Kiteboard te klein voor beginner?

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #25 April 22, 2014, 18:40:18
edit2Rapporteer  
Breedte van het board is overigens belangrijker dan lengte voor de low-end. Meerdere fabrikanten zijn sowieso breder en langer gegaan met hun boards, ook voor de dames.

Wat Arend schrijft is echter nog belangrijker; je kite is blijkbaar niet echt beginnersvriendelijk. Ook in België zijn er testdagen en teamriders toch? Test 1 of meerdere 9 meters op een dag met stabiele wind van 15-19 knopen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 April 22, 2014, 19:46:03
edit2Rapporteer  
Inderdaad in 2008 ja, kreeg een korting ofzo omdat het al herfst was en ik daar lessen gevolgd had.. Pf great Sad , ik dacht dat ik eindelijk vertrokken zou zijn. Ik zou dus best eens een kite zien te testen ofzo? Ik wil er nl niet 'zomaar' weer 1000 euro naar smijten, als het niet zo heel veel makkelijker gaat met een andere kite..

huh, lees ik het verkeerd of leest iedereen hier overheen? Het is nu 2014.. dus je kite al bijna 6 jaar en het lukt nog niet?
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #27 April 22, 2014, 19:51:47
edit2Rapporteer  
Idd, dat vind ik ook beetje raar Smiley .
Trouwens, probeer eens bij wat sterkere wind te gaan kiten. Dan is het veel makkelijker, je moet namelijk minder agressieve bewegingen doen om in gang te schieten. Bij weinig wind kan het namelijk soms eng lijken als beginner om echt agressieve bewegingen te moeten doen zodat je op je board kan blijven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 April 22, 2014, 20:20:50
edit2Rapporteer  
Nogmaals als je 1x per maand op het water staat en zomers een keer een week... Dan is de leer curve niet bepaald snel.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #29 April 23, 2014, 00:02:06
edit2Rapporteer  
Ok, dankjewel allemaal voor de reacties, ik leer hier veel bij. Tongue Ik zal wat uitkijken naar andere kites binnen budget, en ondertussen toch nog wat proberen met mijn kite en zien dak dan zeker niet met te sterke wind ga. Smiley Ik ga dan misschien toch proberen van mijn kite te verkopen als ik een nieuwe heb, want tegen dat ik mijn Royal wél aankan zijn we wsl weer paar jaar verder en is die nog meer verouderd, toch?

Is voor mijn board een kite van 10m dan toch nog de juiste size, of neem ik beter 11 of 9

@Nature: dankjewel voor het aanbod, vanuit Mechelen is dat wel even rijden, maar ik overweeg het. Super vriendelijk! ^^ Wel enorm triest dat ik na zo gigantisch veel uren les nog steeds de basics niet onder controle heb volgens jou. :s

Je komt uit Mechelen? Ik kan je toevoegen aan een FB groep waar veel Belgen zitten die het niet erg vinden om je te helpen. Kan je gelijk afspreken om samen naar spots te gaan ed. Wink
Charlotte4

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #30 April 23, 2014, 01:34:02
edit2Rapporteer  
Ok ik wil me toch even verdedigen waarom ik na 5 jaar nog steeds suck ze Grin :
Ik heb in 2008 voor het eerst een kitekamp gedaan in Oostduinkerke (ik was 17 toen), maar wind was heel de week niet geweldig, dus we zijn zelfs niet aan bodydrag toegekomen. Dan paar lessen met mijn ouders op vakantie in Lacanau, nogmaals: amper wind. Dus toen bodydrag geleerd en eerste stapjes naar waterstart. Dan 4u les in Oostende (van pakket 6u ofzo, niet meer zeker): bodydrag geperfectioneerd en waterstart lerende. Toen kocht ik in september 2008 mijn kite en harnas om in de winter af en toe aan zee gewoon de techniek nog verder te beheersen, zonder board. Heb ik maar 1x gedaan, gezien mijn ouders niet voor mij naar zee wilden rijden en ik niet alleen aan zee wou zitten.

2009: Laatste les van pakket in Oostende, tweedehands kiteboard gekocht, die zomer denk ik verder niet meer gekite. Ben ook ni zeker, kan zijn dat het allemaal een jaar opgeschoven moet zijn, zo lang geleden allemaal. 2010: paar keer naar zee gegaan, maar pech met wind, dus enkel op strand kunnen oefenen.

