Voorstellen en gelijk hulp vragen (cabrinha bar)

hilside

Berichten: 14
Mei 20, 2013, 15:32:12
edit2Rapporteer  
Hey allemaal,

sinds vorige zomer ben ik begonnen met kiten in de buurt van rotterdam.. en gelijk hooked geraakt. Samen met mn vriendin weekendjes zeeland, week fuerta en dagen oostvoorne enz.. We zijn begonnen met een 2006 crossbow, (volgens mij niet de perfecte beginnenskite). oud maar nog goed.


Ik heb ondertussen een quiver van 3 cabrinha crossbow 2010 7m/9m/11m met een F-one trax 135 waar ik al de eerste meters de lucht in maak!
Ik volg dit forum al een tijdje voor allerhande info en is altijd zeer handig geweest.

Helaas zit ik nu met een materiaal vraag waar ik niet uit kom: onze oude cabrinha crossbow bar override 2:1 uit 2006, Ik twijfel over het safety systeem waardoor ik m niet 100% vertrouw. de depower line waar de leash aan vast moet zit zó hoog dat ik er nauwelijks bij kan.

T.h.v. de swivel zit een oog aan 1 van de depower lijnen, hoort hier mijn leash aan? of juist onderaan na de quick release? voor de duidelijkheid 2 foto's erbij!
 
wie weet hier meer van? of zit er geen addertje onder het gras?

alvast bedankt,
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #1 Mei 20, 2013, 15:36:18
edit2Rapporteer  
Volgens mij bovenaan is voor flaggen op 1 lijn en onder bij de cl flag je op 2 lijnen. De eerste geeft je 100% depower en op 2 lijnen slechts een deel. Kwestie van wat je zelf fijner vindt. Maar volgens mij flaggen alle cabrinha barren/kites nu op 2 lijnen. Maar dat weet ik niet zeker overigens.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Mei 20, 2013, 15:43:42
edit2Rapporteer  
De Cabrinha barren uit 2006/2007 en 2008 hebben allemaal het zelfde euvel. Je hebt niet echt een goede oplossing voor het uitflaggen van de kite in het geval je de QR gebruikt.

Je moet de leash inderdaad vast maken aan de lijn waar het rode balletje zit. Helaas kan je nu de bar niet meer spinnen. Een draaiing in de lijnen wordt nu al moeilijk om eruit te halen.

Ik zelf heb de 2007 bar helemaal aangepast, dit zou je kunnen doen maar dan moet je toch wel redelijk wat ervaring er mee hebben dus dat raad ik niet aan.

Welke maat is de Xbow 2006 die jullie hebben?
hilside

Berichten: 14
Antwoord #3 Mei 20, 2013, 15:46:23
edit2Rapporteer  
Thanks voor jullie reacties

Flaggen op 2 lijnen betekend dan dus geen complete depower, Roll Eyes , misschien niet zo'n goed idee nog als ik crash. of is dat nog veilig genoeg?

De nieuwere IDS barren die ik heb, loopt de 1 van de twee depower lijnen door tot aan de quickrelease, waar mijn leash weer aanvast zit.
dus volgens mij flagt ie op 1 lijn.

onze xbow is 9m
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Mei 20, 2013, 16:01:53
edit2Rapporteer  
Thanks voor jullie reacties

Flaggen op 2 lijnen betekend dan dus geen complete depower, Roll Eyes , misschien niet zo'n goed idee nog als ik crash. of is dat nog veilig genoeg?

De nieuwere IDS barren die ik heb, loopt de 1 van de twee depower lijnen door tot aan de quickrelease, waar mijn leash weer aanvast zit.
dus volgens mij flagt ie op 1 lijn.

onze xbow is 9m



De Xbow 2006 kan alleen compleet uitflaggen op één lijn. De "normale" depower over twee lijnen heeft te maken met de kite dat deze zover kan depoweren. Gebruik je deze kite nog wel dan? Omdat je ook een nieuwere hebt?

De Xbow na 2009 flagd na het gebruik van de QR uit over twee lijnen. Dat komt doordat deze een speciaal bridle heeft die hiervoor is ontworpen, in dit filmpje kun je dat zien:


http://www.youtube.com/watch?v=x0NTvqXfJlw
hilside

Berichten: 14
Antwoord #5 Mei 20, 2013, 16:36:17
edit2Rapporteer  
Aangezien wij vaak met zn tweeen kiten is een tweede 9m wel zo relaxt erbij. (nog niet noodzakelijk door afwisselen)
Helaas kan mijn vriendin met haar 1m63 niet goed bij de leash.  vandaar mijn vraag. ook zit de leash irritant rond de bar.

Maar helaas dan gebruiken we (indien nodig) de bar gewoon zoals ie bedoelt is.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Mei 20, 2013, 16:50:28
edit2Rapporteer  
Maar helaas dan gebruiken we (indien nodig) de bar gewoon zoals ie bedoelt is.

Dat is wel het meest veilige ja. Wink
hilside

Berichten: 14
Antwoord #7 Mei 20, 2013, 17:19:59
edit2Rapporteer  
Of heb je toevallig goeie ideeën om de bardruk te verminderen (geld voor zowel mijn 2010 als de 2006)
bij mn 11m en 7m is het me niet zo erg opgevallen maar die 9m's trekken wel stevig

nu heb ik ook al een setje naish cult's gehad en die hadden helemaal géén bardruk. dan gaat mijn voorkeur toch uit naar méér eigenlijk. (maar dan íets minder)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Mei 20, 2013, 17:30:30
edit2Rapporteer  
Of heb je toevallig goeie ideeën om de bardruk te verminderen (geld voor zowel mijn 2010 als de 2006)
bij mn 11m en 7m is het me niet zo erg opgevallen maar die 9m's trekken wel stevig

nu heb ik ook al een setje naish cult's gehad en die hadden helemaal géén bardruk. dan gaat mijn voorkeur toch uit naar méér eigenlijk. (maar dan íets minder)

Die 2006 kite is wel om te bouwen en dan kan je de bar ook meteen aanpassen. Werkt goed en de bardruk wordt heel veel minder. Maar dat moet je echt alleen doen wanneer je weet wat je doet.

De kites vanaf 2009 is niet veel meer aan te veranderen m.b.t. de bardruk.
hilside

Berichten: 14
Antwoord #9 Mei 20, 2013, 17:33:43
edit2Rapporteer  
oeps.. er staat al van alles op een ander kitesurf forum idd.  niet simpel maar wel leuk beschreven. dat wel.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Mei 20, 2013, 17:40:30
edit2Rapporteer  
oeps.. er staat al van alles op een ander kitesurf forum idd.  niet simpel maar wel leuk beschreven. dat wel.


Hier staat ook een topic van mij hoe ik het heb gedaan. Net even wat simpeler, kijk erna en mocht je willen kan ik altijd eens helpen:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37331.0

Maar wanneer je het NIET vertrouw begin er dan echt niet aan!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.