stroken carbon

Elroy

Berichten: 20
Antwoord #25 Maart 08, 2005, 19:28:36
edit2Rapporteer  
Ik heb een boardje gebouwd uit balsa hout. Ander hout zou ik niet gebruiken want dan kun je net zo goed weer met triplex aan de slag.

Layup is:
carbon
glas 160g
carbon
balsahout kern
carbon
glas carbon

Omdat de kern maar 10mm dik is dacht ik dat er flink wat weefsel op zou moeten om hem sterk te maken. vandaar heb ik gekozen om een laag glas tussen het carbon te stoppen om het stijver te maken. Maar nu zit er bijna geen flex meer in het boardje.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik eigenlijk spijt heb van het carbon  ???,omdat ik met 4 lagen glas net zo zwaar had geworden alleen wat meer flex.

Overigens moet je carbon niet gebruiken zonder vacuum want dan heb je reteveel epoxy nodig...  Sad Mijn boardje 120 weegt daarom 1,9kg
skyrider 138
Gast
Antwoord #26 Maart 11, 2005, 11:27:29
edit2Rapporteer  
je hebt je hout toch al, dat is al stijf, carbon erop en je weet zeker dat je geen flex er meer in heb. Wat is de bedoeling van dat board, speedboard of zo want daar lijkt ie me wel aaridg geschikt voor. Je had denk ik beter glas over het carbon kunnen doen, als je hem dan een keertje op iets laat vallen of op een steentje klapt dan is je carbon nog heel....
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #27 Maart 11, 2005, 15:02:58
edit2Rapporteer  
welke weving heb je gebruikt voor je glas?
ud of keper?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #28 Maart 13, 2005, 00:17:06
edit2Rapporteer  
Ik heb met vacuum gewerkt en ook niet gedaan en bij mij bleef het laminaat oersterk zitten en naar een half jaar varen nog geen delaminatie ontdekt. Toen had ik er weer een nieuwe gebouwd.

Licht er denk ik aan hoe goed je de glas en corecell doordrenkt of hoe stevig je het aandrukt.
pieter janssen
Gast
Antwoord #29 Maart 15, 2005, 00:51:49
edit2Rapporteer  
ik ben me aan het informeren over carbon, maar weet iemand toevallig waar je dat spul koopt?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #30 Maart 15, 2005, 01:34:06
edit2Rapporteer  
poly service.

Elroy 1.9 kg is toch niet zo slecht of licht dit aan mij.

Wat je had kunnen doen voor een carbon look wat overgins wel mooi vind is

carbon keper 60 gram
glas 220 keper
balsa kern 10 mm
glas 220 keper
carbon keper 60 gram

en nog wat vestevigingen onder je hielen van glas of aramide
en rete dunne en vlakke tips voor flex in je tips

Mischien is dit wel net iets te licht kunt er eventueel meer glas aan toevoegen
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #31 Maart 15, 2005, 14:23:34
edit2Rapporteer  
1.9kg is niks mis mee. kijk maar eens naar het gewicht van de productieboards.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #32 Maart 15, 2005, 17:14:32
edit2Rapporteer  
hoe heb je die balsa kern gemaakt?? Allemaal latjes tegen elkaar gelijmd?? Ik heb al een paar keer gezocht naar platen balsa, maar die schijnen niet te bestaan. Waarschijnlijk een klein boompje  ???
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.