Vermiste kiters Slufter gevonden, wat ging er mis?

DM2008

Berichten: 913
Antwoord #100 April 15, 2014, 16:30:59
edit2Rapporteer  
[off-topic]

Rustig aan Nature, de knipoog-smiley stond er met een reden: geintje. De jongen in kwestie werd opgelaten door een vriend die het ook niet helemaal door leek te hebben. Na actie 1 hebben we hem geadviseerd vanuit het water de Kite te starten, dat ging beter tot'ie de Kite bijna op iemand liet crashen. We adviseren beginnende kiters om de Kite te kopen waarmee ze gelest hebben dus zo vreemd is die aanname ook weer niet. En verder, nogmaals: geintje, no harm intended.

[/off-topic]
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #101 April 15, 2014, 16:40:20
edit2Rapporteer  
No worries! Smiley

De ex lessert van mij die dat doet krijgt een klap op zn kop >.<   zeker op Fluid beach  Gnif Gnif
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #102 April 15, 2014, 17:04:33
edit2Rapporteer  
Wim, Rob, jullie krijgen van mij een hele hele dikke knuffel  InLove

Ik hoop dat jullie zo n lekker warme turkse sauna gaan bezoeken om die barre tocht weg te spoelen.
Jullie stelen de show doordat je eindelijk laat zien dat dit de beste kan overkomen. Top!

Ongelukken zitten altijd in een klein (onberekenbaar) hoekje.
Dit heeft jullie redder nog verteld:
http://www.l1.nl/audio/geredde-kitesurfer-edward-zwitser-van-reddingsmaatschappij-15-apr-2014

ENJOY!  ThumpsUp
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #103 April 15, 2014, 17:07:04
edit2Rapporteer  
http://www.l1.nl/nieuws/251349-maastrichtse-kitesurfer-had-hoop-al-opgegeven
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #104 April 15, 2014, 18:07:10
edit2Rapporteer  


Bedankt voor het posten.  ThumpsUp

Mooi dat Wim weer kan reageren, op de site staat dat Wim een technisch defect had. Ik benieuwd wat er echt is gebeurd.
KNRM

Berichten: 13
Antwoord #105 April 15, 2014, 18:12:10
edit2Rapporteer  
Iedereen heel erg bedankt voor de vele berichten! Deze zullen wij doorzetten naar de vrijwilligers van betreffende reddingstation. Uiteraard kunnen jullie de betreffende reddingstations ook zelf bedanken  Wink

KNRM reddingstation Ouddorp:
https://www.facebook.com/pages/KNRM-Ouddorp/204747139645589?ref=ts&fref=ts


KNRM reddingstation Stellendam: https://www.facebook.com/KNRMStellendam?fref=ts

KNRM reddingstation Hoek van Holland: https://www.facebook.com/KnrmStationHoekVanHolland?fref=ts

Nu viel het ons op dat er wat onduidelijkheid bestaat over de Search And Rescue(SAR) helikopter. Deze staan zowel in België als in Nederland en zijn van Noordzee Helikopters Vlaanderen. http://nhv.be/company.aspx
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #106 April 15, 2014, 18:14:56
edit2Rapporteer  
Iedereen heel erg bedankt voor de vele berichten! Deze zullen wij doorzetten naar de vrijwilligers van betreffende reddingstation. Uiteraard kunnen jullie de betreffende reddingstations ook zelf bedanken  Wink

KNRM reddingstation Ouddorp: https://www.facebook.com/pages/KNRM-Ouddorp/204747139645589?ref=ts&fref=ts

KNRM reddingstation Stellendam: https://www.facebook.com/KNRMStellendam?fref=ts

KNRM reddingstation Hoek van Holland: https://www.facebook.com/KnrmStationHoekVanHolland?fref=ts

Nu viel het ons op dat er wat onduidelijkheid bestaat over de Search And Rescue(SAR) helikopter. Deze staan zowel in België als in Nederland en zijn van Noordzee Helikopters Vlaanderen. http://nhv.be/company.aspx<


