Top 3 ergste crashes/vervelende ervaring

Rev.Jeff

Berichten: 47
April 24, 2008, 15:22:23
edit2Rapporteer  
Post hier je Top 3 most worse ( als je die hebt natuurlijk) crashes /ervaringen tijdens het varen/oplaten van de kite.

Zodat ik en wellicht andere beginners hiervan iets kunnen leren of tenminste herkennen wanneer het gebeurd! schater
vertel ook even bij waarom het mis ging ( dus wat deed je fout )
thank you
greetingz.
Jeff
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #1 April 24, 2008, 15:31:19
edit2Rapporteer  
1. Vriend van me gooide me kite niet aan de rand van het windvenster op in aardig harde wind. Dikke buikschuiver over het strand.

2. liet me kite op in iets te harde wind op een klein veldje werd de lucht ingetrokken en klapte op me heup kon 1m voor het water net me safety trekken.

3. Tijdens s-bend met me voet uit een voetband gegaan toen met me scheenbeen op me rail landen dikke snee erin.

alle 3 niet zo erg gelukkig.
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #2 April 24, 2008, 15:42:19
edit2Rapporteer  
1. Op zee ver achter de branding crashen, board kwijt en kite in het water. Kite kreeg ik gelukkig omhoog en kon naar de kant bodydraggen, was wel ff geschrokken met die dikke bakken!

2. Tijdens F-16 bar losgelaten en keihard met mijn rug op het water gekomen, kon ff geen adem meer halen... gelukkig was het niet diep en kon ik er staan.

3. Met een s-bend voet uit voetband en ook een mooi plekje op me scheenbeen.

Valt nog heel erg mee volgens mij!

Heb er nog 1, tijdens een railey to blind was mijn leash om mijn bar gegaan waardoor de kite constant bleef loopen en ik erachteraan.. dan zie je de kant ook wel heel snel dichtbij komen, gelukkig de leash los weten te krijgen!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #3 April 24, 2008, 15:44:06
edit2Rapporteer  
2 keer op de dijk op schellinkout gegooid. Bont en blauw was het resultaat.

Oorzaak: te onervaren, met een verkeerde kite aan de slag gaan.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #4 April 24, 2008, 16:00:11
edit2Rapporteer  
Na sprong op ijmuiden gevallen incl vlieger.Overspoeld door 2 hoge golven en daarna is een van de stuurlijnen achter me terecht gekomen en blijven hangen achter trapeze.Kite kwam in een loop terecht vol in het windvenster.Metertje of 30 over het zand gesleurd richting pier(grote betonnen blokken).
Alle releases waren al los maar ik bleef aan een stuurlijn vast aan de kite.Geen mes bij me om stuurlijn door te snijden.Gelukkig door 4 man sterk het geheel tot een goed einde kunnen brengen.
Geleerde les:Neem altijd een "scherp"mesje mee op het water en zorg dat je hem snel kan pakken.Sommige trapezes zijn hier standaard mee uitgerust.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #5 April 24, 2008, 16:00:24
edit2Rapporteer  
kiten: wilde mn board uitdoen aan de kant toen ik per ongeluk een kiteloop maakte.....
werd met een enorme zwieper het strand op gesmeten en kwam met mn hoofd tegen het hofod van een voorbijgangster..... beiden op de grond. Ben 15 minuten volledig de weg kwijt geweest....

oorzaak: te snel plank uit willen doen zonder op kite te letten. beetje overmoedig wellicht Wink
.

Berichten: 68
Antwoord #6 April 24, 2008, 16:12:41
edit2Rapporteer  
kite paar minuutjes op het strand laten liggen. vervolgens zijn de tips gaan zwiepen, en zonder dat ik het in de gaten had was er in één stuurlijn een lusje gekomen (maar 5cm!). resultaat: bij oplaten direct in dubbele kiteloop, uiteraard te laat met quickrelease, bijna zwaar de klos geweest (landde ondersteboven naast een steen)

nu dus altijd (vooral met harde wind) een hoopje zand op mn tips.

(trouwens dat dodelijke ongeluk in spanje, wat maandjes geleden, met die jongen die tegen het hotel klapte, daar was hetzelfde bij gebeurd)

 
Davidoff
Gast
Antwoord #7 April 24, 2008, 16:56:44
edit2Rapporteer  
1. met me vegas 2005 12m in 24 knopen unhooked vol gepowered met safetyleash gaan staan. maja.. niet goed nagechecked en me safety bleek muurvast te zitten. 2 meter voor een strandpaviljoen geeindigd. schrik van me leven. heb er nog steeds last van als het hard waaid. de kite heb ik inmiddels de deur uitgedaan.

