Natuurgebied strand Slufter = OFF LIMIT

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #75 Augustus 18, 2013, 22:39:07
edit2Rapporteer  
Bij Playa waren er zo een stuk of 20 in het natuurgebied daarentegen...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #76 Augustus 18, 2013, 23:41:44
edit2Rapporteer  
Bij Playa waren er zo een stuk of 20 in het natuurgebied daarentegen...
zucht.... toevallig zwarte wainman kites en duitstalig?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #77 Augustus 18, 2013, 23:46:19
edit2Rapporteer  
Bouw een kitehelm met blauwe zwaailamp en sirene en laat per tourbeurt de locals de grens bewaken... Zodra een kiter (bijna) de grenzen met voeten treed lamp en sirene aan en er opaf!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #78 Augustus 19, 2013, 00:26:28
edit2Rapporteer  
Bij Playa waren er zo een stuk of 20 in het natuurgebied daarentegen...
zucht.... toevallig zwarte wainman kites en duitstalig?

Weet ik niet zeker.

Sowieso waren er veel Duitsers....inclusief het nationale uniform en de gedragscode.

2 Keer op het water een kite opgevist waar door de lijnen van gevaren was, nog een keer een kite op het strand mogen helpen omdat een stuurlijn door de bridle heen zat...

Zag nog iemand met een water relaunch helpen door de trailing edge vast te houden :')

Zag ook dat veel mensen moeilijk of niet konden relaunchen omdat de kite veel te zacht opgepompt was... is ze dat nooit geleerd ofzo? Of is het luiheid? Ik weet het niet...

Volgende keer neem ik een stoel en voetenbankje mee en een koelbox Grin
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #79 Augustus 19, 2013, 09:49:24
edit2Rapporteer  
Autostrand gisteren errug veel kiters in hetzelfde natuurgebied gezien. En als ergens het natuurgebied goed is aangegeven is het wel op het autostrand met enorme houten palen en een boeienrij. Maar desondanks een stuk of 10 gezien (of waren het er meer? Zeker niet minder!), en toen werd het al rustiger. Ook windsurfers trouwens..

Geen verkeerd idee om ook op de looproute naar het autostrand van die borden op te hangen. Dan hebben mensen zeker 15 minuten de tijd om in hun geheugen op te nemen dat het natuurgebied verboden terrein is.. Misschien zelfs op het water op alle houten palen een groot bord waarop duidelijk is dat na de palen een kitesurfverbod geldt...

Sowiezo weer veel prutsers aan de gang gezien. Kites rolden over het strand terwijl de eigenaren buikschuvend, aan de bar trekkend, de kite tot stilstand probeerden te krijgen. Oefenen vlak tegen het strand aan, wat dus er voor zorgde dat er flink gebukt moest worden door de badgasten en overige kitesurfers om lijnen te ontwijken, kites die op het zand crashen, etc.

De vreemdste capriolen weer gezien, en ik vermoed daardoor ook erg veel in het natuurgebied! Lekker rustig met al die scholen en drukte, maar simpelweg veboden.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #80 Augustus 19, 2013, 10:16:07
edit2Rapporteer  
Is het onwil of bewust gedrag dat de mensen in de natuurgebieden kiten?

Als proef zou het een leuk idee zijn als de NKV samen met de handhavers een dag posten (onzichtbaar) en boetes uitdelen (sorry)! En een dag zichtbaar posten met uniform handhavers/politie en dan kijken of het aantal overtreders net zo groot is?

Ik vermoed dat op dag 2 er minder overtreders zijn en de mensen ineens wel de regels kennen. Het zogenaamde flitspalen effect? En anders vaste camera's neerzetten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #81 Augustus 19, 2013, 10:50:56
edit2Rapporteer  
Is het onwil of bewust gedrag dat de mensen in de natuurgebieden kiten?

Als proef zou het een leuk idee zijn als de NKV samen met de handhavers een dag posten (onzichtbaar) en boetes uitdelen (sorry)! En een dag zichtbaar posten met uniform handhavers/politie en dan kijken of het aantal overtreders net zo groot is?

Ik vermoed dat op dag 2 er minder overtreders zijn en de mensen ineens wel de regels kennen. Het zogenaamde flitspalen effect? En anders vaste camera's neerzetten.

je loopt achter de feiten aan... vorig seizoen kwamen ze met cross motoren en Jetski's achter je aan en schreven ook wat weg... nu vinden ze dat niet meer interressat ze hebben het zichzelf makkelijker gemaakt, ze hebben het balletje bij ons neer gelegd. of wij zorgen er voor dat het vogel gebied kiter vrij blijft of ze sluiten het autostrand. simpeler kan ik hst niet uit leggen. er staan mooie borden dus...
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #82 Augustus 19, 2013, 11:54:17
edit2Rapporteer  
Is het onwil of bewust gedrag dat de mensen in de natuurgebieden kiten?

