Rolleash

joey
Gast
Maart 18, 2004, 17:51:30
edit2Rapporteer  
Wie van jullie heeft ervaringen met het gebruik van een rolleash

en hoe is die ervaring

ben zelf nog lerend en heb geen zin om een board tegen mijn hoofd te krijgen


thx Joey
Alex

Berichten: 321
Antwoord #1 Maart 18, 2004, 18:25:41
edit2Rapporteer  
Gister nog over gehad, werd mij afgeraden. Er schijnt snel zand in te komen en dan werkt hij niet best meer.
Je kan ook zo'n hondenriem op een rolletje nemen.
ksdfjefj
Gast
Antwoord #2 Maart 18, 2004, 18:46:54
edit2Rapporteer  
ik heb hem is perfect ?? zand??? :S je moet ook niet op je bek gaan ensowww
Jari
Gast
Antwoord #3 Maart 18, 2004, 18:47:20
edit2Rapporteer  
Als je jezelf even leert bodydraggen,( en dit is echt niet moeilijk)

Dan heb je Echt geen leach nodig!
en in het geval dat je nog te weinig Kitecontrole hebt om te bodydraggen zou ik je aanraden om eerst een paar keer te gaan powerkiten met een gewone vlieger op het strand.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #4 Maart 18, 2004, 18:50:56
edit2Rapporteer  
de rolleash is een goed optie om niet je board kwijt te raken.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #5 Maart 18, 2004, 20:07:40
edit2Rapporteer  
Gebruik het ding zelf en werkt perfect.....
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #6 Maart 18, 2004, 20:17:25
edit2Rapporteer  
hoorde laatst iemand die een rolleash i.c.m breekkoord heeft, hoezo deze combi?
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #7 Maart 18, 2004, 21:06:09
edit2Rapporteer  
He joey,

ik vaar zelf op de slufter... waar veel stroming kan staan.
vroeger vaarde ik altijd met een gewone leash, maar na het ongeluk van onze sluftermaat Ronald heb ik die weggegooid.
Het omdoen van de leash is ronald fataal geworden..... of het nou een normale of een rolleash was geweest... een seconde met 2 dingen te gelijk bezig zijn.

Dat heeft er dus eigenlijk niets mee te maken, wel dat een normale leash van je board een katapult maakt. Dat is voor mij de reden geweest om hem weg te doen. Maar omdat ik net begin met trucke dozen verlies ik mijn boardje nogal eens. Nu kan ik wel aardig bodydraggen..... maar dat gaat ook vervelen. Erikkie heeft mijn toen zijn rolleash gegeven en dat werkt echt perfect!! heb mijn boardje altijd bij me..... en dol de rol fucntie komt hij niet als een gek achter je aan, maar gelijdelijk.  TIP is wel om een er een grote karabiener (haakje op de foto hieronder vind ik te klein, zeker als het koud is of hard waait is dat echt een gepriegel!!!!) aan te doen en deze pas in het water aan je board te bevestigen....... In het water sta je "altijd" safer dan op de kant!!
Vanuit mijn kant dus een aanrader!!!

Overigens.... Op bijv het autostrand gebruik ik hem dus niet.... daar kan je immers staan en lopen. Beter ook om daar te leren bodydraggen, als het je dan niet lukt kun je er gewoon heen lopen.

Succes

Sjors

[foto niet meer zichtbaar]
joey
Gast
Antwoord #8 Maart 18, 2004, 21:20:50
edit2Rapporteer  
Sjors


heb jij die dan achterop je trapeze zitten of voorop zie het op de foto niet zo goed????


thx Joey
Jari
Gast
Antwoord #9 Maart 18, 2004, 21:55:34
edit2Rapporteer  
Als ik me niet vergis is dat precies de zijkant.
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #10 Maart 19, 2004, 00:15:39
edit2Rapporteer  
Gister nog over gehad, werd mij afgeraden. Er schijnt snel zand in te komen en dan werkt hij niet best meer.
Je kan ook zo'n hondenriem op een rolletje nemen.
meen je dat nu echt dat het met een hondenriem op een rolletje ook gaat???

heb een gewone leash maar is volgens mij toch niet heel veilig en een hondenriem heb ik hier nog wel liggen.

ik kan het misschien eens testen,alleen kan er dan niet met de hond gewandeld worden als ik kiten ben ;Dsorry snoepy
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #11 Maart 19, 2004, 09:02:07
edit2Rapporteer  
Met de crashes die ik maak wil je echt niet nog iets an je vast hebben zitten, nee laat maar zitten. Liever m'n boardje kwijt dan een bult op m'n kop en erger! Gewoon leren dragen, die techniek moet je je toch aan leren voor andere situaties die zich kunnen voordoen bij het kiten!
erik
Gast
Antwoord #12 Maart 19, 2004, 10:36:34
edit2Rapporteer  
ik heb hem ook gehad, maar dat koperen haakje is een keer bij een crash gebroken, waardoor ik dat haakje met mach 10 op mijn lichaam heb gehad. een paarsblauweplek van 10 x 10 cm was het gevolg.  :oik vaar nu zonder! wel de beste optie denk ik als je met leach wil varen....
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #13 Maart 19, 2004, 11:13:56
edit2Rapporteer  
Ik vaar altijd zonder leash, en dat is me tot nu toe goed bevallen. Ik heb eens overweegd een rolleash te kopen, maar ik kreeg veel negatieve reacties. Hij zou erg snel verslijten en breken. Als hij zo snel breekt kost het je 70 euro. Ik zie dat dus als een verzekering van je board. En ik neem dan voor 70 euro dat risico wel dat ik hem kwijtraak!