2. in het begin 'droogoefenen' op plaatselijk weiland. te onervaren nóg. geen safety. geen trapeze. resultaat: met me bakkes door 3 koeienvlaaien gesleurd. kite los gelaten. en maar hopen dat ie goed land.

3. 2 weke geleden een sprong ingezet. 4-5 meter hoog. zonder ooit gesprongen te hebben. ver op zee en board vloog van me poten. resultaat: keiharde crash én board kwijt. die ik vervolgens 3 km downwind weer gevonden heb.

4. op zee. upwind weer naar de kant. én met je vinnen vastlopen op een zandbank. oehhhh wat is dat niks. je denkt namelijk: t ken net!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 April 24, 2008, 17:11:51
edit2Rapporteer  
1. Springen op het land na een dag hard oefenen op het water als beginner waardoor ik zeer moe was. Toch nog ff patsen door ff een sprong te boeken op het strand. Sprong van een meter of drie hoog eindigde in de modder waardoor mijn voet vast zoog, en mijn knie de andere kant op knikte Undecided Van dit stomme ongeluk zeven jaar geleden heb ik tot de dag van vandaag nog last.
Conclusie: niet spelen in harde wind op het strand met een surfkite  Angry(down_kitesmiley)

2. In 7 bfrt willen springen, en op het moment dat je los komt van het water breken de voorlijnen. Niets geen safety meer. De kite blijft gewoon trekken als een windscherm vast aan de stuurlijnen. Tevens was mijn trapezehaak hierdoor doormidden gebogen, die toen de spanning van de lijnen was vrolijk mijn buik in schoot. Gevolg: gekneusde rib -> tijdje niet varen.
Op het moment dat ik de kite volledig los wilde laten heeft iemand mijn kite gepakt.
Conclusie: check je matriaal regelmatig uitvoerig op beschadiging. Vooral je lijnen zijn van levensbelang. Zeker op een kite zonder 5th

3. Met een Vegas 12m2 2004 in Griekenland gaan varen op een onbekende spot. Binnen 5 minuten nam de wind van 5 bfrt toe tot een dikke 7bfrt. Hierdoor ben ik snel ruime wind gaan varen om de druk te lozen, totdat ik vlakbij electriciteitsmasten kwam. Toen ben ik van mijn boardje gesprongen op het strand, doorgegleden totdat ik zo diep in het zand zat dat ik de kite enigzins kon houden. Toen hebben twee andere kiters mijn trapeze beetgepakt, zodat ik de kite kon landen.
Conclusie: trek je safety sneller, twijfel niet! Tongue
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #9 April 24, 2008, 17:58:22
edit2Rapporteer  
Launchen waarbij 1 stuurlijn is losgekomen, gelukkig niets gebeurd omdat de launchplek achter een heuveltje was en redelijk windloos, maar ook druk en klein strand. Sindstoen check ik altijd m'n lijnen beter.

Denice

Berichten: 186
Antwoord #10 April 24, 2008, 18:26:01
edit2Rapporteer  
1. Met aanlandige wind als beginner met een Vegas 05 14 m2 op het strand gelanceerd,(20 METER ACHTER DE KITE AAN GEVLOGEN ) kwam er met schaafwonden op armen en benen vanaf. Had erger kunnen aflopen!! Ben daarna overgestapt op Bow-kite.

2. Oplaten kite zat een puley gedraaid, ik werd een meter of 6 over het strand gesleurd.  Geen letsels. Wel schrikken!!

3. Een meter of 400 van het strand af ben ik tijdens een sprong een keer m'n kite verloren omdat m'n safetyleash spontaan los schoot. Kite waaide naar het strand dat bomvol met badgasten zat. Gelukkig heeft een ervaren kiter m'n kite aan het strand opgevangen zodat er geen persoonlijke ongelukken zijn gebeurd. Zelf terug gepeddeld met m'n baord.
De les in deze!! Gebruik ALTIJD EEN BEYPASSLEASH!!!!!
Davidoff
Gast
Antwoord #11 April 24, 2008, 18:50:20
edit2Rapporteer  
1. Met aanlandige wind als beginner met een Vegas 05 14 m2 op het strand gelanceerd,(20 METER ACHTER DE KITE AAN GEVLOGEN ) kwam er met schaafwonden op armen en benen vanaf. Had erger kunnen aflopen!! Ben daarna overgestapt op Bow-kite.

