Gestolen kiteboard opgedoken bij Used Products Arnhem

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #25 September 19, 2014, 18:40:48
edit2Rapporteer  
Ik ben sowieso geen voorstander van dit soort winkels,ze profiteren van de geldellende van een ander.Ik bedoel je zit in geldnood,je aangeboden spullen worden voor een habbekrats gekocht door used products en hun maken er vervolgens winst mee door het te verkopen.Niet mijn ding  Roll Eyes  .En dan nog heling ook ....schande  ThumpDown ThumpDown
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #26 September 19, 2014, 20:22:27
edit2Rapporteer  
Klacht tegen politie: reken maar dat oom agent hier niet mee wegkomt.
Bizar is dit. Gelukkig heb je de Mako terug.

Triest verhaal van Used Products. Nota bena een kiter zelf.
Je bent welkom om jouw deel van het verhaal hier te delen. Als je een eerlijke winkel run, dan heb je niets te vrezen; lijkt mij.
Used Products Arnhem

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #27 September 19, 2014, 20:23:51
edit2Rapporteer  
Beste kiters,

Graag wil ik reageren op alle reacties die er zijn gekomen op het verhaal van Dan. Er word verondersteld en aangenomen dat wij weten dat het om gestolen producten ging en dat wij dit doelbewust in en verkopen, dit is absoluut niet het geval! Dat het heel erg vervelend is voor Dan en dat hij hierover gefrustreerd is kan ik heel goed begrijpen. Ook dat hij het board niet zomaar even op kan halen lijkt oneerlijk maar er zijn strenge regels waar wij ons aan moeten houden en zo geldt dat ook voor een mogelijk gedupeerde. Allereerst even kort de werkwijze van inkoop; 1. volledige registratie van de persoon die iets aanbied. 2. Het product word gecontroleerd op stopheling.nl 3. Het ingekochte product word aangemeld in een register bij de politie waarbij deze dus inzage hebben in wat wij inkopen.
Daarnaast kijkt onze inkoper of de persoon dit producten aanbied iets over het product weet te vertellen etc.
In het geval van Dan leek alles in orde. Dus zodoende ingekocht en te koop aangeboden.
Wij zitten er niet op te wachten gestolen goederen in te kopen en proberen dit ten alle tijden te voorkomen. Dat dit toch is voorgekomen is denk ik vooral vervelend voor ons, niet alleen gezien jullie reacties en beeldvorming van onze winkel maar ook omdat wij geld hebben betaald voor het product en in plaats van geld te verdienen we nu veel negativiteit en energie kwijt zijn zonder dat we iets hebben verdiend. Voor Dan is de diefstal erg vervelend, alleen moeten wij dan als de dief worden aangezien of degene die het daadwerkelijk heeft gestolen! Dan heeft namelijk zijn board weer teruggevonden! De gang van zaken met de politie laat te wensen over. Volgens mij is het zo dat wanneer de aangifte compleet was met de aankoopbon, serienummer en alles klopte het board in bewaring word gesteld bij de politie in afwachting van het onderzoek.
Jammer dat het zo gelopen is, vervelend voor Dan! Ik hoop dat hij toch blij is zijn board weer terug te hebben.
Ik zou het liefst hebben (en ja ik kite ook, altijd happy Wink) dat de jongens die een nieuwe set willen kopen de oude bij mij verkopen. Dat is het doel van o.a. onze vraag naar kite spullen. In dat geval kunnen wij handel doen in spullen waar ik affiniteit mee heb! Ik heb Dan z'n nummer en heb hem geprobeerd te bellen. Ik zal hem waarschijnlijk snel spreken!
Met vriendelijke groet,
Martijn, Used Products Arnhem
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 September 19, 2014, 20:26:32
edit2Rapporteer  
Goed dat je ook jouw kant vertelt Martijn, maar hoe zit het met het afgevijlde serienummer en de regels daaromtrent?
Used Products Arnhem

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #29 September 19, 2014, 20:44:54
edit2Rapporteer  
Daarover heb ik vanmiddag met mijn inkoper gesproken. (Deze informatie was bij mij in eerste instantie niet bekend, dit heb ik door dit forum meegekregen) Hij gaf aan dat hij dit niet wist en geen serienummer heeft gezien, en/of dat is dus afgevijld zou zijn. Natuurlijk wel iets waarop ik hem heb aangesproken. Ik heb het board zelf ook nog in handen gehad eerder deze week heb hem bewonderd en nog gedacht 'deze is in super nette staat' en het is mij ook niet opgevallen. Maar achteraf gezien hadden we dit natuurlijk wel moeten constateren. In dat geval zou het board niet zijn ingekocht.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #30 September 19, 2014, 20:49:35
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #31 September 19, 2014, 21:10:32
edit2Rapporteer  
Goed dat je het vertelt Martijn.
Misschien denk ik er te makkelijk over; maar is het niet gewoon een kwestie van verkoper en politie aan elkaar voorstellen en dit probleem echt oplossen?
Used Products Arnhem