Als proef zou het een leuk idee zijn als de NKV samen met de handhavers een dag posten (onzichtbaar) en boetes uitdelen (sorry)! En een dag zichtbaar posten met uniform handhavers/politie en dan kijken of het aantal overtreders net zo groot is?

Ik vermoed dat op dag 2 er minder overtreders zijn en de mensen ineens wel de regels kennen. Het zogenaamde flitspalen effect? En anders vaste camera's neerzetten.

je loopt achter de feiten aan... vorig seizoen kwamen ze met cross motoren en Jetski's achter je aan en schreven ook wat weg... nu vinden ze dat niet meer interressat ze hebben het zichzelf makkelijker gemaakt, ze hebben het balletje bij ons neer gelegd. of wij zorgen er voor dat het vogel gebied kiter vrij blijft of ze sluiten het autostrand. simpeler kan ik hst niet uit leggen. er staan mooie borden dus...

Hoe hoog is de boete? Wellicht schrik dat af als dat bij de stickers en de borden wordt gezet. Maar voor nu is het dus aan de locals en het forum om voor te lichten. Moeilijke taak met alle buitenlanders op de spots. Al is het bord internationaal. Ikzelf zal ook mensen aanspreken.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #83 Augustus 19, 2013, 12:12:19
edit2Rapporteer  
Gisteren was het inderdaad lekker druk in het vogelgebied autostrand.Vooral veel buitenlanders die geen idee hebben dat het verboden is. Opzich niet zo gek aangezien het slecht staat aangegeven. Als het echt.zo.n groot probleem is mag het nkv wel is een keer goed rond de tafel met natuurbeheer om een oplossing te zoeken. Ik zeg een universeel teken op de palen (grafisch) zodat het gelijk duidelijk is dat er niet gekite mag worden.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #84 Augustus 19, 2013, 12:31:39
edit2Rapporteer  
Is het onwil of bewust gedrag dat de mensen in de natuurgebieden kiten?

Als proef zou het een leuk idee zijn als de NKV samen met de handhavers een dag posten (onzichtbaar) en boetes uitdelen (sorry)! En een dag zichtbaar posten met uniform handhavers/politie en dan kijken of het aantal overtreders net zo groot is?

Ik vermoed dat op dag 2 er minder overtreders zijn en de mensen ineens wel de regels kennen. Het zogenaamde flitspalen effect? En anders vaste camera's neerzetten.

je loopt achter de feiten aan... vorig seizoen kwamen ze met cross motoren en Jetski's achter je aan en schreven ook wat weg... nu vinden ze dat niet meer interressat ze hebben het zichzelf makkelijker gemaakt, ze hebben het balletje bij ons neer gelegd. of wij zorgen er voor dat het vogel gebied kiter vrij blijft of ze sluiten het autostrand. simpeler kan ik hst niet uit leggen. er staan mooie borden dus...

Hoe hoog is de boete? Wellicht schrik dat af als dat bij de stickers en de borden wordt gezet. Maar voor nu is het dus aan de locals en het forum om voor te lichten. Moeilijke taak met alle buitenlanders op de spots. Al is het bord internationaal. Ikzelf zal ook mensen aanspreken
Echt... 220 euro was het... maar ook dat mocht niet baten... soms werden er echte razzia's gehouden. of we trappen ze er zelf uit of ze trappen ons van heel het autostrand ( geldt ook voor slufter). Dit is al jaren aan de gang en elk jaar komen er weer nieuwe mensen die denken het te kunnen veranderen en mensen die het geen reet interesseert en vrolijk verder het natuurgebied in gaan... geloof me er zijn hier paginas over geschreven en sommigen hebben er over vergaderd tot dat ze n ons wogen... de overheid heeft elders zijn prioriteiten.
feddomw
Gast
Antwoord #85 Augustus 19, 2013, 12:58:54
edit2Rapporteer  
Vandaag gespot...  Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #86 Augustus 19, 2013, 13:09:43
edit2Rapporteer  
Vandaag gespot...  Grin
nou is wassenaar ook ontdenkt. gelijk de banden leeg laten lopen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #87 Augustus 19, 2013, 13:18:39
edit2Rapporteer  
Ah, staat Oostvoorne nu ook al op de tocht vanwege overtreders? Dan moeten we daar ook zo snel mogelijk een offensief beginnen! (en dan beginnen met de kitescholen uit het wegvaargebied te houden)
feddomw
Gast
Antwoord #88 Augustus 19, 2013, 13:38:42
edit2Rapporteer  
Vandaag gespot...  Grin
nou is wassenaar ook ontdenkt. gelijk de banden leeg laten lopen.

