Kite-Aware Team

Arjen

Berichten: 435
Antwoord #25 September 11, 2006, 06:03:58
edit2Rapporteer  
Ik heb me aangemeld voor Wijk aan Zee! Dit gaat zeker goedkomen allemaal. Top initiatief van Angela. Geen woorden maar daden.
keessie

Berichten: 260
Antwoord #26 September 11, 2006, 14:12:08
edit2Rapporteer  
Ik heb mij ook ingeschreven, een top initatief!


gr Kees
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #27 September 11, 2006, 14:44:02
edit2Rapporteer  
Ik heb me ook ingeschreven voor de Slufter.

Bob...
Erik...
Fer...
Rutger...
Piet...
Chill...
Fons...
Koert..
Toni..
Marchel...
Tomislav...
enz enz...
Of nog meer gasten van de Slufterhufters, we zijn met genoeg kiters daar.
Geen woorden maar daden.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #28 September 11, 2006, 18:56:50
edit2Rapporteer  
Heel goed Arno!!
Aangezien niet iedereen altijd aanwezig is, is het raadzaam om juist zoveel mogelijk vaste locals hierin mee te laten werken. Dat betekend dus bijna elke kitebare dag wel iemand aanwezig.
Met de harde kern van de Slufterhufters hebben we makkelijk 20 man bij elkaar voor de Slufter voor enig toezicht en effect.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #29 September 11, 2006, 19:13:39
edit2Rapporteer  
Misschien in aanvulling op dit intiatief ook zorgen voor informatie bij alle winkels die kitespullen verkopen en ook bij alle lesgevende instanties..

Ik wil best met een aantal gegadigden van Slufter of en andere locaties zorgen dat we iets van een algemene informatie uitgeven die dan ook in de winkels komt te liggen en eventueel bij kitescholen ook bij de les wordt uitgegeven. Gewoon een A4tje (of meerdere ) die dan ter plekke bij scholen en winkels ligt, ze mogen ze dat dan wel op eigen kosten ff uitdraaien..

Ik denk dat het heel goed is om iets in die richting voorhanden te maken, eventueel op zowel kitehigh en hanglos een smoelenboekje erbij zodat de locals per spot bekend zijn. Zowel op kitehigh en hanglos zouden we dan eventueel naar dezelfde website kunnen verwijzen. Ik denk namelijk dat als men met deze formums maar tot maximaal 30 of 40 % van de kiters bereikt..

Op deze manier en met deze informatie denk ik dat we een groter gedeelte van de kiters bereiken, ook zal uiteindelijk een groter gedeelte van de kiters via de kitehigh en hanglos gebruik gaan maken van deze informatiebronnen..

Ik hoor wel of m'n ideeen wat bijval vinden..   
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #30 September 11, 2006, 19:25:19
edit2Rapporteer  
@elevation: jou ideeen vinden zéker bijval! Dat is precies wat we bij Kite Aware van plan zijn te doen.. We gaan dit met zijn allen groots en goed aanpakken!! en gezien de enthousiaste aanmeldingen gaat dat ZEKER lukken!!

Mensen bedankt voor alle complimenten voor dit initiatief! Maar jullie ook bedankt voor de leuke reacties en aanmeldingen!!

Kite Aware Team Rules!!!! :-)
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #31 September 11, 2006, 23:50:02
edit2Rapporteer  
Zoals de meeste weten werk ik bij een kiteshop, ik neem mijn verantwoording daar al bij de verkoop.
- Geen les, geen kite.
- Ik vertel waar mogelijk de eventuele gevaren die de sport met zich mee brengt bij verkeerd gebruik.
- Ik leg de veiligheid systemen goed uit en zeg daar nadrukkelijk bij dat een veiligheidssysteem hangt of valt bij het oefenen van de kiter, dus staar je niet blind op heen en weer varen maar oefen eerst de safety's die er op een kite zitten dan sta je later niet als je in nood bent voor verrassingen.
- Oefen NOOIT op het strand maar in het water zo kniediep en waar veel ruimte is.
- Ik vertel nadrukkelijk dat ze altijd kunnen bellen of langskomen met eventueele vragen en dat als ze maar even twijfelen ze hulp moeten vragen aan een andere kiter op het strand om ongelukken te voorkomen.
- En dat in ons geval de Slufter verboden gebied is voor beginners, en dat ze goed de moeite moeten nemen om het 1e jaar naar het Autostrand te gaan.


