Kite ongeluk brouwersdam iemand die meer weet?

Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #25 Juni 12, 2009, 08:42:04
edit2Rapporteer  
zon MEGA bui aan zien komen en vervolgens NIET je kite neerlaten.........

???????????????????????????????????????????????????

sterkte....
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #26 Juni 12, 2009, 08:42:35
edit2Rapporteer  
Jeetje mina jongens toch.
Hoe kan je over een rolwolk heen kijken?

Anyway alle sterkte voor de dude, maar als je zulke afstanden aflegt loopt het niet vaak goed af.

Inderdaad, ik vind het rot voor de kerel maar het is gewoon niet nodig.
gewoon lomp van die gast. je ziet het toch aankomen!!!! ga dan gewoon van het water af en laat je kite neer!
sorry, word een beetje pissig van dit soort verhalen elke keer weer.
En niks safety trekken, dan ben je al te laat en safety trekken is niet zaligmakend.

Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #27 Juni 12, 2009, 08:45:46
edit2Rapporteer  
vingertjes of geen vingertjes.... als je zon wolk aan ziet komen dan gooi je ASAP je kite naar beneden.......

en daar hoef je echt geen les voor gehad te hebben om dat te snappen!!

niks meer dan pure logica.......
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #28 Juni 12, 2009, 08:49:06
edit2Rapporteer  
Ten eerste: sterkte aan de kiter, hoop dat het snel goed komt.

Ten tweede: zou het een idee zijn om op kitehigh info over weeromstandigheden te zetten. Ik heb een tijd geleden zoiets op Hanglos gezien. Een soort tutorial zoiets van "lees het weer m.b.v. wolken".



Heeft geen enkele zin, je moet vooraf aan je kite sessie de berichten bekijken als VOORBEREIDING.

een maal ter plekke heb je de verantwoordelijkheid tegenover jezelf om het weer op dat moment in de gaten te houden en daar op te anticiperen.  (wat de voorspellingen ook waren)
Gaat het dan anders als verwacht doe dan geen domme dingen en ga het water af.   (punt)
daar helpt geen extra info mee zoals op kitehigh.
Er bestaat info genoeg zoals KNMI etc.
surfing28

Berichten: 144
Antwoord #29 Juni 12, 2009, 08:57:30
edit2Rapporteer  
Nou alles is wel besproken wat wel en niet te doen geloof ik, moeten niet vergeten dat we zelf ook bij ook maar wat wind ( soms ook teveel wind ) op het water willen staan.. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het misschien een niet al te slimme actie is geweest, en dat veiligheid boven alles gaat peeppzzzz.. Bij deze sterkte aan de beste man, dat hij er maar snel weer bovenop mag komen.... Ook sterkte aan de mensen die erbij waren, kan me ook heel goed voorstellen dat het een aardige impact kan hebben op je mentale zelf...

Peeppzz Keep it Safe...
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #30 Juni 12, 2009, 09:16:26
edit2Rapporteer  
Als je het ooggetuigeverslag leest van ozone zie je dat ie het water al af was en dat z'n kite al in de hoek van het windvenster stond.( ik heb ooit op dit forum gelezen dat je dat moet doen om safe te zijn!) Hij was dus te laat, maar wel op de goede weg. Wie weet was er een reden voor dat ie niet eerder/sneller het water afkon. Het is kennelijk allemaal erg snel gegaan. Ik hoop van hem op dit forum te lezen wat er precies gebeurde en hoe hij het ervaren heeft. Lijkt me leerzaam. Hij mag zelf zeggen dat het niet slim was, hij kan dat het beste inschatten. Ik ga dat niet voor hem doen, niet zo mijn stijl. Ik weet wel dat mocht me iets overkomen, dat er hier volop kitematen zijn die me zullen afrekenen op een gemaakte fout.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #31 Juni 12, 2009, 09:38:40
edit2Rapporteer  
sterkte dude, hoop idd je verhaal hier te horen
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #32 Juni 12, 2009, 11:41:37
edit2Rapporteer  
Sterkte gast, dat je maar weer snel de oude mag zijn.