2. Oplaten kite zat een puley gedraaid, ik werd een meter of 6 over het strand gesleurd.  Geen letsels. Wel schrikken!!

3. Een meter of 400 van het strand af ben ik tijdens een sprong een keer m'n kite verloren omdat m'n safetyleash spontaan los schoot. Kite waaide naar het strand dat bomvol met badgasten zat. Gelukkig heeft een ervaren kiter m'n kite aan het strand opgevangen zodat er geen persoonlijke ongelukken zijn gebeurd. Zelf terug gepeddeld met m'n baord.
De les in deze!! Gebruik ALTIJD EEN BEYPASSLEASH!!!!!

het is wat he? met die north vegassies:D ik ben ook overgestapt naar de rebel 10m.
en jij?
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #12 April 24, 2008, 19:23:17
edit2Rapporteer  


bij het releasen van mijn airblast (wat is dat??? Grin) ging hij om onduidelijke redenen loopen. flink eind door de lucht en een enorme klap op het strand gemaakt. Zeker 2,5 jaar last gehad van mijn schouder waar ik op terecht kwam, was niks gebroken of zo. meer spier en pees.  nu bijna geheel pijn vrij. waarom hij ging loopen is mij nog steeds niet duidelijk. maar goed heb in tussen wel wat anders dan airblast.

® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #13 April 24, 2008, 20:02:05
edit2Rapporteer  
1 erge bij frontroll 3 middenvoetsbeentjes gebroken.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 April 24, 2008, 20:07:49
edit2Rapporteer  
Kite nu 5 jaar incl winter maar gelukkig nooit dit soort dingen meegemaakt als hier boven!

Alleen tijdens mijn windsurf loopbaan 1x schouder uit de kom met 7Bft en dikke bakken op Scheveningen, doet best pijn een halfuur met die omstandigheden op zee de drijven!

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 April 24, 2008, 20:11:09
edit2Rapporteer  
1. Diverse bridle breuken met Naish Shockwave, omdat autostrand nooit erge gevolgen gehad, hooguit vroegtijdig einde sessie.
2. Op Sardinie kite in het riet gehad, bij het losstrekken lijnen in de knoop, toen de kite wind pakte is er 1 frontlijn doorgesmolten, zwemmend halve km downwinder moeten maken (tot de bootje op de pica. het rietpolletje staat op de foto, die was 2 minutern ervoor genomen. M'n gezin had het kunnen zien maar wist van niks, dat was wel verontrustend!).
3. Sprongetje op te ondiep water op eigen hand gedoken (nu) gekneusd ribbetje.

door alert te blijven, RUIMTE OP TE ZOEKEN en de vuistregels voor veiligheid in 8 te nemen valt het reuze mee.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #16 April 24, 2008, 20:18:14
edit2Rapporteer  
Hey Davidoff, ben overgestapt op een crossbow 3.
Voor mij ideaal: cruisen, grootte range, veel depower en af en toe een beetje springen.
Veiligheid staat voor mij met m'n 43 jaar en 2 kleine peutertjes boven alles. Heb na de nare ervaringen zwaar getwijfeld of ik door zou gaan, maar ben achteraf blij dat ik heb doorgezet.
Elke keer als zoals nu het seizoen weer begint sta ik de eerste keer een beetje onzeker op het strand.
ilserem

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #17 April 24, 2008, 21:15:58
edit2Rapporteer  
Maandje geleden op Scheveningen.
Top ochtend sessie gehad, moest een paar uur weg.
Kite laten liggen, vlak bij loods en lijnen opgerold maar wel aan kite laten zittten.
Smiddags nog snel even een uurtje het water op. Lijnen afgewikkeld en zonder miin teken en check hup kite de lucht in door een van de leden
Lijnen zaten volledig inelkaar gedraait en kite maakt stuurloos een loop en duikt het terras bij Hart beach in.
Lag 10 meter verder met m'n snuffert in het zand en kite netjes geparkeerd achter het glaze terrasscherm.
Gewoon mazzel gehad, niets kapot en niemand geraakt. Kite al van het begin en check altijd mijn spullen, maarja haast en gemakzucht.

Kijk dus uit als je je lijnen oprold en aan je kite bevestigd laat, ze zitten niet vanzelfsprekend goed als je ze weer uitloopt!. Als de lijnen flink in elkaar gedraait zitten kan je niks meer, zelf bij releasen blijft ie vol poweren je zal hem dan volledig los moeten gooien, maar dan lig je allang dertig meter verder.
mikejw

Berichten: 49
Antwoord #18 April 24, 2008, 21:22:53
edit2Rapporteer  
1:Arm uit de kom door betonblok onder water
2:Loopende kite op het strand door niet werkende quickrelease
3:hoop ik niet mee te maken :-) 
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #19 April 24, 2008, 22:03:00
edit2Rapporteer  
1. Toch met flyboarden gebeurd, was de backroll aan het oefenen en ben keihard op mijn schouder beland. Ik weet nu nog steeds niet wat er nou gebeurde dat het zo fout ging want ik herinner me alleen nog het moment dat ik op de grond lag. Heb btw nu nog steeds last van die arm en het gebeurde al in 2007.

