Gaastra kites; garantie tot aan het water?

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #50 Juli 03, 2013, 21:05:25
edit2Rapporteer  
Het lijkt me beter dat Jeroen 1972 ,Morres even een PB stuurt..Dan kan er achter gesloten deuren even over gesproken worden om tot een oplossing te komen.Heb ik destijds ook gedaan, suc6
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #51 Juli 03, 2013, 21:12:39
edit2Rapporteer  

ik herinner me nu ook wat over safety's van gaastra uit 2009 wat lekker in elkaar zat


, ik zie hier geen berichten over de ene na de andere overlijdende Gaastra, het is geen F-One  schater) te vergelijken met 2009 (4 jaar geleden) is ERG kort door de bocht.

OR heeft gezeur gehad, North, Ozone, enz. Shit happens. Het gaat er om dat het netjes moet worden opgelost. Ik kan je verzekeren dat er voor elk merk hier iemand op het forum is met een maandagochtend exemplaar en die nooit meer dat merk wil varen....

Maar de belangrijkste vraag is: waar blijft Morres?

Nee wat jij zegt klopt: "het is geen F-one" ..... want ik heb jaren met Bandits gevaren en nog nooit is er een spontaan "ontploft" of  bij een crash "uit elkaar gespat" . Bij mijn F-one kites nooit stikselproblemen gehad......  Grin

Elk merk heeft inderdaad wel eens zo zijn "mindere" productieseries en/of modellen gehad ... maar ze moeten het wel netjes oplossen ..... Angry
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #52 Juli 03, 2013, 21:22:08
edit2Rapporteer  
Maar om dat nou op het forum te moeten doen, vind ik niet de manier, of je moet er echt niet uitkomen
feddomw
Gast
Antwoord #53 Juli 03, 2013, 22:02:58
edit2Rapporteer  

Nee wat jij zegt klopt: "het is geen F-one" ..... want ik heb jaren met Bandits gevaren en nog nooit is er een spontaan "ontploft" of  bij een crash "uit elkaar gespat" . Bij mijn F-one kites nooit stikselproblemen gehad......  Grin

Elk merk heeft inderdaad wel eens zo zijn "mindere" productieseries en/of modellen gehad ... maar ze moeten het wel netjes oplossen ..... Angry

En nu versterk je dus precies mijn punt, want ik kan legio topics herinneren van gevallen waar een Banit doormidden scheurde zonder crash. Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden, was dus mijn punt. Dus we moeten nu niet Gaastra gaan zwart maken.

Morres, waar blijf je nou?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #54 Juli 03, 2013, 22:21:27
edit2Rapporteer  
Morres (is)was met vakantie.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #55 Juli 03, 2013, 22:21:33
edit2Rapporteer  
heel verhaal getypt, druk ik alt-f4 op verkeerde venster Grin

Ok, opnieuw:

Ik snap niet wat mensen van mij hier verwachten, ik ben een teamrider van gaastra die ook op fora zit. Ik ben geen shophouder en ik ben geen gaastra NL.

Het is altijd jammer wanneer spullen kapot gaan.

Een kite is een gebruiksvoorwerp, welke crashed, soms zelfs HEEL hard. Misschien knapt er dan een naadje, met gevolg meer schade/bobbel, misschien vaar je er tig jaar mee door.

Misschien was het een productiefoutje, welke zich wss wel had geuit in een bobbel, welke MISSCHIEN wel gemist was bij de controle/gebruiker.


Misschien misschien...

De oplossing aangeboden door intersurf OF gaastra -ik ben niet bekend met deze kwestie- het vervangen plus inzetten van LE-bladder en de kosten van het repareren van de LE bij de gebruiker neerleggen lijkt mij zeer reëel. De kite is tenslotte al gebruikt en de winkelier zorgt ervoor dat het gros van de kosten(en moeite) voldaan wordt door de winkelier en dat de kite weer werkt zoals bedoeld, in de lucht. De totaalkosten voor de gebruiker zijn dan 20-40euro.

Gaastra en intersurf denk ik ook, hebben niet bepaald de reputatie om weg te lopen voor problemen. Intersurf heeft overigens een prima reputatie in haar werkregio.
Voor gaastra kan ik zelfs zeggen: het tegenovergestelde. Ben ik bevooroordeeld? JA, natuurlijk, dus ben ik JUIST de persoon om te oordelen of Gaastra een Evil-corporatie is, of 'gewoon' een bedrijf dat kites maakt waar mensen lang plezier mee moeten hebben. Ik loop lang mee bij gaastra, langer dan de gemiddelde teamrider van non-pro niveau, ik ken de designer, vele teamriders en agenten, de publishers, de managers en ik heb zelfs contact met de bazen gehad. Dit zijn jongens die op elkaars bruiloft komen en die elkaar meerdere keren per week spreken of zelfs ontmoeten, internationaal. Onze designer woont 9maand per jaar in china en spreek Mandarijn(chinees), hij is zelf aanwezig op de productievloer en is zeer trots op wat hij doet. Gaat alles goed? Nee. Wordt het opgelost: Volmondig ja.