Wel gruwelijk die "rol"wolken,
ik heb die volgens mij nog nooit gezien hier in Noord-Holland  Huh
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #33 Juni 12, 2009, 12:25:34
edit2Rapporteer  
ff enigzins off topic, maar voor diegene die het willen weten.

de "rolwolk":

http://weathersavvy.com/Q-Shelf_Roll_Clouds1.html
of
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolwolk


wat doe je als je dit ziet aankomen?
inpakken en wegwezen......
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #34 Juni 12, 2009, 12:41:54
edit2Rapporteer  
Ten tweede: zou het een idee zijn om op kitehigh info over weeromstandigheden te zetten. Ik heb een tijd geleden zoiets op Hanglos gezien. Een soort tutorial zoiets van "lees het weer m.b.v. wolken".

Ik denk dat de mensen die kitehigh volgen wel duidelijk weten hoe je moet handelen bij het zien van dit soort wolken. Vaak zijn dit mensen die hellemaal niet op dit soort forums komen (mocht hij het gezien hebben). Veel sterkte aan deze man. Beoordelen of veroordelen zonder de situatie of gedachten van deze persoon te weten is inderdaad niet zo slim.

Mocht hij deze bui wel hebben zien aankomen en gedacht hebben veilig te zien op deze manier dan is het inderdaad erg dom. Maar hoe vaak zie ik toch wel ervaren kitesurfers bij een donkere lucht doorkiten? Zoiets blijft een punt van inschatting. Ik ga liever 1 keer te veel naar de kant dan 1 keer te weinig maar sommige denken het wel te redden.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #35 Juni 12, 2009, 13:41:55
edit2Rapporteer  
Trouwens heeft NKV een goede pagina mbt weerkunde. Je wordt er geen Piet Paulesma van, maar is voldoende in om eea te begrijpen
NKV

Berichten: 68
Antwoord #36 Juni 12, 2009, 13:45:59
edit2Rapporteer  
Zoals rocket man al zegt:

http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/meteorologie-artikel-571.htm

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #37 Juni 12, 2009, 14:03:59
edit2Rapporteer  
@teigetje
In 2005 hadden we ook een rolwolk in Noord-Holland (Ijmuiden en boven mijn woning)
Kijk even in de gallery daar heb ik ze even neergezet

http://www.kitehigh.nl/i/gallery/uploads/5/normal/34793-6-05-groot1.jpg

http://www.kitehigh.nl/i/gallery/uploads/5/normal/3483DSC01230.JPG

gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #38 Juni 12, 2009, 14:07:56
edit2Rapporteer  
Ik mis alleen de rolwolk op de NKV site, maar goed, die kennen we ondertussen.... Shocked
NKV

Berichten: 68
Antwoord #39 Juni 12, 2009, 14:48:02
edit2Rapporteer  
Klopt inderdaad dat we de Rolwolk nog missen, ik zal ervoor zorgen dat ook deze wolk snel wordt toegevoegd....

edit: hij staat erop!

Gr,
Bart
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #40 Juni 12, 2009, 23:10:01
edit2Rapporteer  
 ik heb een tijdje zitten googlen maar eigenlijk best interessant die dat natuurgeweld met die wolken die erbij horen loser
Makkelijk als je herkent wat er aankomt...
leeany

Berichten: 844
Antwoord #41 Juni 13, 2009, 00:33:09
edit2Rapporteer  
Sterkte aan de betreffende kiter! Hoop dat je er goed vanaf komt!

ps.
Zo'n rolwolk ziet er wel echt prachtig uit, hoe ironisch het ook klinkt.
naishkiter

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #42 Juni 13, 2009, 12:25:55
edit2Rapporteer  
Wrs heeft die man zijn kite naar 3of9 uur willen sturen om kite neer te leggen en heeft hij te snel een bruusk maneuver gedaan waardoor de kite nog harder begon te trekken...

Sterkte man!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #43 Juni 15, 2009, 17:57:54
edit2Rapporteer  
Zojuist heeft een getuige het hele relaas (zoals hij het heeft beleefd) geplaatst op Oase.com. Hierbij de Duitse knip en plak versie. Mot zo eten dus de vertaling laat nog even op zich wachten :

ok dann klär ich mal ein wenig auf!

