat wel degelijk bewerkstelligen.

Paar jaar geleden was ik nog tegen maar de afgelopen 3 jaar vind ik het toch echt beduidend drukker worden en veel beginners die echt nog niks kunnen.

Maar alleen beginners zijn niet het probleem. Op Mirns bijvoorbeeld zie je hele goede kiters kiteloops trekken in de drukte. Uiteraard zo dicht mogelijk bij het strand. Ze leggen makkelijk 50m af in zo'n sprong. En een gemiddelde beginner die daar gewoon vaart raakt in de stress. Doe ik al als weer zo'n gast 3 meter naast me land. Maar ik begin nog niet direct spastisch te doen met mn kite. En een beginner ziet alleen maar 3 kiters op hem af komen en 1 vlak achter hem die weet echt niet meer wat die moet doen.
Bart79

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #38 Oktober 02, 2012, 17:40:13
edit2Rapporteer  
@Geronimo Maar hoe ga je op het hebben van een kitebewijs controleren dan? Als het niet verplicht is gaan de mensen het denk ik echt niet halen. Denk wel dat een kitebewijs op zich wel nuttig zal zijn hoor, daar niet van. Denk alleen niet dat je de mensen bereikt waar Evan op doelt.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #39 Oktober 02, 2012, 17:51:58
edit2Rapporteer  
Het probleem is dat iedereen op dezelefde plek wil kiten. De zee is groot genoeg en als je maar ver genoeg van de kust bent heb je de hele zee tot je beschikking. Allleen is dat minder leuk dan de vlak waterspots zoals de slufter en Playa. Dit deel moet je gewoon delen met anderen. En beginners staan graag in ondiep water waardoor ze deze plekken opzoeken. Het zijn nu de experts die veelal afgeven op de beginners maar ik denk dat het andersom net zo goed geldt. De zee is nou eenmaal van iedereen en we moeten het met z'n allen gezellig houden.
Een goede oplossing zou zijn als er meer spots komen en je ook wat makkelijker op bijvoorbeeld binnenwater mag kiten. Laat de overheid nog maar een paar projecten zoals de Zandmoter bouwen :-)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #40 Oktober 02, 2012, 18:00:51
edit2Rapporteer  
We zouden wel als kitend Nederland een minimale standaard af kunnen spreken waaraan een kiter moet voldoen wil deze zelf gaan oefenen waarbij de voorstellen van Geronimo over het kunnen varen van een parcours een mooi minimum zijn.

Zodra dit algemeen geaccepteerd wordt door alle scholen en kiters kunnen we ook "handhavend" optreden door scholen die incompetente kiters afleveren aan de publiekelijke schandpaal te nagelen en tegelijk heb je een stok waarmee je kunt slaan om die kiters weer terug naar de sholen te sturen als blijkt dat men aan het klootviolen is.

Daaraan gekoppeld dus een aggressieve campagne om de kitesurf media/fora + minimale eisen aan iedereen duidelijk te maken zodat de publieke schandpaal ook echt door iedereen gezien wordt. op deze manier hebben we de overheid helemaal niet nodig om in te grijpen maar puur en alleen de wil van de gehele Nederlandse kitesurf-scene.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #41 Oktober 02, 2012, 18:29:48
edit2Rapporteer  
We zouden wel als kitend Nederland een minimale standaard af kunnen spreken waaraan een kiter moet voldoen wil deze zelf gaan oefenen waarbij de voorstellen van Geronimo over het kunnen varen van een parcours een mooi minimum zijn.

Zodra dit algemeen geaccepteerd wordt door alle scholen en kiters kunnen we ook "handhavend" optreden door scholen die incompetente kiters afleveren aan de publiekelijke schandpaal te nagelen en tegelijk heb je een stok waarmee je kunt slaan om die kiters weer terug naar de scholen te sturen als blijkt dat men aan het klootviolen is.

Daaraan gekoppeld dus een aggressieve campagne om de kitesurf media/fora + minimale eisen aan iedereen duidelijk te maken zodat de publieke schandpaal ook echt door iedereen gezien wordt. op deze manier hebben we de overheid helemaal niet nodig om in te grijpen maar puur en alleen de wil van de gehele Nederlandse kitesurf-scene.

Vind je dat niet een beetje ver gaan?
Moeten we dan ook kiters die extreme trucs doen en daarbij andere in potentieel gevaar brengen ook terug sturen naar scholen voor een her-opvoedcursus?

