Naden Leading Edge

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Augustus 18, 2015, 23:08:41
edit2Rapporteer  
Effe serieus, gebruikt Ozone tie-rips ??

Tja het kan niet allemaal zoals Cabrinha zijn... Die had dat in 2007 al niet meer.  ThumpsUp

Gebruiken nog wel zwakkere naden tussen de LE segmenten. Zelfs veel 'B'-merken gebruiken dat al niet meer. Zo heeft elk merk wel iets.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 18, 2015, 23:12:18
edit2Rapporteer  
Effe serieus, gebruikt Ozone tie-rips ??

Tja het kan niet allemaal zoals Cabrinha zijn... Die had dat in 2007 al niet meer.  ThumpsUp

Gebruiken nog wel zwakkere naden tussen de LE segmenten. Zelfs veel 'B'-merken gebruiken dat al niet meer. Zo heeft elk merk wel iets.

Dat heeft Cabrinha niet Faxie, kijk maar eens goed hoe dat gestikt is.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Augustus 19, 2015, 02:17:36
edit2Rapporteer  
edit....laat maar... hoort hier niet thuis en een discussie met jou is als praten tegen een muur..  InLove

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 19, 2015, 06:58:01
edit2Rapporteer  
edit....laat maar... hoort hier niet thuis en een discussie met jou is als praten tegen een muur..  InLove



Nee met iemand die meer verstand van heeft en er ook een betere kijk op heeft.


Maar laten we maar weer on-topic gaan.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #4 Augustus 19, 2015, 08:44:15
edit2Rapporteer  
Tjonge
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Augustus 19, 2015, 13:22:10
edit2Rapporteer  
edit....laat maar... hoort hier niet thuis en een discussie met jou is als praten tegen een muur..  InLove



Nee met iemand die meer verstand van heeft en er ook een betere kijk op heeft.


Maar laten we maar weer on-topic gaan.

Owja, ze hadden dynamic arc ook enzo he? Grin Leg maar eens uit wat dat precies doet Smiley

Zeg maar, waarom gebruikt Core niet dezelde naad als Cabrinha?

Waarom hebben alle kites die last hebben gehad van LE problemen eenzelfde naad? Edges, oudere Torches, Norths etc.

Het is gewoon een zwakkere constructie, punt. En verder valt er weinig op de kites aan te merken, maar ga nou niet doen alsof ze daar alles 100% op orde hebben want dat is gewoon niet zo.





Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Augustus 19, 2015, 14:02:03
edit2Rapporteer  
edit....laat maar... hoort hier niet thuis en een discussie met jou is als praten tegen een muur..  InLove



Nee met iemand die meer verstand van heeft en er ook een betere kijk op heeft.


Maar laten we maar weer on-topic gaan.

Owja, ze hadden dynamic arc ook enzo he? Grin Leg maar eens uit wat dat precies doet Smiley

Zeg maar, waarom gebruikt Core niet dezelde naad als Cabrinha?

Waarom hebben alle kites die last hebben gehad van LE problemen eenzelfde naad? Edges, oudere Torches, Norths etc.

Het is gewoon een zwakkere constructie, punt. En verder valt er weinig op de kites aan te merken, maar ga nou niet doen alsof ze daar alles 100% op orde hebben want dat is gewoon niet zo.

Verdiep je nu eerst eens in iets voordat je iets gaat roepen, wordt hier zo moe van... Doet Switch het wel goed dan? Btw, ik vaar geen nieuwere Cabrinha...
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #7 Augustus 19, 2015, 14:38:10
edit2Rapporteer  
Foto's zeggen meer  dan 1000 woorden...dus als de heren even wat laten zien van die LE-constructie van Cabrinha, weten we het allemaal. In plaats van welles/nietes discussies
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Augustus 19, 2015, 23:58:28
edit2Rapporteer  
edit....laat maar... hoort hier niet thuis en een discussie met jou is als praten tegen een muur..  InLove




Nee met iemand die meer verstand van heeft en er ook een betere kijk op heeft.


