WIE is er gisteren "bekeurd" op strand Oostvoorne?

Phyxsius

Berichten: 80
Antwoord #50 Maart 09, 2009, 22:01:20
edit2Rapporteer  
Ben gisteren, na enkele keren in het vogelgebied gestrand te zijn, met kite in de hand een keertje 200m voorbij de palenrij gewandeld richting Rockanje, met de bedoeling om "reglementair" te kiten. Resultaat: 4 rakjes en 3 sprongen later zat ik al terug in het vogelgebied. Op dat moment wat het nog een matige westenwind. Daar word je dan zo moe van dat je uiteindelijk gewoon opgeeft. Zeker als er in geen honderd meter een vogel te bespeuren valt.

Rond 17u met een lekkere 6-7 ZW en 5 man op het water was dit echter geen probleem  YeSS  Joepie
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #51 Maart 09, 2009, 22:25:43
edit2Rapporteer  
zo'n boswachter kan wel boets uitdelen, net zoals een bijvoorbeeld sluiswachter.
Ik was een keer wezen sluis jumpen. En dat steldeh ij ook niet zo op prijs.= 60 euro.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #52 Maart 09, 2009, 23:33:55
edit2Rapporteer  
Die palen zijn een deel van de NIEUWE grens van het kitegebied. Die stonden er vorig jaar nog niet (in het hoogseizoen zeg maar)

Door die palen (Fer was geloof ik al duidelijk genoeg) is het beste gedeelte van die spot opeens verboden gebied.

ff opkruisen heeft ook weinig zijn, daar de omstandigheden daar minder zijn. Plus na een km of twee richting Rokanje kom je de volgende rij palen tegen wat het gebied ook aan die kant begrenst.
Zelfs naar de Slufter heen en weer mag niet meer, want daarvoor liggen nu gele boeien.

M.a.w. de spot die ontzettend groot was is nu ineens minstens 4x zo klein geworden, en het meest bruikbare gedeelte voor scholen en beginners is met minstens factor 3 kleiner geworden.


@ Idefixe: goed bezig het NKV wat betreft het gevaar van die palen.
Echter zoals je begrijpt is het gevaar van die dingen slechts een gedeelte van het probleem. Al waren het zachte boeien, dan nog gaat de situatie daar escaleren.
Wat wil je anders, het is(was?) de beste beginnersspot van Nederland, waar het nog goed varen is met 250 kiters op het water. Dat is nu niet meer.

Ik heb mij de afgelopen 7 jaar altijd aan de originele grenzen van het vogelgebied gehouden, en dit jaar hou ik mij daar ook weer aan! En niet aan nieuwe grenzen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 Maart 09, 2009, 23:39:11
edit2Rapporteer  
...en de politie op het water. (voor de politie komt zelfs een speciale boot (is er nog niet) om dit te bekijken, maar dan hebben we het ook over de zandplaat voor de slufter en de aardappelbult voor de brouwersdam)....

Dus daar ligt nu de prioriteit van de politie? Met een zeer dure boot en manschappen een beetje surfers gaan beboeten vanwege een debiel besluit van Brussel Huh

Er valt helemaal niet veilig te varen met een boot op Oostvoorne. Hoogstens met hoog water met een jetaandrijving zoals de KNRM heeft in de Valentijnklasse, en hun rip's (en jetscooters ook), maar ook daar zit een grens aan. 10cm is de grens mits ze op volle snelheid gaan. En dan moet er geen steen of oester, wat dan ook liggen.

En hoe leggen ze het uit dat ze met zo'n vervuilend herrieding dwars door "kwetsbaar" natuurgebied gaan rossen
Mijn broek zakt af van jan met de

.... en je mag je id bewijs gewoon in de auto laten liggen. Als hij daar maar wel ligt want verder kan je het echt niet rekken..."

Wacht even: mag zo'n BOA jouw dwingen om mee te lopen in eerste instantie? Dat lijkt me een heel zinvolle zaak. Zoals hier op pag 1 al eerder aangegeven moet de politie dan naar jouw komen, en niet andersom.