Gaat dat nu gebeuren? Geen idee, mijns inzien was het voorstel al voldoende.

Om terug te komen op het niet weglopen voor verantwoordeijkheid:

Dani-el geeft het al aan: Hij kocht bij mij een ex-demo Jekyll uit 2011 in 2012. Deze kite is dus gebruikt en dus 2e hands. Hij kwam vorige maand met een bobbel in de LE. Deze is door ons gefixt, hij heeft alleen de verzendkosten heen hoeven te betalen. Nu had hij in alle wijsheid besloten de kite niet te gebruiken/op te pompen en gelijk contact op te nemen, dus daardoor geen verdere problemen. Dat is onze service op een 2e hands kite....

Dan Laurens: hij heeft 2013 kites gekocht, daar waren problemen mee (doek was niet in orde), kite vervangen onder garantie door een andere.

Onze kites zijn nooit het probleem geweest: Barren in 2009-2010, ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het niet goed was, maar het is ATLIJD kenbaar gemaakt(waar veel merken nog wat van kunnen leren) en het is ALTIJD opgelost.

Oefstevige kites is wat er gemaakt wordt bij gaastra, dat hebben ze op een harde manier geleerd nadat men in 2004 zéér slechte kites maakte en in 2005 zelfs daarom niks maakte. Veel mensen die verstand van zaken hebben kunnen beamen dat het spul toch écht wel stevig in elkaar zit en wij niet bepaald stilzitten in onze ontwikkeling.

Persoonlijk maak ik me erg boos om dit soort topics (ook als het om andere merken gaat!) want ik weet hoe hard er bij ons gewerkt wordt. Tegenover een topic als deze zijn er 100 positieve verhalen, maar juist deze krijgen de aandacht.


Edit: en onderstaande is niet om te bashen, want ik snap echt heel goed hoe frustrerend het is dat spul kapot gaat, maar ik denk dat je uit iig 2 opmerkingen al op kan maken dat gaastra haar afhandeling gewoon goed is:

Gaastra wil de kite niet onder garantie (<1jr) repareren. Ik start daarvoor een nieuw topic want ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #56 Juli 03, 2013, 22:28:21
edit2Rapporteer  
Goed gesproken.  ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #57 Juli 03, 2013, 22:40:51
edit2Rapporteer  
Goed gesproken.  ThumpsUp

100% eens met Morres. Want het geheugen van internet is lang, en zoals al door mij gezegd, de oplossing door Intersurf is best OK. Natuurlijk zou je het liefste na schade met een nieuwe kite de winkel uit lopen, maar dat is niet reeel.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #58 Juli 03, 2013, 22:41:24
edit2Rapporteer  
Altijd goed om jouw mening te lezen hoor Maurice, jouw positie is voor mij altijd duidelijk (geweest) en met de jaren komt de nuance;). De 2004 Force vond ik overigens meer dan OK, nooit problemen gehad met die kite.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #59 Juli 03, 2013, 23:34:37
edit2Rapporteer  
ik vind dat Morres zich verdacht sil houdt  Roll Eyes
Lekker doemdenken! Ik heb trouwens sinds vandaag een NSA pas, ik luister jullie allemaal af. Verbaasd mij wat vor vieze dingen ica84 op internet doet. Ik hoop dat je provider je garantie geeft op al die virussen die je binnenhaalt op deze manier waardoor je PC het straks niet meer doet.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #60 Juli 03, 2013, 23:45:06
edit2Rapporteer  

Nee wat jij zegt klopt: "het is geen F-one" ..... want ik heb jaren met Bandits gevaren en nog nooit is er een spontaan "ontploft" of  bij een crash "uit elkaar gespat" . Bij mijn F-one kites nooit stikselproblemen gehad......  Grin

Elk merk heeft inderdaad wel eens zo zijn "mindere" productieseries en/of modellen gehad ... maar ze moeten het wel netjes oplossen ..... Angry

En nu versterk je dus precies mijn punt, want ik kan legio topics herinneren van gevallen waar een Banit doormidden scheurde zonder crash. Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden, was dus mijn punt. Dus we moeten nu niet Gaastra gaan zwart maken.

