veiligheids voorstel

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #25 April 21, 2014, 11:11:17
edit2Rapporteer  
Is maar net hoe je het ziet.

Heb de KNRM gemaild, over de voor en tegen van de systemen, meld ik nog.

Zelf denk ik nu: electronisch, maar dan komt wel meteen de KNRM, dat wil je ook niet altijd. Laatst was ook een kiter gespot, door het KNRM, gaf aan dat het wel ok was, maar later was hulp toch nodig.
Ik begrijp hem wel, ook ik dacht na een paar uur zelfs, dat het wel ok zou komen.
De vuurpijl is een mooie tussen stap, kunne medekiters je nog redden. Maarja, als ze het zien, zeer de vraag blijkbaar.

Dus, electronisch en vuurpijl, en stroboscoop,  Dit allemaal is het beste,  maak een vakje op je trapeze bij de schoenmaker, gooi daar die boel in, e dan scheelt het heel veel.

Rom Rodeo: jij zit meestal in dat poeltje, dus dan is wegdrijven niet zo waarschijnlijk.
Dat is dus minder risico, maar kite loopen, ook in de meest vlagerige ruwe omstandigheden, kan minstens zoveel risico opleveren. Breek je daarbij een been, dan drijf daarmee ook zo buitengaats.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #26 April 21, 2014, 16:45:04
edit2Rapporteer  
wat is er mis mee om in een poeltje te kiten Wim ?  ieder zijn meug om te kiten waar hij of zij wil

De natuur is grillig en als mens ben je niets anders als een speelbal in zijn speeltuin.
Zoals velen al hebben moge ondervinden en waar menige de ultieme prijs met hun leven voor hebben moeten betalen.

Electronische of andere maatregelen zijn leuk, vraag blijft werken deze altijd? dat antwoord zal geen 100% van de tijd zijn. Je kan dus beter de vraag stellen hoe blijf ik zoveel mogelijk uit de problemen.

En dat houdt voor mij in terug vallen op gezond verstand helaas zijn daar ook gradaties in wat voor de 1 onverantwoord vind is voor een ander kinderspel. Het heeft geen enkele zin om elkander verwijten te maken, geniet van de sport en probeer want iets anders is het niet heel te blijven.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #27 April 21, 2014, 19:37:51
edit2Rapporteer  
Als het gaat om zichtbaarheid en drijfvermogen lijkt restube.eu mij een goed iets.
De kiters van coast2coast hadden ze ook bij ze.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #28 April 21, 2014, 20:17:31
edit2Rapporteer  
Is maar net hoe je het ziet.
Ron Rodeo: jij zit meestal in dat poeltje, dus dan is wegdrijven niet zo waarschijnlijk.
Dat is dus minder risico, maar kite loopen, ook in de meest vlagerige ruwe omstandigheden, kan minstens zoveel risico opleveren. Breek je daarbij een been, dan drijf daarmee ook zo buitengaats.

Klopt wederom niet wim, "wegdrijven" is een gevolg van...
Als ik ga kiteloopen in 6-7-8 bft beoordeel ik regelmatig of dit veilig kan, als de wind qua vlagerigheid niet toelaat (of drukte) dan doe ik het ook niet.  Ik vaar (in harde wind) altijd in opperste concentratie. Ik anticipeer op alles op mij heen, iets wat een ander niet ziet heb ik allang gezien. Ik voel mijn eigen lijf het beste, voelt het niet goed dan cruise ik alleen maar wat rond, bij wijze van spreken. Dit alles doe ik om alle risico's te beperken tot bijna 0. DAN ben je met je sport bezig , anders niet.

Kiteloopen is nu gewoon de shit, en iedereen die loopt boven de 5-6-7 mtr zal dat beamen, er gaat echt niets boven een perfecte kiteloop op grote hoogte vanuit vlak water met perfecte landing, das echt de ultieme kick, neemt niet weg dat ik ook golven erg leuk vindt maar ik zoek ze wel uit, daarbij zijn vaak de mooiste toch ook weer bij 6-7-8 bft te vinden op specifieke momenten tijdens de getijdenwisseling. En golven In de branding van 2,5-3 mtr. met daarachter deining van 4 a 5 mtr.  zijn mij echt niet onbekend. Dat is geen stoere praat maar ik neem alleen de suggestie weg die jij hebt dat ik altijd maar een poel bezig ben.

