Electrische handjes

Wimt

Berichten: 2498
Januari 04, 2015, 19:30:52
edit2Rapporteer  
Dmv 2 lion boormachine accu's,  en een silicone matje met 6 m draad erin,  zelf gemaakt,  inden. heb ik 2 uur lang echt warme handen. Die matjes zitten rond mijn onderarm,  in droogpak,  accu's zij  licht en hangen an de bretels,  zie selfie. Heb nog 2 sets in de auto,  zo verwisseld die accu's.
Accu kost 12 euro per stuk,  Cranenbroek.

Verder die winter werkhandschoenen,  6 euro,  makkelijk aan te trekke,  echt super grip,  rugzijde met zsilicone dicht gemaakt,  trekt ook makkelijk aan,  soms doe ik er nog normale werkhandschoenen erbij aan,  van die dunne eronder.

Op deze foto nog 7 vinnen,  laatst de middelste verlore,  toen waren er nog 6 :-)
De witte zijn eigenbouw,  epoxy /glasmat,  direct in board gegoten.
Board is epoxy,  surfboard,  heb ik al een jaar,  gekoc ht toen voor 100euro, lekker licht. Met action spuitbus groen/geel voor beter terugvinden.

Is een topic over zelfstarten.  Doe ik al 10 jaar dmv grote zandzak op  LE, werkt top.

Heb meer vinnen geplaatst om beter hoogte te lopen,   veel stroming vaak met zuidwind.
Heb ook op al mijn kites een meer voorlijk le punt gemaakt,  ook voor meer hoogtelopen,  en op alles 5de  lijn,  meer hoogte en veiligheid.

Droogpak is wel droog,  maar toch wel  condens,  dus i  de auto,  doe ik de rits los,  en stop mijnauto electrische kachel effe in mijn pak. Zie je het pak echt stomen: vocht van die pakken gaat nml can warm naar koud,  dus kleed je ook niet te koud i  zo'n pak,  want dan heb je wel minder transpiratie  ocht,  maar ook minder  vocht transport naar buiten.

 Voor koude handen heb ik van oud wetsuit,  2 polsmancheten genaaid,  van 20cm lengte,  helt ook goed
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Januari 04, 2015, 21:56:22
edit2Rapporteer  
lekker creatief bezig, he Wim.

kijk maar uit dat je niet geëlektrocuteerd wordt of een chemische reactie krijgt met al die batterijen op je lichaam ....
 Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Januari 04, 2015, 22:00:12
edit2Rapporteer  
Is  beveiligd,  elektronisch.
Waarom doe jij niet mijn zelf launchmethode,  je kent 'm. 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Januari 04, 2015, 22:19:27
edit2Rapporteer  
Is  beveiligd,  elektronisch.
Waarom doe jij niet mijn zelf launchmethode,  je kent 'm. 


omdat die van mij makkelijker en veiliger is en bovendien de mogelijkheid biedt tot selflanding .... logisch ...toch?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Januari 04, 2015, 23:04:07
edit2Rapporteer  
Ja,  je hebt gelijk denk ik,  ga het ook proberen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Januari 05, 2015, 00:02:09
edit2Rapporteer  
Wat voor electronische beveiliging beschik je over?
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #6 Januari 05, 2015, 00:19:20
edit2Rapporteer  
Als ik het zo zie zijn het beveiligde lithium cellen. Op de pluspool zit een circuit dat bij onder of overvoltage afslaat, en bij te hoge stromen.
Ik zou ze echter toch niet zomaar mee de zee in willen nemen, lithium cellen kunnen echt gevaarlijk zijn, zeker de cellen die gebruikt worden voor boormachines etc kunnen belachelijk hoge stromen leveren!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Januari 05, 2015, 07:55:25
edit2Rapporteer  
Als ik het zo zie zijn het beveiligde lithium cellen. Op de pluspool zit een circuit dat bij onder of overvoltage afslaat, en bij te hoge stromen.
Ik zou ze echter toch niet zomaar mee de zee in willen nemen, lithium cellen kunnen echt gevaarlijk zijn, zeker de cellen die gebruikt worden voor boormachines etc kunnen belachelijk hoge stromen leveren!

dat is wat ik ook dacht te zien... alleen had ik dit van wimt zelf willen horen. maargoed Wimt als je wilt eindigen als menig Boeing 787 Dreamliner be my guest. Ik vind je gewoon gevaarlijk bezig. Creatief en vindingrijk dat ben je maar ik heb te vaak hed idee dat je te weinig kaas hebt gegeten van de materie waar je mee bezig bent. Ik hoop echt van harte dat je oud en gelukkig wordt maar voorlopig ben je gewoon het voorbeeld van hoe het niet moet.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #8 Januari 05, 2015, 09:23:24
edit2Rapporteer  
Ben het stiekem wel met eagle eens dat het gevaarlijk is. Maar aan de andere kant. Als niemand die stap ooit durft te nemen door zelf te experimenteren wordt het waarschijnlijk nooit gedaan. Kijk naar de gebroeders wright Wink Die werden waarschijnlijk ook voor gek verklaard toen.

