Advies naar de NKV

isomis

Berichten: 205
September 19, 2015, 15:10:50
edit2Rapporteer  
Naar buiten treden zonder overleg heeft nooit mijn voorkeur gehad. Hiermee passeer je mensen waarmee je omgaat. Het is voor mij een moeilijke beslissing om dit toch te doen. Het schaadt wellicht het NKV qua imago. De reden waarom ik dit nu toch doe is omdat voor mij het belang van de sport naar mijn mening zwaarder weegt dan de persoonlijke belangen van betrokkenen. Daarnaast lijkt escalatie nog de enige uitweg naar een frisse nieuwe start van het NKV.

Na de ledenvergadering heb ik mij volledig gestort op alle materie die bij het NKV komt kijken. Mijn conclusie is dat de organisatie voornamelijk bezig is met bestuurlijke zaken en maar weinig tijd kan stoppen in de belangen van de sport en haar leden. Daarnaast zijn er teveel fouten gemaakt in de administratie, werkgever en werknemers relatie en de communicatie naar de leden.

Als vrijwilliger ben je daarnaast continu aan het opletten dat er geen fouten gemaakt worden met de vrees dat je hierop bestuurlijk wordt afgerekend. Normale werkzaamheden zoals het versturen van een nieuwsbrief tot en met het opstellen van notulen verlopen moeizaam. Na een tijdje vraag je je als vrijwilliger af waarom je het eigenlijk allemaal doet?

Kortom, het begint erg op een politieke partij te lijken waarbij vooruitgang continu wordt belemmerd door bestuurlijke zaken. Dit heeft als gevolg dat we als organisatie niet meer bezig zijn met de sport en zijn leden. Dit is niet nodig want er zijn genoeg mensen die zich willen inzetten voor onze sport. Hierbij is het naar mijn mening van belang dat je als betrokkenen dagelijks bezig bent met kitesurfen. Je moet zenuwachtig worden als de bomen bewegen. Zulke mensen kunnen zich samen inzetten voor de sport, omdat ze hun passie delen.

Om er vaart in te krijgen zou mijn advies naar buiten toe het volgende zijn:

  • Er is samen met Tom een voorstel gemaakt / afgesproken en ik verwacht dat het huidige bestuur zich hieraan gaat houden. Mensen binnen het NKV die hiermee niet mee kunnen leven dienen per direct op te stappen.
  • Er wordt binnen 8 weken een ledenvergadering uitgeroepen waarbij een nieuw bestuur wordt voorgelegd. Naar mijn mening zijn de volgende mensen geschikt: Chris Immers, Tom Rotmans, Bouke Borger en Marc Remmerde. Ik wil mij eventueel als bestuurslid bezig houden met de ICT zaken als daarvoor niemand anders gevonden kan worden.
  • Tom Rotmans dient als bestuurslid toe te treden. Zijn belangen liggen bij sport en hij heeft veel kennis en relaties opgebouwd dat ons snel verder kan brengen.
  • Tom Rotmans wordt financieel gecompenseerd indien er fouten zijn gemaakt. Daarbij is het in het belang van de sport dat er niet teveel wordt stilgestaan bij het verleden. Dit is namelijk niet uit te zoeken doordat alle betrokken te emotioneel zijn en niet te achterhalen is wat er nou exact allemaal is afgesproken in het verleden
  • Om te kunnen werken voor het NKV moet je regelmatig kitesurfen anders kom je nooit op 1 lijn te liggen met je leden en het bestuur.
  • De domeinnamen, mail en de website moeten altijd in het beheer blijven van het NKV. Er is geen enkele reden om dit extern uit te besteden en daarmee onnodig hoge kosten te maken. Er zijn genoeg vrijwilligers met ICT ervaring die graag een handje helpen. Het is mij gelukt om de website en mail over te zetten en hiermee hebben we afscheid genomen van de ICT partij.
  • Als je als vereniging ook werkgever wilt zijn dan moet je daarover goed nadenken en zaken op papier zetten. Hou daarbij rekening dat een werkgever zijn werknemers kan ontslaan en daarna is het over het algemeen afgelopen. Bij een vereniging kan een werknemer echter altijd betrokken blijven als lid.
  • De functie van Office manager kan komen te vervallen. Dit is niet te vullen met 16 uur aan werkzaamheden en overbodig.