En die moeten je dan weer de kans geven omdat je watersporter bent om naar je auto te gaan om het te halen.


Laat ze maar komen met die verboden toegang bordjes. Die zullen leuk staan op de kamer van mijn zoontje Grin
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #54 Maart 10, 2009, 20:45:35
edit2Rapporteer  
Als je aangehouden wordt door een BOA/lid mag hij dat.
Hij is bevoegd jouw staande te houden.

Wat hij niet mag is jouw verplichten met hem mee te lopen en naar een locatie te gaan waar hij je uitgebreid jouw rechten en plichten kan uitleggen.

Tactiek voor playa als je aangehouden wordt!!!!!!

Ga binnen de zone van het kite gebied staan en ga zitten en eet je boterham of ga lekker zonnen. zeg niks tegen hem en kijk hem ook niet aan. HIJ MAG JOU NIET AANRAKEN!!!!!, want dan zit ie in problemen

Hij moet een politieagent en erbij halen om je mee te nemen.

De politie moet het playa op komen. Aangezien dit een hoop werk is zal de drempel voor ze erg hoog zijn om daad werkelijk langs te komen.

In feite protesteer je!! loser
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #55 Maart 10, 2009, 21:02:06
edit2Rapporteer  
HIJ MAG JOU NIET AANRAKEN!!!!!

Afhankelijk van de situatie en zijn functie (en de daaruit voorvloeiende toegekende politiebevoegdheden en geweldsmiddelen) mag hij dat wel! Een Flora- en Faunabeheerder kan bevoegd zijn om bijvoorbeeld handboeien en een vuurwapen te dragen en om deze in noodzakelijke gevallen ook te gebruiken.

In het aangehaalde voorbeeld van "op de grond gaan zitten en niet meelopen" is er echter geen noodzaak tot het inzetten van geweldsmiddelen en mag dit dus ook niet.
sthr

Berichten: 81
Antwoord #56 Maart 10, 2009, 21:37:32
edit2Rapporteer  
Ik ben bang, heel bang dat dit echt gaat escaleren.
Het eerste (laten we hopen niet dodelijke) ongeluk is bij de eerste (zon) dag met 15 graden of meer
een zekerheid!


as weekend!!!
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #57 Maart 10, 2009, 22:07:31
edit2Rapporteer  
Jep, na het volgende weekend gaan we meer van playa horen/lezen ThumpDown

Zaterdag en Zondag, 10 a 15 graden, 4 a 5 bft. loser

kiteseizoen voor de weekend-kiters gaat beginnen!!!!!!!!!! Joepie

Ben benieuwd!!!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #58 Maart 11, 2009, 11:41:34
edit2Rapporteer  
juridisch gezien wordt de handhaving m.e. erg moeilijk. Zelfs het Art. 461 (verboden toegang bordjes) is denk ik niet hard te maken, maar het zou betekenen dat een iemand die daarop gepakt wordt zou moeten procederen. De context van de zonering op playa is natuurbescherming en niet zoals op andere plekken bescherming van niet kitesurfende recreanten. Er moet dus aangetoond worden, dat er door regelmatig in de "Sperrzone" te kiten een impact voor de natuur bestaat.
Ik pleit er niet voor om dit te doen, want anders is playa binnenkort helemaal dicht. Maar als er iemand om gegronde redenen in terecht komt bv niet hoogte kunnen lopen omdat de wind wegzakt of uitwijken om zekerheidsoverwegingen, moet dit kunnen zonder beboet te worden. Dus altijd aankaarten mocht je aangehouden worden.
Mocht blijken dat de motivatie van handhaving het hekelen van kitesurfers en niet de natuurbescherming is, en wij dit kunnen aantoonen, zijn we in staat dit bv via NKV o.d. hard te maken, wat een heel andere discussie zou kunnen openen.