Het zou natuurlijk wel brilliant zijn als zoiets wordt uitgevonden. Mijn handen zijn mijn grootste probleem bij kiten met koud weer. De rest heb ik niet zo'n last van maar als de temperatuur onder de 13 graden zit dan heb ik al witte, bevroren vingertoppen. Helemaal als mijn handen nat zijn/worden.
Dat resulteert dan weer in gevoelloosheid. Dan kan ik er helemaal niets meer mee. Al van alles geprobeerd, maar nog niet echt een oplossing gevonden...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Januari 05, 2015, 10:35:41
edit2Rapporteer  
Aan de basis van transistor zitten 2 electroden,  zeewater ertussen en krijgt de basis zij  stroom
ronny

Berichten: 357
Antwoord #10 Januari 05, 2015, 10:37:43
edit2Rapporteer  
super goed idee! Ik zie dat het helaas nog niet op marktplaats verkocht wordt dus nog even een wintertje bikkelen en dan kan ik hem misschien ook bemachtigen.Smiley

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Januari 05, 2015, 12:35:24
edit2Rapporteer  
Aan de basis van transistor zitten 2 electroden,  zeewater ertussen en krijgt de basis zij  stroom

Spoon: chia zaad,  selderij,  Cheyene peper,  zelfhypnose (eft,  google),  Schussler zouten nr 8, hhyperventilatie (3 keer,  tot duizelig,  eerst naar zee lopen en handen daar in water,  daarna op auto kachel
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 Januari 05, 2015, 13:43:58
edit2Rapporteer  
Gewoon een te warm pak aan trekken met cap etc, dan ben je blij dat de handschoenen uit kunnen om nog een lichaamsdeel te hebben waar je je warmte kwijt kan. Wink

Zal alleen niet bij iedereen werken en onder de 6gr zijn handschoenen toch echt een must.


Mij niet gezien met accu's op je lichaam die genoeg energie bevatten voor wat flinke brandwonden bij kortsluiting.
ronny

Berichten: 357
Antwoord #13 Januari 05, 2015, 14:41:20
edit2Rapporteer  
vind ik leuk
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #14 Januari 05, 2015, 14:57:02
edit2Rapporteer  
ALs je slim ben wimt. En dat ben jij. Smiley  Zal ik een zwaailamp op je hoofd monteren. loser  Sluit deze aan op je accu en mocht je weer in de problemen komen op open zee dan doe je de zwaailamp aan .  ThumpsUp Zo kan de KNMR je al van ver af in zee zien liggen. 
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #15 Januari 05, 2015, 15:03:28
edit2Rapporteer  
Zwaailamp heb ik nog  niet,  wel knrm-gps,  7 vuurpijlen,  een kitemes,  en sinds kort een fluitje ook: advies van de duikshop,  kreeg ik gratis omdat ie medelijden met me had
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 Januari 05, 2015, 16:24:12
edit2Rapporteer  
Kunt ook voor een kite buddy zorgen en niet 2km de zee op varen met temperaturen onder de 15gr.

Gps kan kapot, vuurpijlen kunnen over het hoofd gezien worden of verkeerd geïnterpreteerd en een fluitje hoort al helemaal niemand als jij 2km uit de kust dobbert. Of je een tweede keer het geluk hebt dat je tegelijk met een ander ligt af te drijven waarvoor wel uitgerukt is betwijfel ik.
Xirix

Berichten: 30
Antwoord #17 Januari 05, 2015, 19:17:06
edit2Rapporteer  
Ik vaar nog steeds met Open Palm gloves van Mystic en heb nog geen last van koude handen gehad. Maar of deze voor een langer verblijf in open water geschikt zijn betwijfel ik.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #18 Januari 05, 2015, 21:34:32
edit2Rapporteer  
Ok Evan,  ik heb toen eenmalig gezondigd,  heb spijt,  trek me nu weer ter ug in mijn schulp,  laat weer niks can me horen dus,  want die boetedoening wil je graag,  en zet jij er ook maar weer een slotje op.
Vervolgens hoop ik dat ik intussen dement word,  want dat zou die repeterende opmerkingen opee ns weer interessant maken :-)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #19 Januari 05, 2015, 21:40:28
edit2Rapporteer  
Ik krijg gewoon de indruk dat je met al je veiligheidsfreubels een excuus zoekt om in jou ogen 'veilig' op open zee te kiten in je uppie. Maar zolang je niks aan de oorzaak doet zijn dat allemaal lapmiddelen die de kans op verzuipen een heel klein beetje kleiner maken.

Ik wil geen boetedoening, ik wil zien dat jij wat aan de oorzaak doet. Dus niet meer met side/sideoff in de winter gaan kiten moederziel alleen op een verlaten hoekje van een rustige spot.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 Januari 05, 2015, 21:56:20
edit2Rapporteer  
Zet er nou maar een slotje op,  want dit gaat weer dom escaleren 
Is trouwens off-topic,  zoals j ullie dat noemen
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #21 Januari 06, 2015, 11:37:05
edit2Rapporteer  
Al dat extra gewicht maakt de kans op verzuipen alleen maar groter..
Ganzebos

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #22 Januari 06, 2015, 14:45:58
edit2Rapporteer  
Als die batterijen kortsluiting maken en je gaat roken, ben je overdag wel meer zichtbaar voor de KNRM. S'nachts krijg je juist mooie vonken. Ik zie er wel iets in, Safety wise dan.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #23 Januari 06, 2015, 15:15:19
edit2Rapporteer  
Als die batterijen kortsluiting maken en je gaat roken, ben je overdag wel meer zichtbaar voor de KNRM. S'nachts krijg je juist mooie vonken. Ik zie er wel iets in, Safety wise dan.

dit noem ik nou "positief en constructief meedenken"....
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #24 Januari 06, 2015, 18:34:37
edit2Rapporteer  
Golfsurfers hebben dit soort pakken,  met lion batterij,  idem beveiligd. Al jaren,  nooit een rookpluim gezien :-)

Accu's wegen paar honderd gram.

Ik zeg het maar,  om maar "positief constructief mee te denken"  :-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.