Ons, of eigenlijk MIJN avontuur op Yburg vandaag

Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Maart 28, 2007, 02:12:51
edit2Rapporteer  
Hans en ik naar yburg
We komen daar aan, 10 a 12 knopen.
Ik twijfelde maar Hans ging met het lichtweer setje... Spleene Door en een 16 Bow.
Hij een paar rakjes, ik dacht: dat wil ik ook...
Ik vaar uit tot ongeveer 300 meter van de kant wanneer die FUCKING  ListenToMe (bazuin_kitesmiley)wind er ineens mee uitscheidt...
Ik alles geprobeert om die tent uit het water te krijgen, maar niets hielp. De wind was gewoon helemaal weg!!!  ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Ik dacht; dat wordt zwemmen. De temperatuur was prima te doen maar toch raak je lichtelijk in de shit, omdat je zo'n tering-eind weg bent.
Ik zwemmen dus. Op een gegeven moment heb ik de lijnen ingerold en de kite op z'n rug gelegd. De plank in de kite gelegd om zo min mogelijk weerstand te hebben... 
Na 150 meter gezwommen te hebben kreeg ik toch een aardige verzuring in de benen... Huh
Gelukkig kwam er een bootje met wat werklui die aan het bouwen zijn op yburg, langs.
Die hebben me voor de rest naar de kant gesleept. Ik ga er niet vanuit dat ze toevallig op deze site kijken maar toch; BEDANKT NOGMAALS!!!!!
Eenmaal aangekomen aan de kant komt er een ambulance aangereden met zwaailicht en al aan... Daar achter politie, en een brandweerbusje...
Ze hadden een melding gekregen van een dame die vertelde dat ik al 2 uur in het water lag en dat er nood aan de man was... Aan de ene kant is het goed dat er oplettende burgers zijn maar overdrijf de situatie niet.
Er arriveerde notabene ook nog politie te water.  (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley)...

Na de situatie uitgelegd te hebben werd alles dus afgeblazen . Ik voelde me behoorlijk bezwaard dat er zo'n 'leger' aan mensen werd ingezet, alleen omdat ik te water was geraakt tijdens het kiten. Terwijl er dus eigenlijk niet veel aan de hand was.
Maar toen begon het circus pas echt. Omdat ze nog volop aan het bouwen zijn op yburg is het daar 1 en al zand. En probeer dan maar eens weg te komen met een zware 8 cilinder ambulance... Niet dus!
Wij duwen en graven en duwen en graven... Ik voelde me steeds meer bezwaard.
Uiteindelijk na behoorlijk wat inspannig was het toch gelukt om de ambu weg te krijgen... Eind goed al goed...

Wat hebben we vandaag geleerd...
Probeer kalm te blijven in dit soort situaties. Als het heel erg lang mocht duren, probeer van je kite een vlot te maken om je zo drijvend te houden...
Verder heb ik geleerd; dat ik nooit een 'lichtweer' setje ga kopen. Fuck die shit.
Als ik ga kiten wil ik veel en straffe wind. Ik hoef dat slaperige gedoe niet met de kans dat de wind ineens uitvalt...

Al met al weer een roerige namiddag.  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

PS, dit is volgens mij m'n langste post ooit... (lekker boeiend)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Maart 28, 2007, 02:14:12
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={9642B802-EFE0-4BDF-B033-44F89965B795}
ff de hele link copiedingesen en in je adresbalk plakken

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 Maart 28, 2007, 02:24:09
edit2Rapporteer  
ach.... je was van de straat, zullen we maar zeggen...... (grinnik_kitesmiley)

nog effe en dan komt er ook nog een S.W.A.T. team bij!!!   schater schater


goed dat je het gered hebt kerel!

meer wind toegewenst volgende keer! ThumpsUp


davedej

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #3 Maart 28, 2007, 02:26:05
edit2Rapporteer  
11 knopen en niemand op het water, behalve dus .....tja wat ga je doen met zo weinig wind...ook al heb je een best 16m en een board van 2m.... naja het ging eventjes goed, maar ik vind dat we je echt wat kwalijk kan nemen want:

- alleen op het water

- zeker 1 km uit de kant

- WATER VAN 10 GR!!!
etc.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Maart 28, 2007, 02:27:09
edit2Rapporteer  
mooi dom met zo weinig wind aflandig op diep water....

nonetheless belachelijk dat dat figuur melding maakt dat je 2uur in water ligt
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #5 Maart 28, 2007, 02:30:08
edit2Rapporteer  
Wat nou??? Hans heeft gewoon gevaren man!
Wie kan nou voorspellen dat de wind uitvalt.
Ik geloof toch dat zo'n grote kite en zo'n bordje gemaakt zijn voor dit soort omstandigheden.
En het feit dat er niemand anders was... tja. Dus als je als eerste op een spot bent met je maatje moet je vooral niet gaan kiten omdat.... Hou toch op man!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #6 Maart 28, 2007, 02:37:39
edit2Rapporteer  
Wat een stelletje mafkezen op dat Hanglos zeg. Schelden, niet normaal...
Meteen weer reden om vooral daar niet te komen!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #7 Maart 28, 2007, 02:38:05
edit2Rapporteer  
Thanks Harrie ;-)
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #8 Maart 28, 2007, 02:38:37
edit2Rapporteer  
Jah Mark, weer een ervaring rijker!
Goed dat je zonder kleerscheuren weer aan land bent gekomen, enne... laat ze maar lullen.

Citaat
Wat een stelletje mafkezen op dat Hanglos zeg. Schelden, niet normaal...

Hier op Kitehigh zijn ze altijd lekker rationeel en genuanceerd wil je zeggen?!?

Azrael
Gast
Antwoord #9 Maart 28, 2007, 02:39:55
edit2Rapporteer  
LOL, volgens mij zijn alle kiters gewoon overspannen op het internet Mark. Niks van aan trekken. Blij dat je veilig terug bent gekomen toch! Een wegvallende wind kan niemand voorspellen.
Azrael
Gast
Antwoord #10 Maart 28, 2007, 02:42:47
edit2Rapporteer  
Krijg het.........de spot is gelijk verboden voor kiters! Wat een achterlijke onzin zeg! En iedereen hem maar aanvallen. Belachelijk! Alleen maar zeiken kunnen ze zeg.....geen "blij dat je veilig bent" of dat soor dingen nee gewoon schelden en neerhalen. Dat kunnen ze wel vanaf hun pc....
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #11 Maart 28, 2007, 02:42:51
edit2Rapporteer  
geen leuk avontuurtje Mark, mooi dat je meegenomen werd door dat bootje, maarja op HL staan ze inderdaad lekker te flippen  ThumpDown. Maarja, weer wat geleerd zeggen we dan  (hangloose_kitesmiley)
bozeijburger
Gast
Antwoord #12 Maart 28, 2007, 02:51:52
edit2Rapporteer  
sjonge jonge zeg wat zijn jullie een stel nerds bij geen wind toch het water op gaan jullie zijn een schande voor de kite sport.

ik woon op ijburg en ik heb niet eens een wit kopje op het water gezien dus hoe kan je dan zo ver uit de kant gaan was dan naar muiderberg gegaan dan waren al deze akties niet nodig geweest
bozeijburger
Gast
Antwoord #13 Maart 28, 2007, 02:52:57
edit2Rapporteer  
He arno je moet deze gasten persoonlijk royeren van je site
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #14 Maart 28, 2007, 03:06:03
edit2Rapporteer  
Tuurlijk, stomme aktie met aflandige wind en weinig. Maar als je eerst gewoon druk hebt om te varen, waarom dan niet? Tuurlijk zo ver uit de kant gaan is stom, maar dit had iedereen kunnen overkomen.
Stel je Enkhuizen afgelopen zondag voor, eene moment dikke druk om te varen, andere moment compleet weg, het is dat het daar ondiep is, maar heb genoeg mensen gezien die tientallen minuten lang hebben gelopen...
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #15 Maart 28, 2007, 03:10:01
edit2Rapporteer  
Wat een stelletje mafkezen op dat Hanglos zeg. Schelden, niet normaal...
Meteen weer reden om vooral daar niet te komen!