Als die Front näher kam sind bis auf 3 Mann alle vom Wasser gekommen, inkl. dem Verunfallten.
Ich stand am 2 Durchgang vom ehemaligen Strandtent aus gesehen.
Bin zum Durchgang und sagte noch zu meiner Freundin gleich gehts hier wieder ab da immer noch welche auf dem Wasser sind.

Der Verunfallte befand sich da schon ca. Mitte Strand, er ist sogar schon in seine Turnschuhe geschlüpft die er wohl in Wassernähe abgestellt hatte.
Somit war er auf dem Weg Richtung Düne, weil wie ich annehme er vor der Düne seinen Kite landen wollte.
Als die Front, bis dahin immer noch sehr langsam reinkommend, wohl doch aufdrehte, sah ich noch wie ein Naish Kite notgelandet wurde.
Der Verunfallte jedoch konnte das nicht sehen, war aber gerade im Begriff den Kite zu landen.

So und nu kettet sich ein Mist an den anderen.
Der Kite ging etwas zu schnell auf den Strand, ein Bekannter hatte noch Baord und Flysurfer unter dem Arm, da der Verunfallte ihn wohl als Landehelfer nutzen wollte. Jedoch der Bekannte erst dann sah das er den Kite annehmen sollte, da der Kite seitlich von hinten kam.

Der Kite titschte kurz auf und flog auf 12 Uhr, genau in dem Augenblick kommt die erste Boe rein! Für nen Erfahrenen vielleicht kein Problem, schön depowern und sich wieder absetzen lassen.
Jedoch sah es aus als ob der Verunfallte in 3 bis 4 Meter Höhe sich erschrocken hatte.
Er zog die Bar an, vermutlich um sich festzuhalten, nachdem er sah das er ein paar Meter über dem Boden hing, dabei hat er wohl leicht gelenkt.
Danach gings nur noch blitzschnell. So schnell das er selber wohl nicht mehr gross Nachdenken konnte.
Ich sah noch wie er nach Lee quer bescheunigte dann verdeckte mir die Düne die Sicht.

Dachte mir ab zur Düne vielleicht kann ich den Kite fangen.
Der kam aber über die Düne geloopt so das er garnicht zu packen war, weil viel zu hoch.
Vielleicht bekomm ich ihn zu packen, aber er kam waagerecht über die Düne und der Kite loopte mit Vollgas Richtung Strasse.

Da wußte ich noch nicht ob es mein Auto oder das vom Doc wurde. Aber fest stand das er eines treffen würde.

Der Rest ist bekannt, was mich ärgert, hier wird sich unwissend das Maul zerrissen über jemand der eigentlich alles richtig gemacht hat.
Er hat sich vielleicht nur erschrocken, so sah es aus, an die Safty hat er, glaube ich, nicht einmal nachgedacht.

Es sollte sich jeder mal vorstellen er hängt an einem loopendem Kite, es geht mit nem Affenzahn nach Lee, was ist denn der Reflex?!
Doch wohl sich festzuhalten oder??? Mehr Zeit hatte er glaube ich nicht!!!
Er kam mit voll gezogener Bar über die Düne, aber denkt bei so einer Situation jeder an Auslösen oder ist der Reflex sich festzuhalten vielleicht grösser? Panik, Angst??!!! mal drüber nachdenken, nachher ist man immer schlauer!!

Es waren so gut wie keine Leute mehr auf dem Strand, er mußte mit dem Kite bis zu Düne vor.
Ich denke einfach das war eine unglückliche Verkettung, mit ein wenig unerfahrenheit.

Aber die Krönung und das stinkt mir am meisten war die Rettung!!! sowie meine Kollegas!!!

Nachdem meine Freundin und der Doc den Kiter vom Auto gezogen haben, andere den Kite auf der Strasse einfingen damit er drucklos wurde, hab ich ner Holländerin das Telefon in die Hand gedrückt.

Es hat ca. 25 min gedauert bis der erste Rettungwagen kam, ok ist lang aber kann man wohl dort nicht ändern.
Aber: bitte wenn man den Leuten mitteilt, das ein Arzt die ganze Zeit den Kreislauf überprüft hat, meine Freundin 25 Minuten mit ihm geredet hat, damit er nicht wegtritt, seinen Kopf hielt, st es zumindest in Deutschland normal das die Rettungssanitäter fragen was bis dato war?!!!!
Diese drückten aber nur den Doc und meine Freundin zu seite, obwohl der Hinweis fiel, er ist Arzt!!!
Erst der eintreffende Notarzt fragte dann ob er bis dato mal bewußtlos war.
Diese Frage wurde dann aber nicht von den Sanis beantwortet sondern vom Kitedoc!!!