klaas veer
Gast
Antwoord #32 September 12, 2006, 00:11:22
edit2Rapporteer  
Mijn mening over de voor- en nadelen van Kite Aware Team:

Mogelijke Voordelen:
- een groep kiters krijgt een leuke band met elkaar en geeft het goede voorbeeld
- zij helpen medekiters gevraagd en ongevraagd met goed advies
- zij zorgen voor actuele info op de forums en zorgen locaal voor goede kitemogellijkheden.

Nadelen zijn er ook. Kijk eens op internet naar testen die gedaan zijn om mensen in teamverband in te delen. Dit geeft weer nieuwe risico's:
- De mensen uit het team voelen zich boven de anderen staan en vinden dat ze alles over de ander kunnen beslissen (macht)
- Als je niet meedoet ben je tegen en ben je ineens een loser (hokjesdenken)
- Het team krijgt een eigenbelang en stelt dit boven het belang van de anderen
enzovoort enzovoort.
Ik steun jullie initiatief, maar beloof me dat je absoluut niet in de valkuilen van de teamvorming gaat trappen. (Kijk ook maar naar de surfer/kitesurfer discussies) Pas dan op met Kite Aware Rules en dat soort kreten. Kite Aware Supports is volgens mij beter.
Hopelijk nog veel plezier toegewenst aan de medekiters en surfers en andere watersporters. Het is tenslote een hobby voor de ontspanning.
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #33 September 12, 2006, 00:22:47
edit2Rapporteer  
Tussenstand   
Workum   4
Mirns   6
Strand Horst   5
Muiderberg   3
Petten   1
Polsmaten   2
hoek v/d bant    1
Schellinkhout   2
Ijmuiden   1
Venhuizen   1
Wijk aan Zee   5
Noordwijk   1
Slufter   4
Maasvlakte   2
Ter Heijde   1
Totaal    39
GlennVegas
Gast
Antwoord #34 September 12, 2006, 00:28:45
edit2Rapporteer  
ik vind het allemaal een leuk initiatief..!! Maar ik ben ervan overtuigd dat dit voor geen meter werkt!!

Er zullen altijd "eigenwijze" mensen zijn... die komen kiten op je homespot.. en die toch niet luisteren naar een Kite-Aware Team met een lycra aan! Dit zelfde zie je terug bij weet ik veel hoeveel en wat voor soort sporten... sommige mensen doen toch wat hun denken dat goed is... en luisteren ZEKER niet naar de mensen die weten hoe het zit of hoe het moet of hoord! Maargoed... als dit lukt is het ok..

en ik ben het met flakkee-reefje eens... sommige dingen gebeuren en voorkom je niet met een kite-aware team..

Ik weet niet hoe het bij iedereen zit op de homespot... maar ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat een kiter.. niet luisterd naar wat jij te zeggen hebt.. en uiteindelijk zie je hem over de stenen en door de bossen vliegen...

Ik zou zeggen probeer het niet zo officieel aan te pakken als dit... hou het hoe het nu is EEN VRIJE SPORT zonder enige regeltjes teams... spreek iemand aan als er iets is... en klaar is kees.. ongelukken gebeuren en gaan.. daar kunnen we helaas niets aan veranderen!!
Rowin

Berichten: 616
Antwoord #35 September 12, 2006, 00:28:57
edit2Rapporteer  
Op horst heb je 10 man nodig bijvoorbeeld hoe kiters daar hun ding doen
en op wijk aan zee (waar naar mij inzin wel veilig gekite word, kwa safety enzo) maar 5 mensen
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #36 September 12, 2006, 00:40:47
edit2Rapporteer  
Het gaat om mensenlevens....en dan nog lees je de idiootste reacties...
Het is misselijkmakend dat sommigen regeltjes belangrijker vinden dan mensenlevens redden.