Dit is hoe ik er persoonlijk in sta en ik hoop dat er met dit advies vaart gaat komen in de uitdagingen die wij als vereniging voor ons hebben. Het moet weer een gezellig clubje worden met kitesurfers die zich op positieve wijze inzetten voor onze sport.

Het zou mooi zijn als we alle negatieve energie kunnen omzetten in positieve energie, want dat zal betekenen dat er heel veel vrijwilligers zijn die zich willen inzetten voor onze sport ;-). Mijn motivatie als vrijwilliger is in ieder geval compleet weg en dat is best knap na een aantal maanden. Dit laat maar weer eens zien waar het NKV op dit moment staat.

p.s. excuses voor eventuele spelfouten.

Matthijs Neijenhuijs


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 September 19, 2015, 15:42:10
edit2Rapporteer  
Geheel begrijpelijk, en ik neem mijn pet voor je af voor wat jij en Chris al bereikt hebben
Ik zie uit naar het ingelaste ALV.
En wellicht dat er meer mensen zich willen opgeven voor een bestuurlijke functie
Op dit moment is alle hulp hard nodig bij het NKV
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 September 19, 2015, 16:02:54
edit2Rapporteer  
respect en dank voor je inzet.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 September 19, 2015, 17:00:41
edit2Rapporteer  
Welke dingen zijn nou advies en welke feit? Jammer joh, dat je er nu al klaar mee bent. Bij mijn voormalige vve ging het precies hetzelfde, procedure dit, statuut dat.. Alsof iedereen vergeten is waarom je met elkaar een vereniging bent begonnen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 September 19, 2015, 17:10:07
edit2Rapporteer  
Er is toch wel heel veel meer gebeurd Karel, dan wat procedures en statuten niet nagekomen...
Slis

Berichten: 563
Antwoord #5 September 19, 2015, 17:26:10
edit2Rapporteer  
Ik blijf me in elk geval inzetten. Er zijn nog wat hindernissen te nemen, maar we zijn al een heel eind gekomen, mede dankzij de inspanningen van Matthijs. Bedankt daarvoor.

We zullen spoedig met een datum voor een ledenvergadering komen, waar we jullie allemaal hopen te zien.

Voorlopig voorzitter NKV
Chris Immers
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 19, 2015, 18:08:38
edit2Rapporteer  
Dat weet ik Michiel, ik doelde op Mathijs z'n beklag over het bestuurlijke gebeuren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 September 19, 2015, 20:11:55
edit2Rapporteer  
Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.

btw dit stinkt naar vriendjes politiek.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #8 September 19, 2015, 20:24:53
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 September 19, 2015, 20:31:58
edit2Rapporteer  
Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 September 19, 2015, 20:40:43
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Dan moet er maar eerst hier over gestemd worden voordat er uberhaupt een nieuw bestuur wordt gekozen.

Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen

Niet afdoende!
ik wil Digitaal stemmen. in dit tijdperk moet dat gewoon kunnen . UIT
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #11 September 19, 2015, 20:59:04
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Dan moet er maar eerst hier over gestemd worden voordat er uberhaupt een nieuw bestuur wordt gekozen.

Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen

Niet afdoende!
ik wil Digitaal stemmen. in dit tijdperk moet dat gewoon kunnen . UIT


kan alleen indien dat in de statuten staat, staat dat er niet in, dan dienen eerst de statuten aangepast
te worden.

"Het besluit tot statutenwijziging behoeft tenminste drie/vierde van de uitgebrachte stemmen, in
een vergadering waarin tenminste drie/vierde van de leden tegenwoordig of vertegenwoordigd
zijn. Zijn niet tenminste drie/vierde van het aantal leden tegenwoordig of vertegenwoordigd, dan wordt
binnen vier weken daarna een tweede vergadering bijeengeroepen en gehouden, waarin over
het voorstel zoals dat in de vorige vergadering aan de orde is geweest, ongeacht het aantal
tegenwoordige of vertegenwoordigde leden, kan worden tenminste drie/vierde van de uitgebrachte stemmen."