2011: 1x op zee gekite.
2012: IKO brevet gehaald na jaar niksen (niveau 2), 2 sessies in Zeeland, waarvan 1 les om waterstart nog op te frissen.
2013: niks (een poging, nogmaals: geen wind)
2014: zondag had ik mijn eerste sessie sinds bijna 2 jaar ofzo.

Dus m.a.w.: ik kan de keren dat ik met board op het water was op 2 handen tellen, gespreid over 5 jaar. Das de reden dat ik nog suck. Excuus: afstand, het gerief meezeulen op de trein heb ik paar keer (succesloos Sad vaak) gedaan, ouders die mij niet wilden brengen (begrijpelijk wel), zware universitaire studies en teamsport die ik niet kan ditchen en een veeleisende relatie van 2012-paar maand terug. Maar vooral: ik heb pas sinds september mijn rijbewijs. :s Dus nu is het het plan vaker te gaan, want ik weet wel dat het leren zo veel te traag duurt.. Dus nu kunnen jullie allemaal judgen met het hele verhaal als achtergrond. Grin

@Faxie: lijkt me cool, want momenteel zit ik alleen in een fbgroep van een Waalse kiteschool, en die  is toch niet zo toegankelijk. Ik stuur je een berichtje. Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 April 23, 2014, 08:04:26
edit2Rapporteer  
Ok ik wil me toch even verdedigen waarom ik na 5 jaar nog steeds suck zue Grin :
Ik heb in 2008 voor het eerst een kitekamp gedaan in Oostduinkerke (ik was 17 toen), maar wind was heel de week niet geweldig, dus we zijn zelfs niet aan bodydrag toegekomen. Dan paar lessen met mijn ouders op vakantie in Lacanau, nogmaals: amper wind. Dus toen bodydrag geleerd en eerste stapjes naar waterstart. Dan 4u les in Oostende (van pakket 6u ofzo, niet meer zeker): bodydrag geperfectioneerd en waterstart lerende. Toen kocht ik in september 2008 mijn kite en harnas om in de winter af en toe aan zee gewoon de techniek nog verder te beheersen, zonder board. Heb ik maar 1x gedaan, gezien mijn ouders niet voor mij naar zee wilden rijden en ik niet alleen aan zee wou zitten.

2009: Laatste les van pakket in Oostende, tweedehands kiteboard gekocht, die zomer denk ik verder niet meer gekite. Ben ook ni zeker, kan zijn dat het allemaal een jaar opgeschoven moet zijn, zo lang geleden allemaal. 2010: paar keer naar zee gegaan, maar pech met wind, dus enkel op strand kunnen oefenen.

2011: 1x op zee gekite.
2012: IKO brevet gehaald na jaar niksen (niveau 2), 2 sessies in Zeeland, waarvan 1 les om waterstart nog op te frissen.
2013: niks (een poging, nogmaals: geen wind)
2014: zondag had ik mijn eerste sessie sinds bijna 2 jaar ofzo.

Dus m.a.w.: ik kan de keren dat ik met board op het water was op 2 handen tellen, gespreid over 5 jaar. Das de reden dat ik nog suck. Excuus: afstand, het gerief meezeulen op de trein heb ik paar keer (succesloos Sad vaak) gedaan, ouders die mij niet wilden brengen (begrijpelijk wel), zware universitaire studies en teamsport die ik niet kan ditchen en een veeleisende relatie van 2012-paar maand terug. Maar vooral: ik heb pas sinds september mijn rijbewijs. :s Dus nu is het het plan vaker te gaan, want ik weet wel dat het leren zo veel te traag duurt.. Dus nu kunnen jullie allemaal judgen met het hele verhaal als achtergrond. Grin

