Ongelukkige kiter Workum Overleden!!

Passie

Berichten: 3397
September 04, 2006, 03:34:23
edit2Rapporteer  
Posted: Sun Sep 03, 2006 20:24    Post subject: Re: Ongeluk Workum   

--------------------------------------------------------------------------------
Jongens na weer contact te hebben gehad met Daniel! De operatie is tot dusver geslaagd en hij is buiten levensgevaar. Hoe het er verder met hem voor staat zullen de volgende dagen uitwijzen!
_________________
Go big or go home!

bron: kitedudes

Hier het eerste topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18917.0.

Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #1 September 04, 2006, 03:48:26
edit2Rapporteer  
Top! nu hopen dat verder goed gaat.

Een dag als vandaag is kiten gekke werk en vragen naar problemen en de harde wind was drie dagen geleden goed "voorspeeld" en tocht zijn er mensen die nog denken ga tocht even kijken!

Ik weet zondag heb jij vrij maar als fout gaat neem je vrij voor de rest van je leven ,pas op en help elkaar.

Ciao
Harry ThumpsUp

 
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #2 September 04, 2006, 03:51:29
edit2Rapporteer  
Goed om te lezen en laten we hopen dat het verdere herstel voorspoedig verloopt. ThumpsUp

All the best!

Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #3 September 04, 2006, 03:52:28
edit2Rapporteer  
goed om te horen, veel sterkte bij het herstel!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #4 September 04, 2006, 03:52:33
edit2Rapporteer  
Mooi dat het de goede kant op gaat, dat scheeld veel.
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #5 September 04, 2006, 03:54:13
edit2Rapporteer  
Gelukkig............hopen dat hij spoedig hersteld.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 September 04, 2006, 03:57:53
edit2Rapporteer  
Pfffffffffff...............weer geluk, bij een ongeluk. Beterschap dude!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #7 September 04, 2006, 03:58:42
edit2Rapporteer  
all the best dude
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #8 September 04, 2006, 04:02:40
edit2Rapporteer  
goed om te horen dat het beter met hem gaat. Sterke met het herstel.
Wilco
Gast
Antwoord #9 September 04, 2006, 04:06:03
edit2Rapporteer  
Wat goed om te horen! Sterkte verder
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
Antwoord #10 September 04, 2006, 04:11:04
edit2Rapporteer  
Sterkte sterkte sterkte nu maar herstellen succes!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #11 September 04, 2006, 04:21:07
edit2Rapporteer  
Goed om te horen dat hij buiten levensgevaar is. Ik hoop dat hij geen blijvende schade aan zijn brein heeft en wens hem veel sterkte met het revalideren.

Ik heb vandaag ook gekite op Horst en vindt dat er bij veel kiters ook bewustzijn is om het veilig te houden en elkaar ook helpen. (Dat mag ook wel eens gezegd worden)

ps. Het merendeel van die bikers op de A28 miste duidelijk inzicht over de risico's van hun sport.
Wat 'n wauzen. Zeker net wedstrijdje gekeken in Assen
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #12 September 04, 2006, 04:24:50
edit2Rapporteer  
Beterschap en een spoedig gezond herstel.
Heb nog wat foto's gevonden op een forum.

http://fotos.kitedudes.nl/workum%203-9-2006%20(ongeluk)/

Tom

Berichten: 2890
Antwoord #13 September 04, 2006, 04:51:09
edit2Rapporteer  
griezelig dit .. ik heb ook al van die goeie herinneringen daar. Gelukkig gaat het beter met hem hopen dat er niks blijvends is
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #14 September 04, 2006, 06:19:54
edit2Rapporteer  
pfff gelukkig dat hij buiten levensgevaar is! Hopen dat hij er weer helemaal bovenop komt.
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #15 September 04, 2006, 06:34:15
edit2Rapporteer  
Sterkte!
ben vandaag ook nog even het water op geweest maar was er vrij snel weer van af want het was me toch een beetje te pittig.
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #16 September 04, 2006, 08:02:24
edit2Rapporteer  
Daniel
Guest

Posted: Mon Sep 04, 2006 0:30    Post subject: Re: Ongeluk Workum   

--------------------------------------------------------------------------------
Er valt op dit moment weinig te zeggen over de situatie. Echt rosekleurig is het niet hij ligt nu enigzins stabiel (wel in coma) op de intensive care in groningen. Afhankelijk van de eventuele complicaties die kunnen gaan komen is nog niet veel te zeggen over levensgevaar. Wat wel waarschijnlijk is is dat hij verlamt zal zijn aan zijn linkerkant van zijn lichaam mits er geen verdere complicaties optreden. ook is het nog niet zeker of andere gedeeltes van zijn hersenen zijn aangetast en andere factoren er zullen nog veel dagen/weken/maanden overheen gaan voordat we meer weten. ik wil niet teveel speculeren op dit moment is er weinig bekend en ik wil niet dat verkeerde verhalen de wereld in geholpen worden. voor mij is het allemaal moeilijk te relativeren ik blijf de aankomende dagen in groningen om te zien hoe het verder zal verlopen.