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 September 19, 2015, 21:13:58
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Dan moet er maar eerst hier over gestemd worden voordat er uberhaupt een nieuw bestuur wordt gekozen.

Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen

Niet afdoende!
ik wil Digitaal stemmen. in dit tijdperk moet dat gewoon kunnen . UIT


kan alleen indien dat in de statuten staat, staat dat er niet in, dan dienen eerst de statuten aangepast
te worden. UIT
Nou, laten we dan maar eerst daar over stemmen... Je verandert het NKV niet door een paar poppetjes van positie te verplaatsen... Het fundament staat niet goed, dus moet je dat eerst opbouwen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 September 19, 2015, 22:01:50
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Dan moet er maar eerst hier over gestemd worden voordat er uberhaupt een nieuw bestuur wordt gekozen.

Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen

Niet afdoende!
ik wil Digitaal stemmen. in dit tijdperk moet dat gewoon kunnen . UIT


kan alleen indien dat in de statuten staat, staat dat er niet in, dan dienen eerst de statuten aangepast
te worden. UIT
Nou, laten we dan maar eerst daar over stemmen... Je verandert het NKV niet door een paar poppetjes van positie te verplaatsen... Het fundament staat niet goed, dus moet je dat eerst opbouwen.


Ik meng mij verder niet in de discussie, maar wat houd voor jou een goed fundament dan in? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Bene

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #14 September 19, 2015, 22:04:14
edit2Rapporteer  
Rare gang van zaken dit.. als oud Penningmeester moet ik hier toch mijn vraagtekens bij zetten. Waarom is er besloten om Tom duizenden euro's 't compenseren terwijl (zoals Mattijs aangeeft) niet eens vast staat dat de NKV iets verkeerds heeft gedaan.. en dat je bij die financiële compensatie NIET naar het verleden kijkt..

Je moet JUIST naar het verleden kijken om mogelijk te leren van fouten, het oude bestuur vragen waarom zaken zijn gegaan zoals ze zijn gegaan en als er geen fouten zijn gemaakt moet er geen ledengeld worden geschonken aan iemand die vervolgens weer vrolijk door hetzelfde bestuur wordt teruggevraagd.

Daarnaast is de functie van Office manager in 'mijn jaren' altijd van onschatbare waarde geweest. Iedereen die zich op zijn minst betrokken voelt en zich bekend heeft gemaakt met het reilen en zeilen van de NKV weet dat dit de back bone van de vereniging is.

Mij komt dit verhaal wat onprofessioneel, kortzichtig en gevaarlijk over..
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #15 September 19, 2015, 22:27:34
edit2Rapporteer  
Rare gang van zaken dit.. als oud Penningmeester moet ik hier toch mijn vraagtekens bij zetten. Waarom is er besloten om Tom duizenden euro's 't compenseren terwijl (zoals Mattijs aangeeft) niet eens vast staat dat de NKV iets verkeerds heeft gedaan.. en dat je bij die financiële compensatie NIET naar het verleden kijkt..

Je moet JUIST naar het verleden kijken om mogelijk te leren van fouten, het oude bestuur vragen waarom zaken zijn gegaan zoals ze zijn gegaan en als er geen fouten zijn gemaakt moet er geen ledengeld worden geschonken aan iemand die vervolgens weer vrolijk door hetzelfde bestuur wordt teruggevraagd.

Daarnaast is de functie van Office manager in 'mijn jaren' altijd van onschatbare waarde geweest. Iedereen die zich op zijn minst betrokken voelt en zich bekend heeft gemaakt met het reilen en zeilen van de NKV weet dat dit de back bone van de vereniging is.

Mij komt dit verhaal wat onprofessioneel, kortzichtig en gevaarlijk over..

Hoe kom jij aan de informatie dat het om duizenden euros gaat?

En van welke onschatbare waarde is de office manager geweest dan?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 September 20, 2015, 06:03:43
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Dan moet er maar eerst hier over gestemd worden voordat er uberhaupt een nieuw bestuur wordt gekozen.

Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen

Niet afdoende!
ik wil Digitaal stemmen. in dit tijdperk moet dat gewoon kunnen . UIT


kan alleen indien dat in de statuten staat, staat dat er niet in, dan dienen eerst de statuten aangepast
te worden. UIT
Nou, laten we dan maar eerst daar over stemmen... Je verandert het NKV niet door een paar poppetjes van positie te verplaatsen... Het fundament staat niet goed, dus moet je dat eerst opbouwen.


Ik meng mij verder niet in de discussie, maar wat houd voor jou een goed fundament dan in? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Doe dit dan ook niet.

De basis, het beginsel, de fundering van deze vereniging staat niet goed, met het 3/4 regel is het bijna onmogelijk om veranderingen wijzigingen door te voeren. Zo val je konstant in het verval, het kip en ei verhaal dus. Ik wil eerst dat er een breder pubbliek wordt bereikt om te stemmen voor dat er een nieuw bestuur wordt gekozen.  Want het gros kan niet aanwezig zijn op het ALV.


Tevens vind ik dat het NKV meer een bond moet worden, een de spots verenigingen worden... want het overzicht is totaal aan het verdwijnen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #17 September 20, 2015, 07:31:06
edit2Rapporteer  
Ik denk dat er sowieso eerst een stemming op een ALV over moet zijn om dat mogelijk te maken. In het slechtste geval moeten de statuten er voor veranderd worden (via de notaris), een beetje afhankelijk van hoe het omschreven staat.
Dan moet er maar eerst hier over gestemd worden voordat er uberhaupt een nieuw bestuur wordt gekozen.

Is het mogelijk om digitaal te stemmen? Want niet iedereen is in de gelegenheid om te komen om verschillende redenen. Ik denk dan ook dat er veel meer mensen zullen stemmen.


je kan een ander lid machtigen om namens jou te stemmen

Niet afdoende!
ik wil Digitaal stemmen. in dit tijdperk moet dat gewoon kunnen . UIT


kan alleen indien dat in de statuten staat, staat dat er niet in, dan dienen eerst de statuten aangepast
te worden. UIT
Nou, laten we dan maar eerst daar over stemmen... Je verandert het NKV niet door een paar poppetjes van positie te verplaatsen... Het fundament staat niet goed, dus moet je dat eerst opbouwen.


Ik meng mij verder niet in de discussie, maar wat houd voor jou een goed fundament dan in? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Doe dit dan ook niet.

De basis, het beginsel, de fundering van deze vereniging staat niet goed, met het 3/4 regel is het bijna onmogelijk om veranderingen wijzigingen door te voeren. Zo val je konstant in het verval, het kip en ei verhaal dus. Ik wil eerst dat er een breder pubbliek wordt bereikt om te stemmen voor dat er een nieuw bestuur wordt gekozen.  Want het gros kan niet aanwezig zijn op het ALV.


Tevens vind ik dat het NKV meer een bond moet worden, een de spots verenigingen worden... want het overzicht is totaal aan het verdwijnen.

Kan niet aanwezig zijn? Of wil niet aanwezig zijn?
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #18 September 20, 2015, 10:18:52
edit2Rapporteer  
Ik wil eerst dat er een breder pubbliek wordt bereikt om te stemmen voor dat er een nieuw bestuur wordt gekozen.

En dit is nu o.a. juist een probleem van de NKV. 3 jaar geleden ben ik begonnen met kitesurfen mijn instructeur destijds wees me op de NKV die de belangen behartigd van onze sport. Ik ben zeker voor een instantie die de belangen van een bepaalde groep mensen behartigd dus meteen lid geworden en dit in kombinatie met een aanvullende WA verzekering, helemaal top! Dat ik vervolgens een aantal onbeantwoorde telefoontjes moest plegen en wat mailtjes moest sturen om een bevestiging te krijgen dat de inschrijvng gelukt is zal wel hebben gelegen aan het feit dat het destijds harder waaide dan 20 knopen.