Bang om je verantwoording te nemen of zo, triest.
Onze sport wordt langzaam om zeep geholpen, ingrijpen is noodzaak.

Doen we zelf niet dingen ondernemen dan doet de plaatselijke gemeente het wel voor je.

Dat betekent de spot dicht gooien.

En dan achteraf gaan lopen zeiken dat er niks gebeurt is en zo..

Grootse plannen liggen klaar, dit is niet zomaar even iets ondernemen.

Gemeentes en andere hogere instanties gaan hierbij betrokken worden om alles sluitend te krijgen.

RED ONZE SPORT!!

Kom met oplossingen inplaats van achterover leunen.

1 ding is zeker, zo werkt het niet, als we zo doorgaan zoals het nu gaat dan hebben we dadelijk een aparte server nodig om de vele condoleances te kunnen plaatsen.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #37 September 12, 2006, 00:45:50
edit2Rapporteer  
helemaal eens met arno.... het is ook niet de bedoeling om als politieagent over het strand te gaan lopen, of dat het cool is om met zo'n hesje aan te lopen maar gewoon, als vraagbaak / adviesfunctie... het is kennelijk nodig.. snap op zich best dat er wat haken en ogen aanzitten, maar met een grotere groep mensen denk ik dat het mogelijk moet zijn de spots open te houden en veiliger te krijgen..

Sjors niet online
Gast
Antwoord #38 September 12, 2006, 01:07:17
edit2Rapporteer  
Bedankt arno dat ik ook besta!!

Maar goed ik geloof ook niet in dit sprookje!

Ik heb me ook ingeschreven voor de Slufter.

Bob...
Erik...
Fer...
Rutger...
Piet...
Chill...
Fons...
Koert..
Toni..
Marchel...
Tomislav...
enz enz...
Of nog meer gasten van de Slufterhufters, we zijn met genoeg kiters daar.
Geen woorden maar daden.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #39 September 12, 2006, 01:19:06
edit2Rapporteer  
Ik heb me natuurlijk aangemeld!!!! Denken dat het probleem zich vanzelf oplost is naif, ik hoop dat ik kan bijdragen aan het terug brengen van evt slachtoffers.
Initiatieven die streven naar extra veiligheid kunnen natuurlijk falen maar ook slagen.
Het afkraken of negatief reageren op initiatieven vind ik zwak, kom dan in ieder geval met betere ideeen!




Welke Slufterhufters hebben zich reeds aangemeld?

P.S. Sjors jij zou een waardevolle aanvulling zijn voor het team, think!!!!!
globe

Berichten: 1143
Antwoord #40 September 12, 2006, 03:23:47
edit2Rapporteer  
dames en heren,

Ik lees veel negatieve reacties helaas.
Jullie zien een 'kite aware' als iets negatiefs, iets wat je belemmert in je kite plezier...
Het zijn geen politieagenten, maar vraagbaken, wegwijzers, tomtoms, hulpmiddelen! Er zal heus niemand je op je flikker geven of een pak slaag geven. (arno??? ThumpsUp)

Denk je eens in hoe positief het kan zijn in de strijd van het NKV tegen RWS om meer spots open te krijgen/houden. Hoe mooi is het als je regiovertegenwoordig bijgestaan wordt door een aantal locals die de boel enigszins in de gaten houden en die de spot op hun duimpje kennen. Dat lycraatje hoeft nog niet eens maar is meer ter herkenning voor de niet-locals.

Kom eens met goede argumenten!
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #41 September 12, 2006, 04:45:10
edit2Rapporteer  
Tussenstand
Workum                 5
Mirns                  8
Strand Horst   7
Muiderberg    3
Petten                   1
Polsmaten               3
hoek v/d bant    1
Schellinkhout   2
Ijmuiden        4
Venhuizen      1
Wijk aan Zee   7
Noordwijk      1
Slufter          5
Maasvlakte     2
Ter Heijde     1
Oostvoorne (autostrand) 1
Stichtse Brug   1
Lelystad        1
Egmond aan Zee   1
   