Maar laten we maar weer on-topic gaan.


Owja, ze hadden dynamic arc ook enzo he? Grin Leg maar eens uit wat dat precies doet Smiley

Zeg maar, waarom gebruikt Core niet dezelde naad als Cabrinha?

Waarom hebben alle kites die last hebben gehad van LE problemen eenzelfde naad? Edges, oudere Torches, Norths etc.

Het is gewoon een zwakkere constructie, punt. En verder valt er weinig op de kites aan te merken, maar ga nou niet doen alsof ze daar alles 100% op orde hebben want dat is gewoon niet zo.


Verdiep je nu eerst eens in iets voordat je iets gaat roepen, wordt hier zo moe van... Doet Switch het wel goed dan? Btw, ik vaar geen nieuwere Cabrinha...


Dat is 't m nu net... 

Grappig dat er weer Switch geroepen wordt. Gaf ik daar aanleiding voor?

Maar om te antwoorden; Die LE is een stuk steviger ja. Enige wat mij nog steeds niet helemaal duidelijk is is waarom de verstevigingsstrip bij de sluitnaad aan de buitenkant zit bij hun terwijl het bij meeste andere merken die zoiets hebben (en dat zijn er best veel tegenwoordig) aan de binnenkant zit. Het maakt kwa fabricage namelijk niets uit.

Verder:



Tegenover dit:




Ik heb geen schadeplaatjes kunnen vinden van de andere constructie, en geloof me ik heb m'n best gedaan, en lees er ook nooit wat over. En ik lees mee op behoorlijk wat fora. 






Ow en nog een quote van iemand, want inderdaad hadden oudere Cabrinha's een andere naad (de sterkere variant)

Citaat
I have had the same experience with Cabrinha kites post 2010 when they changed the seam construction to what looks like the same as your Ozone. Customer Support told me that it was due to my method of launching rather than acknowledge any design change as the cause. 5 years later, the seam construction remains the same.

There are plenty of other brands of kites out there with good protection.


Nu lossen veel fabrikanten (North, Slingshot, Naish oa)  het op door een versterking bovenop de naad te plaatsen, maar da's natuurlijk een lapmiddel. Het andere systeem heeft die versterking niet nodig.

Nog over dat 'dynamic arc' : Elke kite heeft dat Wink

Maar uiteraard ga je dit vast weer helemaal tegenspreken.  Ga maar even bladeren in je encyclopedietje.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Augustus 20, 2015, 07:27:28
edit2Rapporteer  
Ik ga dit topic zo op het werk even afsplitsen, vind het leuk om er over te discussiëren.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #10 Augustus 20, 2015, 21:38:07
edit2Rapporteer  
.... zeer uitgebreide post ondersteund met afbeeldingen van opgeblazen leading edges ...


Duidelijk Faxie, dank voor je uitgebreide post. Dat zijn allemaal gesprongen Cabrinha leading edges vanwege een inferieure constructie?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Augustus 20, 2015, 22:50:05
edit2Rapporteer  
Discussie over de naden afgesplitst van het nieuwe speeltjes topic
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Augustus 20, 2015, 23:29:00
edit2Rapporteer  
.... zeer uitgebreide post ondersteund met afbeeldingen van opgeblazen leading edges ...


Duidelijk Faxie, dank voor je uitgebreide post. Dat zijn allemaal gesprongen Cabrinha leading edges vanwege een inferieure constructie?

Dat zei ik niet. De eerste is een Cab als ik me niet vergis, maar meer merken gebruiken het. Maar het is vergeleken met de andere methode een zwakkere constructie ja. Elk topic dat te vinden is waar het ter prake komt en op sites van diverse reparateurs wereldwijd betreft het deze constructie.

Lijkt vooral erg gevoelig te zijn voor schuren over zand. Dus als je vaak selflauncht kan het geen kwaad de naden in de gaten te houden.