In die 3 jaar heb ik nauwelijks een nieuwsbrief of andere vorm van informatie voorziening langs zien komen. Voordat ik begon met kitesurfen heb ik 30 jaar lang op een sport vereniging gesport waar je wekelijks kwam om te trainen en wedstrijden te spelen. Hierdoor wist en hoorde je van bijna alle zaken die er speelde wel iets af en was je daarom ook veel meer betrokken bij je cluppie. Wij hebben met onze sport niet 1 centraal punt of een wekelijkse dag waar we samen komen dus dan is dit al een lastig punt. In dit geval is het belang van een regelmatige nieuwsbrief met daarin de in's en out's van de vereniging juist heel belangrijk wil je je leden wat meer betrokken laten voelen bij je  vereniging. Als ik ergens in Nederland ga kiten zie ik nooit iemand van het bestuur van het NKV, gewoon omdat ik helemaal niet weet wie dat zijn en hoe ze er uit zien.

Het modder gooien wat je op de fora langs ziet komen zal mij een worst wezen. Hoe komt dat? Gewoon omdat ik mij niet betrokken voel bij de vereniging waarvan ik lid ben. En met mij waarschijnlijk nog vele anderen.

Dus zorg eerst is dat alle onenigheid intern word uitgesproken. Houdt je leden goed op de hoogte van het wel en wee van de vereniging zodat mensen zich misschien weer wat meer betrokken gaan voelen en ga dan is stemmen in een ALV. Ik ga nu niet stemmen omdat ik pas op iets stem als ik er een goed oordeel over kan vellen. Dat kan ik nu niet omdat ik niet weet wie ik moet geloven. Misschien als ik regelmatig een nieuwsbrief of iets dergelijks had gehad had ik dat wel gekund.  Huh

Ik blijf gewoon lid omdat ik nog steeds het belang van zo'n vereniging zie. Ondanks al het geruzie vind ik het super van de mensen die zich er toch voor blijven inzetten. Om tegenwoordig ergens nog vrijwilligers voor te vinden die zich ook echt inzetten is  gewoon erg moeilijk. Iedereen heeft het veel te druk of geen zin om er tijd voor vrij te maken. En dan mag ik hierin ook mijzelf aankijken. Dus headsup and keep the good work going. Het komt wel weer goed!
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #19 September 20, 2015, 15:06:38
edit2Rapporteer  
ik hoop zo dat er voortgang wordt geboekt, dat de zooi is opgeruimd, de lucht is geklaard en dat er een goed bestuur wordt gevormd. Ik kijk uit naar de datum van de leden vergadering...
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #20 September 20, 2015, 17:47:15
edit2Rapporteer  
punt zetten achter het verleden, nieuw bestuur en dan verder vooruit.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 September 20, 2015, 18:00:27
edit2Rapporteer  
punt zetten achter het verleden, nieuw bestuur en dan verder vooruit.

Dat kan, maar niet met bestuursleden uit het verleden...

Het liefst zie ik op de penningmeestersstoel een Finance man met minimaal HBO en bewezen in de finciele/boekhoudkundige sector

Op de voorzittersstoel een Jurist/Bestuurder uit het bedrijfsleven dus geen middelmanagment,

Voor de communicatie, iemand die communicatie heeft gestudeert

 enz.. enz.. enz...
oh en tevens moeten zij allen een verklaring van geen bezwaar kunnen overleggen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 September 20, 2015, 19:38:12
edit2Rapporteer  
Zie je ze vliegen, Eagle?

Één van de grootste problemen (en niet alleen voor het NKV) is het vinden van überhaupt vrijwilligers die dit willen doen. Waar denk jij die mensen vandaan te gaan halen, en te motiveren?

Het NKV zal moeten roeien met de riemen die ze hebben en kunnen krijgen.

Persoonlijk zie ik liever een groter bestuur, meer actieve leden in commissies, en wellicht op korte termijn professionaliseren naar een deels betaald bestuur, naast de betaalde functie van regio coördinator.

3000+ betalende leden, en dan zo weinig mensen die zich aanmelden?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 September 20, 2015, 20:38:08
edit2Rapporteer  
Het had gekund Michiel... het vorige "interim bestuur" ,dat geen kans kreeg, weet je nog? die voldeed aan het profiel. De Kaarten lagen er, helaas door de kortzichtige stemmer en vriendjes politiek verbrand.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #24 September 20, 2015, 20:44:12
edit2Rapporteer  
verklaring van geen bezwaar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Verklaring_van_geen_bezwaar

Of bedoel je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.