verroeste schroeven in board los te krijgen??

lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Juni 27, 2013, 21:41:37
edit2Rapporteer  
hallo allen
heb een board overgekocht van iemand en nu blijkt dat de schroeven die erin zitten voor de pads/straps verroest zijn.
hebben jullie misschien tips om die los te krijgen zonder het board te vernielen?
dank en groet
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Juni 27, 2013, 21:45:17
edit2Rapporteer  
kruiskopschroevedraaier
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juni 27, 2013, 21:47:16
edit2Rapporteer  
nou sorry hoor, maar wat is dat voor niet helpende reactie. de schroeven zitten muurvast.
Graag alleen serieuze reacties, daarvoor mijn dank.

Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Juni 27, 2013, 21:48:53
edit2Rapporteer  
cola wil nog weleens helpen of kruipolie (WD40) , even een kwartiertje laten intrekken.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #4 Juni 27, 2013, 21:49:15
edit2Rapporteer  
coca cola, lost roest op Wink
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 Juni 27, 2013, 21:49:24
edit2Rapporteer  
Kruipolie of cola misschien.
Kan geen kwaad om te proberen denk ik.
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Juni 27, 2013, 21:50:31
edit2Rapporteer  
wd40 al geprobeerd, maar komt bijna niet onder de pads. heb al 5 uur laten intrekken en geen resultaat. cola gaat vooral plakken heb ik ergens gelezen en kruipt daardoor niet tussen de schroef.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Juni 27, 2013, 21:53:24
edit2Rapporteer  
Zit er geen loctite tussen? Dat je moet verwarmen voordat je de schroeven los krijgt.
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Juni 27, 2013, 21:55:57
edit2Rapporteer  
heb net op google wel iets gevonden over loctite freeze&release, misschien dat dan maar proberen, maar weet dan nog steeds niet hoe dat spul onder de pads moet komen, want kom er niet tussen met de wd 40 ook. linkje: http://www.henkelna.com/loctite-freeze-release-7008.htm
misschien iemand een idee waar dat te verkrijgen is en hoe ik t onder de pads, dus bij de schroeven krijg?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #9 Juni 27, 2013, 22:00:43
edit2Rapporteer  
Tja valt te proberen toch.
Anders is naar een surfshop bellen of die nog tips hebben.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Juni 27, 2013, 22:03:13
edit2Rapporteer  
Schroeven eerst een tikje vaster draaien voordat je ze los draait wil ook wel eens helpen bedenk ik me net.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Juni 27, 2013, 22:03:23
edit2Rapporteer  
er zijn speciale setjes om veroeste schroeven of schreoven waarvan b.v. de kop is afgebroken er uit te draaien. Maar die zijn prijzig, je kan beter naar een metaalbewerker gaan en daar een kratbier neerzetten en je board achterlaten.
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #12 Juni 27, 2013, 22:11:25
edit2Rapporteer  
schroeven zitten helaas muurvast dus ook een tikje vaster draaien lukt niet Sad maar dank voor de tip. ik
denk dat ik ga kijken of ik van de pads t stuk waar de schroef doorheen gaat op de een of andere manier door kan zagen zodat ik beter bij de schroef kan en dan dat loctite maar proberen. weet t ook anders niet, heb t inet ook al afgespeurd en veel meer komt er ook niet uit. op die auto-doe-het-zelf sites zeggen ze ook wd-40 of loctite. of ik ga t eerst maar s bij een autogarage/metaalbedrijf vragen hoe ze dat doen. zoiets.... wel knap onhandig dit.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #13 Juni 27, 2013, 22:16:49
edit2Rapporteer  
nou sorry hoor, maar wat is dat voor niet helpende reactie. de schroeven zitten muurvast
OKOK, ik bedoel dan een passende schroevendraaier met een dikke handgreep, kruiskop nr3 volgens mij. Kun je meer kracht zetten. Succes!

