Pansh kites

Rule

Berichten: 174
Antwoord #300 Januari 20, 2017, 23:06:16
edit2Rapporteer  
Ah, ze geven nog wel steeds 50% korting. Waarom geven ze dat niet wat beter aan want ik ging uit van $1299.- = €1299,- incl import en BTW.

En nu je over de Chrono V2 begint, pak dan wel foto's van een volle kite. Ik had het over de ingedeukte LE en gekke kronkels in de outline, vouwen in het doek ontkom je inderdaad niet aan, alleen teveel kreukels is niet wat je wilt in een high-performance kite.

Tja misschien weinig wind tijdens de fotoshoot, of revolutionair design? Wink Maar om meteen weer op basis van een plaatje en halve info alles af te kraken..

Zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk presteert versus een vergelijkbare foil. Wel ben ik met je eens dat als je een high AR foil koopt je wel echt een high performance kite wilt. Dus ik snap een wat kritische blik en vraag me ook af op welke consument Pansh hier mikt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #301 Januari 21, 2017, 13:21:52
edit2Rapporteer  
Tja misschien weinig wind tijdens de fotoshoot, of revolutionair design? Wink Maar om meteen weer op basis van een plaatje en halve info alles af te kraken..

Zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk presteert versus een vergelijkbare foil. Wel ben ik met je eens dat als je een high AR foil koopt je wel echt een high performance kite wilt. Dus ik snap een wat kritische blik en vraag me ook af op welke consument Pansh hier mikt.

Weinig wind is geen issue, aangezien de kite prima ge-inflate is. Ook is de deformatie niet overal het zelfde, wat dus aangeeft dat het gewoon minder in elkaar zit qua constructie/afwerking. Een revolutionair design kan het niet zijn omdat dit namelijk een grote extra hoeveelheid drag veroorzaakt die je bij een racekite niet wilt hebben.

Als dit net zo slecht stuurt dan de A15 ga je er niet veel aan hebben... Met een racekite moet je eerst schijnbare wind genereren om weg te komen met bijvoorbeeld een hydrofoil of een efficiënt board. Maar wil het graag eens vergelijk met mijn Sonic 2 18m hoor.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #302 Januari 31, 2017, 03:32:10
edit2Rapporteer  
Sorry voor als ik mensen eventueel wakker maak zo laat in de nacht al weer. Maar ik heb een FB groep ontdekt en een "officieel" pansh forum dus ik weet niet of jullie daar al van op de hoogte waren, ook even voor mezelf dat ik het niet vergeet want ik ga niet gelijk wat posten daaro of reggen.

https://www.facebook.com/groups/PanshKites/

http://www.panshfans.com/

Pasgeleden trouwens weer geprobeerd om met mijn switch bar de kite te starten, mijn 5e lijn was nog steeds weer te kort. Ik had ergens gelezen dat er nog 7 meter aan moet maar kan het nu even niet precies terug vinden waar ik dat ook al weer gelezen heb als het goed is op de website van pansh zelf. Er stond op een gegeven moment ook nog maar iets van 4 m/s wind voor 18m hmm dat was maar 7 of 8 knopen er kwamen later wel een paar goed windvlagen aan. Maar wat wel een nadeel is dat je soms niet eens goed kan zien wat de boven en onderkant is van de kite dus dat ging nog te vaak mis. En ik had op een gegeven moment de kite verkeerd om en probeerde hem zo te launchen en hij ging soms wel hoog genoeg maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid omgedraaid, misschien dat er nog wat verkeerd zat. Soms had ik hem bijna verticaal maar hij wilde net niet helemaal zodat die 180 graden draaide. Ik ben ook een tijd bezig geweest om de bridles uit te lopen heb ze aan 1 kant ook los gehad net de kant waar de 5e lijn ook bevestigd zit. Maar op een gegeven moment werd ik het zat om al die lijntjes uit te zoeken en heb ik gewoon me bar bevestigd en nog geprobeerd met de weinig wind die er nog over was. Er kan volgens mij ook veel mider snel iets gebeuren als met een inflateable.