Morres, waar blijf je nou?

@feddomw,

Zoals jij het formuleert, hanteer je de volgende redenering: " Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden. Dat geldt dus ook voor Gaastra en daarom moeten we Gaastra niet zwart maken. Alleen dat geldt niet voor F-one want dat is geen Gaastra".

Wat die legio topics betreft over "door midden gescheurde F-ones" het volgende:
Vaak zie je dat mensen een mening vormen op basis van 1 waarneming. Deze waarneming wordt vervolgens door anderen overgenomen, uitvergroot en vermenigvuldigd. Klassieke voorbeelden hiervan zijn: "zigeuners stelen" , " vrouwen kunnen niet autorijden", "Joden zijn op geld belust", " Marokkanen zijn crimineel", en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....

Algemene uitspraken doen op basis van 1 waarneming of van horen zeggen is altijd fout! Angry
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #61 Juli 04, 2013, 08:49:11
edit2Rapporteer  
F-One maakt prima boards, iedereen is lyrisch over de trax (op marktplaats staan zelfs advertenties van mensen die er 1tje zoeken). Maar qua kites hebben ze niet zo'n geweldige reputatie.. Is dat fair? boeiend, dit topic ging over Gaastra!

En nu ik het nog eens lees zie ik dat in de 1e regel van de topic starter staat dat de kite afgelopen herfst heeft gekocht (zeg september), dat is dus +/-10 maanden geleden.. In dat geval vind ik de geboden oplossing meer dan redelijk.
feddomw
Gast
Antwoord #62 Juli 04, 2013, 08:57:21
edit2Rapporteer  

Nee wat jij zegt klopt: "het is geen F-one" ..... want ik heb jaren met Bandits gevaren en nog nooit is er een spontaan "ontploft" of  bij een crash "uit elkaar gespat" . Bij mijn F-one kites nooit stikselproblemen gehad......  Grin

Elk merk heeft inderdaad wel eens zo zijn "mindere" productieseries en/of modellen gehad ... maar ze moeten het wel netjes oplossen ..... Angry

En nu versterk je dus precies mijn punt, want ik kan legio topics herinneren van gevallen waar een Banit doormidden scheurde zonder crash. Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden, was dus mijn punt. Dus we moeten nu niet Gaastra gaan zwart maken.

Morres, waar blijf je nou?

@feddomw,

Zoals jij het formuleert, hanteer je de volgende redenering: " Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden. Dat geldt dus ook voor Gaastra en daarom moeten we Gaastra niet zwart maken. Alleen dat geldt niet voor F-one want dat is geen Gaastra".

Wat die legio topics betreft over "door midden gescheurde F-ones" het volgende:
Vaak zie je dat mensen een mening vormen op basis van 1 waarneming. Deze waarneming wordt vervolgens door anderen overgenomen, uitvergroot en vermenigvuldigd. Klassieke voorbeelden hiervan zijn: "zigeuners stelen" , " vrouwen kunnen niet autorijden", "Joden zijn op geld belust", " Marokkanen zijn crimineel", en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....

Algemene uitspraken doen op basis van 1 waarneming of van horen zeggen is altijd fout! Angry

Loek, we zijn het met elkaar eens, maar praten langs elkaar heen geloof ik.

Samenvattend: het is flauw om Gaastra Gaarstra te noemen, de kite is 10 maanden oud en de oplossing is allezins redelijk te noemen. Bij elke kite en bij elk merk kan het wel een keer mis gaan, in dit geval zal de kite "good as new" zijn na reparatie tegen zeer geringe kosten.

Slotje erop.
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #63 Juli 04, 2013, 09:44:05
edit2Rapporteer  
ik vind dat Morres zich verdacht sil houdt  Roll Eyes
Lekker doemdenken! Ik heb trouwens sinds vandaag een NSA pas, ik luister jullie allemaal af. Verbaasd mij wat vor vieze dingen ica84 op internet doet. Ik hoop dat je provider je garantie geeft op al die virussen die je binnenhaalt op deze manier waardoor je PC het straks niet meer doet.

zitten wij op delfde sites toevallig?    Grin

Maar Morres het is even wennen dat je een serieuze reactie geeft ik moest het ook twee keer lezen ik geloofde het bijna niet  schater

 Shocked en wat misschien nog wel het gekste van allemaal is, ik ben het helemaal met je eens
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #64 Juli 04, 2013, 10:16:35
edit2Rapporteer  
Mijn kite is inmiddels gerepareerd door Kees van kite-kapot.
Gisteren gebracht, vandaag weer klaar.

