Hans en ik naar yburg
We komen daar aan, 10 a 12 knopen.
Ik twijfelde maar Hans ging met het lichtweer setje... Spleene Door en een 16 Bow.
Hij een paar rakjes, ik dacht: dat wil ik ook...
Ik vaar uit tot ongeveer 300 meter van de kant wanneer die FUCKING
(bazuin_kitesmiley)wind er ineens mee uitscheidt...
Ik alles geprobeert om die tent uit het water te krijgen, maar niets hielp. De wind was gewoon helemaal weg!!!
Ik dacht; dat wordt zwemmen. De temperatuur was prima te doen maar toch raak je lichtelijk in de shit, omdat je zo'n tering-eind weg bent.
Ik zwemmen dus. Op een gegeven moment heb ik de lijnen ingerold en de kite op z'n rug gelegd. De plank in de kite gelegd om zo min mogelijk weerstand te hebben...
Na 150 meter gezwommen te hebben kreeg ik toch een aardige verzuring in de benen...
Gelukkig kwam er een bootje met wat werklui die aan het bouwen zijn op yburg, langs.
Die hebben me voor de rest naar de kant gesleept. Ik ga er niet vanuit dat ze toevallig op deze site kijken maar toch; BEDANKT NOGMAALS!!!!!
Eenmaal aangekomen aan de kant komt er een ambulance aangereden met zwaailicht en al aan... Daar achter politie, en een brandweerbusje...
Ze hadden een melding gekregen van een dame die vertelde dat ik al 2 uur in het water lag en dat er nood aan de man was... Aan de ene kant is het goed dat er oplettende burgers zijn maar overdrijf de situatie niet.
Er arriveerde notabene ook nog politie te water. (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley)...
Na de situatie uitgelegd te hebben werd alles dus afgeblazen . Ik voelde me behoorlijk bezwaard dat er zo'n 'leger' aan mensen werd ingezet, alleen omdat ik te water was geraakt tijdens het kiten. Terwijl er dus eigenlijk niet veel aan de hand was.
Maar toen begon het circus pas echt. Omdat ze nog volop aan het bouwen zijn op yburg is het daar 1 en al zand. En probeer dan maar eens weg te komen met een zware 8 cilinder ambulance... Niet dus!
Wij duwen en graven en duwen en graven... Ik voelde me steeds meer bezwaard.
Uiteindelijk na behoorlijk wat inspannig was het toch gelukt om de ambu weg te krijgen... Eind goed al goed...
Wat hebben we vandaag geleerd...
Probeer kalm te blijven in dit soort situaties. Als het heel erg lang mocht duren, probeer van je kite een vlot te maken om je zo drijvend te houden...
Verder heb ik geleerd; dat ik nooit een 'lichtweer' setje ga kopen. Fuck die shit.
Als ik ga kiten wil ik veel en straffe wind. Ik hoef dat slaperige gedoe niet met de kans dat de wind ineens uitvalt...
Al met al weer een roerige namiddag.
PS, dit is volgens mij m'n langste post ooit... (lekker boeiend)