Is maar net hoe je het ziet.
Ron Rodeo: jij zit meestal in dat poeltje, dus dan is wegdrijven niet zo waarschijnlijk.
Dat is dus minder risico, maar kite loopen, ook in de meest vlagerige ruwe omstandigheden, kan minstens zoveel risico opleveren. Breek je daarbij een been, dan drijf daarmee ook zo buitengaats.
Klopt wederom niet wim, "wegdrijven" is
een gevolg van...
Als ik ga kiteloopen in 6-7-8 bft
beoordeel ik regelmatig of dit veilig kan, als de wind qua vlagerigheid niet toelaat (of drukte) dan
doe ik het ook niet. Ik vaar (in harde wind) altijd in opperste
concentratie. Ik anticipeer op alles op mij heen, iets wat een ander niet ziet heb ik allang gezien. Ik voel mijn eigen lijf het beste, voelt het niet goed dan cruise ik alleen maar wat rond, bij wijze van spreken. Dit alles doe ik om
alle risico's te beperken tot bijna 0. DAN ben je met je sport bezig , anders niet.
Kiteloopen is nu gewoon de shit, en iedereen die loopt boven de 5-6-7 mtr zal dat beamen, er gaat echt niets boven een perfecte kiteloop op grote hoogte vanuit vlak water met perfecte landing, das echt de ultieme kick, neemt niet weg dat ik ook golven erg leuk vindt maar ik zoek ze wel uit, daarbij zijn vaak de mooiste toch ook weer bij 6-7-8 bft te vinden op specifieke momenten tijdens de getijdenwisseling. En golven In de branding van 2,5-3 mtr. met daarachter deining van 4 a 5 mtr. zijn mij echt niet onbekend. Dat is geen stoere praat maar ik neem alleen de suggestie weg die jij hebt dat ik altijd maar een poel bezig ben.
En het wegdrijven heb ik geen last van omdat ik (als ik de golven op zoek)
te allen tijde mijn locatie
peilt tijdens het varen t.o.v. de kant, en al kom ik in de gevarenzone dan
overschrijdt ik deze niet. Daarom heb ik ook nooit een fakkel of iets nodig. En dat zou iedereen dus moeten doen.
....walk in the park....
als jij en Rob dus alle onderstreepte zinnen had toegepast was al deze onzin niet nodig geweest, misschien begrijp je het nu.