Goed dat jullie hier meelezen! Hopelijk doen beide mannen ook nog hun verhaal hier zodat we er wijzer uit kunnen worden voor de toekomst.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #107 April 15, 2014, 18:23:35
edit2Rapporteer  
Vanavond ook aandacht voor dit onderwerp in hart van Nederland en bij P&W
feddomw
Gast
Antwoord #108 April 15, 2014, 18:45:41
edit2Rapporteer  
WimT bij P&W. Ik ga alvast de popcorn maken.  schater

Zonder dollen: mooi dat alles goed os gekomen, maar ik eis hier wel een gedetailleerd verslag.
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #109 April 15, 2014, 18:50:49
edit2Rapporteer  
Pfoe wat een situatie. EN wat heeft de ander geluk gehad met de vermissing van de ander!

Ps. de mannen zijn naar alle waarschijnlijkheid om 16:30 vermist geraakt en niet om 17:44...
Luxaflex

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #110 April 15, 2014, 18:52:10
edit2Rapporteer  
Mooi dat het goed afgelopen is, maar het is toch ook gewoon zwaar link om met deze windrichting te gaan kiten op de Maasvlakte?
Ben zelf ervaren windsurfer en beginnend kitesurfer en kan ook echt al helemaal niet begrijpen dat beginners op de Maasvlakte gaan oefenen. En dan ook nog met deze wind(richting). Dan spoor je toch totaal niet? Ga dan lekker oefenen op het Autostrand. Maar ja, te lui om een stukje te lopen blijkbaar. Mij zien ze voorlopig niet op de mv tot ik alles 100 % onder controle heb..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #111 April 15, 2014, 19:40:33
edit2Rapporteer  
Super dat interview met een van de redders!

Wat een mirakel dat Rob en Wimt dit na kunnen vertellen, godzijdank!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #112 April 15, 2014, 19:49:34
edit2Rapporteer  
Pfff wat een verhaal dit zeg!!  Ben blij dat het voor allebei goed is afgelopen.   Wim, als ik je weer zie krijg je een knal voor je harses en daarna een knuffel!  Grin
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #113 April 15, 2014, 20:00:59
edit2Rapporteer  
Zo mannen, jullie hebben behoorlijk veel geluk gehad!

Als je zo ver uit de kust ligt, in die wind dat je de kant amper kan zien, hoe richt je, jezelf dan ergens op?
Daarnaast waren jullie al kite/board loos. Dit moet een heftig moment geweest zijn. Als je board aanspoelt door de stroming, waar was je zelf dan?

Kan me niet inbeelden wat er in jullie hoofd omging als je al 2-4 uur in het water ligt te dobberen en je ziet het donker worden. Dan zal je heel gelukkig zijn als je plots die schepen en een heli ziet!

Welkom terug gasten!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #114 April 15, 2014, 20:12:49
edit2Rapporteer  
Beiden zijn hier door het oog van de naald gekropen. Top prestatie van de KNRM! Het had ook heel anders kunnen aflopen...

Hopelijk trekken hier een heleboel mensen lering van.

Dude from the 60's

Berichten: 27
Antwoord #115 April 15, 2014, 20:34:59
edit2Rapporteer  
Niemand neemt bewust een risico waarbij je het leven kan verliezen als je aan het leven gehecht bent. Denk ik.
Iedereen neemt risico's en mannen meer dan vrouwen. We doen dit omdat we de risico's altijd onderschatten en onze capaciteiten en vaardigheden overschatten. De uitzonderingen daar gelaten. Daarom komen mensen in moeilijkheden. Mensen zoals jij
en ik. Daarom moet je dus niet oordelen over een ander vooraleerst je zelf zonder fouten bent. (Dat is eigenlijk een bijbels citaat uit de mond van een infidel als ik). Daarom vervult het mij zo van vreugd dat de mannen RG en WT gered zijn. Hulde aan de goede en verstandige mannen van de KNRM.( zeker ook in hun uitspraken).


Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #116 April 15, 2014, 20:41:15
edit2Rapporteer  
Sterkte heren ThumpsUp ThumpsUp

En hulde voor de KNRM  ThumpsUp ThumpsUp
Topprestatie!!!
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #117 April 15, 2014, 21:04:17
edit2Rapporteer  
Wat een bizar verhaal zeg. Sterkte heren!

