Kite-Aware Team

Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #50 September 12, 2006, 17:15:24
edit2Rapporteer  
Ik vind het ook een goed idee  ThumpsUp

Ik ben alleen beginner en op elke spot waar ik kom vind je totaal geen kiters, dus is er weinig voor mij om te waarschuwen

(heb me toch wel aangemeld omdat het een super idee is  ThumpsUp )
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #51 September 12, 2006, 17:28:13
edit2Rapporteer  
wie is Ruben? Is hij op dit forum al langsgekomen???
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #52 September 12, 2006, 17:32:48
edit2Rapporteer  
len10
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #53 September 12, 2006, 17:54:47
edit2Rapporteer  
oké.. nog niet langsgeweest dus..
Moza

Berichten: 1716
Antwoord #54 September 12, 2006, 18:06:28
edit2Rapporteer  
Niet persoonlijk stanley, maar ik las in je berichten dat je dit jaar begonnen bent....en dus in feite nog beginner bent. Gelijk een nadeel van het hele plan: ik heb geen zin om door een beginner verteld te worden dat het te hard voor me waait o.i.d. ....en die dan vervolgens mn tube leeg probeert te laten lopen.

Dat geld ook voor andere beginners, als je zelf nog niet 100% weet wat je aan het doen bent kun je je in mijn ogen dus ook niet opwerpen als lokale-kite-autoriteit.

Regulering is goed, een set regels voor de hele groep ook, kite-politie in mijn ogen niet daar moet dit plan dus niet op gaan lijken.

Huib,

aanspreken zonder aanziens des persoon. Mocht Ruben ooit onze spot aandoen en haalt dat soort ongein uit kan ook hij de wind van voren verwachten, in ieder geval wel van mij. Ik maak geen onderscheid tussen crack of newbee. Verwacht van iedereen die straks deel gaat uitmaken van het Kite-Aware Team  of hoe het dan ook gaat heten dezelfde instelling.

Als dit niet gedaan wordt blijft er weinig van je geloofwaardigheid over. Het gaat er toch om een goed voorbeeld te geven.


 
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #55 September 12, 2006, 18:14:38
edit2Rapporteer  
Niet persoonlijk stanley, maar ik las in je berichten dat je dit jaar begonnen bent....en dus in feite nog beginner bent. Gelijk een nadeel van het hele plan: ik heb geen zin om door een beginner verteld te worden dat het te hard voor me waait o.i.d. ....en die dan vervolgens mn tube leeg probeert te laten lopen.

Voor alle duidelijkheid, het maakt niet uit of je beginner bent of pro! Het gaat erom dat je het goede voorbeeld gaat geven... Uiteindelijk blijft de verantwoordelijkheid bij de kiter zelf, dus als jij vindt dat jij het water op moet, kan je dat alleen maar zélf bepalen.. Er zullen echter kiters zijn die de 'adviezen' wel ter harte nemen en daarmee verkleinen we de kans al op een ongeluk. Daar komt bij dat Stanley op zijn spot echt niet de enige is die Kite Aware Teammember is.. En tube leeg laten lopen?? ach, dat zal wel niet zo snel gebeuren.. tenzij je een gevaar vormt voor anderen door je acties.
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #56 September 12, 2006, 18:16:16
edit2Rapporteer  
het wil natuurlijk alleen als je er daadwerkelijk open voor staat dat iemand je aanspreekt op eventuele gevaren of andere dingen. Als je daar al niet open voor staat...tsja....dan word het al een moeilijker verhaal.

Hoe kan je aan een lycraatje zien dat iemand net een jaartje is begonnen??? Huh

Als je wordt aangesproken door iemand, luister gewoon..maak een praatje...en als je dan besluit om toch te gaan (omdat je zooooo ervaren bent en zoooooooo goed de gevaren kan inschatten) vraag dan gelijk om hulp voor het oplaten van je kite.....Geen gezeik geen ruzie geen gedoe....Gewoon 2 kiters die met de sport bezig zijn en elkaar helpen en attenderen op de eventuele gevaren...

 ListenToMe (hangloose_kitesmiley) Joepie InLove
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #57 September 12, 2006, 18:16:49
edit2Rapporteer  
Dat geld ook voor andere beginners, als je zelf nog niet 100% weet wat je aan het doen bent kun je je in mijn ogen dus ook niet opwerpen als lokale-kite-autoriteit.