De rekening gaat naar de dealer en die regelt het verder met de importeur.

Ik had liever een nieuwe kite gehad, maar ben tevreden met deze oplossing.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #65 Juli 04, 2013, 10:45:27
edit2Rapporteer  

Nee wat jij zegt klopt: "het is geen F-one" ..... want ik heb jaren met Bandits gevaren en nog nooit is er een spontaan "ontploft" of  bij een crash "uit elkaar gespat" . Bij mijn F-one kites nooit stikselproblemen gehad......  Grin

Elk merk heeft inderdaad wel eens zo zijn "mindere" productieseries en/of modellen gehad ... maar ze moeten het wel netjes oplossen ..... Angry

En nu versterk je dus precies mijn punt, want ik kan legio topics herinneren van gevallen waar een Banit doormidden scheurde zonder crash. Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden, was dus mijn punt. Dus we moeten nu niet Gaastra gaan zwart maken.

Morres, waar blijf je nou?

@feddomw,

Zoals jij het formuleert, hanteer je de volgende redenering: " Voor elk merk is wel een slecht verhaal te vinden. Dat geldt dus ook voor Gaastra en daarom moeten we Gaastra niet zwart maken. Alleen dat geldt niet voor F-one want dat is geen Gaastra".

Wat die legio topics betreft over "door midden gescheurde F-ones" het volgende:
Vaak zie je dat mensen een mening vormen op basis van 1 waarneming. Deze waarneming wordt vervolgens door anderen overgenomen, uitvergroot en vermenigvuldigd. Klassieke voorbeelden hiervan zijn: "zigeuners stelen" , " vrouwen kunnen niet autorijden", "Joden zijn op geld belust", " Marokkanen zijn crimineel", en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....

Algemene uitspraken doen op basis van 1 waarneming of van horen zeggen is altijd fout! Angry

Loek, we zijn het met elkaar eens, maar praten langs elkaar heen geloof ik.

Samenvattend: het is flauw om Gaastra Gaarstra te noemen, de kite is 10 maanden oud en de oplossing is allezins redelijk te noemen. Bij elke kite en bij elk merk kan het wel een keer mis gaan, in dit geval zal de kite "good as new" zijn na reparatie tegen zeer geringe kosten.

Slotje erop.

@feddomw,

je hebt helemaal gelijk. Het Gaar(stra) grapje was een woordspeling op de inbreng van Ironis. Voor de rest zitten we inderdaad op dezelfde lijn.

slotje.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #66 Juli 04, 2013, 11:34:29
edit2Rapporteer  
1 jaar garantie = 12 maanden garantie. Dan zou je niets hoeven te betalen, tenzij de shop of importeur kan bewijzen dat de klant ernstig nalatig is geweest.

Dus ik vind de service niet zo heel goed eerlijk gezegd.

Wat betreft de North kite, dat is prima opgelost lijkt me zo
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #67 Juli 04, 2013, 11:46:29
edit2Rapporteer  
Michiel, jij kan 100% zkr oordelen dat er geen gebruikersfout is geweest aan de hand van de foto blijkbaar?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #68 Juli 04, 2013, 12:25:04
edit2Rapporteer  
Michiel, jij kan 100% zkr oordelen dat er geen gebruikersfout is geweest aan de hand van de foto blijkbaar?

Kan de shop en/of importeur dat ook met 100% zekerheid zeggen?
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #69 Juli 04, 2013, 12:27:58
edit2Rapporteer  
Michiel, jij kan 100% zkr oordelen dat er geen gebruikersfout is geweest aan de hand van de foto blijkbaar?
[Advocaat van de duivel mode] Morres, kun jij 100% zeker oordelen dat het geen fabrieksfout is geweest aan de hand van de foto?[/Advocaat van de duivel mode]

Zonder bewegende beelden van 100% van het gebruik van een kite is nooit onomstotelijk aan te tonen wat de oorzaak is geweest. Wel is het denk ik zo dat bij het ontbreken van enig spoor wat een indicatie geeft op een crash je niet kan zeggen dat het een crash is geweest.

Voorbeeld: Je brengt een mobiele telefoon naar de shop. Er zit een scheur in de behuizing (spontaan ontstaan, enige tijd geleden met de iPhone 3g een hot item geweest). Er is geen val- of stootschade te constateren. Vervolgens wigert de winkel garantie omdat het volgens hen val- of stootschade is.
Zonder enige sporen van val- of stootschade kunnen zij deze bewering niet doen en heb je als consument bewijs genoeg: de telefoon is niet gevallen, want geen schade buiten normale gebruikskrasjes om. De winkel dient het te repareren of te ruilen. Dit gebeurt dan ook.

