Switch Element V2

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #75 Oktober 23, 2013, 00:10:55
edit2Rapporteer  
En een 7m is onderweg Grin Hopelijk net op tijd binnen voor de leuke dagen
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #76 Oktober 23, 2013, 08:48:22
edit2Rapporteer  
Daar ga je wel plezier aan beleven nu met de echte winddagen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #77 Oktober 23, 2013, 09:48:03
edit2Rapporteer  
Werd tijd dat je de knoop hebt doorgehakt Faxie, veel plezier ermee!
Roy34

Berichten: 50
Antwoord #78 Oktober 23, 2013, 13:02:10
edit2Rapporteer  
Zal dit hem echt worden ?
Denk zelf van niet want Felix vaart vaak met custom bar.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #79 Oktober 23, 2013, 19:28:45
edit2Rapporteer  
Zal dit hem echt worden ?
Denk zelf van niet want Felix vaart vaak met custom bar.


Er zijn ook PKRa foto's van Marc, met een iets andere bar. Maar ziet er niet uit als de nieuwe. Gewoon een iets andere custom.

Werd tijd dat je de knoop hebt doorgehakt Faxie, veel plezier ermee!


Mja ik denk dat de 5 toch wel vaak in de tas blijft. Boven 40 knopen hoeft niet perse. Misschien leuk voor later Smiley

Foto van een bar die iemand toegestuurd kreeg. Floaters, lijnen, en grip lijken van de V2 te zijn. Een soort tussenversie dus.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #80 November 09, 2013, 09:50:38
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/78881373


http://vimeo.com/78874629
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #81 November 10, 2013, 18:04:35
edit2Rapporteer  
Ligt het aan mij of zijn die krachten waarbij het definitief kapot gaat aan de lage kant?

Niet dat ik zo 123 de krachten van andere merken op kan noemen, maar een swivel die eerder breekt dan de een powerlijn lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #82 November 10, 2013, 18:19:26
edit2Rapporteer  
De swivel brak ook niet, de splice in de powerlijnen ging kapot. Verder vind ik de swivel er wel mooi uitzien, geen slingshot kopie zoals de rest van de merken.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #83 November 10, 2013, 18:28:32
edit2Rapporteer  
Is het de swivel die kapot gaat of de knoop / splice in de lijnen?

In de vertraging te zien het laatste en daarmee is de swivel dus niet het " point-of-failure".

Naar aanleiding van de opmerking van Evan:"maar een swivel die eerder breekt dan de een powerlijn lijkt mij niet helemaal de bedoeling",  vraag ik me wel af bij welke kracht iets wel kapot zou moeten gaan aangezien de oorzaak van zulke krachten 1) door iets anders worden veroorzaakt dan bij " normaal" kiten 2) een normaal mens niet met deze krachten kan omgaan.

Een kracht van 5346N (~545KG) wordt bij een persoon van <90KG bereikt bij een versnelling van meer dan 6G. Naast dat dit voor een black-out kan zorgen (correct me if I'm wrong) is de de impact op de onderrug etc. ook iets om over na te denken...


/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #84 November 10, 2013, 18:43:29
edit2Rapporteer  
@Henning... goed hoe je het t '2depoint' brengt ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

... waarbij slijtage van diverse plaatsen en/of breekpunten in de lijnen (bv. knopen in lijnen) het hele verhaal danig kunnen veranderen.
Kortom bezuinigen op sterkte is m.n. bij zwaardere personen onder heftiger omstandigheden de verkeerde manier. Maar de laboratorium grenzen liggen zoals in deze filmpjes wel heel ver 'beyond reality'.

Misschien kan Switch beter eerst sterkere knopen gaan gebruiken om de werkelijke grens van de swivel en bar te bereiken  Wink

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #85 November 10, 2013, 18:57:58
edit2Rapporteer  
Ik weet trouwens niet of dit de definitieve versie is. Wellicht heeft de uiteindelijke swivel een plastic omhulsel. Ook zie ik geen geleiding voor de safetylijn, dus of er komt een systeem met een stopperbal, of het uiteindelijke design is iets anders.

