138cm board voor jullie gewicht is te klein vind ik. Je kan er wel mee varen, maar om het ermee te leren is wel wat lastiger. Ik zou toch eerder kijken naar 145cm met een gewicht van 97kg. Daarmee zul je meer plezier hebben in het begin, de eerste periode dat je kite zul je toch nog niet zo gek gaan doen (springen etc). De eerste sprongetjes kunnen trouwens wel prima worden gemaakt met een board van dat formaat
Niet mee eens, voor de eerste meters varen is zo'n groot board misschien handig maar daar ben je na een paar keer op varen op uitgekeken, 138x43 is prima voor hun gewicht.
Trapeze zou ik toch voor een zittrapeze gaan, een zit trapeze zal je eerder in een poephouding op je board omhoog liften. Bij een heuptrapeze wordt je meer via heup naar voren getrokken, hierdoor moet je meer met je benen gaan werken wat in het begin wat lastiger kan zijn. Het is wel zo dat je een zittrapeze snel zat bent.
Je zou een goedkope zittrapeze kunnen zoeken op marktplaats maar ik zou er niet veel geld aan uitgeven, er zijn genoeg mensen die gewoon met een heuptrapeze beginnen en waar het prima mee gaat (oa ik een aantal jaar geleden en mijn vriendin ook meteen een heuptrapeze).