Kitesurfer raakt gewond bij Castricum aan Zee

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Juni 03, 2015, 07:33:27
edit2Rapporteer  
Iemand die er wat meer vanaf weet ??

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/alkmaar/article27412639.ece/Kitesurfer-raakt-gewond-bij-Castricum-aan-Zee?lref=L1

CASTRICUM AAN ZEE - De hulpdiensten zijn dinsdagavond druk geweest met een aantal in de problemen geraakte kitesurfers in Egmond aan Zee en Castricum aan Zee.
Door Danja Koeleman - 2-6-2015, 22:52 (Update 2-6-2015, 22:52)

De reddingsboten van Egmond aan Zee, Wijk aan Zee en Petten zijn uitgerukt en hebben een aantal zoekslagen gemaakt. Om tien over acht kwam de melding binnen dat beide kitesurfers veilig het strand hebben bereikt.

Direct nadat de reddingsboot van Egmond aan Zee weer op het strand stond, mocht zij wederom in actie komen voor een kitesurfer, ditmaal in Castricum aan Zee. Naast de KNRM werden ook een ambulance en een traumahelikopter opgeroepen. De kitesurfer is door de KNRM uit het water gehaald en overgedragen aan de ambulancedienst. Over de eventuele verwondingen van het slachtoffer is nog niets bekend.
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #1 Juni 03, 2015, 19:09:37
edit2Rapporteer  
We hebben er wel naar staan kijken na onze sessie bij de bunker, boot in water en voertuigenop strand met alarmlichten.
Hoopten al dat het niet de downwinders waren in de problemen die ons ruim daarvoor gepasseerd hadden op waveboards. Ik had mijn handen er vol aan op mijn kleine waveboard en met een oudere 5m  religion 2011.
Een 4m was voor mij echt beter geweest, later ging het beter op de twintip.  maar nog steeds erg veel stroming naar noorden dit terwijl het al 3 a 4 uur was na hoog water. Om 21 uur alleen nog maar 8 andere kiters gezien bij de pier varend, en nog zo'n 100 windsurfers.
Martin, bedankt nog voor opvangen kite bij stoppen, rest was dus al weg, was anders toch wel gevaarlijk geworden om het alleen te doen aan de vuilcontainer ofzo. Je had verder idd gelijk dat we eigenlijk zouden moeten horen wat er verderop aan hand was, tbv eventueel helpen zoeken.
Hopelijk met die persoon die naar ziekenhuis gebracht is niet te ernstig, iemand meer info?
Guust

Berichten: 71
Antwoord #2 Juni 03, 2015, 19:30:21
edit2Rapporteer  
Hoi jleeuw,
Op dagen met harde zuiden- of zuidwestenwind draaid de oppervlakte stroom niet of nauwelijks. zeker dicht bij de kust, waar de stroming minder is, niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.