Bij de beschrijving staat overigens dat het een test was tijdens de R&D.

De chicken loop lijkt redelijk hetzelfde. Ook geen idee of dit de definitieve versie is. Zie wel dat de swivel cap iets anders is, en de donkey dick ook. Hopelijk is het complete geval ook iets lichter geworden, want je kan  met de huidige een zeehond neerknuppelen.

Er zal wel een run op de bar komen...

En weer een nieuw filmpje:


http://vimeo.com/78874628


nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #86 November 11, 2013, 21:36:32
edit2Rapporteer  
al die filmpjes, dat ze eens de nieuwe bar op de markt gooien. Het heeft wel lang genoeg geduurd nu
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #87 November 12, 2013, 11:52:54
edit2Rapporteer  
Speciaal voor nick1212 dan weer een nieuw filmpje Wink


http://vimeo.com/78884205


Bar zal deze of volgende week wel komen denk ik, anders komen ze vast nog niet met al die filmpjes terwijl ze al maanden niets willen zeggen over de nieuwe bar.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #88 November 12, 2013, 15:59:58
edit2Rapporteer  
Ze hadden alle onderdelen. Ze moesten alleen voldoende voorraad aanmaken. En dat was 1,5 week geleden, dus zal inderdaad niet lang duren.

En dan is gelijk de nieuwe website up, wat betekent dat de 2-lijn foils ook te koop gaan zijn.

Ik zie een verdikking achter die stopper.... ik vermoed een magneet Smiley
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #89 November 12, 2013, 17:00:01
edit2Rapporteer  
Die floating stopperball met schroef vind ik wel interessant...handig voor de kleine mannen onder ons Wink. Kan ik een barspin doen zonder aan de depowerkoord te trekken Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #90 November 14, 2013, 20:27:59
edit2Rapporteer  
Dit zal de laatste wel zijn. Alleen de vorm van de cleat is hetzelde... had liever is als van North gezien... Denk wel dat het nu kunsstof is geworden ipv metaal. De handle heeft een mini cleat om 'm aan de lijn te bevestigen. Ben benieuwd hoe goed dat blijft zitten Smiley


http://vimeo.com/78881372
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #91 November 29, 2013, 06:42:35
edit2Rapporteer  
Nu ook in het rood Grin

nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #92 November 29, 2013, 10:07:35
edit2Rapporteer  
Nu ook in het rood Grin



mss toch een 7 aanschaffen in het rood Smiley, persoonlijke meer mijn ding dan die zwart-blauwe
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #93 December 31, 2013, 15:08:13
edit2Rapporteer  
2 dagen geleden de element v2 uiteindelijk toch maar besteld. De 13 in het zwart blauw en uiteraard ook met de v2 bar.

Nu is op dit moment het eu warehouse gesloten tot 2 januari, dus ben benieuwd wanneer de kite komt.  Iemand die iets zinnigs kan zeggen over de levertijd normaal gesproken? Op de website hebben ze het over 3 tot 14 dagen, dus dat zegt nog niets Tongue
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #94 December 31, 2013, 16:17:06
edit2Rapporteer  
Normaal zou het binnen 3 dagen wel binnen kunnen zijn hoor. Gaat best snel.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #95 Maart 20, 2014, 17:20:25
edit2Rapporteer  
vraagje:
kan je de element v2 ook op de v1 bar vliegen. de belastingdienst betaald goed dit jaar en wil nog wel iets over hebben voor me vakantie XD
hoef dan niet gelijk een nieuwe bar heb er 1 die nog practisch nieuw is...
om dan gelijk een nieuwe te kopen..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #96 Maart 20, 2014, 20:15:31
edit2Rapporteer  
vraagje:
kan je de element v2 ook op de v1 bar vliegen. de belastingdienst betaald goed dit jaar en wil nog wel iets over hebben voor me vakantie XD
hoef dan niet gelijk een nieuwe bar heb er 1 die nog practisch nieuw is...
om dan gelijk een nieuwe te kopen..