Hoe pakken jullie de kite eigenlijk weer in, laten jullie de bar eraan bevestigd zitten ? Maar hoe doe je dat dan als je je bar ook voor andere kites nodig hebt ? Ik heb wel zo'n dingetje waar je losse kitelijnen mee op kunt rollen, daar had ik ook me bridles mee opgerold zodat weer niet alles in de knoop raakt.

En ik had ook gezien dat je in plaats van over een tip/punt/uiteinde wat zand kunt doen. De hele onderkant van de kite wat hoopjes zand op te doen, zodat je de kite recht omhoog stuurt om te starten, Soort hot launch toch ofzo, dat zou voor mij wel wat zijn als de kite omgedraaid op de grond terecht komt en je krijgt hem niet meer omgedraaid of weer geherstart.

Ik probeer dus nog steeds gewoon alleen op het strand te vliegeren met de kite ipv van meteen het water op te gaan. Want als je je kite crashed op het water blijft die misschien ook omgedraaid liggen die openingen waar de magneten zittten horen dan toch open te gaan en weer dicht om de klap op te vangen. Ik heb ook nog helemaal geen videos of instructies kunnen vinden hoe je waterstarts moet doen met deze kites dus.

BTW als je je kite is crashed op het water en hem niet meer geherstart kunt krijgen kun je zeker beter altijd je bar aan de kite laten zitten en zo terug lopen naar het strand ?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #303 Januari 31, 2017, 12:26:58
edit2Rapporteer  
Heb je gedronken of paddo's gegeten?

 
Sorry voor als ik mensen eventueel wakker maak zo laat in de nacht al weer.

Maar ik heb een FB groep ontdekt en een "officieel" pansh forum

ook even voor mezelf dat ik het niet vergeet want ik ga niet gelijk wat posten daaro of reggen.

mijn 5e lijn was nog steeds weer te kort. Ik had ergens gelezen dat er nog 7 meter aan moet

maar kan het nu even niet precies terug vinden waar ik dat ook al weer gelezen

Maar wat wel een nadeel is dat je soms niet eens goed kan zien wat de boven en onderkant is van de kite

hij ging soms wel hoog genoeg

misschien dat er nog wat verkeerd zat.

Soms had ik hem bijna verticaal

op een gegeven moment werd ik het zat om al die lijntjes uit te zoeken

Er kan volgens mij ook veel mider snel iets gebeuren als met een inflateable.

Hoe pakken jullie de kite eigenlijk weer in, laten jullie de bar eraan bevestigd zitten ? Maar hoe doe je dat dan als je je bar ook voor andere kites nodig hebt ?

Soort hot launch toch ofzo,

Ik probeer dus nog steeds gewoon alleen op het strand te vliegeren

Want als je je kite crashed op het water blijft die misschien ook omgedraaid liggen

die openingen waar de magneten zittten horen dan toch open te gaan en weer dicht om de klap op te vangen.

Ik heb ook nog helemaal geen videos of instructies kunnen vinden hoe je waterstarts moet doen met deze kites dus.

BTW als je je kite is crashed op het water en hem niet meer geherstart kunt krijgen kun je zeker beter altijd je bar aan de kite laten zitten en zo terug lopen naar het strand ?

Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #304 Januari 31, 2017, 12:28:41
edit2Rapporteer  
Hoezo ?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #305 Januari 31, 2017, 12:37:11
edit2Rapporteer  
Omdat je midden in de nacht zo'n wazig stuk tekst post...

Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #306 Januari 31, 2017, 12:42:42
edit2Rapporteer  
Zo heel erg wazig is het toch niet ? Toch wel redelijk goed te volgen ?

http://www.youtube.com/watch?v=ySJmNzzi5CY
(Krijg die quote niet beindigd daarom maar even de video dubbel, net of ik een paddootje op heb zo. Of een goede borrel zie als dubbel hahaha )
Heb je gedronken of paddo's gegeten?