Ohja nog een tip als je je boardje kwijt bent en je kunt nog niet zo goed boddydraggen: Boddydrag ff naar de kant ( hoef je dus geen hoogte te houden ), dan loop je een heel stuk naar achter ( vergeet niet je board in het zicht te houden) . Je spring weer het water in en dragt zo naar je board. Dan hoef je geen hoogte te houden!! Scheelt veel energie

Groeten Erik
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #14 Maart 19, 2004, 11:38:15
edit2Rapporteer  
vraag ff aan een medekiter of die je board wilt pakken.
Jari
Gast
Antwoord #15 Maart 19, 2004, 12:36:25
edit2Rapporteer  
Hoogte lopen met bodydraggen is echt belachelijk makkelijk.

Dat kunnen zelfs mensen die voor de eerste keer les krijgen.
Kite in neutrale zone houden (zeker met omkeren) en ïn "superman-houding) door het water. ;D   en je gaat scherper dan met board.
Veel plezier
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #16 Maart 19, 2004, 13:15:08
edit2Rapporteer  
haha ja is simpel ja, maar kost wel energie..
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #17 Maart 19, 2004, 19:38:27
edit2Rapporteer  
...en errug koud!!!!

Mijn rolleash werkt perfect en gebruik het idd in combinatie met een breekkoord. Maw een stukkie koord ertussen met een breeksterkte op de knoop van 125 kg. Blijft ie hangen dan breekt het koord en ben ik los.... Afgekeken van mijn fiets hondentrainer, zit zo'n plastic breekbeveiliging op voor als de hond vastraakt en ik doorfiets.......
dow-rhino2

Berichten: 174
Antwoord #18 Maart 19, 2004, 22:09:27
edit2Rapporteer  
bodydraggen in overpowerede situaties kan wel eens lastig zijn heb ik laatst met mn rhino 2 gemerkt. tis gelukt na een mislukte 720 tailgrab waarbij ik horizontaal te water ging maar t koste me wel een minuutje of 10 en ietsje teveel verloren energie.
gelukkig niet koud gehad maar doe mij maar een leash alhoewel daar ook weer zn nadelen aanzitten:S
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #19 Mei 28, 2009, 23:48:24
edit2Rapporteer  
ik had van de week het probleem dat ik viel en mijn board verloor, desondanks dat hij maar een aantal meter van mij vandaag lag kreeg ik hem niet te pakken. Ik werd door mijn kite langszaam ervandaan getrokken en bodydraggen erheen lukte niet (was tegen de wind in).

Wat kan ik nou beter doen, leren bodydraggen tegen de wind in ( hoogte lopen heet dat toch???), of een rolleash kopen.

Maar dan vraag ik me weer af, is een rolleash nou wel of niet veilig, lees verschillende dingen. Het lijkt me wel handig maar wil geen board tegen mijn hoofd of iets.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #20 Mei 28, 2009, 23:58:18
edit2Rapporteer  
Start voortaan ff lekker een nieuw topicje Smiley

Upwind bodydraggen is nog belangrijker dan kunnen varen! leer het zo moeilijk is het niet.

Kost je niks behalve 2 hamburgers en een patatje met om wat vet aan te komen als je t water koud vind.

GEEN Rolleash kopen echt te gevaarlijk.

Upwind is simpel google of kitehigh t ff.

Tip. 1 hand aan je bar en je strekken in t water zo lang mogelijk maken en je arm en benen als een soort roer gebruiken
kom je zo  upwind  af en toe heb je stroming tegen dan is t een klus maar als je  t niet kunt oefen je t op een stadiep spot!
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #21 Mei 29, 2009, 08:40:34
edit2Rapporteer  
@nature, thnx voor het advies en tip!! Scheelt weer 75 euro, wist niet dat die dingen zo duur waren.

Zal volgende keer een nieuw topic starten, had ik expres niet gedaan omdat ik dacht dat het hier thuis hoorde en ik niet het forum wil vervuilen met dubbele topics.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #22 Mei 29, 2009, 09:42:41
edit2Rapporteer  
Bodydragen is zeker aan te raden al is het maar voor andere omstandigheden (problemen). Had een paar dagen terug nog dat ik na een sprong een flink eind downwind van mijn board was getrokken. Gewoon grote rakjes maken en je komt er wel. Het kost dan wel veel energie maar altijd beter dan een gevaarlijke leash.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #23 Mei 29, 2009, 09:44:50
edit2Rapporteer  
Ben er nu wel over eens dat ik maar geen rolleash moet kopen, is dus toch te gevaarlijk en dat terwijl ik dacht dat juist een rolleash niet gevaarlijk was, dat die niet terug kunnen veren
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #24 Mei 29, 2009, 09:48:27
edit2Rapporteer  
Je blijft altijd een hard ding op je lichaam hebben en een touwtje aan je board. Wat gebeurd er als je rolmechanisme blokeerd? Dan heb je een gewone leash. Vind het allemaal onnodig als je gewoon kan bodydragen. Moet wel zeggen met veel stroming (in je nadeel) is het soms heel moeilijk.

Heb zo 2 weken terug nog iemand zijn board moeten halen omdat zijn leash afbrak. Daar zit je dan met je leash en geen bodydrag skills
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.