Waar mag je nou kiten op Texel???

Sjemmel

Berichten: 568
Mei 01, 2007, 23:45:55
edit2Rapporteer  
Ik ben net een halve dag bij mn broer op vakantie op texel. Ik naar de vvv hier gekeken overal uitgezocht waar je mag kiten kwam ik tot de volgende ontdekking": Kitesurfen is uitsluitend toegestaan op de volgende locaties: op de Waddenzee vanaf het surfstrandje bij Dijkmanshuizen, tussen de sluis "Dijkmanshuizen en het natuurgebied genaamd "Zandkes Kleiput"en nog een paar spots maar das aan de noordzee. Dus ik rij daar naar toe en zie nog een kite in de lucht hangen, ik dacht Joepie de beer gaat los. Nadat ik een half uurtje aan het varen ben komt er een bootje aan. Ja hoor de waterpolitie: Kitesurfen is hier verboden dus we gaan even wat boetes uitschrijven. Ik met de handen in het haar natuurlijk, want nu zit ik hier met mooie wind een prachtige locatie en de onzekerheid of het nou wel mag of niet.. Wie kan er duidelijkheid geven???

Kost 65 euro waarschijnlijk ThumpDown
Fe®®y

Berichten: 424
Antwoord #1 Mei 01, 2007, 23:51:03
edit2Rapporteer  
achteraf natuurlijk maar kon die waterpolitie dat niet vertellen als hij weet waar het niet mag moet ie ook weten waar het wel mag. ga anders ff lang het politiebureau
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Mei 02, 2007, 00:36:27
edit2Rapporteer  
Ik ga over twee weken voor een weekje naar Texel ,Maar volgens mij mag je bij paal 17 aan de Noordzee kant wel kiten ,En is de gehele waddenkant verboden ,Als dat is veranderd wil ik dat graag weten ,Dan kijk ik of ik dat weekje nog kan annuleren ..
 ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #3 Mei 02, 2007, 00:40:05
edit2Rapporteer  
Ja ik dacht ook paal 17, vorig jaar mocht het daar nog. Dat is daar bij ecomare bij De koog toch?
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #4 Mei 02, 2007, 00:42:56
edit2Rapporteer  
65 euro valt nog mee op wadden zee is het 170euro (cry_kitesmiley)

maar toch vind ik het belagelijk waarom direct boetes waarschuwing is toch genoeg?
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #5 Mei 02, 2007, 00:43:12
edit2Rapporteer  
Ja aan de noordzee mag het bij paal 17 wel alleen het waait nu oost dus is dat geen optie (huilen_kitesmiley) Njah ik voel me gewoon genaaid, de site van de gemeente texel zegt zelfs dat de plaats waar ik bezig was ook een toegestane plek is. En het formulier wat ik bij de vvv heb gehaald ook, er staat zelfs een clubhuis van kite en windsurfclub texel bovenaan de dijk. .Snap er geen kont meer van iig
Myzrael
Gast
Antwoord #6 Mei 02, 2007, 00:47:18
edit2Rapporteer  
Ja aan de noordzee mag het bij paal 17 wel alleen het waait nu oost dus is dat geen optie (huilen_kitesmiley) Njah ik voel me gewoon genaaid, de site van de gemeente texel zegt zelfs dat de plaats waar ik bezig was ook een toegestane plek is. En het formulier wat ik bij de vvv heb gehaald ook, er staat zelfs een clubhuis van kite en windsurfclub texel bovenaan de dijk. .Snap er geen kont meer van iig

Jongen, waar wacht je op. Laat je je naaien of stap je gewoon even bij de politie binnen? Ik vind het zowieso belachelijk dat kiters dit soort zaken uberhaupt pikken. We worden gewoon gedwongen op drukke rotplekken te gaan kiten.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #7 Mei 02, 2007, 00:50:35
edit2Rapporteer  
Ja ,Dat is echt balen voor je, met die mooie Oostenwind is het goed kiten op het wad ,dat het nu verboden is is echt onzin, Dat zou wel te maken hebben met de broedperiode van de vogels ,En dat terwijl er op enkel kilometers verderop de straaljagers aan het oefenen zijn op de vliehorst (zandplaat bij vuurtoren)..
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #8 Mei 02, 2007, 02:32:31
edit2Rapporteer  
Morgen is het eerste wat ik doe naar het politiebureau,was nu te laat voor, is het echt 170 euro (sealedlips_kitesmiley)Is toch geen mens die dat trekt mijn God.

Njha ik hou jullie wel op de hoogte, het half uurtje dat ik gekite heb was in ieder geval heerlijk laat ik het daar maar even bij houden

En dat ze gelijk een boete uitschrijven vind ik ook een beetje kinderachtig.  ListenToMe ListenToMe ListenToMe vrede op aarde
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #9 Mei 02, 2007, 04:52:52
edit2Rapporteer  
Das idd niks ja Sad
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #10 Mei 02, 2007, 18:05:43
edit2Rapporteer  
Ik erg benieuwd hoe het afgelopen is,, Sjemmel ....Laat het ons even weten ...
170 euries !!! Echt belaggelijk ..Laat ze lekker boeven gaan vangen.. ThumpDown
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #11 Mei 02, 2007, 18:41:05
edit2Rapporteer  
Heey allemaal,

Ben net even naar de plek geweest en er zit zelfs gewoon een kiteschool haha, er beginnen zometeen een paar lessen. Ik zit momenteel zonder telefoon dus kan die agenten van gister ook niet bereiken om te vragen hoe het nu zit. Ik heb weinig zin om zometeen naar de politie te gaan en te vragen wie er nou gelijk heeft, ik moet nog de hele week nml. Om 2 uur gaat de wind hier aantrekken en dan gaan er ongetwijfeld meer mensen het water op, dan ga ik ook gewoon weer. Heb de formulieren dat het mag gewoon bij me en dan laat ik die wel zien...

