Nederlandse kiteshops kunnen helaas niet concurreren met de Duitse

theo
Gast
Antwoord #75 Juni 03, 2005, 20:54:55
edit2Rapporteer  
Eh prijselasticiteit??? Marketing hahah  Daan maar dit lijkt er niet erg op.....we hebben het hier over prijsafsprakenen en verticale prijsbinding....

Bij de prijselasticiteit van kites gaat het om de mate waarin de vraag naar kites reageert op een prijsverandering van kites.....Das een heel ander onderwerp.... Dus Daan jammer ...klonk goed maar nog  maar eens de boeken induiken ....haha...je kunt ook gewoon gaan kiten en niet teveel zeggen over dingen waar je geen verstand van hebt haha...ok sorry...
Nomaad
Gast
Antwoord #76 Juni 03, 2005, 22:17:34
edit2Rapporteer  
Wacko waarom niet en X4 8m halen bij windsurf.de kost 449, zit ik zelf ook aan te denken. Heb afgelopen weekend met de X4 8 gevaren.  Heerlijke vlieger, vond hem niet te snel


Wacko heb een 12M Beteld bij windsurf.de voor 549 en de 16M kost daar 599. Bij watersport hadden ze inderdaad goede prijzen maar ja geen 12M meer toen ik daar aan kwam. Waarschijnlijk hadden ze een paar maten goedkoop kunnen inkopen. In Duitsland hebben ze gewoon genoeg op voorraad.

Klopt inderdaad...Bij windsurf.de overigens volgens mij hetzelfde, zoek een 8m V4 maar ze hebben die alleen vanaf 12m...
Steefman

Berichten: 92
Antwoord #77 Juni 03, 2005, 22:36:59
edit2Rapporteer  
surfshops in nl kunnen helaas niet opboxen tegen import uit het buitenland en moeten zich dus veel meer gaan richten op randproducten. op trapezes, wetsuits, kleding zit echt een hele goede marge. daarbij ben je bij het verkopen van een trapeze niet de halve middag met een klant bezig..
kijkbuiskindjes
Gast
Antwoord #78 Juni 03, 2005, 23:34:45
edit2Rapporteer  
Jongens,

Laten we met zijn allen de kitesurf shops oproepen om de importeurs onder druk te zetten want niemand wil zonder Nederlandse shops komen te zitten. Laten we een lijst produceren met de shops waar wij graag mee door willen gaan en deze presenteren aan de importeurs.

Als er nl minder shops in Ned open blijven zal de importeur onder druk komen te staan en met zijn prijzen moeten gaan zakken. Het zijn namelijk Kubus, adventure sports en Interfield die heeeeeel veeeeeeel geld verdienen. De shop eigenaren verdienen absoluut geen cent meer met de verkoop van kites.

Je ziet de shops ook minder en minder op voorraad houden omdat ze het risico nier meer durfen nemen.

Steun de Nederlandse shops
billy
Gast
Antwoord #79 Juni 04, 2005, 00:31:48
edit2Rapporteer  
Ik ben echt heel benieuwd waar de importeurs hun prijsbeleid op baseren. Heeft dit echt met afname van de fabrikant te maken of zijn andere factoren van invloed?
denniSS fuel
Gast
Antwoord #80 Juni 04, 2005, 17:42:29
edit2Rapporteer  
MAFFIA is het.............. alsof we nog niet genoeg betalen...
Zhong Ou
Gast
Antwoord #81 Januari 02, 2006, 23:00:01
edit2Rapporteer  
Hi Allen,

Hebben jullie duitse bronnen voor mij waar ik me Kites goedkoper kan bestellen?

Ik vind het een gaaf sport alleen het is erg duur, een goedkoop ergens me spullen vandaan halen zal me dan ook niet weerhouden van Kiten.

0653948217, e mail Zhongouwoo@hotmail.com

Dank je voor jullie medewerking, ThumpsUp


Afz,

Zhong Ou
leipert

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #82 Januari 02, 2006, 23:10:20
edit2Rapporteer  
Ik heb een North vegas 12m2 2005 ( incl line en bar) + een Jaime Pro M 2006!! voor 1400 euro gekocht dat is bijna gelijk aan als in Duitsland, gewoon je hollandse mond mee nemen.
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #83 Januari 02, 2006, 23:29:57
edit2Rapporteer  
check ebay duitsland. of de duitse kiteshops.. het scheelt soms heeel veel serieus..
Merc
Gast
Antwoord #84 Januari 03, 2006, 00:10:53
edit2Rapporteer  
10% is normaal in nederlandse shops - als je een beetje vaste klant bent

Wanneer ben je vaste klant?
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #85 Januari 03, 2006, 00:17:25
edit2Rapporteer  
10% is normaal in nederlandse shops - als je een beetje vaste klant bent

Wanneer ben je vaste klant?