en jij scheld niet daar op die site wou je zeggen?

maar balen joh! gelukkig dat jij er verder goed af bent gekomen
johan

Berichten: 151
Antwoord #16 Maart 28, 2007, 03:10:09
edit2Rapporteer  
lekker actie hoor NOT! zorg dan dat je tenminste terug kan LOPEN, maar om dan zo ver te gaan in water waar je niet kan staan is echt niet handig. Je brengt niet alleen jezelf maar ook de toekomst van de spot in gevaar.

Ik weet waar ik over praat want ik vaar ook al een paar jaar met een lichtweer kite en een spleene the door, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt...  ThumpDown
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #17 Maart 28, 2007, 03:13:53
edit2Rapporteer  
Balen Mark, Yburg is inderdaad een vage spot waar altijd wel iets gebeurd.

Trek je niks aan van alle zeikerds hier, als de wind weg valt boeit het niet waar je bent maar heb je altijd een probleem. Gelukkig geen stroming daar!
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #18 Maart 28, 2007, 03:14:41
edit2Rapporteer  
IJburgers tevreden over hun woonwijk
 
 
De meerderheid van de bewoners van IJburg is erg tevreden over IJburg en
waardeert zijn wijk met een 7,7. Over hun woning zijn de IJburgers nog
enthousiaster, daarvoor geven ze gemiddeld een 8,2. Meer dan de helft van de
mensen (56%) is het eens met de stelling ‘Ik voel me helemaal IJburger’. Dit zijn
resultaten uit het eerste jaarlijkse onderzoek van het Projectbureau IJburg. De
komende vier jaar zal elk jaar een onderzoek worden uitgevoerd. Met de resultaten
van het onderzoek gaat de gemeente aan de slag om - waar mogelijk - zaken te
verbeteren of aan te passen.
 
De afgelopen twee jaar is IJburg een echte Amsterdamse wijk geworden. De
bevolkingsgroei en het aantal voorzieningen zijn toegenomen, betaald parkeren is
ingevoerd en de IJtram is gaan rijden. Inmiddels wonen er 6000 mensen op IJburg en zijn
er 2610 woningen opgeleverd. Voor het Projectbureau IJburg is dat aanleiding geweest
om voor een periode van vijf jaar te onderzoeken hoe tevreden de inwoners van IJburg
over hun wijk zijn. In dit eerste onderzoek zijn verschillende onderwerpen aan de orde
gekomen, zoals wonen, werken en voorzieningen. In totaal hebben hieraan 300 inwoners
meegewerkt. 
 
Het onderzoek laat zien dat acht van de tien bewoners behoefte hebben aan extra
voorzieningen. Het meest genoemd worden fitnesscentra en sportscholen,
maar ook
speelvoorzieningen voor kinderen. Op termijn komt er nog meer ruimte voor niet-
commerciële voorzieningen op IJburg. In het winkelcentrum op het Haveneiland heeft zich
inmiddels een kleine sportschool gevestigd. In het Havenkwartier komt voor eind 2007
een groot modern fitnesscentrum. Het Projectbureau IJburg maakt momenteel een plan
van aanpak voor de realisatie van extra speelvoorzieningen.
 
Het projectbureau gebruikt de uitkomsten van het onderzoek om aannamen en
prognoses, die aan de basis liggen van de plannen voor IJburg, te toetsen op feitelijke
cijfers. Op basis hiervan kan worden besloten of de prognoses moeten worden
aangepast. 
 
