Wie o wie - 2 kitesurfers in problemen slufter

kite2fly

Berichten: 234
November 28, 2014, 19:03:11
edit2Rapporteer  
Twee kite surfers in de problemen bij de Maasvlakte Rotterdam
ROTTERDAM 28 NOVEMBER 2014 KLEINE HULPVERLENING, WATERONGEVAL

Het kustwachtcentrum in Den Helder kreeg vrijdagochtend een melding dat er ter hoogte van het slufterstrand twee kite surfers in de problemen waren gekomen. De brandweer, Reddingsbrigade Rockanje, een patrouillevaartuig van het Havenbedrijf Rotterdam en de reddingboot Antoinette van KNRM station Stellendam rukte uit op deze melding. Ook een ambulance en het Mobiel Medisch Team werden gealarmeerd.

Ter plaatse was er snel zicht op de twee kite surfers, één van hen was op eigen kracht naar de kant gezwommen. De andere surfer is door de reddingboot uit het water gehaald. Ook hun spullen zijn direct uit het water gehaald. De twee kite surfers zijn ongedeerd gebleven en hoefde niet naar het ziekenhuis.

Was OZO - Ben dus wel benieuwd wie er met de billen bloot gaat  Grin
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 November 28, 2014, 19:08:28
edit2Rapporteer  
Stelletje rukkers!!!!   (als dit bericht correct is) bekeuring erbij hoop ik van minimaal €500.
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #2 November 28, 2014, 19:09:47
edit2Rapporteer  
http://www.mediatv.nl/nieuws/12939/Twee-kite-surfers-in-de-problemen-bij-de-Maasvlakte-Rotterdam.html
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 November 28, 2014, 19:14:34
edit2Rapporteer  
OZO is nog optimistisch. In de meting schommelde het in de ochtend rond de 100gr wat toch echt aflandig is op de Slufter.

Als ik naar het getij kijk (goh, dat is ook voor het eerst in weken) was het rond 7:00u hoog water, dus de hele ochtend afgaand waardoor het in de geul keihard downwind richting zee stroomt. Typisch zo'n moment om af te drijven als je kite door de dwarrelwind in het water beland.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 November 28, 2014, 19:17:34
edit2Rapporteer  
Twijfelde niet aan jouw bericht Sebas!   Grin
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #5 November 28, 2014, 19:29:45
edit2Rapporteer  
haha snap ik maar was wel de link vergeten dus alsnog maar ff er bij
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 November 28, 2014, 19:55:24
edit2Rapporteer  
Het zal weer eens niet  ThumpDown
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 November 28, 2014, 22:39:55
edit2Rapporteer  
Ik was het niet hoor Grin

Zullen wel importkiters zijn geweest..
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #8 November 28, 2014, 22:40:41
edit2Rapporteer  
Tsjongejongens toch....  ThumpDown ThumpDown
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #9 November 28, 2014, 23:06:21
edit2Rapporteer  
Sorry ik was het ook niet
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 November 28, 2014, 23:26:41
edit2Rapporteer  
Kansloze rukkers! Volgende keer gewoon laten verzuipen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #11 November 29, 2014, 01:14:32
edit2Rapporteer  
Laat maar afdrijven naar Engeland, heb je niks aan. Wat een eikels weer.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #12 November 29, 2014, 11:42:55
edit2Rapporteer  
Kansloze rukkers! Volgende keer gewoon laten verzuipen.

Ja inderdaad, wat is er mis met natuurlijke selectie?
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #13 November 29, 2014, 12:34:28
edit2Rapporteer  
Dit is weer een gevalletje kansloos.......
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #14 November 29, 2014, 12:44:19
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 November 29, 2014, 13:09:15
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.

Totaal niet kansloos, de sport staat onder druk door dit soort personen omdat de cultuur in Nederland gewoon zo is dat je niet met aflandige wind gaat kiten. Wink
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #16 November 29, 2014, 13:23:42
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.
Wat is in jouw ogen anders aan afgaand water dan aflandige wind? Gevolg voor beiden is dat je afdrijft.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #17 November 29, 2014, 17:13:36
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.

Wat in het buitenland gebeurt is m.i. niet maatgevend:

"off-shore is not done".
 In verband met snelle afkoeling en stroming is het in de winter veiliger om dicht aan de kust te varen m.a.w. onshore wind.

Wat Wimt betreft:
dat Wimt zolang zwart gemaakt werd, had een aantal oorzaken n.l.
1. Hij gaat kiten zonder "buddy" .... niemand weet dat hij op het water is m.u.v. zijn vriendin thuis... da's vragen om reacties ..
2. Zijn optreden op televisie (L1 nieuws) is op zijn minst ongelukkig te noemen ... ook dat is vragen om reacties ..
3. de dagen daarna bestookt hij Kitehigh met topics en reacties die gerelateerd zijn aan "ongeluk" of beter gezegd zijn "geluk" .. da's nog meer vragen om reacties ..

