ziek van zeewater omgeving oostvoorne?????

kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #50 Februari 28, 2014, 16:46:30
edit2Rapporteer  
Dat het water op Rockanje brak is bij laag water klopt, het haringvliet komt er tenslotte op uit ;-)
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #51 Februari 28, 2014, 16:53:11
edit2Rapporteer  
Je moet t water ook nie opdrinken nie héh
Dat is in het kader van een worden met de materie. 
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #52 Februari 28, 2014, 17:18:06
edit2Rapporteer  
Afgelopen weekend was het een stuk minder zout op oostvoorne dan normaal. Ga er maar vanuit dat regio oostvoorne maasvlakte niet bepaald het schoonste water langs de nederlandse kust is.Ben zelf niet ziek geweest, wel in december na kite, maar goed in december is iedereen zo'n beetje wel ziek.......... Grin
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #53 Februari 28, 2014, 17:44:54
edit2Rapporteer  
ik zit nu al voor de 3e keer in 2 maanden tijd thuis met buikgriep.
ik ging er van uit dat ik ergens niet tegen kan in het water(vorig jaar pas begonnen met surfen)
kite zo'n 3 keer per week lange sessies rond Oostvoorne
me kitemaatje had het vorige week ook

denk dat er toch een radioactieve drol ronddobbert
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #54 Februari 28, 2014, 17:50:22
edit2Rapporteer  
Je moet t water ook nie opdrinken nie héh
Dat is in het kader van een worden met de materie. 
ja je moet er dan maar wat voor over hebben he.  schater schater
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #55 Februari 28, 2014, 17:57:46
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen paar weken elk weekend gekite op Rock.... nergens last van. Je moet ook kiten met je mond dicht natuurlijk. Buikgriep heerst. Ik had hem in december al te pakken.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #56 Februari 28, 2014, 18:52:07
edit2Rapporteer  
Je moet ook niet een kantoor of binnen baantje hebben en dan ineens in de winter buiten in de kou willen kiten... Neem een voorbeeld aan mij, buiten werken en kerosine dampen inhaleren en je bent nooooooit ziek.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #57 Februari 28, 2014, 19:00:46
edit2Rapporteer  
Onderschat de zuiverende werking van kerosine niet Wink Ook petroleum doet het goed.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #58 Februari 28, 2014, 21:14:54
edit2Rapporteer  
 Afgelopen zondag ook op slufter geweest, nog een beste slok water binnen gehad Grin, maar nergens last van. Wat ons wel opviel was dat het water niet echt heel zout was.
Maar wat Peter al zegt zal wel kloppen het water zou daar niet echt heel schoon zijn.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #59 Februari 28, 2014, 21:21:17
edit2Rapporteer  
Is er geen Kitehigher onder ons die toevallig laborant is en een paar samples kan analyseren van dat heerlijke surfwater?
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #60 Februari 28, 2014, 21:28:51
edit2Rapporteer  
Er worden elk jaar opnieuw bij Rockanje (en andere badplaatsen) watermonsters genomen en geanalyseerd. Rockanje is juist een van de schoonste wateren! Dat betekent natuurlijk NIET dat je het kunt drinken! Volgens mij kun je altijd ziek worden als je net het verkeerde slokje binnen krijgt, er drijft tenslotte ook rommel in het haringvliet en in de Noordzee.

Dit betekent trouwens niet dat dit niet serieus moet worden genomen. De regio vertegenwoordiger zou misschien bij de gemeente kunnen aankaarten dat mensen het idee hebben dat er een correlatie is tussen kiten in onze delta en ziek zijn en aandringen op een analyse. Vervuild water zit nl niemand op te wachten.
Bastiaan_

Berichten: 29
Antwoord #61 Maart 01, 2014, 20:04:07
edit2Rapporteer  
Via via hebben we nog wat berichten binnen gekregen over mensen die kort na het kiten ziek zijn geworden. Uiteraard is het mogelijk dat je een verkeerd slokje binnen krijgt. Als je weerstand net wat laag is ben je er ook gevoeliger voor. Maar met meerdere mensen net dat ene slokje delen is natuurlijk niet heel waarschijnlijk.

M'n bericht is vooral bedoeld als waarschuwing. Als er inderdaad een verband is, dan is het nuttig dat gebruikers van het water daar vanaf weten. Ik heb de GGD van Rotterdam Rijnmond een berichtje gestuurd om ze te informeren. Hoort het niet bij hen thuis dan kunnen ze vast zeggen waar wel. Wie weet levert het een extra check op.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #62 Maart 03, 2014, 23:51:26
edit2Rapporteer  
Even op inhaken, afgelopen zondag gekite op de Slufter ben ook wat ziekjes. Last van mijn maag en een beetje hoofdpijn. Het begon al op het water tegen het eind van de sessie na op het begin een aardige slok te hebben binnengekregen.