   
Totaal           55

55 aanmeldingen in 48 uur!! Helemaal SUPER  ThumpsUp We gaan het gewoon DOEN met z'n allen!! (grinnik_kitesmiley)
Oostvoorne
Gast
Antwoord #42 September 12, 2006, 04:49:50
edit2Rapporteer  
Is dit ook nodig voor oostvoorne?
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #43 September 12, 2006, 05:03:30
edit2Rapporteer  
Wil even zeggen dat ik dit initiatief heel cool vind!  ThumpsUp Hopelijk worden er ongelukken voorkomen en zullen we geen condoleances meer hoeven te maken.
Denk ook aan onze buren uit het oosten, misschien bepaalde informatie panelen op de spots waar een kite-aware team aanwezig is??? Iedereen weet dat Duitsers een hoop op het spel (kunnen) zetten om een sessie te kiten...

Heel veel succes met dit initiatief!!!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #44 September 12, 2006, 13:53:33
edit2Rapporteer  
Laticamba, je kan Slufter en Maasvlakte gewoon samenvoegen.

En voor iedereen die het onzin vindt; baat het niet dan schaad het ook niet. Maar er zit wel wat meer in de pijplijn.
Zoals de zaken zich nu ontwikkelen in kiteland gaat het echt de verkeerde kant op, en dit zien we elk jaar verergeren. Tijd dat we als kitegemeenschap de handen in elkaar slaan en laten zien dat elke we ook echt verantwoord en serieus onze passie uitoefenen.
Dit is alleen maar een begin.
Als we met zijn allen met lede ogen blijven toekijken bestaat de kans dat er over enkele jaren nog maar enkele kitespots over blijven in dit wind en waterrijke landje. Onacceptabel!!
 
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #45 September 12, 2006, 15:06:51
edit2Rapporteer  
Het is niet mijn opzet een limiet te stellen aan het 'aantal mensen in lycra'.. als uiteindelijk 80% van de kiters op een bepaalde kitespot lid zijn is dat alleen maar goed! Moet je dán eens kijken hoe sterk je staat tov medekiters, de gemeente en weet ik wat nog meer!

Dus voor alle duidelijkheid: het houdt niet op met 5 of 6 per kitesite. Hoe meer hoe beter!!
huib

Berichten: 453
Antwoord #46 September 12, 2006, 16:47:32
edit2Rapporteer  
Nog even iets. Ik heb mezelf niet aangemeld maar het weerhoud mij er niet van om iemand alsnog van advies te voorzien, of even te helpen als iemand in moeilijkheden zit, of dreigt te komen. Dus geen lycra betekent ook gewoon helpen!

Nog wel een vraag. Als het lycra team volledig uit lokale cracks bestaat. Wie durft iemand uit de eigen groep te waarschuwen? Ik geloof niet dat het opzettelijk gebeurt maar zien we allemaal niet eens dat het toch gaver is om vlak bij het strand te springen (de babes zitten nu eenmaal niet op volle zee), ook als daar b.v. een beginner aan het leren is. Of wat dachten we van een kiteloop handlepass op een vol strand? Wie gaat zo iemand waarschuwen als het de beul van het strand is met een kiteaware lycra aan?
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #47 September 12, 2006, 16:58:10
edit2Rapporteer  
Welke toppers(PKRA-riders) willen het goede voorbeeld geven???
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #48 September 12, 2006, 17:06:25
edit2Rapporteer  
Huib,

aanspreken zonder aanziens des persoon. Mocht Ruben ooit onze spot aandoen en haalt dat soort ongein uit kan ook hij de wind van voren verwachten, in ieder geval wel van mij. Ik maak geen onderscheid tussen crack of newbee. Verwacht van iedereen die straks deel gaat uitmaken van het Kite-Aware Team  of hoe het dan ook gaat heten dezelfde instelling.

Als dit niet gedaan wordt blijft er weinig van je geloofwaardigheid over. Het gaat er toch om een goed voorbeeld te geven.
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #49 September 12, 2006, 17:07:54
edit2Rapporteer  
Waarom Ruben niet benaderen voor zijn steun aan dit project??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.