Fe®®y

|
achteraf natuurlijk maar kon die waterpolitie dat niet vertellen als hij weet waar het niet mag moet ie ook weten waar het wel mag. ga anders ff lang het politiebureau 
|
|
|
|
Lex

|
Ja ik dacht ook paal 17, vorig jaar mocht het daar nog. Dat is daar bij ecomare bij De koog toch?
|
|
|
peter.

|
65 euro valt nog mee op wadden zee is het 170euro (cry_kitesmiley)
maar toch vind ik het belagelijk waarom direct boetes waarschuwing is toch genoeg?
|
|
|
Sjemmel

|
Ja aan de noordzee mag het bij paal 17 wel alleen het waait nu oost dus is dat geen optie (huilen_kitesmiley) Njah ik voel me gewoon genaaid, de site van de gemeente texel zegt zelfs dat de plaats waar ik bezig was ook een toegestane plek is. En het formulier wat ik bij de vvv heb gehaald ook, er staat zelfs een clubhuis van kite en windsurfclub texel bovenaan de dijk. .Snap er geen kont meer van iig
|
|
|
Myzrael
Gast
|
Ja aan de noordzee mag het bij paal 17 wel alleen het waait nu oost dus is dat geen optie (huilen_kitesmiley) Njah ik voel me gewoon genaaid, de site van de gemeente texel zegt zelfs dat de plaats waar ik bezig was ook een toegestane plek is. En het formulier wat ik bij de vvv heb gehaald ook, er staat zelfs een clubhuis van kite en windsurfclub texel bovenaan de dijk. .Snap er geen kont meer van iig
Jongen, waar wacht je op. Laat je je naaien of stap je gewoon even bij de politie binnen? Ik vind het zowieso belachelijk dat kiters dit soort zaken uberhaupt pikken. We worden gewoon gedwongen op drukke rotplekken te gaan kiten.
|
|
|
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
|
Ja ,Dat is echt balen voor je, met die mooie Oostenwind is het goed kiten op het wad ,dat het nu verboden is is echt onzin, Dat zou wel te maken hebben met de broedperiode van de vogels ,En dat terwijl er op enkel kilometers verderop de straaljagers aan het oefenen zijn op de vliehorst (zandplaat bij vuurtoren)..
|
|
|
Sjemmel

|
Morgen is het eerste wat ik doe naar het politiebureau,was nu te laat voor, is het echt 170 euro (sealedlips_kitesmiley)Is toch geen mens die dat trekt mijn God. Njha ik hou jullie wel op de hoogte, het half uurtje dat ik gekite heb was in ieder geval heerlijk laat ik het daar maar even bij houden En dat ze gelijk een boete uitschrijven vind ik ook een beetje kinderachtig.  vrede op aarde 
|
|
|
Kevin

|
Das idd niks ja
|
|
|
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
|
Ik erg benieuwd hoe het afgelopen is,, Sjemmel ....Laat het ons even weten ... 170 euries !!! Echt belaggelijk ..Laat ze lekker boeven gaan vangen.. 
|
|
|
Sjemmel

|
Heey allemaal,
Ben net even naar de plek geweest en er zit zelfs gewoon een kiteschool haha, er beginnen zometeen een paar lessen. Ik zit momenteel zonder telefoon dus kan die agenten van gister ook niet bereiken om te vragen hoe het nu zit. Ik heb weinig zin om zometeen naar de politie te gaan en te vragen wie er nou gelijk heeft, ik moet nog de hele week nml. Om 2 uur gaat de wind hier aantrekken en dan gaan er ongetwijfeld meer mensen het water op, dan ga ik ook gewoon weer. Heb de formulieren dat het mag gewoon bij me en dan laat ik die wel zien...
Aan het einde van de week ga ik die boete wel aanvechten...
De locals zeiden trouwens dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt...
|
|
|
Toyboy
Gast
|
tip van local.
als ze komen met bootje snel je plank onder je voete vandaan doen en boddy dragen haha dat mag wel namelijk.
en de boete bedraagt nu 130 euro en het is indd belachelijk we zijn er ook har dmee bezig , bij de politierechter.
|
|
|
vissie

|
Was ook van plan dit jaar op vakantie te gaan naar texel maar dat kan ik dus beter gewoon niet doen?
|
|
|
Sjemmel

|
Is alleen bij oostenwind aan de waddenkant. Op de Noordzee mag het wel bij paal 17 als ik het niet mis heb. Nu ik dit bericht zie heb ik gelijk een update.
13 juni moet ik voorkomen in Den Helder voor deze zaak. Heb mijn boetes niet betaald en heb nu een aanmaning gehad.
Groet
|
|
|
Gertjan

|
Gewoon voor laten komen, heb ik ook gedaan. 100 euro betalen en 70 euro 2 jaar voorwaardelijk.
|
|
|
Sjemmel

|
Ik ga voor de schadevergoeding 
|
|
|
peter.

|
ik moet 17 april voor komen in leeuwarden, ook 170 euro.... das scheef waarom de een 170 en de ander 130 das ook een goeie voor een schadevergoeding gaan  ahhaha
|
|
|
Sjemmel

|
Als ie voorkomt is ie al verhoogd naar 170, die van mij was eerst ook 130. Ik ging naar Texel om te kiten. Als ik dan de helft niet heb kunnen kiten kan er wel een klein schadevergoedinkje vanaf vind ik. En reiskosten naar den helder is ook al gauw 35 euro benzine vanuit zutphen. Ben benieuwd wat ik voor elkaar kan krijgen.
|
|
|
|
Sjemmel

|
en ben benieuwd waar ik nou mag varen zonder boetes ???????????????? Aan de Noordzeekant bij paaltje 17
|
|
|
Tsss

Logs: 0 | 24 uur
|
Van de site v/d gemeente Texel: Kitesurfen is uitsluitend toegestaan op de volgende twee locaties:
* op de Noordzee tussen strandslag Paal 17, 50 meter na het einde van het bewaakte strand, tot 50 meter voor het bewaakte strand ter hoogte van strandslag Paal 19
* op de Noordzee tussen strandpaal 10.93 en 11.68 (vliegergebied A)
|
|
|
|
Sjemmel

|
Volgens mij is er ruimte zat daar. Ik ben er nooit in de zomer geweest maar denk dat het ook dan niet heel druk zal zijn. man of 30 max ofzo? Is een wilde gok maar volgens mij zijn er op texel niet heel veel kiters
|
|
|
Haring High Richardt

|
-------------------------------------------------------------------------------- hey richardt bij ons op texel mag je dus officieel alleen op p17 kiten , dat is onze aangewezenplek volgens de nieuwe strandnota. op het wad is het inderdaad niet meer toegestaan, maar als het echt een mooie dag met oost is hehe tuurlijk en dan wel aan het surfstandje bij oudeschild. wij zijn hier met ongeveer 10 a 15 fanatieke kiters en zomers op een drukke dag misschien een keer 25 man op het water, dus echt druk is het ( nog) niet. om je dochter te leren kiten is dus wel ruimte voor maar kijk uit voor de stroming ed wij maken regelmatig downwinders van de vuurtoren naar p9 of andersom, wie weet kan je van de zomer een keer mee tot dan ik hoop dat je genoeg info heb groet sander
|
|
|