Naish SLE bar-upgrade.

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 25, 2007, 14:19:49
edit2Rapporteer  
en ook een paar euries??????
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #26 Oktober 25, 2007, 17:49:00
edit2Rapporteer  
Wat droevig van die links. Kan je niet in woorden uitleggen om welk forum het gaat?

Kitedeamon, waar maak je je leash aan vast bij die smartloop?

Je leash clip je gewoon aan het bolletje bij de smartloop. Dus trimmen voor power/depower doe je eigenlijk met je leash. Tevens in geval van release wordt de kite geheel gedepowerd en blijft netjes aan de leash hangen. In dat geval haal je de loop gewoon weer naar je toe, zet de loop weer in elkaar, haalt de bar naar je toe en off you go.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #27 Oktober 25, 2007, 23:26:29
edit2Rapporteer  
en ook een paar euries??????

Haha, ik mot me toch ergens de tering voor werken!
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #28 November 10, 2007, 04:03:09
edit2Rapporteer  
Hej dudes heb ondertussen  de upgrade erop geknald weet niet of hij goed 1:1 staan is er iemand die een foto heeft waar ik de 1;1  knopen kan zien??? Verder ziet het en voelt het super aan! Alvast bedankt!
soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #29 November 10, 2007, 17:23:43
edit2Rapporteer  
op de site van naish
http://www.naishkites.com/en/products/control_systems.html
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #30 November 10, 2007, 19:11:44
edit2Rapporteer  
ja maar kan daar de knopen niet goed zien...... toch  bedankt!
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #31 November 12, 2007, 00:10:59
edit2Rapporteer  
Dat depowerkoord slijt wel als een bezetene  Angry
Reeds na enkele keren varen was er al slijtage, en nu na een sessie of 10 (misschien iets meer) is het bijna doorgesleten. Met m'n shockweefjes nooit last van gehad.
Weet iemand waar ik dat online kan bestellen ?
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #32 November 12, 2007, 02:18:11
edit2Rapporteer  
zal gewoon ff shop bellen denk! Ik heb vandaag voor het eerst met de oupgrade gevaren en sowiso voor de 1e keer 1:1 en wat een verschil! Trouwens maat van me met mijn kite (sjok 9) echt super hoog gegaan  en viel op dat hij aardige hangtime had.......
Stuff

Geen avatar

Berichten: 76
Antwoord #33 November 13, 2007, 02:52:17
edit2Rapporteer  
Dat depowerkoord slijt wel als een bezetene  Angry
Reeds na enkele keren varen was er al slijtage, en nu na een sessie of 10 (misschien iets meer) is het bijna doorgesleten. Met m'n shockweefjes nooit last van gehad.
Weet iemand waar ik dat online kan bestellen ?

paar waxinelichtjes smelten, touw in dopen/over touw heen gieten, nergens meer last van
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #34 November 13, 2007, 03:15:22
edit2Rapporteer  
Sex wax? doe ik normaal eens in de zoveel tijd....... over me lijnen dan hea....
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #35 November 16, 2007, 00:55:59
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik nog geen last van slijtage dus check de alu binnenkant van het oog door de bar.
Deze zal helemaal glad moeten zijn en zo niet dan kan dat de enige oorzaak zijn van de slijtage.
Check ook het randje waar het aluminium ophoud. Een braampje vreet gelijk je depowerkoord op.

Voor iedereen die een upgrade heeft aangeschaft een handige tip:
De swivel ( draaibare gedeelte) van je oude setje snijden. Lusje waar de powerlijnen op je huidige upgrade zitten geknoopt, eraf halen en de swivel daarvoor in de plaats terug zetten. Het boutje past perfect door het oogje aan de swifel. Je powerlijnen zijn nu wel een paar cm langer dus zet je stuurlijnen op het laatste knoopje om het verschil te compenseren.
Nu is het systeem ook draaibaar.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #36 November 17, 2007, 01:27:18
edit2Rapporteer  
Toch apart dat ze daar bij naish zelf niet aan gedacht hebben om hem van swivel te voorzien...  ThumpDown
moet je nu zelf weer gaan prutsen en je andere setje ook nog kapot snijden
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 November 27, 2007, 15:49:53
edit2Rapporteer  
Wat droevig van die links. Kan je niet in woorden uitleggen om welk forum het gaat?