Op dit moment is het hopen en afwachten meer kan en wil ik er niet over zeggen op dit moment.

***********************************************************************************

Heb dit bericht getrokken van kitedudes.nl. Als je dit zo leest... bizar en veel te heftig... Hoop voor die jongen dat ie er nog vrij ongeschonden uit zal komen.
stanley at work
Gast
Antwoord #17 September 04, 2006, 14:06:20
edit2Rapporteer  
@ Harry,

wat die windvoorspelling ben ik het toch niet helemaal met je eens.
Voor de kust werd er dan wel een redelijke bak afgegeven voor het binnen land was dit toch echt minder. Windguru voorspelde regen met een 15 knopen voor het veluwemeer. Alleen trok de bui vel eerder op en trok de wind gifantisch aan tot meer dan 25 knopen.
Dit waren er dus ruim 10 knopen meer.

Maar je mag natuurlijk nooit blind afgaan op een voorspelling. Gewoon ter plaatse de afweging maken en bij twijfel het water niet op. Het verschil tussen kiten met 15 of 25 knopen is een verschil als dag en nacht.

Ben blij om te horen dat de ongelukkige bij workum buiten levensgevaar is. Je wenst uiteindelijk niemand zoiets toe. Veel sterkte met je herstel
J-D

Berichten: 110
Antwoord #18 September 04, 2006, 14:07:03
edit2Rapporteer  
pfff sterkte jongen!

Was wel even schrikken gister toen het gebeurde,  (huilen_kitesmiley)
KitingDaddy

Berichten: 25
Antwoord #19 September 04, 2006, 14:37:00
edit2Rapporteer  
Nou gelukkig maar dat het geen dodelijka afloop is.
Maar als ik het bericht van Bodhi lees word je daar ook niet erg vrolijk van.
Hopen maar op een goed herstel.

Veel sterkte
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #20 September 04, 2006, 15:46:51
edit2Rapporteer  
Krijg hier gewoon rillingen van...

Sterkte!
Rich

Berichten: 467
Antwoord #21 September 04, 2006, 16:21:21
edit2Rapporteer  
Hopelijk wordt ie weer helemaal de oude! Beterschap!
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #22 September 04, 2006, 17:29:14
edit2Rapporteer  
Scary dit! Ik zit hier echt kippevel te krijgen bij het lezen over dit ongeluk.

Ik wens de persoon en alle vrienden en familie veel sterkte en beterschap toe.
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #23 September 04, 2006, 17:56:10
edit2Rapporteer  
Sterkte en Beterschap!
surfensoul
Gast
Antwoord #24 September 04, 2006, 18:14:26
edit2Rapporteer  
@ Harry,

wat die windvoorspelling ben ik het toch niet helemaal met je eens.
Voor de kust werd er dan wel een redelijke bak afgegeven voor het binnen land was dit toch echt minder. Windguru voorspelde regen met een 15 knopen voor het veluwemeer. Alleen trok de bui vel eerder op en trok de wind gifantisch aan tot meer dan 25 knopen.
Dit waren er dus ruim 10 knopen meer.

Maar je mag natuurlijk nooit blind afgaan op een voorspelling. Gewoon ter plaatse de afweging maken en bij twijfel het water niet op. Het verschil tussen kiten met 15 of 25 knopen is een verschil als dag en nacht.

Ben blij om te horen dat de ongelukkige bij workum buiten levensgevaar is. Je wenst uiteindelijk niemand zoiets toe. Veel sterkte met je herstel

Harry heeft wel gelijk, windguru is geen goede voorspeller qua wind sterkte.
De knmi met een luchtvaart weerbericht wel en die gaf ook voor het ijselmeer veel wind op en zeker geen 16 knopen maar veel meer.
Verder was er extreem vlagerige wind voorspelt.
Als je dan voordat je gaat kiten op zondag kijkt naar de actuele wind dan zag je dat er VEEL wind stond overal.
HET LIJKT SOMS WEL OF DE KITERS DAT WEERBERICHT GELOVEN DAT ZE HET BESTE UITKOMT.

Als je dan kijkt hoeveel obstakels er staan op de ijselmeer spots dan weet je dat als het fout gaat en de kite neemt je mee je een grote kans hebt om tegen een obstakel te klappen.
Als je toch zo nodig wilt gaan kiten met extreme wind ga dan naar de kust met zandstrand om je heen.

Maar beter niet gaan als de wind zo extreem vlagerig en hard is. (dik boven de 8 in de vlagen aan de kust)

Beterschap en sterkte voor deze gewonde kiter.

mvgr,
Bart
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.