@Faxie: lijkt me cool, want momenteel zit ik alleen in een fbgroep van een Waalse kiteschool, en die  is toch niet zo toegankelijk. Ik stuur je een berichtje. Wink
ik zeg, ff resetten en opnieuw beginnen! Opnieuw les en een n betere kite nemen! Boardje mag blijven. Klinkt lullig maar de praktijk heeft vorige week maandag bewezen dat als je 1,5 jaar niet gekite hebt, dat je beter weer helemaal van scratch kan beginnen (al heb je "7 jaar ervaring") dan op het niveau waar je denkt te zijn gebleven. Ik denk dat als je een lesje neemt van vier uur en de instruczeur goed duidelijk maakt wat je wel en niet kunt dat je binnen notime hoogte kunt varen en kunt keren. Het is niet alleen goed voor je techniek, maar bovenal goed voor je zelfvertrouwen!!! Ik zeg neem n lesje op t autostrand Oostvoorne (veiligste spot van de benelux), t is tegenwoordig niet meer zo duur voor 4 uur ben je zo tussen de 70-90 euro kwijt. Er zijn 2 scholen die ik kan aan bevelen. SurfenSoul van Bart en Kitesurfschoolbest.com, hier in is Surfensoul duidelijk de beste keus!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 April 23, 2014, 08:32:52
edit2Rapporteer  
Ben het wat betreft de kite, board en les volledig eens met Arend

Nu we toch scholen aan het spammen zijn: op Ouddorp en Brouwersdam heb je kitesurfschool Element. Die kunnen je ook les op maat geven om je verder te helpen.

In 2008 dachten een hoop merken nog weg te kunnen komen met instabiele, moeilijk te herstarten kites. Tegenwoordig zijn die er praktisch niet meer, op wat uitzonderingen na (zoals grote racekites en exoten zoals de RRD religion)

Zoals ik al zei duur hoeft het niet te zijn.
Evt. een optie zou zijn om een 8 of 7m te kopen met jou gewicht. Dan kun je ook in wind rond de 20kn oefenen, en heb je later de 10m als lichtweerkite erbij. Echter weg doen lijkt me echt de beste optie vanwege het merk/bouwjaar/type
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #33 April 23, 2014, 08:43:31
edit2Rapporteer  
Ik heb eventueel nog een setje kahoona's te koop trouwens, mocht je van kite willen wisselen.
Verder gewoon veel oefenen, dan moet het wel lukken !
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #34 April 23, 2014, 10:36:17
edit2Rapporteer  
Als naar de westkust gaat kiten kan ik je ook wel een school aanbevelen waar ik les gevolgd heb Smiley. Maar als je van Mechelen komt, denk ik dat Knokke wat dichterbij ligt voor jou. Daar gaan toch de meeste van Antwerpen naar toe geloof ik.
Bij welke surfclub ben je eigenlijk lid?
Charlotte4

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #35 April 23, 2014, 11:58:24
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de feedback. Ik heb momenteel echter een probleem, ik spaar voor een grote reis deze zomer, omdat ik volgend jaar met mijn werk wsl die optie niet meer ga hebben. Dan ga ik wel natuurlijk het geld hebben om een écht goede kite te kopen. Maar nu heb ik niet zo maar 600 euro op overschot en ik zie toch precies dat dat het minimum is voor kites vanaf 2012. Ouder wil ik niet gaan, ook al is dat wsl beter dan de mijne dan, ik ken er écht te weinig van om mijn leven te laten afhangen van iets waarvan ik niet weet hoe vaak het al gebruikt is. Sad

Dus dan heb ik 2 opties:
- Ik neem die les zoals jullie me aanraden, en doe dan nog een zomer verder met mijn oude kite.
- Ik leg mijn gerief weer een jaar aan de kant tot ik het geld heb voor een deftige kite. Sad

Als jullie denken dat het compleet onverantwoord is van verder te doen met die Royal, ook met een les, dan zal ik me daarbij neer moeten leggen he...

@Dobbelsteen: momenteel ben ik geen lid bij surfclub in België, simpelweg omdat ik toch amper naar Belgische kust ga, ik vind het leuker in Nederland ^^. Als ik toch in België wil kiten, dan komt daglidmaatschap me veel goedkoper uit. Ik had opgezocht wat het systeem in Nederland is, maar ik vond daar niet meteen iets over terug. En het is ook niet alsof ik alleen maar naar 1 spot in Nederland plan te gaan, dus dan heb ik me ook niet meteen lid gemaakt daar. (Ik verwacht me al aan een regen van negatieve commentaren nu Grin)
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #36 April 23, 2014, 12:43:58
edit2Rapporteer  
Vanuit mechelen is het idd niet zo ver meer naar de nederlandse kust natuurlijk Smiley. Ik heb niet veel andere opties dan naar de belgische kust te gaan, maar dat vind ik zeker geen straf Grin .