Ik ben bijna nooit ziek en voelde mezelf topfit voordat ik ging kiten.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #63 Maart 04, 2014, 00:54:43
edit2Rapporteer  
Afkoeling doet ook veel met je buik. Let maar op, de meeste keren dat er over buikpijn wordt geklaagt zijn in de koudere perioden van het jaar. Ff  gezellig kletsen op de kant en flink afkoelen doet al een behoorlijke aanslag op je vitale delen.

JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #64 Maart 04, 2014, 01:12:41
edit2Rapporteer  
Verpleegkundige in opleiding hier, in water zweven nu eenmaal in een bepaalde concentratie bacteriën rond. Als je immuunsysteem of darmflora niet helemaal in orde is zou dat kunnen resulteren in een griepvirus. Hierdoor ga je aan de schijt en flush je je darmen  als het waren.
Ben geen dokter of volledig geleerd, maar vitamine c en shizle voor een goede darmflora is goed om in te nemen.
My opinion no dochter or anything no rights van be taken of of thuis commentaar 0:)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #65 Maart 04, 2014, 01:38:04
edit2Rapporteer  
Verpleegkundige in opleiding hier, in water zweven nu eenmaal in een bepaalde concentratie bacteriën rond. Als je immuunsysteem of darmflora niet helemaal in orde is zou dat kunnen resulteren in een griepvirus. Hierdoor ga je aan de schijt en flush je je darmen  als het waren.
Ben geen dokter of volledig geleerd, maar vitamine c en shizle voor een goede darmflora is goed om in te nemen.
My opinion no dochter or anything no rights van be taken of of thuis commentaar 0:)
Oeh... Die laatste zin van voorgaande quote is moeilijk zeg... zal de generatie kloof zijn..

Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #66 Maart 04, 2014, 08:16:40
edit2Rapporteer  
Hmmmm kirosine snuivers onder de kiters ?
Wat je er al niet voor moet doen , en laten om bij teblijven
Wordt steeds duurder die hobbie !  schater schater
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #67 Maart 04, 2014, 10:04:04
edit2Rapporteer  
Haha ja dat was de autocorrect van me tablet haha. Sorry geen generatiekloof hoor
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #68 Maart 04, 2014, 13:53:40
edit2Rapporteer  
Verpleegkundige in opleiding hier, in water zweven nu eenmaal in een bepaalde concentratie bacteriën rond. Als je immuunsysteem of darmflora niet helemaal in orde is zou dat kunnen resulteren in een griepvirus. Hierdoor ga je aan de schijt en flush je je darmen  als het waren.
Ben geen dokter of volledig geleerd, maar vitamine c en shizle voor een goede darmflora is goed om in te nemen.
My opinion no dochter or anything no rights van be taken of of thuis commentaar 0:)

das nieuw, bacteriën die een griepvirus veroorzaken
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #69 Maart 04, 2014, 14:27:44
edit2Rapporteer  
jaja, t was laat, kan natuurlijk niet he bacterien die een virus veroorzaken.. iig geval zijn het de bacterien. anyways ik ben ook ten prooi gevallen. valt gelukkig mee. heb gelijk maar norit gebruikt. helpt goed tegen diaree Smiley
jouce

Berichten: 88
Antwoord #70 Maart 04, 2014, 17:17:07
edit2Rapporteer  
jaja, t was laat, kan natuurlijk niet he bacterien die een virus veroorzaken.. iig geval zijn het de bacterien. anyways ik ben ook ten prooi gevallen. valt gelukkig mee. heb gelijk maar norit gebruikt. helpt goed tegen diaree Smiley


even ter verduidelijking van een andere verpleegster in opleiding: buik'griep' kan zowel veroorzaakt worden door een virus als bacterie omdat het niet echt griep is.Dus van waar je het heb, Enkele God weet het. Waarom de meesten ter prooi vallen in de winter? lagere weerstand. wat eraan te doen: natuuryoghurt eten voor de darmflora weer op gang te krijgen of enterol gaan halen bij de apotheker. Moet binnen enkele dagen opgelost zijn.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #71 Maart 04, 2014, 17:35:10
edit2Rapporteer  
gewoon wat vaker een slok zeewater,bouw je lekker weerstand op. 
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #72 Maart 04, 2014, 18:19:51
edit2Rapporteer  
Zeewater is de beste probiotica die er is en ook nog eens zo goedkoop Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.