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #32 September 19, 2014, 21:59:18
edit2Rapporteer  
Klopt wat je zegt, en dat gebeurd ook. Wij zijn verplicht bij inkoop van goederen niet alleen het product maar ook de gegevens van de persoon in te voeren. Wanneer er aangifte is gedaan en dit overeenkomt met het product wat wij invoeren start de politie een onderzoek. Zei komen bij ons langs om te 'hit' te controleren, dit gaat namelijk lang niet altijd zoals het zou moeten. En vervolgens nemen ze een verklaring op en veelal nemen ze het product in bewaring in afwachting van het onderzoek.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #33 September 19, 2014, 22:03:51
edit2Rapporteer  
Kite met 14m vlieger wehehe hoe doen ze dat
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #34 September 19, 2014, 22:04:46
edit2Rapporteer  
Dus alsnog aangifte doen van heling, centjes terugvorderen van de verkopende partij aan Used Products.
Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #35 September 19, 2014, 23:05:41
edit2Rapporteer  
Dag Martijn,

Er zitten nog wel wat zwakke plekken in je verhaal. Bijvoorbeeld, waarom bel je mij niet terug nadat ik dat met, de inkoper, heb besproken. Zodat jij mij kan uitleggen hoe het gaat. En waarom leg je het nu eerst uit op dit forum en pas na de negatieve reacties? En waarom check je niet zelf de beide kiteforums, want mijn bericht staat er al sinds 3 september.
En waarom ben ik gisteren de hele dag in de zaak geweest en op het bureau? En waarom doe je mij niet alsnog een voorstel om dit samen op te lossen, in plaats van alle verlies naar mij te schuiven? En waarom geef je geen inzicht in de gegevens van de verkoper, en waarom geef je geen antwoord op de vraag of je andere zaken hebt ingekocht die van mij kunnen zijn?
Zomaar wat vragen, die nog te beantwoorden zijn, voordat ik weer geloof dat je te goeder trouw handelt.

Je hebt natuurlijk niet op alle vlakken ongelijk. Ik geef toe dat je gelijk hebt dat mijn board in superstaat is. Jammer  dat ik het twee keer heb mogen kopen, dat blijft wel een beetje hangen.
En , voor ieder die twijfelt, ik heb de aankoopbon plus betaalbewijs, tien foto's van het board, waaronder een aantal waar ik het board met beide voetjes zelf bestuur, daarnaast een volledige aangifte van de diefstal, in de winkel gisteren overhandigd.De politie heeft exact ook die informatie. Ik heb zelfs gezegd waar de nummers stonden en dat ik op mijn foto's ook de nummers heb, inclusief mijn mobiele nummer deels nog leesbaar.  En zeg nou zelf, hoeveel mako oceon rodeo s kom je nou gemiddeld per kitesessie tegen? En wie rijdt er van  hot naar her om zijn eigen boardje nog eens te kopen? Welk deel van mijn verhaal zou niet waar kunnen zijn?

Om leuk te eindigen, misschien kunnen we een keertje samen kiten? Ik ben die ene kerel met het Mako boardje. Hoe kan ik jou herkennen? Maar misschien moet ik eerst een kite kopen. Heb jij misschien nog iets? Een Gaatstra Jekyll graag, neem dan ook een bar mee alsjeblieft?

Ciao
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #36 September 19, 2014, 23:17:34
edit2Rapporteer  
Martijn van Staveren, je geeft aan dat je het vervelend voor Dan vindt, en terecht. Maar jij bent toch ook opgelicht? Waarom doe jij geen aangifte tegen de heler die het kiteboard bij jou ingeleverd heeft? Je weet namelijk precies wie het is. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je (samen met Dan) naar de politie gaat om zulke mensen aan te pakken...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #37 September 19, 2014, 23:18:28
edit2Rapporteer  
dat lijken mij legitieme vragen
Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #38 September 20, 2014, 08:58:59
edit2Rapporteer  
De negatieve reacties op mp zijn verwijderd. Dat kan kennelijk. Voor mij is dit een verkeerde route geworden. Ik voel me genoodzaakt het onderwerp te verlaten.
Marinus