Dat kan gewoon. Alleen even rekening houden met de bijna suicide safety, maar in geval van nood heb je de flag-it handle.

Ik zou wel de V2 aanraden, echt een verbetering op alle punten.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #97 Maart 24, 2014, 15:49:01
edit2Rapporteer  
Ik heb inmiddels een aantal keer met de 13m gevaren en moet zeggen dat hij prima bevalt. Had iets meer low-end gehoopt, maar ben tevreden met de kite.

Ik ben nu op zoek naar een kleine kite voor erbij. Ik zit te denken aan een 9m element of een 8m nitro. De nitro krijgt de zelfde low-end opgegeven op de site van switch, maar gevoelsmatig is dat gat wel erg groot met de 13m element.

Voor de nitro wordt wel een veel grotere windrange opgegeven, waardoor ik in theorie dus vaker kan varen / minder kites nog heb. Klopt dit een beetje met de praktijk of zijn de windranges van de element realistischer?

Mijn huidige niveau is: kan hoogte houden en een beetje winnen bij voldoende wind, kan meestal keren zonder te crashen en wil gaan beginnen met springen. Mijn doel met kiten is vooral hoog en ver te leren springen en een beetje lol maken in de golven (geen surfboard ambities voorlopig), de nitro lijkt hier prima bij aan te sluiten.

Wie kan mij wat zinnig advies geven? Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #98 Maart 24, 2014, 16:05:55
edit2Rapporteer  
Ik vind de opgegeven ranges op de Switch site een beetje voorzichtig. Ze hebben de ranges aangepast bij het overgaan van de oude naar de nieuwe site.

De Element V2 9m bijvoorbeeld gaat maar tot 28 knopen, terwijl het op de oude site nog 33 was. Nu is het zo dat 33 wel aanpoten is, maar het is echt wel te doen.

De V2 11m gaat pas vanaf 14 knopen, terwijl de low end beter is dan de V1, en die vanaf 13 knopen al ging. 

Ik merk tussen m'n V1 11m en V2 9m maar een paar knoopjes verschil in de lowend. Met surfboard kan ik de 9m vanaf 15-16 knoopjes al prima varen.

De Nitro is de kite die je moet hebben voor hoge sprongen met veel hangtime. De drift schijnt nog redelijk te zijn. Als je op een gegeven moment wilt gaan beginnen met uithaken of kiteloops, dan zou ik wel voor een Element gaan. Veel betere slack, en vergevingsgezinder met loops. De 9 sluit prima aan op de 13 overigens. En goed gepowered springt die ook erg makkelijk hoog Wink 

Element 9m en Nitro 8m zijn vergelijkbaar in de lowend.

Uit eigen ervaring kan ik trouwens zeggen dat het niet handig is om telkens over te stappen tussen 2 verschillende types kites. Je moet toch elke keer weer een omschakeling maken.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #99 Maart 24, 2014, 16:06:09
edit2Rapporteer  
Element 9M sluit denk ik prima aan op je 13. Ik heb zelf 11M en 7M. Ik ervaar geen gat, het overlapt elkaar prima. Ik vaar de 11M tot een knoopje of 25 en pak daarna mij 7M. Dus met een 13M en 9M combo zit je prima.

Ik zou geen nitro nemen. De Element leert je beter springen en is geschikter voor in de golven. De nitro daarentegen springt beter, maar dat heeft niet zoveel meer met jouw techniek te maken als meer met de enorme hangtime en lift die de kite heeft. Daarnaast zou ik als gevorderde beginner niet voor 2 verschillende kites kiezen. De eigenschappen verschillen te veel om makkelijk van de ene naar de andere over te gaan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.