Zo werkt dat m.i. ook bij een kite: is niet te zien dat de kite abnormaal hard is gecrashed op andere punten op de LE, kun je als shop ook niet volhouden dat dat de oorzaak is geweest. De consument heeft hierbij in het consumentenrecht altijd het voordeel van de twijfel.

De oplossing wordt dan misschien wel netjes gevonden door velen (ik vind 'm ook netjes), maar als je puur kijkt naar de regelgeving hoort het gratis te worden opgelost onder fabrieksgarantie (mits aan de bovengenoemde voorwaarden/bewijsgeving wordt voldaan). Immers, de consument kan aan de hand van het niet aanwezig zijn van overige schade welke door een crash kan worden veroorzaakt voldoende aannemelijk maken dat het niet door een crash komt.

Dit geldt overigens voor ALLE merken. ongeacht land van oorsprong. Dus ook Gaastra, F-one, Ozone, North, whatever...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #70 Juli 04, 2013, 14:20:59
edit2Rapporteer  
CSI ...Ik denk als door een crash de sticksels zijn gesprongen je wel een verschil ziet ja, de gaatjes van de stiksels zullen dan ook uitgelubberd zijn.  Als het garen beschadigd was zal je dat niet zo snel zien
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #71 Juli 04, 2013, 15:58:20
edit2Rapporteer  
Ik ben het bijna helemaal met jullie eens en daarom is de aangeboden oplossing -waarbij de winkelier het gros van de kosten(en vooral het werk!!!) voor zich neemt- mijns inzien ruim voldoende. Een LE-bladder is niet 'maar 3tientjes' Die dingen zijn vrij prijzig, dat zie je ook terug in de verkoopprijs, maar belangrijker; het terugzetten van een one-pump LE kost gewoon een uur tijd. Minimum loon van 8,50 excl loonkosten dus nog bovenop de LE-bladder.

Maar zonder meer repareren van een gebruiksvoorwerp zonder vragen te stellen doet geen een winkelier. Verplaats je ook eens in de winkelier, het zijn echt geen kwaadwillende boze mensen die bakken geld verdienen, de markt is erg dun op moment en de marges zijn geen honderden euros wat mensen vaak beweren, zeker niet op een 2011hatch die in 2012 overjarig is gekocht
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #72 Juli 04, 2013, 19:54:29
edit2Rapporteer  
Sommigen vinden de geboden oplossing goed. Sommigen vinden die onvoldoende. Ik heb te weinig ervaring om daar in dit specifieke geval een moreel oordeel over te geven. Daarom startte ik dit topic. Verbaasd ben ik wel. En ik ben blijkbaar niet de enige.

In algemene zin ben ik het intuitief niet eens met Morres en wel met Ironis. De omkering van de bewijslast vind ik niet erg eerlijk. Dan kan je voortaan beter gelijk zeggen dat je geen garantie hebt. Dat is tenminste duidelijk.

Ik heb WEL een oordeel over de kwaliteit van MIJN Gaastra set. Die is ronduit zeer negatief. LE, bar, lijnen, donkeydick, het is allemaal al een keer kapot gegaan. Nb: Ik heb naar mijn mening er geen gekke dingen mee gedaan. Normaal gebruik dus. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet bewijzen, want ik heb niet alle kitesessies gefilmd. 

Hetgeen voor mij betekent: ik ga over op een ander merk. Waarschijnlijk wordt dat even geen nieuwe kite denk ik. Kites zijn geen auto's. Daar weet je namelijk wel precies waar je garantie op hebt.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #73 Juli 04, 2013, 21:20:20
edit2Rapporteer  
...Ook niet helemaal waar. Had ooit een nieuwe Mercedes Vito, bij 45000 km. commonrail kapot. Dacht ook garantie gevalletje.    Garantie?Coulance?   Welnee,teveel kilometers al!!!   €1100 armer en nooit meer een Benz voor mij.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #74 Juli 04, 2013, 21:35:28
edit2Rapporteer  
Ik zat ook al in de aanslag Markus! Wink

Auto's zijn een slecht voorbeeld.

Juist die auto importeurs van de grote merken hebben een batterij juristen in dienst om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk garantie wordt uitgekeerd (tegenwoordig is dat een soort verzekering geworden). Als je dan naar de rechter stapt, dien je van goed huize te komen.

Consumenten elektronica is een beter vergelijk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.