Kiters uit Rotterdam , meld je!

Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #35525 Augustus 08, 2011, 10:25:33
edit2Rapporteer  

Das echt zuur dude!  ThumpDown

In je auto laten liggen is ook niet altijd een goede optie, ze roven gewoon je auto leeg... ThumpDown loser

Hoe ben je weer in je auto en terug naar huis gekomen dan?

Gelukkig kwam een maatje van me ook kiten en was ik hem wat eerder opt water tegengekomen, dus ben met hem naar huis gereden. Met reservesleutel terug gegaan en toen had kitesurfschool Best inmiddels m'n sleutel gevonden langs d weg. Duidelijk gejat dus! Gelukkig niet m'n auto en ook niks uit m'n auto gejat.
Had er nog is bij moeten komen.... Dan werd ik helemaal gek!
George

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #35526 Augustus 08, 2011, 10:43:59
edit2Rapporteer  
Pas je onderschrift nog even aan... 



    :S
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #35527 Augustus 08, 2011, 10:49:56
edit2Rapporteer  
 ThumpDown
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35528 Augustus 08, 2011, 11:02:23
edit2Rapporteer  
haha, dat wou ik ook zeggen, leek me alleen iets te pijnlijk om te doen Wink!!

Zit nu heerlijk in het zonnetje op m'n terras! Net geregent, nu droog en de wind is van 3,7m/s naar 8,7m/s gegaan! Zo maar's naar het strand! Grin
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #35529 Augustus 08, 2011, 12:23:39
edit2Rapporteer  
Dit was zeker een top dag. Leuk om al de spammers van dit forum in levende lijven te zien.
En het tochtje naar de slufter was ook super.

Alleen twee minderleuke dingen, R.I.P. 7m2 en me hoofd lijkt wel een tomaat hahaha.

Robin aangenaam en tomatentechnisch kunnen we elkaar een hand geven haha.

Wat een dikke topper gisteren zeg.........

@Lex wat voor vlieger hang jij onder?

caution mayhem 11, een rooie!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #35530 Augustus 08, 2011, 13:35:21
edit2Rapporteer  
Voor de grap maar eens op scheef kijken, t zal me benieuwe, lang niet geweest.

windje is alweer aan!

De windsnelheid 10m. op 08 augustus 2011, 13:20 uur is 9.9 m/s
De windstoot op 08 augustus 2011, 13:20 uur is 12.1 m/s
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35531 Augustus 08, 2011, 14:51:24
edit2Rapporteer  
Hij ging te laat voor mij aan, heb vanmiddag wat anders te doen.
Tja, dan morgen maar weer Grin  Joepie Joepie Joepie
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35532 Augustus 08, 2011, 15:07:16
edit2Rapporteer  
Begin van de avond iemand? Tis droog, moet alleen uit Amstelveen komen. Sebas, Michiel, RB, iemand anders?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35533 Augustus 08, 2011, 15:11:17
edit2Rapporteer  
..... heb vanmiddag wat anders te doen....

+ avond, helaas

Moggel gonna B mei dee Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #35534 Augustus 08, 2011, 15:13:34
edit2Rapporteer  
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt! Shocked Shocked

De pret begint bij ongeveer 1:00
zeewatertemp is trouwens rond de 3 graden...best warm dus.
serie is ook al diverse keren op Discovery HD te zien.


http://www.youtube.com/watch?v=xCKCNbQd69Q&feature=relmfu
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35535 Augustus 08, 2011, 15:22:51
edit2Rapporteer  
MV2?
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #35536 Augustus 08, 2011, 15:26:02
edit2Rapporteer  
Woow, dat filmpje.
Echt niet normaal, hoe hoog zal zo'n golf wel niet zijn joh
LeanLeen

Berichten: 7
Antwoord #35537 Augustus 08, 2011, 16:12:36
edit2Rapporteer  
Ik moet mijn verhaal kwijt naar aanleiding wat mij gister is overkomen op het autostrand.

