F.One Dream (2003)

Diablo

Geen avatar

Berichten: 53
Oktober 04, 2004, 12:42:30
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

als ik jullie kites in de lucht zie staan, rechtboven je, valt het mij altijd op, dat ze daar eigenlijk rotsvast staan! Helaas is dat niet zo bij mijn F.One Dream uit 2003. Als ik hem boven me heb staan, ook met teruglopen enzo blijft hij vrij beweeglijk en gaat bijna over me heen, zakt dan weer terug, gaat weer bijna over me heen, enz.enz.

Is het een generatie kwaaltje, een typisch Dream kwaaltje of heb ik iets niet goed staan? Hij Jelly-fished ook wel een beetje, ook als ie goed hard is opgepompt, maar volgens mij zit daar het probleem niet.

Op het land, als ik naar het water loop vind ik het trouwens niet zo heel erg, maar vooral als ik in het water lig met een sterke stroming heb ik af en toe het gevoel dat hij elk moment naar beneden kan komen.

Ik heb al nagedacht om mn lijnen op andere knoopjes vast te maken, maar erg veel verder dan dat het mn voorste/achterste lijnen langer, dan wel korter maakt kwam ik niet en ik moet eerlijk toegeven dat ik er verder ook niet mee geexperimenteerd heb. Ik heb trouwens maar 1 touwtje voor en 1 achter om mn lijnen aan vast te maken.

Ik hoop dat iemand kan helpen of een goed idee heeft,

iig bedankt.  :Smiley

Kevin
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #1 Oktober 04, 2004, 13:21:18
edit2Rapporteer  
Misschien heb je hem net te veel gedepowered. Volgens mij moet je hem zo veel poweren dat je net de binnenkant van je tips kan zien.

Zelf heb ik een 12 en die is wel stabiel en valt bijna niet uit de lucht en als ie dat doet dan is het in slowmotion en kan je hem makkelijk redden.

Alleen als ik flink overpowered ben en ik de kite dus helemaal depower dan beweegt ie veel te veel. (maar niet tijdens het varen)
Diablo

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #2 Oktober 04, 2004, 14:52:51
edit2Rapporteer  
Ja ik heb ook een 12. Bevestig jij je lijnen ook gewoon aan het middelste knoopje?
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #3 Oktober 04, 2004, 15:34:14
edit2Rapporteer  
ah dat terug zakken en over me heen vliegen heb ik soms ook met men Foil, maar alleen als ik heb bijna helemaal op depower heb staan bedenk ik me nu.

Morgen maar even kijken hoe dat zit Smiley
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #4 Oktober 04, 2004, 16:22:46
edit2Rapporteer  
Citaat
Bevestig jij je lijnen ook gewoon aan het middelste knoopje?

Normaal pak ik overal het buitenste knoopje, met veel wind maak ik de krachtlijnen een knoopje korter.
(ik weet alleen niet of al mijn lijnen even lang zijn, misschien zijn mijn krachtlijnen korter dan mijn stuurlijnen)
wanda
Gast
Antwoord #5 Oktober 04, 2004, 16:44:16
edit2Rapporteer  
het zijn de beste kites die er zijn  voor al de 9
Ian

Berichten: 219
Antwoord #6 Oktober 04, 2004, 16:47:35
edit2Rapporteer  
ik heb dream 9.0m uit 2003. Kite is idd nerveus als hij volledig gedepowered recht boven je staat. Beetje aan je bar trekken en je ziet de kreukels in het doek strak trekken en de kite rustiger worden.
Diablo

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #7 Oktober 04, 2004, 16:52:21
edit2Rapporteer  
Hmm.. tja ik depower hem miss toch wat veel dan ja. En zal die andere knoopjes aan de buitenkant eens proberen.. Thnx  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.