Die Frechheit schlechthin jedoch war dann, die eintreffende Ehefrau, zum Glück erst nachdem er im Heli schon abtransportiert war, geschockt einfach stehen zu lassen.
Man muss sagen eine Rettungsmannschaft aus Outdoorp wollte die Frau nachführen, jedoch bekamen sie einen neuen Einsatz.
Aber bitte, vier Streifenwagen der Polizei, einer hätte sie in dem Zustand doch nachführen müssen!!!!!!

In Deutschland ist das normal, zumindest kenn ich es nicht anders, nennt man auch Fürsorgepflicht!.
Ich weiss nicht wie die Frau nachher ins Krankenhaus gekommen ist, ob sie selber gefahren ist oder nicht.
Mußte mich um meine Freundin kümmern die durch die Frontscheibe meines T5 den Einschlag gesehen hat, da ich sie noch anbrüllte, mach die Tür zu. (sie saß mit einem Glas Wein in der offenen Schiebetüre)

Lob an die Jungs von Natrual High, die sind sofort mit drei Mann aufgetaucht und haben bei der ganzen Situation noch geholfen wo es nur ging.

Von meinen niederländischen Kollegas bin ich mehr als enttäuscht! Leider

Eigentlich wollte ich mich hier raushalten, mir kommt das aber so vor als ob der Verletzte hier einfach als fahrlässig, unvernüftig, verantwortungslos dargestellt wird. So sah er überhaupt nicht aus!!!!
Als Familienvater von einem Kind denke ich, wollte er einfach nur noch frühzeitig runter vom Wasser!
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #44 Juni 16, 2009, 13:37:18
edit2Rapporteer  
Duidelijk verhaal en terechte constatering betreffende safety je denkt in eerste  vlieger onder controle krijgen en niet safety trekken.

puur botte pech en trouwens weer typisch hollandse hulpverlening.
Sorry mevrouw rijdt u zelf maar naar het ziekenhuis.

veel sterkte gewenst aan de betrokkenen
RemStah

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #45 Juni 16, 2009, 14:22:08
edit2Rapporteer  
zucht ik hoop dat je je snel beter voelt!!

de zucht is voor de mensen die hier ongehoord alles maar spuien en nie weten wat er precies gebeurd is... en hun mening klaar hebben... als je er nie bij geweest bent! sssstttttttt nie doen... nie over praten... vermoeiend....

erg jammer ook!!

nog steeds heel veel succes! en hopelijk sta je ooit weer op je boardje!~!
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #46 Juni 16, 2009, 14:26:47
edit2Rapporteer  
Zojuist heeft een getuige het hele relaas (zoals hij het heeft beleefd) geplaatst op Oase.com. Hierbij de Duitse knip en plak versie. Mot zo eten dus de vertaling laat nog even op zich wachten :


Je eet wel erg lang..
helium

Berichten: 676
Antwoord #47 Juni 16, 2009, 14:41:37
edit2Rapporteer  
Zojuist heeft een getuige het hele relaas (zoals hij het heeft beleefd) geplaatst op Oase.com. Hierbij de Duitse knip en plak versie. Mot zo eten dus de vertaling laat nog even op zich wachten :


Je eet wel erg lang..

Nee, Het WAAIT................joehoe (eind van de week ziet er goed uit trouwens)
Net wanneer we naar Hurghada vertrekken. Smiley
Goede deal: Wij wind EN jullie wind!!
naishdude
Gast
Antwoord #48 Juni 16, 2009, 17:49:44
edit2Rapporteer  
de kiter ligt in Leiden , ze houden hem nog een dag  in een kunstmatig coma voor zover ik dat juist begrepen heb, tot wat we nu van info hebben, is dat hij verschillende breuken heeft en een longletsel.
Keeping our fingers crossed!
Frank
Retard

Berichten: 782
Antwoord #49 Juni 16, 2009, 18:01:10
edit2Rapporteer  
Ongelofelijk ! Sterkte Man
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.