weetje toch zelf ook wel
als je er veel koopt..
kan je zelf invullend..
als jij daar boardje koopt
en soms is wat boardshorts..
en misschien wel is 'n kite..
dan kan jij goed afdingen hoor..
lukt mij ook al vaker
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #86 Januari 03, 2006, 03:49:35
edit2Rapporteer  
windsurf.de....
johny
Gast
Antwoord #87 Januari 03, 2006, 05:24:01
edit2Rapporteer  
gemiddeld heeft iedereen wel 3kites en ik hoor bedragen waar wek zeker 300 euro verschil in zit tussen nl shops en duitse shops dan praat je dus gewoon over 900 euro dus mocht je dan een keer een probleem hebben met een duitse shop dat je je garantie niet krijgt of  wat dan ook dan heb je al 900 euro om zelf het probleem op te lossen dus de keuze lijkt me niet zo moeilijk waar je je spul vandaan moet halen.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #88 Januari 03, 2006, 06:00:46
edit2Rapporteer  
Jij snapt het Johny... loser

Al mijn kites komen uit Duitsland, plus twee van mijn drie boards....
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #89 Januari 03, 2006, 17:57:20
edit2Rapporteer  
Ik hoor mensen roepen dat de service van de Duitse shops minder goed zou zijn dan de Nederlandse shops maar kan iemand mij dan ook eens concrete voorbeelden geven. Ik koop ook mijn kites in Duitsland en ik ken zeker 4 personen die daar ook hun spullen halen maar hoor nooit problemen.  Natuurlijk zal er vast wel eens wat mis gaan maar ik geloof niet dat dit meer voorkomt dan bij de Nederlandse shops.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #90 Januari 03, 2006, 19:50:21
edit2Rapporteer  
Iedereen die met tegenargumenten komt om niet in Duitsland te bestellen, is op één of andere manier commercieel verbonden met een nederlandse shop!
Zij  bekijken dit alleen maar vanuit hun oogpunt. Als consument zie je alleen maar het enorme prijsverschil, en dat gat lul je echt niet dicht met een vaag service-argumentje.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #91 Januari 03, 2006, 19:57:18
edit2Rapporteer  
Ben dus verbonden aan een winkel omdat ik er werk, maar heb het al eerder gezegd ik durf te stellen dat de winkel waar ik voor werk onder de Duitse prijzen zitten met hun nieuwe kites.

Neem eens de moeite om daar een kite te gaan kopen en te onderhandelen over de prijs, geen loze belletjes of zomaar vragen, nee echt iets willen kopen in deze winkel en je zal zien dat ze onder de Duitse prijzen zitten.

Maar blijf maar eigenwijs in Duitsland kopen, er zijn er vele die jullie uitlachen omdat ze minder hebben betaalt, en daar komt ook de service en garantie nog bij, want dat het makkelijker werkt als je hier in NL een kite koopt is 1 ding wat zeker is.

En hier laat ik het bij want dit is een onzinnige discussie.
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #92 Januari 03, 2006, 20:11:31
edit2Rapporteer  
ja ... onzinnig is het wel...

die nederlandse shops gaan hun prijzen nou niet gigantisch verlagen hoor!
maar ik koop meestal 2e hands, vaak nog goedkoper Wink
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #93 Januari 03, 2006, 20:37:30
edit2Rapporteer  
Prijzen in Duitsland lijken aantrekkelijk maar dat zijn prijzen zonder inruil!!!! Mijn dealer geeft mij zeer goede inruil voor mijn oude kites + korting op de nieuwe dus ben ik bijna even veel kwijt als in Duitsland alleen heb ik het voordeel als er wat is ik snel een andere kiet heb!! ik ben trouwens niet gekoppeld aan een winkel maar koop altijd bij dezelfde dus ben daar kind aan huis.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #94 Januari 04, 2006, 01:43:02
edit2Rapporteer  
De prijzen in DL zijn aantrekkelijker, maar ik ben het met wakie eens. Ik doe dus precies hetzelfde en hoef ook niet met mijn kites te leuren. Oude kites inruilen voor het nieuwste, geen wachttijd, nooit kiteloos en kan ook nog mijn eigen kleur kiezen. ThumpsUp Maar vind dat niet meer dan normaal voor een vaste klant.
LEAF

Berichten: 826
Antwoord #95 Januari 04, 2006, 04:28:05
edit2Rapporteer  
Onzinnig is deze discussie helemaal niet want het gaat op keiharde euro's waar de meeste mensen hard voor moeten werken. Ik vind het wel een uitdaging die Arno ons voorlegt en het is de moeite waard om eens te toetsen wat hij beweerd.  Als ik de komende maanden nieuwe kites ga aanschaffen dan ga ik eerste in onderhandeling met mijn vetrouwde duitse shop. Vervolgens stap ik met deze prijzen naar de bekende shop in Zevenhuizen om eens te kijken wat ik bij hun kwijt ben onder het genoot van een bakkie koffie. (tong_kitesmiley) Vol verwachting klopt mijn hart...

semen

Berichten: 294
Antwoord #96 Januari 04, 2006, 05:39:58
edit2Rapporteer  
Volgens mij is deze discussie al een paar keer voorbij gekomen echter het is toch niets met de wind dus ..