En ik denk niet dat het onverantwoord is om verder te doen met die royal, het probleem is wellicht gewoon dat het veel moeilijker is om te leren met die.
Probeer eens te kiten wanneer het tussen 15 en 20 knopen is. Normaalgezien moet dat veel beter gaan dan wanneer je met redelijk weinig wind kite.
Indien het dan nog niet lukt, dan ga je moeten kiezen uit 1 van je 2 opties Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #37 April 23, 2014, 13:26:09
edit2Rapporteer  
...Maar nu heb ik niet zo maar 600 euro op overschot en ik zie toch precies dat dat het minimum is voor kites vanaf 2012. Ouder wil ik niet gaan, ook al is dat wsl beter dan de mijne dan, ik ken er écht te weinig van om mijn leven te laten afhangen van iets waarvan ik niet weet hoe vaak het al gebruikt is. Sad

Het valt mij net op dat inderdaad de prijzen die mensen nu vragen voor 2012 materiaal ietwat te hoog zijn. Gelukzoekers, en wat de gek ervoor geeft!
€600,- voor een gebruikte kite met bar van 2 jaar oud is ietwat teveel naar mijn mening.
Met bar is €400-450,- een betere prijs.

Maar wellicht met je reisplannen nog steeds teveel.

In de nieuwste Access magazine staat een mooie checklist voor het kopen van 2ehands materiaal. Echter onderaan staat toch wel de belangrijkste regel: beter nog neem je een ervaren kiter mee...
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #38 April 23, 2014, 13:52:44
edit2Rapporteer  
In de nieuwste Access magazine staat een mooie checklist voor het kopen van 2ehands materiaal. Echter onderaan staat toch wel de belangrijkste regel: beter nog neem je een ervaren kiter mee...

Zou je zo aardig willen zijn om dit met ons te delen? Smiley
Mojos12

Berichten: 56
Antwoord #39 April 23, 2014, 14:10:52
edit2Rapporteer  
Ik weeg 56 kg en vaar meestal 8m .
Kom van 12 knopen wel weg tot 23 knopen .
Board 130 x 40.
Ik heb nu al een aantal kites gehad en vind f-one bandits ook heerlijke kites !
Ik vaar de bandit dos uit 2009 . Is ook een oudere kite maar heb er perfect mee kunnen leren .
Binnenkort stap ik ook over op nieuwere materiaal .

Inderdaad Belgie is niet zo ideaal voor het kitesurfen met alle nieuwe regels . Maar woon op 2 min van de zee dus is wel gemakkelijk Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 April 23, 2014, 15:14:49
edit2Rapporteer  
In de nieuwste Access magazine staat een mooie checklist voor het kopen van 2ehands materiaal. Echter onderaan staat toch wel de belangrijkste regel: beter nog neem je een ervaren kiter mee...

Zou je zo aardig willen zijn om dit met ons te delen? Smiley

Helaas copyright....maar stuur me via pb je email en ik zal kijken wat ik kan doen Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #41 April 23, 2014, 17:07:06
edit2Rapporteer  
Ok, dankjewel allemaal voor de reacties, ik leer hier veel bij. Tongue Ik zal wat uitkijken naar andere kites binnen budget, en ondertussen toch nog wat proberen met mijn kite en zien dak dan zeker niet met te sterke wind ga. Smiley Ik ga dan misschien toch proberen van mijn kite te verkopen als ik een nieuwe heb, want tegen dat ik mijn Royal wél aankan zijn we wsl weer paar jaar verder en is die nog meer verouderd, toch?

Is voor mijn board een kite van 10m dan toch nog de juiste size, of neem ik beter 11 of 9

@Nature: dankjewel voor het aanbod, vanuit Mechelen is dat wel even rijden, maar ik overweeg het. Super vriendelijk! ^^ Wel enorm triest dat ik na zo gigantisch veel uren les nog steeds de basics niet onder controle heb volgens jou. :s

Ha nou laten we daar maar niet over beginnen veel scholen geven niet genoeg aandacht aan de leerling +  blijven stug het "vaste"   lesprogramma door je strot douwen ookal begrijp je er niks van.
Soms is een stapje terug de weg om 10 stappen vooruit te gaan.