Is ook niet de bedoeling om als autoriteit op te treden, maar als ik (ook een beginner) een jongen van 14 jaar bij windkracht 5 een kite van 18m² op zie laten op een vol strand, weet ik ook wel dat je daar beter iets over kan gaan zeggen .....

Beginners zullen inderdaad geen grote rol krijgen en een meer ervaren kiter niet te hoeven vertellen wat hij wel en niet moet doen. Maar alle kleine beetjes helpen

En bovendien is er al gezegd dat de Kite Aware leden GEEN kite-politie zullen worden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn

Mvg Tom
huib

Berichten: 453
Antwoord #58 September 12, 2006, 18:28:01
edit2Rapporteer  
aanspreken zonder aanziens des persoon. Mocht Ruben ooit onze spot aandoen en haalt dat soort ongein uit kan ook hij de wind van voren verwachten,

't was Ruben niet. De persoon hier aan de schandpaal hangen lijkt me ook weinig zin hebben. Gaat meer om het principe dat je elkaar aanspreekt, ongeacht wie het is.
huib

Berichten: 453
Antwoord #59 September 12, 2006, 18:31:44
edit2Rapporteer  
Als je wordt aangesproken door iemand, luister gewoon..maak een praatje...en als je dan besluit om toch te gaan (omdat je zooooo ervaren bent en zoooooooo goed de gevaren kan inschatten) vraag dan gelijk om hulp voor het oplaten van je kite.....Geen gezeik geen ruzie geen gedoe....Gewoon 2 kiters die met de sport bezig zijn en elkaar helpen en attenderen op de eventuele gevaren...

Hoe je zelf iemand aanspreekt helpt natuurlijk ook. Vorge zomer een 15-tal Oosterburen in het vogelrustgebied op de Slufter. Staan we daar met een groepje te kankeren op die Duitsers, maar ga je er gewoon naar toe, praatje maken, uitleggen dat ze daar niet mogen kiten, en probleem opgelost.
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #60 September 12, 2006, 18:46:59
edit2Rapporteer  
Hoe je zelf iemand aanspreekt helpt natuurlijk ook.

gewoon zoals jij ook aangesproken wilt worden....met respect...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #61 September 12, 2006, 19:38:19
edit2Rapporteer  
Kite-aware team is geen kitepolitie!! Dit is ook niet de insteek.

Maar er is wel degelijk onderscheid tussen beginner en crack. Voorbeeld: een crack en regular van een spot kan wel degelijk inschatten of het verantwoord is voor een beginner om ook bij een bepaalde spot en in bepaalde condities het water op te gaan. Verbieden kan niet, maar het is alleen goed bedoeld advies voor eigen bestwil. Verder Kan je ook altijd terecht bij leden voor spotinfo of gewoon een gezellig babbeltje die voor beginners heel leerzaam kan zijn. Het blijft nog steeds ieders verantwoording wat men met deze info of advies doet.
De bedoeling is dat we van elkaar leren en uiteindelijk ook allemaal bewust worden waar we mee bezig zijn.......dat is ultieme fun en genot maar zonder uit het oog te verliezen dat er wel degelijk risico´s aan verbonden kunnen zijn. Verder zal ook de saamhorigheid een belangerijke rol gaan spelen, want de gemeenschap groeit alleen nog maar, maar de beschikbare spots zijn aardig aan het krimpen. Mischien dat we met zijn allen in de toekomst die ambtenaren eens een keer overtuigen van het belang om juist extra spot ter beschikking te stellen.
Dit is in het belang van iedereen die verslingerd is aan kiteboarden!
Ik hoop dat ook in de toekomst de kitescholen hieraan gaan mee werken en ook eens een keer meer betrokken zijn met de sport in NL dan alleen centjes verdienen. Ik scheer hiermee niet elke kiteschool of instrukteur over één kam, maar de kwaliteit is soms ver te zoeken en dit moet absoluut anders, want ook dit is killing voor de sport in NL.

Fer
globe

Berichten: 1143
Antwoord #62 September 12, 2006, 19:44:04
edit2Rapporteer  
Niet persoonlijk stanley, maar ik las in je berichten dat je dit jaar begonnen bent....en dus in feite nog beginner bent. Gelijk een nadeel van het hele plan: ik heb geen zin om door een beginner verteld te worden dat het te hard voor me waait o.i.d. ....en die dan vervolgens mn tube leeg probeert te laten lopen.