BTW over paddo's gesproken, deze wel eens gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=ySJmNzzi5CY


Weet iemand welk merk het is, custom Cabrinha ofzo ?
Rule

Berichten: 174
Antwoord #307 Januari 31, 2017, 21:45:56
edit2Rapporteer  
Zo heel erg wazig is het toch niet ? Toch wel redelijk goed te volgen ?

Nee t is niet te volgen. Probeer t eens samen te vatten in een (aantal) vragen van max 10 woorden.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #308 Juni 02, 2017, 11:26:57
edit2Rapporteer  
Pansh heeft een nieuwe race kite gereleased!

De Cerebus, 30 cell, AR 5.4

http://www.panshkite.com/index.php?gOo=article_details.dwt&articleid=128



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #309 Juni 02, 2017, 12:35:19
edit2Rapporteer  
Pansh heeft een nieuwe race kite gereleased!

De Cerebus, 30 cell, AR 5.4

http://www.panshkite.com/index.php?gOo=article_details.dwt&articleid=128






Het zou schelen als ze bij Pansh eens een goede ontwerper in de arm zouden nemen. Maarja, voor die prijzen gaat dat niet lukken ben ik bang...
et1961

Berichten: 365
Antwoord #310 Juni 02, 2017, 12:56:08
edit2Rapporteer  
Ontwerpen zijn niet (zo) slecht en de prijzen zijn heel laag vergeleken met de A-merken, zoals Flysurfer en Ozone.

Veel waar voor je geld bij Pansh en de kites hebben voor een recreant meer dan voldoende prestaties.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #311 Juni 02, 2017, 13:23:08
edit2Rapporteer  
Ik heb er zelf onder gehangen, en mijn collega's hebben ze getest.
Helaas is de prestatie erg ondermaats, zelfs met de lage prijs hierin meegenomen.

Absoluut niet veel waar voor je geld!
Een bewijs dat voor een kwartje op de eerste rij nog steeds niet opgaat wat betreft vliegers
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #312 Juni 02, 2017, 14:00:51
edit2Rapporteer  
klopt inderdaad; heb een Aurora2 en een A15 gehad en vond ze beide helemaal niks.. zonde van het geld
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #313 Juni 02, 2017, 14:26:37
edit2Rapporteer  
klopt inderdaad; heb een Aurora2 en een A15 gehad en vond ze beide helemaal niks.. zonde van het geld

Het is in dit topic al meerdere malen gemeld door ervaringsdeskundigen.
Maar we weten maar al te goed dat 13 pagina's doornemen voor velen teveel gevraagd is Wink
Prima om het maar weer onder de aandacht te brengen ThumpsUp

Dit zou theoretisch een goede kite kunnen zijn.
Echter testen is weten. En wie gaat dat doen?

Maar met 30 cellen en een AR van slechts 5,4 lijkt het me geen partij voor een goede strutless of monostrut LEI
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #314 Juni 02, 2017, 17:13:53
edit2Rapporteer  
En als ik dat ding zie, vraag ik me af hij wel bedoeld is voor op het water. 2/3 van de leading edge is luchtinlaat. En: "designed to fly with handles".

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #315 Juni 02, 2017, 19:33:56
edit2Rapporteer  
Dat is ook geen kite voor het water. Ze hebben de Aeolus daarvoor als de 'performance' kite tegenwoordig. 

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #316 Juni 02, 2017, 23:11:23
edit2Rapporteer  
Pansh heeft een nieuwe race kite gereleased!

De Cerebus, 30 cell, AR 5.4

https://www.panshkite.com/index.php?gOo=article_details.dwt&articleid=128






Verder kijken dan je neus lang is is er ook niet meer bij. Even een citaat van de site van Pansh: "Cerberus is a fix bridle race kite."

Je ziet ook nog een plaatje met handles en een buggy whaha.  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.