Royal ERA is een OK kite die je prima zou kunnen gebruiken om mee te leren dus zou niet te hard van stapel lopen om meteen nieuw aan te schaffen  (zeg ik als shop eigenaar / merk vertegenwoordiger)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #42 April 23, 2014, 20:19:06
edit2Rapporteer  
Zo'n beetje iedereen die eronder heeft gehangen is van mening dat dit niet een juiste kite om de sport te leren, Gillion!

Buiten het razendsnel sturen (zonder voldoende feedback door de bar) voor een 10m is de trekkracht in combinatie met het verre van drukloze flaggen gewoon een no go voor de eerste meters. Lekker een andere kite nemen.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #43 April 24, 2014, 10:45:47
edit2Rapporteer  
Zo'n beetje iedereen die eronder heeft gehangen is van mening dat dit niet een juiste kite om de sport te leren, Gillion!

Buiten het razendsnel sturen (zonder voldoende feedback door de bar) voor een 10m is de trekkracht in combinatie met het verre van drukloze flaggen gewoon een no go voor de eerste meters. Lekker een andere kite nemen.

Hmm heb er ook aangehangen en vond het wel meevallen. Uiteraard zijn er makkelijkere en veiligere kites. Snel sturen hoeft geen nadeel te zijn hoor.
As said hij is OK hij is te gebruiken om mee te leren  onder voorwaarden
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #44 April 24, 2014, 11:36:56
edit2Rapporteer  
Zo'n beetje iedereen die eronder heeft gehangen is van mening dat dit niet een juiste kite om de sport te leren, Gillion!

Buiten het razendsnel sturen (zonder voldoende feedback door de bar) voor een 10m is de trekkracht in combinatie met het verre van drukloze flaggen gewoon een no go voor de eerste meters. Lekker een andere kite nemen.

Hmm heb er ook aangehangen en vond het wel meevallen. Uiteraard zijn er makkelijkere en veiligere kites. Snel sturen hoeft geen nadeel te zijn hoor.
As said hij is OK hij is te gebruiken om mee te leren  onder voorwaarden
snel sturen met behoorlijk wat druk behoud en relatief weinig depower lijkt me toch best gevaarlijk voor een beginner die dus blijkbaar amper kan varen waar bij ik ook nog vraagtekens heb over evt kite controle.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #45 April 24, 2014, 11:42:27
edit2Rapporteer  
Druk behoud is vergelijkbaar met een C4 / RPM tenminste op de bar Smiley  over de kitecontrole heb ik al geschreven Grin

Maar volgens mij zijn wij het wel eens.

Het kan wel maar er zijn dus betere opties
Charlotte4

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #46 April 24, 2014, 11:58:12
edit2Rapporteer  
Ok ik ben een beetje in de war nu. Op korte termijn zou het zijn: era of niets. Voor eind deze zomer/begin volgend seizoen sowieso dan een betere 'beginnerskite'. Ik snap dat jullie niet ja of nee kunnen zeggen over de era omdat mijn niveau niet helemaal duidelijk is. Dus mijn plan was de volgende keer als ik zou gaan kiten eens aan een ervaren kiter zijn mening vragen over mijn niveau in combinatie met de kite qua veiligheid vooral dan. Best wsl ook nog eens een les nemen zodat dat varen vooral langs rechts ook wat beter lukt en wat dingen opfrissen. Maar kwil ook ni een les pakken als andere kiters zeggen dat het toch niet zo geweldig veilig is om dan na die les weer een tijd te moeten stoppen bij gebrek aan betere kite.

Dus ik wil zeker het nog even met die era proberen, maar als ervaren kiters vinden dat hij te gevaarlijk voor mij is en  dat ik m nu nog niet aan kan dan stop ik er voorlopig ff mee tot ik geld voor die nieuwe kite heb.