Wat voor board is het?
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #14 Juni 27, 2013, 22:19:02
edit2Rapporteer  
Zou dan denk ik zelf niet de voetbanden kapot zagen (of het moeten oude dingen zijn)
Kan je beter de kop van de schroef afboren met een grote metaalboor.
Dan kan je wel je pads/straps eraf halen, en bij het schroefdraad komen
Moeilijke word dan wel om de rest van de schroef eruit te krijgen, theoretisch kan je een stuk aan de rest van de schroef vastlassen en dan proberen eruit te krijgen, maar of dit in de praktijk ook werkt weet ik niet
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #15 Juni 27, 2013, 22:21:06
edit2Rapporteer  
Even langs garage , daar hebben ze vast wel een slagschroevendraaier.
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 Juni 27, 2013, 22:25:44
edit2Rapporteer  
t zijn schroeven met een normale kop, dus geen kruiskop, er zit ook nog een ringetje tussen omdat blijkbaar de schroef te lang was, zowel ringetje als schroef zijn roestig.
en ik vraag me af of, als er kracht wordt gebruikt, de insert niet kapot gaat en dan is mn board kapot. pads zijn makkelijk te vervangen lijkt me, daarom die doorzagen en niet de schoef. maar als jullie daar andere ideeën over hebben... spui ze maar.
ohja t is een f-one sk8 uit 2010.
dank
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #17 Juni 27, 2013, 22:35:52
edit2Rapporteer  
zitten laten ..... Shocked
meesten hebben last van schroeven die juist vanzelf los gaan tijdens het kiten ..... Grin
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 Juni 27, 2013, 22:38:19
edit2Rapporteer  
tja als ik ze wou laten zitten dan zou ik de vraag niet stellen, de straps zijn af en ik wil ze graag vervangen. laten zitten zou ze alleen maar nog roestiger laten worden lijkt me..???
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #19 Juni 27, 2013, 22:41:09
edit2Rapporteer  
Misschien met een lange ratel + goedpassend bitje , heb je een hefboom kan je meer kracht zetten.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #20 Juni 27, 2013, 23:06:10
edit2Rapporteer  
Even langs garage , daar hebben ze vast wel een slagschroevendraaier.

Zeer grote kans dat het bord dat niet gaan overleven...

Als de gewone dingen (bit + ratel, grote schroevendraaier etc) niet werken en de pad mag er af zou ik de pad er omheen voorzichtig wegslijpen (met bv een dremel) zodat je er een griptang op kan zetten. Je bent dan enorm veel sterker, maar je moet dan wel de ruimte hebben om hem er op te zetten. Je bent dat echter wel zo sterk dat het draaien of breken wordt . Van de bout of het bord...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Juni 27, 2013, 23:12:11
edit2Rapporteer  
Heeft de vorige eigenaar er niet per ongeluk verzinkte boutjes ingedraaid in plaats van RVS? Als dat zo is zou ik eens bij hem verhaal halen mocht hij je dit niet verteld hebben bij de verkoop.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #22 Juni 27, 2013, 23:16:05
edit2Rapporteer  
Kortom de pads en de straps zijn niet meer interessant...

Die eraf snijden met een scherp st@nley mes (met beleid) en dan de ronde boutkop aan 2 tegenoverliggende zijdes een beetje vlak schuren en dan de wurgtang erop zetten (ff een doek tussen dek en de tang om je dekl te beschermen. Wurgtang op maximaal mogelijke kracht dichtklemmen, kruipolie gebruiken (is beter dan WD40...) en dan met een schrikbeweging de bout lostrekken

et voila  ThumpsUp

Dit is alleen geen garantieverhaal, omdat de vorige eigenaar (de mafkees) zeer wss gewone verzinkte boutjes erin heeft gezet kan de roest al behoorlijk zijn gaan werken wat ervoor zorgt dat de bout alleen maar zwakker wordt en eerder knapt...

Oops, dan zul je de bout eruit moeten boren en /of nieuwe inserts er in moeten zetten (kunnen Daan en Eddy van Versus errug goed!!) of een helicoil erin moeten draaien. Alhoewel ik twijfel om een helicoil in een 6mm draad te zetten: nieuwe bout wordt nogmaals dunner ... en zwakker

Les geleerd... check ook de bouten bij de 2e jhands koop, want t kan dit soort sores geven

Koet luk  Joepie

hahaha Evan, hadden we weer ff glijktijdig een 'verzinkt' telepatietje  schater
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #23 Juni 27, 2013, 23:31:15
edit2Rapporteer  
Dat is flink pech en een vreemde move van de vorige eigenaar. Er zitten sinds mensenheugenis kruiskopschroeven bij twintips.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #24 Juni 27, 2013, 23:39:36
edit2Rapporteer  
voorzichtig uitboren met een klein boortje of in boren en dan met een dremel gat is groten maken als je dat netjes doet zonder je inserts te beschadigen kan je er gewoon eer niet bouten in zetten.

wel cobolt boortje gebruik breekt minder snel en langzaam boren anders wordt alles warm dat wil je ook niet.

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.