Ik ben dus een niet commercieel gebonden ondersteuner van het nederlandse bedrijfsleven. Ik ben werkzaam in de dienstverlenende sector dus verdien ook niet meer als meer mensen hun euro's in nederland uitgeven, oftewel ik ben volgens mij objectief.
Iedereen moet zelf weten waar hij of zij z'n euro's uitgeeft en een goede tip om ergens anders goedkoper aan je spullen te komen is nooit verkeerd echter de overdreven push om vooral in Duitsland te kopen in de hoop dat prijzen hier uiteindelijk zullen dalen lijkt mij nogal overdreven. Op korte termijn ibereik je allen maar dat shops hier het nog moeilijker gaan krijgen.

Ik koop mijn spullen eigenlijk altijd in nederland en zelfs meestal bij een en dezelfde shop omdat 1.ik daar prima geholpen wordt, 2. Ik nooit het gevoel krijg dat ik een oor aangenmaaid wordt of teveel betaal. Ik zie nml waar ik voor betaal en doe een aankoop dan welbewust en na vergelijking met andere shops, ook in het buitenland, 3. ik altijd terug kan voor garantie, service of technische ondersteuning, 4. ik er absoluut geen probleem mee heb misschien iets meer te betalen dan de absolute bodemprijs als voldaan wordt aan de drie voorgaande voorwaarden.
Tot nu toe ben ik altijd lachend de zaak uitgelopen wetende dat ik wat goeds had gekocht, goed geholpen was of dat er aandacht was voor het probleem wat ik op dat moment had. Dat dat bedrijf daar dan wat geld aan verdiend vind ik dan ook niet meer dan normaal.


kootsie

Berichten: 444
Antwoord #97 Januari 04, 2006, 09:15:30
edit2Rapporteer  
Als nederlandse shops net zo goedkoop zijn, waarom zie je dat dan niet aan het prijskaartje? in duitsland hoef ik geen vaste klant te zijn! Hoef ik ook niet te onderhandelen!
peterb

Berichten: 380
Antwoord #98 Januari 04, 2006, 18:54:29
edit2Rapporteer  
Aardig voorbeeld, een vriend van mij zocht een nieuwe reconbar. Bij lonasport.de is deze te koop voor 135 euro incl. lijnen. Toen heeft hij gebeld met bekende zaak in hoorn, en daar willen ze er nog 329 euro voor hebben. Dan vraag ik mij serieus af welke woekermarge onze shops hanteren!!!

Als de Nl shops hun prijzen naar beneden zouden aanpassen zouden wij allemaal gewoon in Nl onze spullen kopen, maar bv in dit geval meer dan 2x zoveel rekenen voor gewoon een commodity is gewoon absurd. We begrijpen allemaal dat Duitse shops door veel grotere aantallen met een prijzen lager kunnen zitten, echter het verschil is veel te groot. Voor paar tientjes extra wil ik in dit geval best in Nl kopen!!

Kijk, uiteindelijk zijn er verschillende behoeftes bij ons kiters. Een groot aandeel is zeer prijsbewust en wil gewoon scherp inkopen. Daarnaast zijn er een aantal die graag de persoonlijke service van de shop willen hebben en daarvoor extra willen betalen. Dit is eigenlijk op elk product van toepassing.

Groot verschil bij het kiten is dat we in Nl geen (web)shops hebben die zich (openlijk) richten op de prijsbewuste kiters, omdat ze allemaal focussen op het beiden van de beste service.  Hierdoor wijkt een groot gedeelte van de kitepopulatie uit naar Duitsland waar ze wel terecht kan.

Oftewel, op het moment dat er in NL een windsurf.nl of een bigsport.nl of lonasport.nl of www.flysurf.nl etc op de markt komen, zal de toevlucht naar Duitsland grotendeels over zijn. Op dit moment wordt echter de toetreding van zo'n nieuwe prijsbewuste shop bewust door de importeurs van de kitespullen tegengehouden. Het is dus wachten totdat een partij via parallelimport (bv dependance van windsurf.de) de Nl markt gaat veroveren.

Natuurlijk zal er altijd behoefte bestaan aan de servicegerichte shop maar die moet dan wel meer leveren dan ze nu doen of anders hun prijzen toch ernstig verlagen!!!




ErikB

Berichten: 876
Antwoord #99 Januari 05, 2006, 01:53:20
edit2Rapporteer  
Heb vandaag 10 % gekregen op een snowboardbroek van Arno  Joepie en een gratis sticker YEAH  (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.