Dat geld ook voor andere beginners, als je zelf nog niet 100% weet wat je aan het doen bent kun je je in mijn ogen dus ook niet opwerpen als lokale-kite-autoriteit.

Regulering is goed, een set regels voor de hele groep ook, kite-politie in mijn ogen niet daar moet dit plan dus niet op gaan lijken.




 

Ik ken toevallig Stanley van ons 'lokale' strandje. Hij zeker is een voorbeeld van hoe het wel moet! ondanks dat hij een beginner is. Juist beginners onder elkaar kunnen een mooi voorbeeld voor elkaar zijn. Wellicgt dat een beginner eerder wat aanneemt dan een vergevordere kiter.
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #63 September 12, 2006, 19:56:43
edit2Rapporteer  
hey Globe!!! Super logo!! mail mij even!!
mazzomrx

Berichten: 332
Antwoord #64 September 12, 2006, 20:09:36
edit2Rapporteer  
Verder Kan je ook altijd terecht bij leden voor spotinfo of gewoon een gezellig babbeltje die voor beginners heel leerzaam kan zijn. Het blijft nog steeds ieders verantwoording wat men met deze info of advies doet.

Ik vind je dat je verder moet gaan dan alleen re-actief handelen.....Op een positieve manier pro-actief handelen......Niet wachten tot je iets ziet wat niet kan en pas handelen.

Waar is de NKV in dit verhaal?? Zij hebben toch regiovertegenwoordigers??

Het stopt niet bij het dragen van een lycraatje....denk aan spotgerelateerde kiteinfo sites met alles erop en eraan, roosters maken van leden om aanwezigheid van leden te waarborgen, wat te doen bij agressie jegens de leden...etc....

Verander de "maatschappij", begin bij jezelf
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #65 September 12, 2006, 20:11:02
edit2Rapporteer  
goed initiatief!
Baat het niet, dan schaad het niet.
Het enige wat mij tegenhoud om me aan te melden is het beperkt aantal vlieguren dat ik maak. 2-3 x in de maand is veel zegmaar.

wellicht een aanvulling op het 'elevation'-plan: als per spot een 'info-A4tje' beschikbaar wordt kunnen deze bij de plaatselijke kiteboer voor het oprapen liggen.

Update bv de 'locatie-sectie' van deze site naar PDF (voila: een info-A4tje) free of charge downloadable/printable.
alle spots voor iedereen beschikbaar, lokale info bij de shop.
Op deze A4tjes kunnen ook staan de www's van hiero en hanglos. zodat je, als je bij shop 'A' spot '14' en '15' scoort, dat je via dit A4tje bij de andere spots komt.
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #66 September 12, 2006, 20:15:08
edit2Rapporteer  
Het NKV is zeker aanwezig bij dit verhaal. Tijdens de bestuursvergadering komende donderdag wordt het kite aware initiatief meegenomen en daarna gaan we samen zitten. Dat ze niet reageren op het forum is vrij logisch.. maar dat ze achter de schermen bezig zijn weet ik zeker!!

@wouter: goed idee van het PDF file, neem ik mee!
enne.. meld je aan.. het maakt niet uit dat je er veel of weinig bent.. het geeft aan dat je betrokken bent en dát is waar het om gaat!!! Dus als je er bent kan je dán ook nog 'es alleen maar goed doen!!!
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #67 September 12, 2006, 20:34:56
edit2Rapporteer  
het "elevation" plan... klinkt leuk.. denk niet dat je locatiegewijs te werk moet gaan, als ik naar mezelf kijk ben ik nergens local, toch ken ik 3 tot 4 spots goed.. we moeten gewoon eens kijken dat we een site bouwen voor Kite Aware en daarop zeg maar locals en gevaren per spot kunnen noemen.. stel ik koop iets bij een zekere surfshop aan het Oostvoornse meer dan hoeft dat niet te zeggen dat ik alleen op Slufter / Oostvoorne vaar natuurlijk..
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #68 September 12, 2006, 20:58:23
edit2Rapporteer  
Hoi jongens relax

het is mijn bedoeling niet om Ruben aan de schandpaal te nagelen.
Ruben werd eerder in discussie aangehaald haakte daar alleen op in.
Maar probeer Ruben eens via Hanglos te bereiken wellicht staat hij volledig achter dit iniatief en verleent ook zijn medewerking

@Moza,
ja vaar dit jaar voor het eerst met een kite heb maar ruim 25 jaar windsurf ervaring.
En vliegers opzich zijn ook niet nieuw voor mij heb 6 jaar paraglide ervaring
Kan dus wel stellen dat ik enig idee heb of iets te doen is of niet.