Geen avatar

Berichten: 16
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #39 September 20, 2014, 10:14:06
edit2Rapporteer  
Misschien kan de kite advocaat, feddo (zoek maar even op)  jouw helpen met het een en ander, want het lijkt inderdaad wel heeling. Jouw nummer is nog deels leesbaar op het board en je hebt een pak aan bewijsmatriaal dat het van jou is, lijkt mij, en ieder ander die dit leest wel duidelijk, of niet soms???  Dat een werknemer nu eigenlijke de schuld in de schoenen krijgt geschoven is natuurlijk heel normaal, straks lees je hier dat de 'betrokkene' ontslagen is en dat ie daarom in een kwade bui informatie matriaal hier omtrend weggegooid heeft..... Mij lijkt het een goed iets dat je alle kosten probeert te verhalen op Used Products, desnoods maar via een rechtzaak!
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #40 September 20, 2014, 10:34:10
edit2Rapporteer  
Laffe gast die Dan Happy. Beetje met gladde praatjes het proberen op te lossen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #41 September 20, 2014, 10:53:20
edit2Rapporteer  
Laffe gast die Dan Happy. Beetje met gladde praatjes het proberen op te lossen.

jij werkt zeker bij Used &Stolen Products Arnhem?
Marinus

Geen avatar

Berichten: 16
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #42 September 20, 2014, 11:13:14
edit2Rapporteer  
De negatieve reacties op mp zijn verwijderd. Dat kan kennelijk. Voor mij is dit een verkeerde route geworden. Ik voel me genoodzaakt het onderwerp te verlaten.


Nauw Dan, toevallig ben ik in het bezit van een prive nummer van de redactie van het TV programma OPGELICHT, als je geen normaal antwoord kan krijgen op jouw vragen en de politie doet verder ook niks met jouw verhaal dan wil ik je deze route wel aanbieden, en ja ik heb een godsgruwelijke hekel aan stelen, heeling en oplichting!
Used Products Arnhem

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #43 September 20, 2014, 11:22:20
edit2Rapporteer  
In eerste instantie was er niet direct aanleiding voor mij om jou persoonlijk te bellen aangezien ik er alle vertrouwen in had dat mijn inkoper het met jou en de politie kon oplossen. Vervolgens heb ik wel geprobeerd contact met je op te nemen vanaf het moment dat ik in Arnhem was. Ik je echter niet te pakken gekregen (je hebt gisteren 3 gemiste oproepen). Uiteraard reageer ik op de berichten, ik werd in kennis gesteld dat er een gesprek over deze zaak is op dit forum en gezien de reacties wil ik dus inderdaad graag mijn verhaal doen. Je wilt een voorstel van onze kant? Maar waarom zouden wij het verlies moeten hebben (omdat je dus vind dat wij de dieven zijn? wat ik al zei dat vind ik krom, wij hebben het niet uit je auto gestolen) maar evengoed kan je een telefoontje van me verwachten kunnen we kijken hoe we dit oplossen. Kappuhh geeft terecht aan dat ook wij zijn opgelicht! En ja ook wij zullen hiervan aangifte doen. Overigens zijn de gegevens daar waar ze horen, bij de Politie en dus niet bij Dan. Want die horen het op te lossen. Je maakt ons nu zwart in plaats van samenwerking te zoeken. Nogmaals ik begrijp je frustratie ook hoe je dat in de winkel hebt geuit. Je board staat daar namelijk maar je bent geen 'eigenaar' meer en je moet eerst bewijzen dat het ook echt van jou is en je aangifte legitiem is. Daar kunnen wij ook niks aan doen en eigenlijk is dat natuurlijk ook de juiste gang van zaken, al is het omslachtig en duurt het te lang. Vanwege de duur van zo'n onderzoek en de schade die wij ervan hebben is er je aangeboden het board terug te kopen. Dat hoeven wij niet te doen! Nogmaals de politie heeft alle informatie en zal een onderzoek starten. In afwachting daarvan zullen wij mogelijk zelf aangifte doen om onze kosten en schade te verhalen op de persoon die het bij ons heeft aangeboden. Stel dat iemand via marktplaats het board had gekocht van de persoon in kwestie en jij was in staat contact op te kunnen nemen met degene die het heeft gekocht, dan ga je toch ook niet boos naar die persoon toe om je board te claimen!?
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #44 September 20, 2014, 11:40:35
edit2Rapporteer  
Laffe gast die Dan Happy. Beetje met gladde praatjes het proberen op te lossen.

jij werkt zeker bij Used &Stolen Products Arnhem?

nee, ben fel tegen die lui. ik heb een lees foutje gemaakt okey. fuck die used gasten Sad
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #45 September 20, 2014, 12:10:09
edit2Rapporteer  
Used products moet gewoon het board gratis terug geven en daarna de kosten verhalen op de dief, wat nu gebeurd is is de omgekeerde wereld. Zelfs al zou je het niet doen uit normen en waarden dan zou je het moeten doen vanuit een commercieel oogpunt. Deze negatieve reclame idd een stuk duurder dan een boardje.