Kitedeamon, waar maak je je leash aan vast bij die smartloop?

Je leash clip je gewoon aan het bolletje bij de smartloop. Dus trimmen voor power/depower doe je eigenlijk met je leash. Tevens in geval van release wordt de kite geheel gedepowerd en blijft netjes aan de leash hangen. In dat geval haal je de loop gewoon weer naar je toe, zet de loop weer in elkaar, haalt de bar naar je toe en off you go.

Ik heb 'm ook maar gehaald, straks ff in elkaar bouwen, de geur van waxine vult m'n neusgaten al! - nog één vraag: dat van die leash aan het bolletje geloof ik helemaal, dat gaat zeker werken. Nu vraag ik me nog af hoe je je kite snel kan flaggen - je kan je depowerkoord binnen halen en het bolletje van bij de bevestiging van de powerlijnen trekken, maar als je kite aan het loopen is en je wordt gesleurd lijkt me dat vrij onmogelijk. (is een beetje worst kaas scenario maar als er een bridle breekt of een knoop in je lijnen zit kan dat wel eens nodig zijn)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #38 November 27, 2007, 18:32:12
edit2Rapporteer  
Update - ik heb de spullen even nagelopen op slijtmogelijkheden: Naast de door Fer genoemde ruwheden in de bar-bushing gaan zowel het glijblokje bovenin als het stoppertje niet helemaal vrij uit.
Het glijblokje (dat heel erg z'n best doet om op een katrol te lijken) is zo te zien met de hand ontbraamd en getrommeld, daar zitten wel wat krasjes in (het trommel - denk aan stonewashing - proces komt slecht op de plek van de deelnaad van het gietstukje). Ik heb 'm nog even van jetje gegeven met een reepje schuurlinnen en een ouwe onderbroek met commandant 4, je ziet 'm blinken!
Dat stoppertje is brilliant qua werking maar dom ontworpen, ik zie hier vooral slijtage door ontstaan, kijk maar goed naar het zigzagje bij de deellijn van de twee helften, hier kruipt lekker een stukje dyneema in en hup slijterdeslijt. Volgens mij is het deeltje nog van 30% glasvezelgevuld POM of zo dus slijten maar!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #39 December 01, 2007, 02:24:53
edit2Rapporteer  
De stopper kan je naadloos in elkaar schroeven, maar je moet even flink door draaien en er moet natuurlijk geen rommel tussen zitten als je deze in elkaar schroeft. De stopper geeft minder slijtage dan het gedeelt waar constant de bar overheen gaat. Verder is de wrijving aan het depowerkoord verwaarloosbaar, want hoe vaak trim je nou tijdens een sessie? Met de verschuifbare stopper raak je je depowertrim nog maar nauwelijks aan.
Grootste slijtagekans is tijdens het ingehaakt kiteloopen, met de bar gepowerd tegen de stopper. Piekkrachten met de bar scheef tegen de stopper geperst ....met depowerkoord ertussen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #40 December 01, 2007, 02:31:24
edit2Rapporteer  
"Grootste slijtagekans is tijdens het ingehaakt kiteloopen, met de bar gepowerd tegen de stopper. Piekkrachten met de bar scheef tegen de stopper geperst ....met depowerkoord ertussen."