Nee, dit is op de grens Zeeland / Z Holland.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #89 Augustus 19, 2013, 17:55:56
edit2Rapporteer  
Geen gek idee!
Een bord zoals deze (en dan met een doorsnede van minstens 50 cm) op al die palen moet toch wel duidelijk zijn lijkt me! Anders op de Slufter ook maar palen en die borden erop (maar ballenlijn vind ik veiliger)...


Gisteren was het inderdaad lekker druk in het vogelgebied autostrand.Vooral veel buitenlanders die geen idee hebben dat het verboden is. Opzich niet zo gek aangezien het slecht staat aangegeven. Als het echt.zo.n groot probleem is mag het nkv wel is een keer goed rond de tafel met natuurbeheer om een oplossing te zoeken. Ik zeg een universeel teken op de palen (grafisch) zodat het gelijk duidelijk is dat er niet gekite mag worden.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #90 Augustus 19, 2013, 18:13:21
edit2Rapporteer  
Ik ben groot voorstander van zulke borden op de palen. Op de paal zelf staat ook al een bordje met verboden toegang maar die is amper te zien. Zeker voor beginners die alleen maar naar hun board of kite kijken. Duitsers zien het ook lastig met hunmzonnenbril op. Als je dit symbol ook als sticker maakt kunnen er ook een paar op de boeien geplakt worden
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #91 Augustus 19, 2013, 18:37:32
edit2Rapporteer  
Die borden op de boeien is zeker een perfecte oplossing!
feddomw
Gast
Antwoord #92 Augustus 19, 2013, 18:48:21
edit2Rapporteer  
Ik snap het plaatje niet: verboden voor kiters op waveboards? En geldt dat alleen voor strapless of ook met straps? Of alleen met golven, zoals je op de sticker ziet?  Grin
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #93 Augustus 19, 2013, 18:59:23
edit2Rapporteer  
Ja precies zo'n plaat/bord is perfect! alleen nu nog een diagonaal rode dikke streep er door (( dan snapt Feddomwn m ook hahha ;D
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #94 Augustus 19, 2013, 19:26:53
edit2Rapporteer  
Kunnen we voor Feddomw er niet een bordje onder hangen dat het ook voor andere kleuren kites en kiters geldt.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #95 Augustus 19, 2013, 19:28:32
edit2Rapporteer  
En dan nog een blauw zwaailicht op zonnencellen op de paal. Of schrikt dat de vogels af?
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #96 Augustus 19, 2013, 19:37:50
edit2Rapporteer  
Toen ik gisteren terugliep zag ik zelfs iemand starten in het natuurgebied. 3 meter achter een paal met vermelding natuurgebied. Ik was te ver af, om haar terug te kunnen halen.
Ik ben bang dat borden niet helpt. Ik sprak zelfs een gast (indo op leeftijd met zwemvest), die klaagde over de vlagerige wind achter in het natuurgebied. Vroeg hem toen, of hij wist dat je daar niet mag komen. Ja, dat wist hij wel. Mijn mond viel open.
Ik heb toen gewezen op de consequenties voor hem (financieel) en voor alle kiters (sluiting spot). Kreeg niet echt de indruk, dat hij het de volgende keer anders gaat doen.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #97 Augustus 19, 2013, 19:44:34
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een goed werkende luchtbuks, misschien die gasten hun kite uit de lucht schieten als ze het gebied blijven invaren!

Nee gekheid natuurlijk, wat wel heel goed werkt zijn die twee enthousiaste gasten gisteren op het Slufterstrand die iedereen bij aankomst aanspraken dat je niet voorbij de boeien mag. TOP jongens!!!
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #98 Augustus 19, 2013, 19:55:51
edit2Rapporteer  
Kunnen we niet een paar leuke dames in bikini rond laten lopen met de flyers. Wedden dat iedereen ze serieus bestudeert!

De flyers, bedoel ik.
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #99 Augustus 19, 2013, 21:05:54
edit2Rapporteer  
Hahahahahaha jij heb gisteren inspiratie opgedaan op de Sluftert !!! :P
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.