Laten we hopen dat de politie haar werk doet zodat het slachtoffer straks al zijn spullen weer terug heeft.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #46 September 20, 2014, 12:11:35
edit2Rapporteer  
In eerste instantie was er niet direct aanleiding voor mij om jou persoonlijk te bellen aangezien ik er alle vertrouwen in had dat mijn inkoper het met jou en de politie kon oplossen. Vervolgens heb ik wel geprobeerd contact met je op te nemen vanaf het moment dat ik in Arnhem was. Ik je echter niet te pakken gekregen (je hebt gisteren 3 gemiste oproepen). Uiteraard reageer ik op de berichten, ik werd in kennis gesteld dat er een gesprek over deze zaak is op dit forum en gezien de reacties wil ik dus inderdaad graag mijn verhaal doen. Je wilt een voorstel van onze kant? Maar waarom zouden wij het verlies moeten hebben (omdat je dus vind dat wij de dieven zijn? wat ik al zei dat vind ik krom, wij hebben het niet uit je auto gestolen) maar evengoed kan je een telefoontje van me verwachten kunnen we kijken hoe we dit oplossen. Kappuhh geeft terecht aan dat ook wij zijn opgelicht! En ja ook wij zullen hiervan aangifte doen. Overigens zijn de gegevens daar waar ze horen, bij de Politie en dus niet bij Dan. Want die horen het op te lossen. Je maakt ons nu zwart in plaats van samenwerking te zoeken. Nogmaals ik begrijp je frustratie ook hoe je dat in de winkel hebt geuit. Je board staat daar namelijk maar je bent geen 'eigenaar' meer en je moet eerst bewijzen dat het ook echt van jou is en je aangifte legitiem is. Daar kunnen wij ook niks aan doen en eigenlijk is dat natuurlijk ook de juiste gang van zaken, al is het omslachtig en duurt het te lang. Vanwege de duur van zo'n onderzoek en de schade die wij ervan hebben is er je aangeboden het board terug te kopen. Dat hoeven wij niet te doen! Nogmaals de politie heeft alle informatie en zal een onderzoek starten. In afwachting daarvan zullen wij mogelijk zelf aangifte doen om onze kosten en schade te verhalen op de persoon die het bij ons heeft aangeboden. Stel dat iemand via marktplaats het board had gekocht van de persoon in kwestie en jij was in staat contact op te kunnen nemen met degene die het heeft gekocht, dan ga je toch ook niet boos naar die persoon toe om je board te claimen!?

Als Used Products een beetje had nagedacht en gevoel voor de situatie had gehad, dan had het board gewoon terug gegeven kunnen worden. Inplaatst daarvan laten ze de eigenaar betalen voor z'n gestolen board met als resultaat een berg gezeik en slechte publiciteit. Zaken doen is meer dan alleen de regeltjes toepassen en je eigen belangen verdedigen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #47 September 20, 2014, 12:26:46
edit2Rapporteer  
Je hebt regels en commerciële beslissingen.
je hebt garantie en commerciële garantie.

Ik als ondernemer, reserveer ieder jaar 3% in mijn budgertering om dit soort "gevallen" op te kunnen lossen.
Nu hebben we alleen maar verliezers.
Soms weet ik ook wel dat ik in een bepaald zaak gelijk heb, maar gebruik dit potje toch om iets op te lossen.
Slecht publiciteit kost uiteindelijk veel meer.
Verkopen is makkelijk maar aftersales, daar scoor je pas echt mee ook op lange termijn.
Door deze manier van werken heb ik uiteindelijk een mooi bedrijf weten neer te zetten.

martimor

Berichten: 1934
Antwoord #48 September 20, 2014, 12:43:16
edit2Rapporteer  
Het komt erop neer dat jij geld verdiend aan het doorverkopen van een gestolen product.
Terwijl je met trots duidelijk maakt dat je hier juist aan werkt met de politie. Plus het verhaal van het weg gepoetste serie nr. Je gaf al aan dat je (inkoper) hier fout zat.

Geeft mij allemaal een hele vieze smaak in de mond.
en dit gevoel veranderd niet Door het lezen van jou reacties.

en hoe heb je de negatieve reacties bij marktplaats weg gehaald?

Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #49 September 20, 2014, 13:06:32
edit2Rapporteer  
Martijn, ik denk dat de inkoper mijn telefoonnummer verkeerd heeft opgeschreven. Nul gemiste berichten.
Ik hou er  over op naar jou toe. Dat wil niet zeggen dat ik de zaak laat rusten, ik geef het uit handen.
Lees de berichten boven nog eens door, en pak dan op dat commercie meer is dan een afspraak met de wijkagent. Ik heb de laatste dagen veel inzicht in jouw wereld gekregen en hoe jij er over denkt.  
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.