Ocean Rodeo 2012

barry

Berichten: 361
Antwoord #50 September 04, 2011, 16:32:55
edit2Rapporteer  
zeker met de nieuwe wingtips verwacht ik een snelle 15m2
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #51 September 04, 2011, 17:09:03
edit2Rapporteer  
Eerste review van het OR forum:

"2012 Razor 10m
Had a full day on my new 10 meter razor. 15 to 20 knots on my skim and surfboard. i personally have a hard time finding a kite to suit my needs. i ride strapless 100% of the time and prefer a kite that powers through a turn as opposed to the traditional bow kite that lets up a bit through turns.  i was very impressed! i didnt have a 2011 razor but i did log some hours on them through demos. the 2012, in my opinion, is much improved. the kite feels and looks like a c-kite in flight. it also feels like the range has increased compared to last years kite. fast turning, grunty, and super stable. one of the things i noticed and really like is that it turns fast and doesnt race across the window and then just stop like most bow kites. the last oceanrodeo kite i had was a 2010 rise. this is an enormous improvement and i look forward to many more days on my razor. "

Yess die staat zeker op m'n lijstje!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #52 September 04, 2011, 17:15:29
edit2Rapporteer  
Komt er dit jaar een heuze OR testdag in Nederland, Wouter, Barry?





barry

Berichten: 361
Antwoord #53 September 04, 2011, 17:31:02
edit2Rapporteer  
zeker volgende week op kijkduin zullen de eerste kites te testen zijn.
check de facebook page van stormchaser hier posten wij waar de kites zich bevinden.
 
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #54 September 04, 2011, 19:12:08
edit2Rapporteer  
ok, thanks barry!

niet eenvoudig te vinden hier de link:
https://www.facebook.com/pages/Stormchaser-Kiteboarding/202065746474134

barry

Berichten: 361
Antwoord #55 September 04, 2011, 21:33:35
edit2Rapporteer  
Jarno check page 2 van dit topic
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #56 September 05, 2011, 21:42:55
edit2Rapporteer  
Het unhooked kanon van OR voor 2012... De CYPHER!

Lekker diep profiel voor oa pop en stabiliteit. Specifiek ontworpen voor unhooked riders maar schijnt het daarnaast ook allround nog erg lekker te doen.







Eind deze week hebben we de eerste testmodellen binnen. Vanaf volgende week online bij Stormchaser, Leverbaar vanaf eind september.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #57 September 05, 2011, 22:16:09
edit2Rapporteer  
ah, over het hoofd gezien, thanks again barry Smiley

Ik neem ook aan dat that the place to be is voor een go/no go van evt testdagen?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #58 September 05, 2011, 23:50:21
edit2Rapporteer  
de Cypher toevoegen is natuurlijk rotstreek Sad wou voor de razor/rise combi gaan maar zit nu toch te twijfelen om voor een Cypher te gaan als wave kite
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #59 September 06, 2011, 00:09:15
edit2Rapporteer  
Gewoon testen die kite dan weet je het, maar het zier er echt super strak uit hoor.
Petje af. Wink
feddomw
Gast
Antwoord #60 September 06, 2011, 08:52:43
edit2Rapporteer  
de Cypher toevoegen is natuurlijk rotstreek Sad wou voor de razor/rise combi gaan maar zit nu toch te twijfelen om voor een Cypher te gaan als wave kite

Ik dacht dat de Cypher echt een wakestyle kite was. Wake is natuurlijk net als wave lekker unhooked, maar is de wake kite dan niet voor de rest behoorlijk anders dan de wave kite? Bij Switch bijvoorbeeld heb je een wave en wake kite....
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #61 September 06, 2011, 13:19:29
edit2Rapporteer  
de Cypher toevoegen is natuurlijk rotstreek Sad wou voor de razor/rise combi gaan maar zit nu toch te twijfelen om voor een Cypher te gaan als wave kite

Ik dacht dat de Cypher echt een wakestyle kite was. Wake is natuurlijk net als wave lekker unhooked, maar is de wake kite dan niet voor de rest behoorlijk anders dan de wave kite? Bij Switch bijvoorbeeld heb je een wave en wake kite....