Superhard bedankt voor de hulp Smiley (en mijn excuses voor de ondertussen erg ongepaste titel Grin)
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #47 April 24, 2014, 12:33:43
edit2Rapporteer  
ben zelf begonnen met de cabrinha vector 11 en later een switchblade 8 erbij gekocht en nog 'ns een groter board voor wanneer 't minder waaide dan voorspeld.
wanneer ik toen had geweten wat ik nu weet had ik niet m'n eerste kite nieuw gekocht, maar dat is wijsheid achteraf
ben blij dat ik destijds met een vector ben begonnen (zelfde als bij 't lessen) omdat 't één van de betere beginnerskites is met veel depower.
zie ze af en toe op mp voorbij komen dus een aantrekkelijke set is wel te scoren.
na 1.5 jaar wel overgestapt op zian kites omdat m'n progressie daar om vroeg.
daarnaast is 't gewoon een kwestie van volharden, liefst met een gevorderde in de buurt om aanwijzingen te geven.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #48 April 24, 2014, 13:04:14
edit2Rapporteer  
Ok ik ben een beetje in de war nu. Op korte termijn zou het zijn: era of niets. Voor eind deze zomer/begin volgend seizoen sowieso dan een betere 'beginnerskite'. Ik snap dat jullie niet ja of nee kunnen zeggen over de era omdat mijn niveau niet helemaal duidelijk is. Dus mijn plan was de volgende keer als ik zou gaan kiten eens aan een ervaren kiter zijn mening vragen over mijn niveau in combinatie met de kite qua veiligheid vooral dan. Best wsl ook nog eens een les nemen zodat dat varen vooral langs rechts ook wat beter lukt en wat dingen opfrissen. Maar kwil ook ni een les pakken als andere kiters zeggen dat het toch niet zo geweldig veilig is om dan na die les weer een tijd te moeten stoppen bij gebrek aan betere kite.

Dus ik wil zeker het nog even met die era proberen, maar als ervaren kiters vinden dat hij te gevaarlijk voor mij is en  dat ik m nu nog niet aan kan dan stop ik er voorlopig ff mee tot ik geld voor die nieuwe kite heb.

Superhard bedankt voor de hulp Smiley (en mijn excuses voor de ondertussen erg ongepaste titel Grin)

Je kunt al stukjes heen en weer varen. Als je zorgt dat je niet gaat kiten bij wind harder dan 20 knopen dan zou ik verder oefenen. De snelheid van je kite heb je prima onder controle anders zou je geen waterstarts kunnen maken. Je zit nog maar een paar middagjes oefenen van heen en weer varen vandaan. Nog even volharden dus.

Motorische vaardigheden verleer je niet omdat die in de motorische gebieden van je hersenen worden opgeslagen en niet op de plaats waar feitenkennis opgeslagen wordt. Dus alles wat je reeds hebt opgebouwd ook al is het over meerdere jaren is nog steeds aanwezig, hoogstens dat je een half uurtje wat moet wennen, zoals mensen ook wat onwennig op het ijs staan na 10 jaar  niet te hebben geschaatst. Na 1 rondje voelt het echter weer als vanouds. Zelfde zal het zijn met het gevoel dat jij hebt met je kite en baord.

1 tip die ik wel met je wil meegeven; Als je weer gaat kiten vraag dan aan één of meerdere ervaren kiters of ze je in de gaten willen houden.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #49 April 24, 2014, 13:11:34
edit2Rapporteer  
Ok ik ben een beetje in de war nu. Op korte termijn zou het zijn: era of niets. Voor eind deze zomer/begin volgend seizoen sowieso dan een betere 'beginnerskite'. Ik snap dat jullie niet ja of nee kunnen zeggen over de era omdat mijn niveau niet helemaal duidelijk is. Dus mijn plan was de volgende keer als ik zou gaan kiten eens aan een ervaren kiter zijn mening vragen over mijn niveau in combinatie met de kite qua veiligheid vooral dan. Best wsl ook nog eens een les nemen zodat dat varen vooral langs rechts ook wat beter lukt en wat dingen opfrissen. Maar kwil ook ni een les pakken als andere kiters zeggen dat het toch niet zo geweldig veilig is om dan na die les weer een tijd te moeten stoppen bij gebrek aan betere kite.

Dus ik wil zeker het nog even met die era proberen, maar als ervaren kiters vinden dat hij te gevaarlijk voor mij is en  dat ik m nu nog niet aan kan dan stop ik er voorlopig ff mee tot ik geld voor die nieuwe kite heb.

Superhard bedankt voor de hulp Smiley (en mijn excuses voor de ondertussen erg ongepaste titel Grin)

Haha klinkt het toch als een stukje rijden vanuit mechelen naar  hier voor een kite checkup, kitetest en hulp bij jouw kite probleem . Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.