Merken die het gebruiken: oa North, Cabrinha, Naish, Slingshot, Ozone, Blade, Zian, Mutiny, Gin.
Merken die het overlappende systeem gebruiken: oa Core, Ocean Rodeo, Switch, Fluid, Airush,  F-One, Peter Lynn, LF, Epic.

Nu is een kite wel meer dan slechts die naden natuurlijk.

Overigens wel weer typisch dat de aanleiding voor mijn opmerking over de naden, de post over dat Cabrinha -zo geweldig als het merk uiteraard is- sinds 2007 al geen tyraps meer op de slangetjes had, gewoon nog vrolijk in het speeltjes topic staat.... ThumpDown
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Augustus 20, 2015, 23:51:30
edit2Rapporteer  
Cabrinha gebruikt hele andere stiknaden op de LE, vandaag gekeken bij de FX. Van de buitenkant ziet het er min of meer het zelfde uit. Ik kom hier op terug wanneer ik tijd heb.

Ik begin er trouwens echt klaar mee te zijn Faxie, 9 van de 10 dingen die jij beweerd kloppen gewoon niet. Daar kan ik uitermate slecht tegen.
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #14 Augustus 21, 2015, 00:19:29
edit2Rapporteer  
OT @Faxie: wat is die witte aanslag op de LE en struts op de bovenste foto?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #15 Augustus 21, 2015, 01:03:27
edit2Rapporteer  
Cabrinha gebruikt hele andere stiknaden op de LE, vandaag gekeken bij de FX. Van de buitenkant ziet het er min of meer het zelfde uit. Ik kom hier op terug wanneer ik tijd heb.

Ik begin er trouwens echt klaar mee te zijn Faxie, 9 van de 10 dingen die jij beweerd kloppen gewoon niet. Daar kan ik uitermate slecht tegen.

Hoor wie het zegt :')

Je hebt vaak gelijk hoor, zeker betreft springen en loopen, maar ook vaak zat dat je uit je nek lult. Maar he dat kan niet, want de eerste regel bij jou is 'ik heb gelijk'. En dat is dan vaak je enige 'argument'. En iedereen die iets anders beweert verdiept zich niet in de materie, en jij wel, onze wandelende encyclopedie :')

En die modereerpraktijken van jou slaan nergens op. Als je een discussie niet kunt winnen verwijder je gewoon alle posts, en laat je de aanleidingsposts staan. En dat doe je niet alleen bij mij overigens.

Maar leg maar eens uit hoe je 2 lappen stof die naar binnen gevouwen worden op de naad anders kunt stikken, ik ben heel benieuwd. Ja er wordt wel eens tape gebruikt voor het stikken, maar dat is geen versteviging natuurlijk. Wat ze ook weleens zouden kunnen doen is een groter overschot voorbij de rechte stik, en die in z'n geheel over beide delen vouwen en vastzetten met de zigzag ipv simpelweg naar buiten vouwen en vastzetten (daarom lijkt de naad iets verhoogd aan een kant). Maar op die manier maak je de rechte stik compleet nutteloos en zit je nog steeds met het probleem met schuren. Verder komt de kracht op 1 zigzag ipv 2. (en verder lijkt het me ook sterk aangezien je aan 1 zijde dan 5 lagen dacron aan elkaar stikt, en aan de andere kant 3. Of je knipt een stuk af, dan is het 4-2)

OT @Faxie: wat is die witte aanslag op de LE en struts op de bovenste foto?

Geen idee, zijn nieuwe kites. Ik gok zoutaanslag.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 Augustus 21, 2015, 07:09:26
edit2Rapporteer  
En die modereerpraktijken van jou slaan nergens op. Als je een discussie niet kunt winnen verwijder je gewoon alle posts, en laat je de aanleidingsposts staan. En dat doe je niet alleen bij mij overigens.

