[FAQ] Frequently Asked Questions

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
September 30, 2009, 18:06:11
edit2Rapporteer  
Hier de nieuwe FAQ, hij zal tussentijds aangevuld worden met de belangrijkste vragen Wink

* Hoe begin ik met kitesurfen?

* Waar kan ik lessen nemen?

* Op welke plekken mag er gekite worden?

* Hoe zit het met verzekeringen voor mijn spullen en mijzelf?

* Ik heb een garantiegeval, wat nu?

* Wat betekenen toch al die kitesurftermen?

* Waar zie ik hoe hard het gaat waaien of nu waait?


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 September 30, 2009, 18:07:37
edit2Rapporteer  
Hoe begin ik met kitesurfen?

Voor iedereen die wil beginnen met kitesurfen hebben wij een mooie uitleg gemaakt.

Kijk op deze pagina

Terug naar boven
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 September 30, 2009, 18:39:26
edit2Rapporteer  
Waar kan ik lessen nemen?

Er zijn veel verschillende kitescholen waar je lessen bij kan nemen.
Hier staan de meest bekende kitescholen.


Terug naar boven
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 September 30, 2009, 21:36:42
edit2Rapporteer  
Op welke plekken mag er gekite worden?

In Nederland mag je jammer genoeg niet overal kiten, veel mooie plekken zijn beschermd door 1 of andere natuurregel of andere regeltjes. Ga je daar wel kiten dan kan je een boete verwachten.

Hier staan de Kitespots in Nederland.


Terug naar boven
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 September 30, 2009, 21:46:18
edit2Rapporteer  
Hoe zit het met verzekeringen voor mijn spullen en mijzelf?

Ook voor kitesurfspullen zijn er verzekeringen. Wij raden wel aan om van die verzekeringen goed de voorwaarden te lezen. Spullen die niet achter slot en grendel zitten zal je nooit vergoed krijgen.

De volgende 2 verzekeringen zijn nu bekend:
Sportzeker
Funsportpolis

Tevens is het ook belangrijk dat je een extra persoonlijke verzekering neemt. Dit komt omdat veel van de verzekeraars niet uitkeren bij schade door extreme sporten. Een goed idee is om van het NKV lid te worden. Je word dan aangemeld bij het Watersportverbond en krijgt een extra WA verzekering.

Nederlandse Kitesurf Vereniging

Terug naar boven
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 September 30, 2009, 21:49:56
edit2Rapporteer  
Ik heb een garantiegeval, wat nu?

Garantie is een onderwerp wat iedere keer weer terugkomt.
Wettelijk ben je ( ook bij het kitesurfgebeuren) redelijk goed beschermd.
Klik hier   voor meer informatie.

Belangrijke items uit deze info:
Als consument heb je een overeenkomst met de winkelier en NIET met de importeur. Met eventuele boodschappen  "De importeur zegt ......"  heb je dus als consument helemaal niets te maken.

De eerste 6 maanden ligt de bewijslast geheel bij de leverancier. Jij hoeft in dat geval niet aan te tonen dat iets geheel buiten jouw schuld is gebeurd. De winkelier moet onomstotelijk aantonen dat jij schuld hebt.
Ook na deze 6 mnd heb je overigens recht op garantie.

Een ander belangrijk gegeven waar ook nog wel eens mee wordt gesjoemeld : Bij reparatie ( onder garantie) dient het product in de orginele staat te worden terug gebracht. Bij een scheur hoef je dus geen genoegen te nemen met het repareren van de scheur zelf. Het hele "paneel" wat gescheurd is dient dan te worden vervangen. Een nieuw product verliest dan ook niet meteen gigantisch veel 2e hands marktwaarde

Het is overigens wel aan te raden ( en wel zo netjes) dat je in geval van schade de leverancier / de shop eerst benaderd met je probleem voordat je zaken publiceert op het net. Bij directe publicatie creëer je snel een negatieve sfeer waardoor de "bereidwilligheid" van de leverancier om soepel mee te werken, overigens zeer terecht, snel minder wordt.

Hier vind u een topic over garantiegevallen.


Terug naar boven
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 September 30, 2009, 22:07:58
edit2Rapporteer  
Wat betekenen toch al die kitesurftermen?

In de kitesurfwereld gebruikt men veel vreemde woorden die je nergens anders hoort. Wij hebben daarvoor een mooi overzichtstopic gemaakt. Dat topic vind je hier.

Terug naar boven
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Oktober 02, 2009, 16:33:00
edit2Rapporteer  
Waar zie ik hoe hard het gaat waaien of nu waait?

Er zijn een aantal verschillende websites die een voorspelling doen van de wind. Let wel op dat die voorspellingen niet altijd uitkomen. Deze worden gemaakt door een geavanceerd weermodel dus vaak klopt het wel.

De meest belangrijke zijn:

Windfinder
Windguru

Vervolgens is het ook aan te raden om naar de weerwaarschuwingen van het KNMI te kijken.


Voor het actuele weer hebben we op kitehigh een duidelijk overzichtgemaakt: http://www.kitehigh.nl/weer


Terug naar boven
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.