Maar hij heeft er wel van geleerd... Shocked  Dat zag ik aan zijn nieuwe Billabong wetsuit: de fluoriserende kleuren deden pijn aan mijn ogen.. Grin

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 November 29, 2014, 17:32:59
edit2Rapporteer  
Waar we over vallen is de combinatie van alle factoren.

- Afgaand tij
- Aflandige wind
- Temperatuur water en lucht gelijk of onder de 10gr
- Spot waar al teveel ongelukken gebeurd zijn laatste tijd en onder een vergrootglas ligt bij de overheden



In het buitenland op spots waar het elke dag aflandig waait, het 25gr is en er bootjes klaar liggen om je tegen betaling op te laten halen is aflandig varen compleet een ander verhaal dan in Nederland in de winter met aflandige wind met maar een paar man het water op te gaan.
Ok, volgens de kalender is het nog herfst. Maar er zijn winters waarin je warmere sessies kunt boeken dan afgelopen vrijdag.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #19 November 29, 2014, 17:38:07
edit2Rapporteer  
omdat de cultuur in Nederland gewoon zo is dat je niet met aflandige wind gaat kiten. Wink

En cultuur, daar komen we niet aan in nederland  Tongue
De cultuur van het kitesurfen is ver te zoeken hier op de nl foroms 
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 November 29, 2014, 18:18:56
edit2Rapporteer  
omdat de cultuur in Nederland gewoon zo is dat je niet met aflandige wind gaat kiten. Wink

En cultuur, daar komen we niet aan in nederland  Tongue
De cultuur van het kitesurfen is ver te zoeken hier op de nl foroms 

Volgens mij ben je nu aan het zwartkijken maar dat zal wel aan mij liggen.

Evan doet een goede opsomming.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 November 29, 2014, 18:38:54
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.
Wimt moet je apart hangen... of tussen 2 limburgers in of zo.

Ben benieuwd hoe je zou reageren als de reddingsinstanties niet zo georganiseerd waren zoals dat ze hier zijn. En dat ze er zijn, geeft nog geen vrijbrief om ze voor jou vrijheidsbeleving uit te laten rukken. Nog ff en we krijgen hier ook allerlei beperkingen op de sport opgelegd, zoals in o.a. Belgie.
Laat staan dat je de redders met dit soort acties potentieel in gevaar brengt.

Dus wat mij betreft mag iemand die tegen alle regels van gezond verstand toch met aflandige wind, uitgaand tij met sideshore wind enz... gewoon verzuipen.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #22 November 29, 2014, 19:25:17
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.

Sorry maar dit is ook geen handige reactie.
De vergelijking met het buitenland slaat nergens op. dat zijn meestal allemaal comfi spots.
De wateren van Nederland vallen onder (zeer) gevaarlijke wateren, en dan met name in de winter maanden.

En begin vooral niet over Wim-T 

 
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #23 November 30, 2014, 12:29:05
edit2Rapporteer  
wat een kansloze reacties zitten erbij, beste stuurlui staan aan wal. ik was het niet die daar dobberde maar waarschijnlijk hebben ze zelf niet gebeld en hadden ze zelfstandig aan wal kunnen komen, wat is dan het probleem? in het buitenland kiten veel mensen sideoff, niet dat er geen risico's aan vastzitten, maar om ze gelijk zo zwart te maken, daar pas ik voor. Wimt is toendertijd ook geruime tijd zwart gemaakt door jan en alleman, te triest voor woorden.

getij is wel een punt wat evan zegt.
Het enige verstandige in je verhaal is dat idd de beste, lees meest verstandige stuurlui aan wal staan met deze condities!

En met het gedachtengoed 'waarschijnlijk wel zelfstandig aan wal' vallen de meeste slachtoffers. Met die waarschijnlijk gaat het wel goedkomen mentaliteit breng je bij alle risicosporten [off piste ed] niet alleen jezelf maar ook je mogelijke redders in gevaar.

Voor een ervaren dude toch een merkwaardige reactie.

omdat de cultuur in Nederland gewoon zo is dat je niet met aflandige wind gaat kiten. Wink

En cultuur, daar komen we niet aan in nederland  Tongue
De cultuur van het kitesurfen is ver te zoeken hier op de nl foroms 

Zo is het wel een loze kreet in de ruimte.......leg uit?
_Ron_

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #24 November 30, 2014, 12:35:57
edit2Rapporteer  
Ik sapn het niet, ben zelf nog lang niet goed. Maar met aflandigen wind doe je toch niet varen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.