Aan het einde van de week ga ik die boete wel aanvechten...

De locals zeiden trouwens dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt...
Toyboy
Gast
Antwoord #12 Juli 20, 2007, 18:04:44
edit2Rapporteer  
tip van local.


als ze komen met bootje snel je plank onder je voete vandaan doen en boddy dragen haha dat mag wel namelijk.

en de boete bedraagt nu 130 euro en het is indd belachelijk we zijn er ook har dmee bezig , bij de politierechter.

vissie

Berichten: 757
Antwoord #13 Maart 28, 2008, 17:13:50
edit2Rapporteer  
Was ook van plan dit jaar op vakantie te gaan naar texel
maar dat kan ik dus beter gewoon niet doen?
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #14 Maart 31, 2008, 17:48:45
edit2Rapporteer  
Is alleen bij oostenwind aan de waddenkant. Op de Noordzee mag het wel bij paal 17 als ik het niet mis heb. Nu ik dit bericht zie heb ik gelijk een update.

13 juni moet ik voorkomen in Den Helder voor deze zaak. Heb mijn boetes niet betaald en heb nu een aanmaning gehad.

Groet
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #15 April 02, 2008, 04:50:53
edit2Rapporteer  
Gewoon voor laten komen, heb ik ook gedaan. 100 euro betalen en 70 euro 2 jaar voorwaardelijk.

Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #16 April 02, 2008, 14:46:07
edit2Rapporteer  
Ik ga voor de schadevergoeding Grin
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #17 April 02, 2008, 15:09:24
edit2Rapporteer  
ik moet 17 april voor komen in leeuwarden, ook 170 euro....
das scheef waarom de een 170 en de ander 130 Sad

das ook een goeie voor een schadevergoeding gaan Tongue ahhaha
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #18 April 02, 2008, 20:46:19
edit2Rapporteer  
Als ie voorkomt is ie al verhoogd naar 170, die van mij was eerst ook 130.
Ik ging naar Texel om te kiten. Als ik dan de helft niet heb kunnen kiten kan er wel een klein schadevergoedinkje vanaf vind ik. En reiskosten naar den helder is ook al gauw 35 euro benzine vanuit zutphen.
 
Ben benieuwd wat ik voor elkaar kan krijgen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 April 04, 2008, 15:43:05
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd wat er allemaal uitkomt aan boetes  ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Ga zelf in de zomervakantie naar texel  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

en ben benieuwd waar ik nou mag varen zonder boetes ????????????????
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #20 April 04, 2008, 17:15:36
edit2Rapporteer  
Citaat
en ben benieuwd waar ik nou mag varen zonder boetes ????????????????

Aan de Noordzeekant bij paaltje 17
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #21 April 04, 2008, 19:00:20
edit2Rapporteer  
Van de site v/d gemeente Texel:
 
Kitesurfen is uitsluitend toegestaan op de volgende twee locaties:

* op de Noordzee tussen strandslag Paal 17, 50 meter na het einde van het bewaakte strand,     tot 50 meter voor het bewaakte strand ter hoogte van strandslag Paal 19

* op de Noordzee tussen strandpaal 10.93 en 11.68 (vliegergebied A)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #22 April 04, 2008, 20:32:16
edit2Rapporteer  
Citaat
Aan de Noordzeekant bij paaltje 17


Laat ik daar toevallig op Camping De Noord vlakbij zitten  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

http://www.texelcampings.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=24

Zitter er nog meer kiters op deze camping ?????

Hoe is het daar in de zomer ????
Wil mijn dochter van 13 kiten leren daar, is er genoeg ruimte ???
Hoe veel kites gemiddeld bij een goede wind ??
Alle info en tips natuurlijk welkom ??

Heb er zin in  ThumpsUp ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #23 April 06, 2008, 22:27:39
edit2Rapporteer  
Volgens mij is er ruimte zat daar. Ik ben er nooit in de zomer geweest maar denk dat het ook dan niet heel druk zal zijn. man of 30 max ofzo? Is een wilde gok maar volgens mij zijn er op texel niet heel veel kiters
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #24 April 07, 2008, 21:13:34
edit2Rapporteer  

--------------------------------------------------------------------------------
hey richardt
bij ons op texel mag je dus officieel alleen op p17 kiten , dat is onze aangewezenplek volgens de nieuwe strandnota.
op het wad is het inderdaad niet meer toegestaan, maar als het echt een mooie dag met oost is  hehe tuurlijk en dan wel aan het surfstandje bij oudeschild.
wij zijn hier met ongeveer 10 a 15 fanatieke kiters en zomers op een drukke dag misschien een keer 25 man op het water, dus echt druk is het ( nog) niet.
om je dochter te leren kiten is dus wel ruimte voor maar kijk uit voor de stroming ed
wij maken regelmatig downwinders van  de vuurtoren naar p9 of andersom, wie weet kan je van de zomer een keer mee
tot dan
ik hoop dat je genoeg info heb
 groet sander
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.