Daarkomt bij ik zal niemand verbieden om iets te doen. Zal alleen aangeven of dat nu wel zo verstandig is. Soms is het handig om van iemand anders een bevestiging te krijgen vandat kleine stemmetje  ListenToMe in je eigen koppie.  ListenToMe
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #69 September 12, 2006, 21:44:14
edit2Rapporteer  
Even iets anders (dat we door gaan met het Kite Aware Team is zeker), ik kreeg van een lid een logo toegestuurd zoals je hiernaast kunt zien. Nu vroeg ik mij af of er nog andere creatievelingen onder ons zijn. Wij zouden graag meerdere ideeen ontvangen zodat we later een keuze kunnen maken uit meerdere opties.. Ik zie ze wel tegemoet!! (grinnik_kitesmiley)

PS en ipv dit logo af te kraken, kom dan met een alternatief  ThumpsUp
spikyyyyy
Gast
Antwoord #70 September 12, 2006, 21:57:46
edit2Rapporteer  
Zoals de meeste weten werk ik bij een kiteshop, ik neem mijn verantwoording daar al bij de verkoop.
- Geen les, geen kite.
- Ik vertel waar mogelijk de eventuele gevaren die de sport met zich mee brengt bij verkeerd gebruik.
- Ik leg de veiligheid systemen goed uit en zeg daar nadrukkelijk bij dat een veiligheidssysteem hangt of valt bij het oefenen van de kiter, dus staar je niet blind op heen en weer varen maar oefen eerst de safety's die er op een kite zitten dan sta je later niet als je in nood bent voor verrassingen.
- Oefen NOOIT op het strand maar in het water zo kniediep en waar veel ruimte is.
- Ik vertel nadrukkelijk dat ze altijd kunnen bellen of langskomen met eventueele vragen en dat als ze maar even twijfelen ze hulp moeten vragen aan een andere kiter op het strand om ongelukken te voorkomen.
- En dat in ons geval de Slufter verboden gebied is voor beginners, en dat ze goed de moeite moeten nemen om het 1e jaar naar het Autostrand te gaan.




Dude ! in een woord KLASSE
spikeyyyyy
Gast
Antwoord #71 September 12, 2006, 21:58:54
edit2Rapporteer  
Even iets anders (dat we door gaan met het Kite Aware Team is zeker), ik kreeg van een lid een logo toegestuurd zoals je hiernaast kunt zien. Nu vroeg ik mij af of er nog andere creatievelingen onder ons zijn. Wij zouden graag meerdere ideeen ontvangen zodat we later een keuze kunnen maken uit meerdere opties.. Ik zie ze wel tegemoet!! (grinnik_kitesmiley)

PS en ipv dit logo af te kraken, kom dan met een alternatief ThumpsUp

Kan ie een iets duidelijkere kleur hebben ? ( ok ok hangt af van de lycra kleur )
Angela KA

Berichten: 74
Antwoord #72 September 12, 2006, 22:17:02
edit2Rapporteer  
Kan ie een iets duidelijkere kleur hebben ? ( ok ok hangt af van de lycra kleur )

Kom maar op met een idee...een optie is bijvoorbeeld ook een rond logo met de woorden Kite Aware Team en dan een simpele afbeelding van een kiter in het midden... wie o wie kan dat maken?? Alhoewel voor achter op een shirt is rechthoekig wel het duidelijkste...  Huh
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #73 September 12, 2006, 22:21:57
edit2Rapporteer  
Mag een advies geven. Ik zou als kite-aware team gaan werken met vlaggen. Een rode vlag op de spot betekent 'er wordt geadviseerd niet het water op te gaan'. Een blauwe 'het kan, maar kijk uit' een groene ' ga ervoor'. Blijft advies natuurlijk, maar iedereen op de spot weet in 1 oogopslag waar hij aan toe is.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #74 September 12, 2006, 22:24:49
edit2Rapporteer  
Hoe ga je om met mensen die overal en nergens varen. Ik zelf vaar bijvoorbeeld al naar gelang de wind op Horst, Wijk, Muiderberg, Slufter, Ouddorp enz...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.