2. Op het privé meertje aan het varen toen plotseling de wind draaide. Ben uiteindelijk naar de overkant gedreven en heb een half uur terug moeten lopen.

3. Pas nog, de allereerste kiteloop, volop head-first.

Voor de rest valt het allemaal wel mee. Kite controle is een super belangrijk ding wil je sommige crashes er fijn vanaf brengen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 April 24, 2008, 22:13:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Elke keer als zoals nu het seizoen weer begint sta ik de eerste keer een beetje onzeker op het strand.


Het seizoen is het hele jaar door oftewel er is geen kite seizoen je kan het hele jaar doorvaren want winters hebben we hier niet meer  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp


-  Toen ik pas begon :
   2 keer een buikschuiver gemaakt over het Gras waarvan een keer doordat  de lijnen
   verkeerd om zaten en een keer doordat de kite te snel werd opgelaten zodat ik over het
   gladde gras gleed en werd gegrepen door medekiters.  ThumpsUp ThumpsUp
   Goed geschrokken maar gelukkig niks ergs gebeurd  ThumpsUp ThumpsUp


In Quiberon (Frankrijk) begon mijn kite na een sprong te loopen en trok me richting een gigantische partij rotsblokken.  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Kon gelukkig op tijd de boel los gooien maar had wel de schrik er in  ThumpsUp

2 keer ribben gekneusd door stuurfout bij harde wind!!!  ThumpDown ThumpDown
Buik plat op het water en bijna niet meer kunnen ademhalen.  ThumpDown ThumpDown. Je denkt dat je de pijp uit ga  ThumpDown ThumpDown
Klote gevoel maar na een aantal weken vergeet je dat weer en ga je weer of er niets gebeurd is keihard beulen.  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp YeSS Joepie


Het is een mooie sport, (verslavend)  maar gasten blijf altijd oplletten  ListenToMe ListenToMe ListenToMe ListenToMe ThumpsUp
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #21 April 24, 2008, 22:16:02
edit2Rapporteer  
1. Toch met flyboarden gebeurd, was de backroll aan het oefenen en ben keihard op mijn schouder beland. Ik weet nu nog steeds niet wat er nou gebeurde dat het zo fout ging want ik herinner me alleen nog het moment dat ik op de grond lag. Heb btw nu nog steeds last van die arm en het gebeurde al in 2007.

Ha Vinnie dit klinkt een beetje naar mijn ongeluk. boven op mijn schouder terecht gekomen. heeft goed zeer gedaan. maar nu 2,5 jaar later is t bijna weg. . heb wel even fysio gehad, (pas na 6 weken ofzo) en die heeft wat terug geduwd. en dat hielp toen gelijk. maar de na-pijn duurt echt vreselijk lang. voor pezen stond volgens hem wel 18 maanden. Nou bij mij dus wel een stuk langer.  dus hou vol

ps ik heb wel zelf rek en strekoefeningen gedaan om het weer een beetje soepel te krijgen, zat ook goed vast. kreeg mijn arm niet meer dan half hoog.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #22 April 24, 2008, 23:09:34
edit2Rapporteer  
niet dat et veel vooorsteld.. maar ach.

30 meter zandhappen tijdens mn eerste kiteles. Mijn eten word nu goed geschuurd door al dat zand.

Eerste keer hoger springen dan 2 meter, schrikken en van schrik mn bar losgelaten, vanaf 4 m recht naar beneden in ondiep water.

probeersel tot backloop, wat resulteerde in een kiteloop met een 13m in 27 knoopjes.. en nog die bar niet loslaten...
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #23 April 24, 2008, 23:15:37
edit2Rapporteer  
het mooiste is als je head first het water induikt en waarneer je nog onder ligt bijtekomen voel je je kite recht door het wind venster omhoog schieten HEEEERLIJK  loser Joepie
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #24 April 24, 2008, 23:33:07
edit2Rapporteer  
1. met een dikke 6 bft aan mn 10.5 een sprong inzetten die veel te hoog ging. Mn voet vloog uit mn strap en toen ik mn board uit wou schoppen hing ik opeens op zn kop.

head first op het water. Ik was ff een paar minuten niet lekker Grin en 2 weken last van mn nek loser
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.