Gister tijdens een heerlijke sessie op het autostrand mijn boardje verloren.
Ik lag wat verder op het water waar het iets rustiger was verloor ik mijn board
Lange rakken body dragend in het water, lang gezocht en met mij nog 3 andere kiters die ook mee keken. Mijn dank hiervoor. 
Na 25/30 min. Komt er een kiter langs die vroeg of ik een board kwijt was (brunotti) en vertelde dat hij er een naar de kant had gebracht omdat er niemand in de buurt was. (thanks) En dat ik behoorlijk downwind aan het zoeken was tov. waar hij het board tegen kwam. Aan de kant zou een man met een gele pet en camera het boardje hebben aangenomen en langs de kant leggen. so far so good.
Ik dacht “relaxt” hij ligt aan de kant en ging naar de aangewezen plek. Daar aangekomen geen board te bekennen. 3x het hele strand op en afgelopen en toen de hoop opgegeven: geen board.
Mijn spulletjes ingepakt en naar de parkeerplaats. Een patatje gehaald en terug naar de auto, ..komt er een gozer aan lopen met mijn board!! Ik sprak hem er op aan en hij zei dat hij het had gevonden op het strand op de plek waar ik ook had gezocht.

relaxt mijn board terrecht.
maar wat ik me nu afvraag? Ik weet zeker dat ik het hele strand aan de water lijn meerdere keren goed heb afgezocht en mijn board niet ben tegen gekomen.
Ik was om 17:00 op de parkeerplaats. Dus het was nog druk op het strand.
al met al 2 uur mijn board kwijt geweest

Mijn vraag wat te doen met een board dat je vind?

Ik zou die nl. laten liggen aan de hoogwaterlijn tenzij er geen kiters op het strand zijn.
In dit geval was het een Duitser die mijn board meenam. En hij had het zeker niet op dit forum gezet. (welke wel zou ik echt niet weten)
Er stond geen telefoon nummer op het board (dom.. staat er ondertussen wel op)

Al met al heb ik enorme mazzel dat het board terecht is. Maar zit nu met een dubbel gevoel. nl:

1. relaxt mijn board is terecht!!
en
2. het idee dat hij ‘m op het strand had laten liggen dan had ik hem nl. zelf gevonden!! ik heb nu het gevoel dat ie net niet gejat is! (ook omdat het nog druk was op het strand)

Wat zijn de mores die gelden mbt. het verliezen van je board?
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #35538 Augustus 08, 2011, 17:05:15
edit2Rapporteer  
@Strut, ben een van de kiters die je heeft helpen zoeken op het water. Ben de gene met de blauw/witte Bandit die eerst dat boardje van die jongen met die groen/zwarte Gaastra vlak naast jou had opgepikt  Wink Vond het al wat vreemd dat ik hem niet zag, sprong af en toe om even over het water uit te kijken  Grin

Gister was het nergens voor nodig dat iemand anders jou boardje moest meenemen. Er was genoeg volk aanwezig van wie het boardje kon zijn. Ik neem de spullen pas mee om ze op het forum te zetten als er ook echt niemand meer te bekennen is, zo zou het volgens mij ook moeten!

Gelukkig dat je je boardje nog zag @de parking.

Balen dat je zo je sessie moest afsluiten, want het was gister een heerlijk daggie!

Helaas mijn sessie ook iets eerder moeten stoppen dan gepland, S-blend/Railey van me kitebuddy ging verkeerd. Zag hem opeens ongecontroleerd 6+m uitgehaakt de lucht in vliegen en vervolgens boven de kite uitstijgen (met allemaal gekke draaien), gevolg harde klap en waarschijnlijk een hersenschudding. Was blij toen ik hem in het water zag bewegen. Veel bekende gezichten van hier gezien, maar dus niet de tijd gehad om even een praatje te maken.