Dat ligt net aan je stijl van waveriden.

Gebruik je de kite actief en wil je deze dus veel heen en weer gooien dan wil je een kite met hoge vlieg & draaisnelheid.  Bij OR heb je hiervoor de Razor die voor freestyle en wave-ragwerk de kite is.

Wil je echter een kite gebruiken als tow-in en dan parkeren dan wil je een stabiele kite die mooi blijft staan. (zie Ben Wilson style) Een kite die dan ook nog super huithaakt is dan de kers op de pudding. Zie hier de overeenkomst met een wakestyle kite.

Mijn persoonlijke quiver zal bestaan uit Razor 12, 10 en cypher 9 & 7. Zowel voor uitgehaakt twintip sessies de best of both worlds & hetzelfde geldt voor mijn waveboard sessies.... Life is good in 2012
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #62 September 06, 2011, 15:00:27
edit2Rapporteer  
wat vind ik die graphics vet!
barry

Berichten: 361
Antwoord #63 September 06, 2011, 16:16:05
edit2Rapporteer  
uiteraard wordt alles hier bekend gemaakt je kan zo ook contact op nemen met ons voor een test

Hier nog een paar mooie Pics van 2012 Razor
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #64 September 06, 2011, 18:42:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat ik me afvraag is het volgende, op de stopper zit zon oranje/rood gevalletje waarmee je de weerstand van de stopper kan instellen.
Bij mij breken die nopjes af en vervolgens verlies ik die dingen. 
Heb er inmiddels al een stuk of drie versleten. 
Ben nu met de laatste die ik heb bezig.

Dus Rudo werk aan de winkel 

Grappig dat aan die kleine dingetjes voorbij wordt gegaan  Huh
Of ben ik de enige die hier  loser last van heeft.
Heb ik toevallig een paar "maandagochtend" gevalletjes.

Iedereen wil maar testen en kopen maar deze azijnzeiker wil eerst wel eens weten wat de prijsjes zijn van de 2012 series  Huh

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #65 September 06, 2011, 18:52:23
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat ik me afvraag is het volgende, op de stopper zit zon oranje/rood gevalletje waarmee je de weerstand van de stopper kan instellen.
Bij mij breken die nopjes af en vervolgens verlies ik die dingen. 
Heb er inmiddels al een stuk of drie versleten. 
Ben nu met de laatste die ik heb bezig.

Dus Rudo werk aan de winkel 

Grappig dat aan die kleine dingetjes voorbij wordt gegaan  Huh
Of ben ik de enige die hier  loser last van heeft.
Heb ik toevallig een paar "maandagochtend" gevalletjes.

Iedereen wil maar testen en kopen maar deze azijnzeiker wil eerst wel eens weten wat de prijsjes zijn van de 2012 series  Huh


Teigert, ik mag natuurlijk geen grote R&D geheimen prijsgeven maar er wordt aan dat stopperdingetje gewerkt.
En heb je al een kleurtje uitgezocht? De prijsjes zullen niet veel anders zijn dan 2011 lijkt me.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #66 September 06, 2011, 19:02:33
edit2Rapporteer  
Hahaha het us zal niet zo zijn, mooi Rudo wordt ie nu van Rubber  Grin
Doe mij maar een fluoricerende groen geel gestreepte, eentje die blijft drijven Grin

Ik weet niet of de prijsjes hetzelde zijn er moet toch weer twee jaar R&D terugverdiend worden lijkt mij.

En jij zal ook wel niet de goedkoopste zijn  schater
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #67 September 06, 2011, 19:25:05
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe dat foto's uploaden werkt hier hoor.... dan maar zo.

Berend

Berichten: 76
Antwoord #68 September 06, 2011, 19:28:48
edit2Rapporteer  
Zijn er al wat betere detail fotos van de nieuwe Rise?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #69 September 06, 2011, 19:35:30
edit2Rapporteer  
Hey Berend,

We werken ons suf hier en wat hier opkomt is zo'n beetje realtime terwijl we eraan werken...... maar you ask we deliver......