Daarom mijn voorstel om bv op deze site voor een plek te zorgen waar alle toekomstige aanhoudingen en beboetingen icm beschuldigingen geplaatst worden (for the record).
 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #59 Maart 11, 2009, 12:08:43
edit2Rapporteer  
M.a.w.: aanvechten is zeker lonend in dit geval! ThumpsUp
Neem de info van Rocket Man ter ore, en doe er wat mee! ThumpsUp
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #60 Maart 11, 2009, 15:31:07
edit2Rapporteer  
Thnx voor al het advies. Eerst nog maar eens afwachten of het papiertje daadwerkelijk binnen komt en kijken waarvoor ik dan beboet ben. Ik laat het weten als hij binnen is.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #61 Maart 11, 2009, 17:44:22
edit2Rapporteer  
ik heb ook 60 eutjes boete gehad afgelopen zondag, was de eerste van de dag zelfs. als ik niet meeging om mijn id bewijs te halen dan zou de beste man mn kite + spullen wel even meenemen naar het politiebureau. vond ie heel stoer om te zeggen, dat pleziertje gun ik hem niet dus toch maar even meegewerkt.

maarrr het lijkt me duidelijk, de complottheorien kunne uit de kast want nu snap ik waarom die palen er uberhaupt staan, flitspalen leveren te weinig op! dus die vent gaan we nog wel meer zien daar..
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #62 Maart 11, 2009, 17:47:12
edit2Rapporteer  
btw iedereen boekte door het vogelgebied! niet om mezelf vrij te pleiten ofzo, maar ik vind dat men mekaar er wel wat beter op kan/moet aanspreken.
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #63 Maart 11, 2009, 18:52:14
edit2Rapporteer  
Was jij dat dan met die rrd E.d.?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #64 Maart 11, 2009, 19:54:33
edit2Rapporteer  
ja n wit-paarse. heet gewoon ed maar die naam was al bezet.. ListenToMe dr had ook nog iemand een foto gemaakt van mij en paulus
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #65 Maart 11, 2009, 20:32:24
edit2Rapporteer  
- mag hij aan je spullen komen? niet onder bedreiging(bedreiging is het omdat de persoon in kwestie geen verstand van het materiaal dus moedwillig het materiaal kapot maakt als je niet mee gaat)

Je moet zelf maar even kijken maar volgens mij art. 53 & 95 & 134 & 104 &128 W.v.Sv, is te lang geleden allemaal.


ik heb ook 60 eutjes boete gehad afgelopen zondag, was de eerste van de dag zelfs. als ik niet meeging om mijn id bewijs te halen dan zou de beste man mn kite + spullen wel even meenemen naar het politiebureau. vond ie heel stoer om te zeggen, dat pleziertje gun ik hem niet dus toch maar even meegewerkt.

maarrr het lijkt me duidelijk, de complottheorien kunne uit de kast want nu snap ik waarom die palen er uberhaupt staan, flitspalen leveren te weinig op! dus die vent gaan we nog wel meer zien daar..

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #66 Maart 11, 2009, 23:11:44
edit2Rapporteer  
weet niet of ie het mag, maar hij zei dat de boete eigenlijk 250 euro was, en dattie me matste met 60 euro - en ik was er net een uurtje dus ik wou weer gauw het water op, f snel op zijn fiets mijn rijbewijs gehaald en niet al te moeilijk gedaan. heb m wel laten weten wat ik van m vond. sneue mensen die boa's
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #67 Maart 12, 2009, 12:10:44
edit2Rapporteer  
weet niet of ie het mag, maar hij zei dat de boete eigenlijk 250 euro was, en dattie me matste met 60 euro - en ik was er net een uurtje dus ik wou weer gauw het water op, f snel op zijn fiets mijn rijbewijs gehaald en niet al te moeilijk gedaan. heb m wel laten weten wat ik van m vond. sneue mensen die boa's

Een boete van 250,-- waarvoor in hemels naam ? Wat is het verwijt en volgens welke boetelijst gaat die man? En trouwens die dreigingen dat ie je spullen afpakt en naar de politie brengt zijn absoluut ongegrond. Jongens laat je niet door een man in uniform van de wijs brengen.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #68 Maart 12, 2009, 12:31:25
edit2Rapporteer  
ik weet niet waar precies hij 250 euro voor wil geven, maar ik weet wel dat dat het maximum is wat ambtenaren en agenten zonder tussenkomst vd officier van justitie mogen uitdelen.
maar ik ga hem zeker aanvechten! ook al is het maar 60 euro, heb mijn naam en adres beetje verkeerd opgeschreven en er waren nog meer mensen met dezelfde kite, dus daar kan ik wel wat mee hoop ik..
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #69 Maart 12, 2009, 12:39:43
edit2Rapporteer  
heb mijn naam en adres beetje verkeerd opgeschreven......