@Windhoos, balen en heel zuur van je kite!
@R.B, aai vervelend van die 7m  Undecided
@ Markus, sterkte met de vinger en het herstel!

Vandaag kan ik helaas niet, morgen is kijken wat het wordt!

ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #35539 Augustus 08, 2011, 18:30:21
edit2Rapporteer  
hey lui, zo te relaxt in france Siouville-hauge. also a kite spot op hanglos

Maar goed graag even een goed advies voor evt een 2 de kite

gisteren goede wind voor mij 12/22 kn, is een super langs strand met goede oplaat mogelijkheden.
eerste 50 mtr in het water erg goed zonder al te hoge golven erna golven 2 a 3 mtr.

vandaag spande er om of het goed ging de wind was aanlandig, rond 18kn met stoten 24.
iedereen met 10,9, mtr kite ik mijn 12 max gedepowerd en ging prima.
op het water eerste x even goed op he tboard gestaan.
2 de x ging het even mis, ik viel voorover en werd klein stukje mee gesleurd.
Toen maar besloten dat het wijs was er uit te gaan boardje gepakt en terug naar strand
Door even een flinke stoot werd ik even mee getrokken door het water en  ooide me board naar voren, maar vlieger bleef even vol in de wind, met me bakkes vol  richting het strand en er even een stukje over heen, op tijd me release getrokken.
een vriendlijke frans pakte want zag de elende waarschijnlijk al mijn vlieger.
Reslutaat op me ziel getrapt, kniestuk van me pak gescheurd, Dat wordt een shorty dus voor morgen.

morgen het weer wat rustiger maar als het goed is side shore.

Welke kite zou ik het beste der bij kunnen halen dit ivm mijn wind range 12/ 24 kn is.
en bedoel dan een kite die vaker mogelijk is dan de 12.

thanks 
sanderw
Gast
Antwoord #35540 Augustus 08, 2011, 18:51:38
edit2Rapporteer  
zo was lekker.... goed zonnetje en veel woei ThumpsUp! paar uurtjes snipperen was een goeie zet.
gister met een kater na een half uur maar gestopt, toen helaas windhoos moeten opvangen omdat  zijn kite was gejat!
hoe meer zielen hoe meer..... en ja dan krijg je kiters van "buitenaf" die er niet voor schromen even wat materiaal te "lenen"! hoort er helaas ook bij.
Audrey

Berichten: 67
Antwoord #35541 Augustus 08, 2011, 19:02:48
edit2Rapporteer  
hoe meer zielen hoe meer..... en ja dan krijg je kiters van "buitenaf" die er niet voor schromen even wat materiaal te "lenen"! hoort er helaas ook bij.
Dat zou er juist NIET bij moeten horen! Ik vind het niet normaal dat dit soort dingen gebeuren en iedereen zijn maatregelen hiervoor moeten nemen!  Angry Maar helaas kan je met zn +/- 100 - 150 kiters je spullen niet meer in de gaten houden..


Ben benieuwd wanneer mn board binnen is, want ben woensdag vrij, dan zou ik hem graag willen testen, maar zal nog wel een paar dagen langer moeten wachten... Sad
DennisH

Berichten: 15
Antwoord #35542 Augustus 08, 2011, 19:05:01
edit2Rapporteer  
Yo, gaan er mensen morgen naar playa?
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #35543 Augustus 08, 2011, 19:12:18
edit2Rapporteer  
@ strut Ik heb het vermoeden dat die gast gewoon jouw boardje wilde meenemen. Als ik een boardje langs het water zie die niet zo ligt dat hij wegspoelt laat ik hem gewoon liggen. Hoogtens dat ik hem oppak en wat verder van de waterlijn leg als het vloed wordt.
Bij Oostvoorne zie je ook regelmatig dat beginners hun board bij het water leggen en eerst nog even met de kite in het water staan te oefenen. Dus gewoon afblijven van andermans spullen.