Is er al bekend of Rob ook actief is hier op het forum, zo ja onder welke naam?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #118 April 15, 2014, 21:05:43
edit2Rapporteer  
My worst nightmare  Shocked ,die gasten zijn echt door het oog van de naald gekropen als je naar de stand van de zon kijkt. Was gister een kwartiertje mijn board kwijt op Ijmuiden,was het toen al aardig zat dat gedobber in het water.Kan je nagaan 4,5 uur ...ongelooflijk   Roll Eyes
Wat een geluk en wat een prestatie  van de KNRM  Joepie YeSS Joepie
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #119 April 15, 2014, 21:07:24
edit2Rapporteer  
Wat gebeurd is met die 2 kiters had iedereen kunnen overkomen die op dat moment op MV of Slufter (behoudens poeltje) aan het kiten was. Vrij onverantwoord om met N of NW daar te gaan kiten.

Ik vroeg eergister op dit forum : "Ben nog nooit op Slufter geweest met noordwesten wind, maar is dat niet "aflandig" (in de zin van dat Ouddorp een eind drijven is) ?"

Kreeg als antwoord van een moderator : "NW is daar aan de zeekant wel te doen, maar wel oppassen wanneer het getij opkomt of zakt voor forse stroming".

Als je de situatie goed kent daar dan is het dus gewoon een NO-GO met NW, en niet alleen vanwege de stroming. Ik neem de moderator verder niks kwalijk, want uiteindelijk is kiten eigen verantwoordelijkheid, maar haal aub windrichting NW weg bij spot Slufter. Door de inham autostrand/Rockanje/Stellendam is het in feite aflandig, en dus een NO-GO.

In ieder geval goed dat het zo is afgelopen voor de 2 kiters en hun families e.d..
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #120 April 15, 2014, 21:13:39
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal. Heb het net ook op Hart van Nederland gezien. Ben ook benieuwd naar het verhaal van Wim en Rob. Wimt kennende zal hij wel met een heel verhaal komen.
Zo'n verhaal zet je toch aan het denken. Veel kiters waaronder ik zelf gaan vaak alleen varen en als er dan wat gebeurd dan is het al te laat als je gemist wordt.
Ga je alleen zoek dan altijd een plek op met meerdere kiters en ga niet te ver de zee op en ga nooi en te nimmer het water op met aflandige wind.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #121 April 15, 2014, 21:16:06
edit2Rapporteer  
Zojuist heeft de knrb er een nieuwe donateur bij gekregen.

Als je zo met je neus op de feiten wordt gedrukt, besef je pas wat voor een fantastisch werk ze doen

Hulde mannen en vrouwen vd KNRM
Ard

Berichten: 40
Antwoord #122 April 15, 2014, 21:20:06
edit2Rapporteer  
Ook van mij dikke kudos voor de KNRM ThumpsUp En wat een heerlijk genuanceerde reactie van één van de redders op L1.  De donateursacceptgiro ligt hier al een tijdje naast mijn computer om ingevuld te worden. Zojuist gedaan!

WimT redde me drie weken geleden 's ochtends vroeg van een ander soort emergency (met een pakje zakdoekjes) dus wie ben ik om commentaar te leveren. Lips Sealed

Ik ben blij dat beiden het er ogenschijnlijk goed van af hebben afgebracht en hoop dat geen van ons allen in een dergelijke kitemare terecht zal komen. Verder hoop ik ook op een genuanceerde reactie bij P&W.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #123 April 15, 2014, 21:35:07
edit2Rapporteer  
Zie ook  filmpje en interviews met reddingsbrigade op rijnmond nieuws

http://www.rijnmond.nl/programmas/rijnmond-nieuws
joosie

Berichten: 967
Antwoord #124 April 15, 2014, 21:54:51
edit2Rapporteer  
zo daar wordt je wel ff stil van...... Shocked
gelukkig hebben ze het overleeft, met een enorme dank aan de KNRM, top prestatie  ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.