Burgerlijke ongehoorzaamheid, heerlijk!!   ThumpsUp

Snap die boete van €250,- ook niet helemaal. Volgens het feitenboekje 2008/2009 is de boete voor "varen met een door een vlieger voorbewogen plank" waar dit niet is toegestaan €150,- (feitnummer pW160b, pag. 222). Voor personen onder de 16 moet het bedrag door twee worden gedeeld.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #70 Maart 12, 2009, 13:41:26
edit2Rapporteer  
die 250 had iets met een plaatselijke verordening voor natuurgebieden te maken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #71 Maart 12, 2009, 13:42:33
edit2Rapporteer  
Dus liegen over je leeftijd schater

Dit gaat nergens over! Aanvechten op werkelijke gronden moet al voldoende zijn om je 60 euro terug te krijgen.

Blijkbaar hebben ze op de BOA cursus ook een onderdeel "intimidatie en overreding slachtoffer".
De pest is nl. dat bijna niemand zijn rechten en plichten kent. Aangezien deze regels ook voor een rechter niet als "algemene kennis" zullen worden afgedaan heb je volgens mij altijd een punt, en moet de BOA jouw wijzen op je rechten. En dat doet hij blijkbaar niet

die 250 had iets met een plaatselijke verordening voor natuurgebieden te maken.

Dat zou betekenen dat er een noodverordening of iets dergelijks zou zijn ingesteld?

En is het niet zo dat regels altijd op borden zou moeten staan? Ik zag vorige keer een leeg bord.... Huh
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #72 Maart 12, 2009, 13:54:29
edit2Rapporteer  
ja iddaad, dat zei ik ook; die kleine bordjes in het water zijn nog niet eens goed te lezen als je daar langsboekt, 'maar het staat op het grote bord bij de parkeerplaats' alsof je dat leest als je naar het strand gaat, daar moet je ook met je neus bovenop gaan staan om het te kunnen lezen.
en dat van die verordening geloofde ik geen zak van maar hij zei het, en als ik niet meewerkte zou de politie wel even langskomen enz. ik wou het water op dus ik zie het wel als die boete binnenkomt. dat geld krijg ik wel terug denkik.(hoop ik want moet een nieuw harnas hebben!)
piede

Berichten: 1689
Antwoord #73 Maart 12, 2009, 14:07:55
edit2Rapporteer  
Dus als 'ze' je rechten niet kunnen benoemen, hebben ze zowieso geen poot om op te staan? Wat moet je zeggen als ze je aanhouden? Waarnaar vragen? Wanneer mag je besluiten om weg te lopen of om star te blijven zitten?

Dat zijn toch belangrijke weetjes lijkt me. Misschien een lijstje maken met rechten en plichten van de surfer?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #74 Maart 12, 2009, 14:19:36
edit2Rapporteer  
Ten eerste haarfijn uitleggen waarom je een boete opgelegd krijgt, en waarvoor.

Vervolgens gaat hij Ed lopen "bedreigen" met dat de politie langskomt (m.a.w. je wordt gearresteerd. Op die toon vermoed ik).
Zover ik weet (maar ik weet ook niet alles) komt dan de politie en gaan die het verbaliseren overnemen van de BOA. Die is immers ondergeschikt aan "echte" agenten. En niet gelijk over tot arrestatie. Zou ook te belachelijk zijn.

Hij heeft gewoon een spel gespeeld. Beter gaat iemand met kennis van zaken hier eens haarfijn aan ons allemaal uitleggen wat EXACT wel en niet mag. Dan wordt het lachen de volgende klant die hij gaat verrassen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.