Het Projectbureau IJburg is namens het bestuur van de centrale stad verantwoordelijk
voor de ontwikkeling en bouw van de eerste fase IJburg. Het stadsdeel Zeeburg is
verantwoordelijk voor het beheer van IJburg en voor voorzieningen zoals welzijn, sport en
parkeren.
Persbericht
Persbericht
Datum 21 maart 2007   
Kenmerk 051
_______________________________________ _______________________________________ ______
 
Wordt er eindelijk gesport, is het weer niet goed. Is dat het speciale Eiburger gevoel?
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #19 Maart 28, 2007, 03:18:31
edit2Rapporteer  
je bent net zo kansloos bozeijburger als je niet durft in te loggen
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #20 Maart 28, 2007, 03:21:11
edit2Rapporteer  
@Azrael, dat durven ze indd wel van achter hun pc. Maar op de spot zelf hoor je die lafaards niet...

@Boze ijburger oftwel import Amsterdammer; je praat over een schande voor de kitesport...
Jij vind jezelf wel een aanwinst voor de kitesport?? Reageer dan eens wat sportiever joh!

@Ceesverburg; ik heb ff tegengas gegeven ja. Ik vond dit even nodig, na uitgemaakt te zijn voor imbeciel, numnum en dergelijke. Maar geloof me, het is niet mijn stijl.

En al dat gezeik over het in gevaar brengen van de spot...
Met alle respect begin ik even over de overleden kiters op Ijmuiden.
Hier gaan jullie toch ook niet lopen kankeren over het 'misschien' sluiten van de spot.
Alsof het expres gedaan wordt. Fuck nou op hoor!

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Maart 28, 2007, 03:22:25
edit2Rapporteer  
je bent net zo kansloos bozeijburger als je niet durft in te loggen
Ja, echt fucking trieste actie, vast een doed van hanglos die daar lopen te zeiken.


Niet teveel van aantrekken Mark, leer ervan, en laat die zeikerds maar zeiken...hebbe te weinig gekite joh
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #22 Maart 28, 2007, 03:22:33
edit2Rapporteer  
he luitjes wat een ophef over het varen van vandaag
waren aangekomen bij ijburg omdat ik wou varen mark had geen zin was voor zijn kite te weinig
ik was al een kwartier aan het varen en had genoeg wind om lekker te kiten en zei mark ga ook even
nou even dan en net in die 5 minuten nam de wind even af  van 14 knopen naar 10
kite in het water en er niet meer uit te krijgen dan zwemmen naar de kant
ik zwom hem tegemoed er ging denk ik 15 minuten overheen kwam een bootje die mark naar de kant bracht eenmaal aangekomen waren alle nooddiensten aangekomen totaal onnodig maar ja er had iemand gebeld een kiter lag al 2 uur in het water was ongeveer 20 minuten hooguit
we hebben nog staan praten met alle diensten en die reden gewoon weg alleen de ambulance dat duurde iets langer .
dit is mijn verhaal van onze spannende middag op het water
dus om nou meteen moord en brand te roepen ach ben blij dat het goed is afgelopen
staan nog met een mede kiter te praten over het een en ander blijkt dat hij foto's gemaakt te hebben en een verhaaltje geplaatst te hebben op hanglos  ik begrijp niet waarom omdat een ander in nood is  foto's te maken en het zo op te blazen ach als je er van komt
kan ook wel wat anders schrijven maar zo ben ik niet denk aan mijn hart wil nog langer kiten als vandaag
hopen dat het morgen harder waait kunnen we weer varen.p.s  voor de foto man groetjes van debeun
en tot de volgende keer    ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Maart 28, 2007, 03:25:18
edit2Rapporteer  
Als mensen dit nou ff in zich opnemen, en niet gelijk oordeel klaar hebben.

Tis miss. net meest verstandige kiteactie, maar het is VOORAL buiten proportie gebracht
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #24 Maart 28, 2007, 03:35:34
edit2Rapporteer  
heb net een pb gestuurd naar de opruier en fotograaf
eerst meepraten over alles wat er gebeurd is  misschien is hij degene die gebeld heeft macho hoor
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.