We spreken dat gewoon door met de andere mods, dus dat is grote onzin.

Wat betreft het stikken van de LE, dit is hoe die bij Cabrinha is gestikt. Ik weet niet precies hoe en wat voor stiksel er wordt gebruikt voor het middelste deel. Maar dat het zeker 4 of meer lagen materiaal zijn is wel duidelijk.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #17 Augustus 21, 2015, 07:54:48
edit2Rapporteer  
Tijd voor n biertje in de kroeg samen lijkt me zo.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #18 Augustus 21, 2015, 08:34:13
edit2Rapporteer  
Vroeger keek ik gtst, nu is er kitehigh



(featering haring hai, faxie, eagle en marc)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Augustus 21, 2015, 08:39:33
edit2Rapporteer  
Tijd voor n biertje in de kroeg samen lijkt me zo.

Ik lust geen bier.

Vroeger keek ik gtst, nu is er kitehigh



(featering haring hai, faxie, eagle en marc)

Ach ja, wanneer ik gelijk heb en iemand anders pretendeert dat hij het heeft terwijl het niet zo is dan houd het op voor hem en dan haal ik mijn gelijk.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Augustus 21, 2015, 09:08:53
edit2Rapporteer  
Tijd voor n biertje in de kroeg samen lijkt me zo.

Ik lust geen bier.

Vroeger keek ik gtst, nu is er kitehigh



(featering haring hai, faxie, eagle en marc)

Ach ja, wanneer ik gelijk heb en iemand anders pretendeert dat hij het heeft terwijl het niet zo is dan houd het op voor hem en dan haal ik mijn gelijk.

Speciaal voor Tgroot:
Hey Mahrc, 't stinkt hier!  ik geef Faxie bijdeze bijval. Ja je weet veel maar ga niet naast je schoenen lopen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Augustus 21, 2015, 09:30:22
edit2Rapporteer  
allemaal inferieure meuk in vergelijking met gaastra






olie op vuur gooien doet
Rule

Berichten: 174
Antwoord #22 Augustus 21, 2015, 09:37:39
edit2Rapporteer  
Even los van de ego-clash; ik vind het tekeningetje van Marc wel duidelijk (hoe de Cabrinha stiksels in elkaar zitten). Ik ben wel even benieuwd hoe dit bij de ‘veul betere’ constructie die Faxie aangeeft zit, aangezien ik niet aan de binnenkant kan kijken.

Zelfde geldt voor Morres; hoe zit dat dan veel beter in elkaar? Iets roepen kan iedereen..
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #23 Augustus 21, 2015, 10:03:52
edit2Rapporteer  
Tijd voor n biertje in de kroeg samen lijkt me zo.

Ik lust geen bier.

Vroeger keek ik gtst, nu is er kitehigh



(featering haring hai, faxie, eagle en marc)

Ach ja, wanneer ik gelijk heb en iemand anders pretendeert dat hij het heeft terwijl het niet zo is dan houd het op voor hem en dan haal ik mijn gelijk.
"Gelijk hebben" is vaak ook een perceptie/misvatting. 't Zou je sieren zulke uitspraken over "gelijk hebben" wat omlaag te schroeven, zal je in 't verdere leven ook helpen.
Niemand houdt van blaaskaken, gelijk of ongelijk.

Geldt trouwens niet alleen voor jou ;-).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 Augustus 21, 2015, 10:20:07
edit2Rapporteer  
Even los van de ego-clash; ik vind het tekeningetje van Marc wel duidelijk (hoe de Cabrinha stiksels in elkaar zitten). Ik ben wel even benieuwd hoe dit bij de ‘veul betere’ constructie die Faxie aangeeft zit, aangezien ik niet aan de binnenkant kan kijken.

Zelfde geldt voor Morres; hoe zit dat dan veel beter in elkaar? Iets roepen kan iedereen..

Dat is nu een top opmerking. Wink

Dat van Maurice kan ik nog wel hebben.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.