@ windhoos. Echt lullig dat ze jouw kite hebben gejat. Ik ben er ook altijd bang voor. Ga heel vaak alleen kiten en dan zit ik ook altijd met het probleem van waar laat je, je spullen. Ik hoop voor je dat je hem nog op marktplaats tegen komt. Ben alleen bang dat het een andere kiter is geweest die hem zelf gaat gebruiken. Dat soort gasten moeten ze gewoon afmaken.

@ ingmar Zelf heb ik een tijd met een 12 en 9 gevaren. Heb hier heel veel plezier mee gehad. Heb later nog een 7 aangeschaft om de windrange te verhogen.  
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #35544 Augustus 08, 2011, 19:16:15
edit2Rapporteer  
@ Ingmar:

Blij dat het goed is afgelopen. Maar het is nooit slim om met een 12 te gaan varen als iedereen met 9 of 10 staat. Ik vaar regelmatig met een 11 als anderen met 8 of 9 staan, maar ervaring doet erg veel en ik ga zeker een maat kleiner als ik maximaal moet depoweren. Dat betekend namelijk dat je geen enkele speling meer hebt en dat is gewoon link.

Wat wel een goede maat is hangt vooral van je gewicht af.
Als je de 12 als je grootste maat wil houden dan is een 9 of 10 waarschijnlijk prima!

Keep it safe!

vandaag spande er om of het goed ging de wind was aanlandig, rond 18kn met stoten 24.
iedereen met 10,9, mtr kite ik mijn 12 max gedepowerd en ging prima.
op het water eerste x even goed op he tboard gestaan.
2 de x ging het even mis, ik viel voorover en werd klein stukje mee gesleurd.
Toen maar besloten dat het wijs was er uit te gaan boardje gepakt en terug naar strand

Welke kite zou ik het beste der bij kunnen halen dit ivm mijn wind range 12/ 24 kn is.
en bedoel dan een kite die vaker mogelijk is dan de 12.

thanks 
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35545 Augustus 08, 2011, 19:39:28
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen die richting de brouwersdam gaan? Ik was van plan daar
maar weer eens te gaan kijken.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #35546 Augustus 08, 2011, 19:48:41
edit2Rapporteer  
is dat niet gewoon baskenland? had gehoord dat daar ook 'Jaws'-achtige golven kunnen staan..
robje104

Berichten: 143
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #35547 Augustus 08, 2011, 20:09:54
edit2Rapporteer  
Jooo wat was er allemaal aan de hand vandaag op playa, nog geen meter gevaren en 3 kites in elkaar, de dame waar het overigens weer goed mee gaat had haar safety getrokken maar ze bleef er achteraan sleuren. alle kites neer en samen naar het strand om alles uit de knoop te halen.
Kite van de dame was flink beschadigd en 2 lijnen gebroken, wat ik begreep voer ze downwind en had dr kite laag dus kon ze verder niets doen.
nog geen 5 minuten later weer twee kites in elkaar, volgens mij een duitser die als maar sorry liep te roepen terwijl zijn kite als maar van drie naar negen uur klapte.

Er was zelfs iemand die beweerde dat ervaren kiters er niets te zoeken hadden omdat het een beginnersstrand was!! wat een mafkezen.
Verder was de wind geweldig dus heb ik het wel naar mn zin gehad haha
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #35548 Augustus 08, 2011, 20:18:01
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen die richting de brouwersdam gaan? Ik was van plan daar
maar weer eens te gaan kijken.

Ik zat ook aan de dam te denken.
Hoelaat ga je?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35549 Augustus 08, 2011, 20:24:47
edit2Rapporteer  
Morgen nog mensen die richting de brouwersdam gaan? Ik was van plan daar
maar weer eens te gaan kijken.

Ik zat ook aan de dam te denken.
Hoelaat ga je?

Ik zat er aan te denken zo rond half 11, 11 uur te zijn. Wink Dat leek me een mooie tijd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.