En het wegdrijven heb ik geen last van omdat ik (als ik de golven op zoek)  te allen tijde mijn locatie peilt tijdens het varen t.o.v. de kant, en al kom ik in de gevarenzone dan overschrijdt ik deze niet. Daarom heb ik ook nooit een fakkel of iets nodig. En dat zou iedereen dus moeten doen.
....walk in the park....

als jij en Rob dus alle onderstreepte zinnen had toegepast was al deze onzin niet nodig geweest, misschien begrijp je het nu.


Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #29 April 21, 2014, 20:33:35
edit2Rapporteer  
100% mee eens !
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 April 21, 2014, 21:29:34
edit2Rapporteer  
Ook 100% mee eens!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #31 April 21, 2014, 22:35:17
edit2Rapporteer  
Niet helemaal mee eens. Loopen is een adrenaline sport, waven is go with the flow.
Heb je echt wel ruw zien kiten
Guit

Berichten: 33
Antwoord #32 April 21, 2014, 22:54:03
edit2Rapporteer  
Beste Toon als jij nu eens begint je toon(tje) iets positiever te laten horen dan draagt dit misschien bij aan een waardevolle discussie mawhou nu ff jekop dicht of voeg iets toe wat bijdraagd aan dit geheel.
met vriendelijke groet
guido
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #33 April 21, 2014, 23:05:40
edit2Rapporteer  
jij snapt er weinig van Guit
ik ben niet negatief
Als er een ze KOP dicht moet houden is die Wimt het wel ,laat hij een voorbeeld nemen aan die andere kiter  die zegt er niet veel over en als hij wat zegt zijn het  alleen zinnige dingen .
En ik weet niet of je het meegekregen heb maar als die maat van Rob geen alarm had geslagen hadden ze die malloot nu nog niet gevonden dus laat hij nu niet zo stoer gaan doen hij heeft verdomd
veel mazzel gehad !
En verder moet jij gewoon goed lezen wat ik schrijf en dan commentaar geven , ik heb niets tegen Wim maar ik heb wel persoonlijk last van zijn media optreden
KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #34 April 22, 2014, 06:20:11
edit2Rapporteer  
Ik volg deze discussie met verbazing.
Volgens mij heeft iedereen allereerst de verantwoording voor zijn eigen veilgheid.
Dus gebruik je verstand. Ik snap niet dat je met aflandige wind 2km uit de kust bent, alleen nog wel, zonder communicatie middel.
Neem je bewust het besluit om jezelf in een dergelijk kwetsbare positive te brengen dan moet je ook bewust met de risico's omgaan. Koop een baken, als je dat activeert dan wordt er automatisch naar je gezocht. 350 eurie is goedkoper dan een zoekactie of begravenis (een no brainer dus). Een lampje werkt dan niet. Je gaat er dan vanuit dat er al iemand naar je zoekt. Ben je met 15knopen paralel aan het strand aan het cruisen dan heb je dat ding niet nodig.
Ik kite per definitie niet met aflandige wind. Ik sla wel eens een dagje over omdat het simpel weg te riskant is, meestal is de situatie dan sowieso zo slecht dat het een sessie behelpen wordt ipv kiten. Soms gewoon wat langer in de auto, etc.
We hebben allemaal het recht om te doen wat en hoe we dat willen. Tegelijk heb je ook de plicht om een ander niet met de gevolgen van jou keuzes op te zadelen. Rechten EN plichten dus.

Tot slot: risico's zijn er altijd dat is wat het juist leuk maakt (ga anders lekker punnikken!) maar je probeert ze te managen. Materiaal breuk, het weer etc. zijn nou eenmaal niet 100% te voorzien dus ik houdt iedereen altijd in de gaten en check of ze OK zijn, geef tips, breng het boardje wat wegdrijft terug, help met landen en starten en kom daar gerust even het water voor af etc. Ik hoop dat een ander dat ook voor mij doet als dat nodig is. Voor mij is dat de spirit van de kite sport.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #35 April 22, 2014, 10:18:40
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk, neem zowel pijl, baken, als stroboscoop
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.