Ha Fer, DAT blijft mij nog wel even bespaard hoop ik!
Ik kijk alleen even naar de manier waarop het product gedeeld is - ik zou het anders doen mwah, maar dan hebben ze een scheenpen (zijtrekker) in de productiematrijs nodig en dat vinden ze dan te duur. Ik vond het braampje op dat blok overigens wel serieuzer, maar idd de meeste slijtage zal van het bar gat komen en bij pieken van de Yuri van Gelder show die jij beschrijft!
En ik biecht op dat ik het leuk vind om te klussen...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #41 December 02, 2007, 17:10:22
edit2Rapporteer  
Zo dat polijsten ziet er wel kundig uit. Wat 'n verschil. Ik heb nog iets met 2 cylinders en 120 pk op het achterwiel in de schuur staan dus ElRudo, als je wil polijsten (klussen). Zegt het maar. ;-)

(Bedankt voor de tip. Ga er bij mij ook naar kijken en die depowerloop van Naish is wel helemaal da bling hoor. Werkt goed op m'n shockwaves en boxer sle)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #42 December 02, 2007, 17:25:40
edit2Rapporteer  
Zo dat polijsten ziet er wel kundig uit. Wat 'n verschil. Ik heb nog iets met 2 cylinders en 120 pk op het achterwiel in de schuur staan dus ElRudo, als je wil polijsten (klussen). Zegt het maar. ;-)

(Bedankt voor de tip. Ga er bij mij ook naar kijken en die depowerloop van Naish is wel helemaal da bling hoor. Werkt goed op m'n shockwaves en boxer sle)

Haha Chico, als 'ie in mijn draaibankje past kom maar brengen dan!
Nee man mijn geheim is: ouwe katoenen onderbroek en commandant 4 (en nou niet gelijk aan de Village People denken)
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #43 December 04, 2007, 06:29:10
edit2Rapporteer  
Hey mannen,
Ik heb vorige week m'n SLE bar gewoon kunnen omruilen voor een nieuwe.
Thx Ostendsurfing !
Hier 15-20 knopen bij +- 25 a 30 graden  Grin
Groeten uit Melbourne,
Bart
chico

Berichten: 1112
Antwoord #44 December 04, 2007, 15:29:25
edit2Rapporteer  

Is het nu de bedoeling dat wij jaloers gaan worden. Hier in 0031 waait het veel harder hoor. loser
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #45 December 04, 2007, 15:31:10
edit2Rapporteer  
hey Bart, da's toch niet lekker zo warm? bleh.
Maar wat was er met je Bar aan de hand dan? idd braampjes in het gat?
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #46 December 05, 2007, 06:25:46
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de rand van het roestvrij-staal gedeelte aan de onderkant van de bar te scherp was. Dat is op de nieuwe blijkbaar een ander materiaal, ik weet niet welk.
Grts Bart
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #47 December 09, 2007, 07:26:59
edit2Rapporteer  
Even opletten bij het waxen met waxine - ik had het depowerkoord gewoon even lomp in de waxine gedoopt, met als resultaat een paar dikke stukken die niet door het blokje gingen en waar het stoppertje op vastloopt.
Je kan, als je wilt waxen, beter sexwax nemen. Als je toch waxine neemt, dan kan je de dikke stukken fatsoeneren door 'm even in kokend water te hangen en direct na te wrijven met een doek.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #48 Januari 11, 2008, 03:33:32
edit2Rapporteer  
Vorige week eindelijk gevaren met de upgrade, ik heb gemerkt dat je het koord echt in het klemmetje op de chickenloop moet douwen, anders schiet 'ie los. En dat is erg niks, want dan worden ineens je powerlijnen een flink stuk langer, en ben je, zelfs met de bar los, vertrokken.
Wie heeft er nog meer die ervaring?

In ieder geval  is het zo levensgevaarlijk, ik ga de mogelijkheid bestuderen om er een cam cleat op te zetten.

On the whole, weer een niet goed uitontwikkeld Naish product.
FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #49 Januari 11, 2008, 03:59:09
edit2Rapporteer  
Hej el Rudo,

Ik had het van de week ook dat hij losschoot en had me stopper er niet opgezet.... best lastig indd....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.