Zodra je de vlieger beheerst (en de gevaren herkent die erbij komen kijken etc.) ben je in principe klaar om zelf verder te oefenen. Daar hoeft niemand je handje bij vast te houden lijkt mij. Maar ik begrijp de ergenis die ontstaat doordat op spots waar het kitesurfen makkelijk te leren is nu bom en bom vol zitten. Dat is ook één van de reden waarom ik spots met vlak water zoveel mogelijk vermijd op drukke dagen.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #42 Oktober 02, 2012, 18:36:17
edit2Rapporteer  
Het wordt kouder en dus geen beginners meer devolgende 6 maanden.
Probleem opgelost voor 6 maanden.

Het is ook lastig als kiters die als iets kunnen even gaam proberen met hun twintip in de golven van Maasvlakte: als je dan een golf afrijd in switch stormen ze recht op je af terwijl je eigenlijk haast geen kant uit kunt met een 2 of 3m berg achter je.
Meestal zorgt diezelfde berg wel dat de aanstormende twintipper meteen gespoeld wordt en die zie je dan niet meer terug.
chillaazz

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #43 Oktober 02, 2012, 20:01:40
edit2Rapporteer  
Als beginner denk je toch altijd het lukt wel ik kan er wel ffe tussen (hele zee was bijna vol langs de kant)  om te beginnen maar dan blijkt dat je toch nog veel aan het klooien bent. Dit had ik ook afgelopen weekend tegen beter weten in,  als ik dit forum eerder gelezen had ik het sws nooit gedaan maar ben toch maar na 3 min van het water afgegaan omdat ik merkte dat ik veelste veel kiters in de weg zat en geen zin had in gezeur.  Ik vind zelf ook dat je je moet aanpassen aan de betere kiters en moet bepalen of het wel verstandig is om te gaan kiten. Ik zoek voortaan de rustige dagen/ spots op. Als ik voortaan op de webcam teveel mensen zie is het meteen een no-go voor mij...
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #44 Oktober 02, 2012, 21:08:31
edit2Rapporteer  
Het idee van een parcours is interessant. Hier ligt  mogelijk een adviserende rol van de NKV, maar daar kan iedere school per direct zelf invulling aan geven. Alleen niet te hopen dat er kitescholen bij springtij op de Bdam hun cursisten om het volleybalveld en de borden laten slalommen.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #45 Oktober 02, 2012, 21:11:11
edit2Rapporteer  
Ik ben geen ondernemer, maar ik zie hier toch veel kansen liggen. Als ik een kiteschool zou runnen, zou ik vandaag nog mijn cursus aanbod aanvullen met allerlei vervolgcursussen zodat mijn leerlingen niet na 3 uur al klaar zijn, maar dat ik ze aan mij verbind met een hele pakket aan opleidingen. Je moet er toch niet aan denken een beginner al los te laten; zo van succes ermee! Ondernemers; je doel is niet om zo snel mogelijk van de cursisten af te komen, maar om ze zo lang mogelijk aan je te verbinden, lijkt mij.

Wat de waarden en normen betreffen; assholes heb je in alle maten; zowel beginners als gevorderden; maar gelukkig zijn ze in de minderheid. Vind het zelf altijd wel prettig als ik niet 10 minuten lang om me heen hoef te kijken voordat iemand m'n kite wil aannemen. Andersom maak ik het ook vaak mee dat iemand zijn kite 10 cm boven m'n hoofd hangt; ervan uitgaand dat ik hem dan automatisch zal aanpakken.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #46 Oktober 02, 2012, 21:55:41
edit2Rapporteer  
Irritant aan de ene kant, maar aan de andere kant is het ook mooi om naar te kijken


http://www.youtube.com/watch?v=PjcioMm6LD4
\

The Slufter bay Kook-out??
dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #47 Oktober 02, 2012, 22:10:46
edit2Rapporteer  
Irritant aan de ene kant, maar aan de andere kant is het ook mooi om naar te kijken

http://www.youtube.com/watch?v=PjcioMm6LD4\

The Slufter bay Kook-out??


dit heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #48 Oktober 03, 2012, 22:05:14
edit2Rapporteer  
Het gestuntel is inmiddels dagelijkse kost, de arrogantie nog net niet. Maar hoelang dat nog duurt??
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #49 Oktober 18, 2012, 19:47:01
edit2Rapporteer  
Zz
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.