Zoals je ziet heeft ook de Rise een FST wingtip. Werkt echt BIZAR goed tov conventioneel wingtip design. Let op de vorming van de Rise wingtip tov de FST tip van de Razor. Mooi spul... Joepie
Berend

Berichten: 76
Antwoord #70 September 06, 2011, 19:43:07
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd... liggen de Rise en de Razor dit jaar dichter bij elkaar of is dat optisch bedrog?
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #71 September 06, 2011, 20:13:32
edit2Rapporteer  
Nee de overlap is juist kleiner geworden tussen de modellen. Hoewel de Razor door de tips meer depower & range heeft gekregen zijn de kites juist verder doorontwikkelt specifiek voor hun beoogde segment / rider groep. De Razor is nog wat agressiever gemaakt echt voor het freestyle werk en waveride stijl waarbij je de kite actief gebruikt.

De Rise is juist een kite die meer op de freerider is gericht. Maximale windrange, smooth vliegedrag met veel lift & hangtime. De flite is doorontwikkeld op het Lightwind segment.

De Cypher is meer Wakestyle gericht. Juist iets langzamer gemaakt tov de Razor wat passes ed gemakkelijker maakt. Diep profiel voor maximale pop & stabiliteit. Hiermee ook super voor surfstyle waveriden.
feddomw
Gast
Antwoord #72 September 07, 2011, 09:51:07
edit2Rapporteer  
Beetje off-topic, niet OR specifiek, maar OR noemt het wel altijd:
Kan iemand mij de termen Forward speed en turning speed uitleggen? Ik denk het te weten, maar toch....

Forward speed: snelheid door het venster heen, dus echt de voorwaartste beweging van de kite. Is neem ik aan afhankelijk van AR , dikte LE, enz.

Turning speed: draaisnelheid dus. Afhankelijk van of de kite om zijn as draait of "cirkeltje draait" om de wingtip heen. Groot draait altijd langzamer dan klein lijkt mij, dus is meer een kwestie van hoe "relatief" snel de kite is binnen het eigen assortiment.


Als je deze termen gaat scheiden, heb je dus niets meer aan opmerkingen op het strand van mensen dat zus-en-zo kite echt "retesnel" is. Dat kan dus alles betekenen. Ik heb ook het idee dat hoge snelheid door mensen steeds meer als verkooppunt wordt gebruikt. Net zoals lage bardruk. Dat kan handig zijn, maar meer bardruk geeft wel meer feedback.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #73 September 07, 2011, 10:07:23
edit2Rapporteer  
Beetje off-topic, niet OR specifiek, maar OR noemt het wel altijd:
Kan iemand mij de termen Forward speed en turning speed uitleggen? Ik denk het te weten, maar toch....

Forward speed: snelheid door het venster heen, dus echt de voorwaartste beweging van de kite. Is neem ik aan afhankelijk van AR , dikte LE, enz.

Turning speed: draaisnelheid dus. Afhankelijk van of de kite om zijn as draait of "cirkeltje draait" om de wingtip heen. Groot draait altijd langzamer dan klein lijkt mij, dus is meer een kwestie van hoe "relatief" snel de kite is binnen het eigen assortiment.


Als je deze termen gaat scheiden, heb je dus niets meer aan opmerkingen op het strand van mensen dat zus-en-zo kite echt "retesnel" is. Dat kan dus alles betekenen. Ik heb ook het idee dat hoge snelheid door mensen steeds meer als verkooppunt wordt gebruikt. Net zoals lage bardruk. Dat kan handig zijn, maar meer bardruk geeft wel meer feedback.

Meestal bedoelen mensen op het strand met retesnel ook draaisnelheid ipv vliegsnelheid :-) Ik vind het goed dat deze scheiding wordt gemaakt, zouden meer merken moeten doen!

Maar zoals je de term beschrijft klopt het aardig ;-)
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #74 September 07, 2011, 10:21:01
edit2Rapporteer  
..  maar meer bardruk geeft wel meer feedback.

Dat is subjectief. feedback gevoel van de kite is gewenning, met een lagebardruk voel je ook precies wat de kite doet etc, even wennen.

Het valt me trouwens op dat OR van kiteconstructie is veranderd, ik zie geen "Shockstrip-constructie" meer.. klopt dit?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.